És mi van akkor, ha nagyobb fordulaton tudja? Köszöni szépen, de a nagyobb fordulat ellenére sokkal magasabb az élettartama. A német motor tömegében benne van a feltöltő rendszer is.Még mindig 38.8 literes....
Nem, én azt mondtam, hogy jobb a nyomaték leadása... alacsonyabb fordulatszámon, nagyobb nyomaték, lényegében azonos motortömegből.
- Система смесеобразования: непосредственный впрыск топлива
- Мощность двигателя без сопротивления на впуске и выпуске: 736 кВт (1000 л.с.)
- Запас по крутящему моменту: 25%
- Удельный расход топлива: 212 г/кВтч (156 г/л.с.ч)
- Масса: 1020 кг
- Удельная мощность: 0,72 кВт/кг (0,98 л.с./кг)
- Объём: 38 880 см3
- Диаметр цилиндра: 150,0 мм
- Ход поршня в цилиндре:
- с главным шатуном: 180,0 мм
- с прицепным шатуном: 186,7 мм
- Минимальная температура надежного пуска двигателя без предварительного разогрева: минус 20 °C
- Допустимая температура окружающего воздуха: от минус 50 до плюс 50 °C
- Относительная влажность воздуха: до 98 % при плюс 20 °C
- Допустимая высота над уровнем моря: до 3000 м
- Порядок чередования вспышек: равномерный, через 60° поворота коленчатого вала
- Степень уравновешенности: полная динамическая уравновешенность
- Габаритные размеры: длина 1560 мм, высота 950 мм
Az orosz motor súlyában meg benne van a feltöltési rendszer is. Ezért 1020 kg, nem pedig 980 kg, mint a kompresszoros V-46-os.
A másik érdekesség, hogy az orosz motor 2000 ford/percnél 1000/1130 LE változattól függően, míg a Puma motorja 4250 ford/percnél tudja az 1090 LE-t. Az orosz motor 3800 nm-t tud (ha jól emlékszem) a Puma motorja 2070 nm-t tud minösszesen.
Az orosz motor ára a 200,000 eurót sem éri el, a Puma motorja meg 2+ millió euró....
Mielőtt megint nagyon belelendülnél a folyamatos hazudozásba, idézd már be, hogy ezt hol írtam?
Amúgy fentebb sem sikerült semmit sem eltalálnod, össze vissza hülyeségeket írogatsz szokás szerint.
De amúgy hiába magyarázok neked teljesítménnyel, súly/LE aránnyal meg ár/érték aránnyal kapcsolatos dolgokat. Gyakorlatilag vaknak magyarázom a világosságot.
Nem találtam el semmit?
Ami pedig az árat illet. Egy olyan primitív szarért nem is lehet többet elkérni, amiben a legbonyolultabb elektronikai reszegység kis túlzással a gyújtáselosztó.
És megengedő voltam, mert nem az 1360 lóerősset hoztam fel példának (ami létezik, kész van) amit semmilyen járműbe nem használnak, hanem a "gyengébb" 1088 lóerőset.
Bocsánat, valóban 38 liter nem 27 ezt elírtam! Még szánalmasabb... több mint 3x nagyobb lökettérfogatból és 2-vel több hengerből sikerült kihozni 12 lóerővel többet (ha meg teljesen őszinte akarok lenni, akkor 260 lóerővel kevesebbet). De már sokadjára hangsúlyozom, hogy nincs is min csodálkozni, mert egy 50+ éves motor kendácsolásáról beszélünk (de ha itt is teljesen őszinte akarok lenni, akkor egy majd 90 éves motor kendácsolásáról)!