M1 Abrams (USA)

Igen common rail, melyik tankban van olyan?
A Leo A6 motorjáról találtam képet,az még adagolós.
Az A6 vagy akár az A8 motorja az döntően ugyanaz mint ami 79-ben volt.

A PUMA MTU V10 892 motorja 11,1 literes 1088 LE-s és bár nem harckocsi motor (mondjuk nem tudom mi különbség van a harckocsi ésm IFV motor közt), de teljesítményét tekintve gyakorlatilag nem marad el az orosz V-92S2F-től és elvileg common rail rendszerű.
 
Már megint a részletekben elmerülés.
Milyen erős, mekkora lökettérfogatból, milyen befecskendező rendszerrel...
Nem kérdőjelezem meg a harckocsik erősségeit és bizonyos helyzetekben pótolhatatlanságát és nem is tartunk ott, mint a csatahajókkal, amik bár roppant erejű hajtás és fegyverrendszerekkel, páncélozással rendelkeztek, de végül kimúltak, mert a bekerülési, üzemeltetési költségek a sebezhetőségükkel, elsüllyeszthetőségükkel már nem voltak elfogathatóak.

A harckocsik előállítása iszonyatos mennyiségű anyagot, energiát, nehézipari kapacitást, gépmunkát igényelnek.
Az üzemeltetésük megint csak drága, elég csak az üzemanyagra gondolni.
Akárki nem vezetheti, kezelheti. Azokat képezni, tréningezni kell.
Komoly szállítási, karbantartási, javítási infrastruktúrát igényelnek.

Eközben nemhogy ATGM-ekkel, de már tényleg filléres drónokkal harcképtelenekké lehet tenni ezeket, amiket ráadásul bármely jöttment konzolhuszár könnyedén tud kezelni.

Ismétlem, nem tartom életképtelennek, de lassan át kell értékelni, hogy mekkora motorteljesítmény, milyen befektetéssel elfogadható még akkor, amikor egy jöttment drón röhögve körbedünnyögi.

Érdekes lesz a jövő...
 
Már megint a részletekben elmerülés.
Milyen erős, mekkora lökettérfogatból, milyen befecskendező rendszerrel...
Nem kérdőjelezem meg a harckocsik erősségeit és bizonyos helyzetekben pótolhatatlanságát és nem is tartunk ott, mint a csatahajókkal, amik bár roppant erejű hajtás és fegyverrendszerekkel, páncélozással rendelkeztek, de végül kimúltak, mert a bekerülési, üzemeltetési költségek a sebezhetőségükkel, elsüllyeszthetőségükkel már nem voltak elfogathatóak.

A harckocsik előállítása iszonyatos mennyiségű anyagot, energiát, nehézipari kapacitást, gépmunkát igényelnek.
Az üzemeltetésük megint csak drága, elég csak az üzemanyagra gondolni.
Akárki nem vezetheti, kezelheti. Azokat képezni, tréningezni kell.
Komoly szállítási, karbantartási, javítási infrastruktúrát igényelnek.

Eközben nemhogy ATGM-ekkel, de már tényleg filléres drónokkal harcképtelenekké lehet tenni ezeket, amiket ráadásul bármely jöttment konzolhuszár könnyedén tud kezelni.

Ismétlem, nem tartom életképtelennek, de lassan át kell értékelni, hogy mekkora motorteljesítmény, milyen befektetéssel elfogadható még akkor, amikor egy jöttment drón röhögve körbedünnyögi.

Érdekes lesz a jövő...
Az EMBT vagy az AbramX már mutat egy irányt,lehetőséget a fejlődésre.
De igazábol a hk-k mindig is fogyóeszközök voltak.
 
A Puma motorjait a megszabott határidők (1000 üzemóra vagy 10000 km futásteljesítmény vagy 10 év) szerint kell javítani. E határidők lejárta után a motorok nagyjavításra kerülnek.
"Csodamotor" XD
53 db belőle 129 millió euró :D:D:D

Én úgy tudom, hogy a "szar" orosz "V" szériás motorok ennél többet bírnak, azonos tömeg, és jóval több nyomatékleadás mellet.
Meg tized ennyibe kerülnek...
Konkrétan az oroszok azon vannak mai napig kiakadva, hogy mai áron kicsit több, mint 1 millió dollárnak megfelelő rubel egy GTD-1250-es gázturbina. És ez 5(!) ször annyi, mint a V szériás motor.
Meg ahogyan nézem a GTD gázturbina is fele annyi, mint a germán csoda dízel XD
(Nem tudom, hogy most mit bír a GTD, de az 1980-as években, vagyis kb. 40 éve tudott 1000 üzemórát..... ahogyan a T-72-esbe szerelt V dízelek is 40 éve tudtak ennyit. Ma úgy emlékszem ennek a kétszeresét bírják)
 
Csak hogy a hír forrása is meg legyen...
"Die Triebwerke der Puma müssen nach festgelegten Fristen generalüberholt werden. Dem BAAINBw zufolge sind die Fristen 1.000 Betriebsstunden oder 10.000 km Laufleistung oder zehn Jahre. Nach Erreichen einer dieser Fristen werden die Triebwerke als vorbeugende Materialerhaltung in der Industrie generalüberholt."
 
A Puma motorjait a megszabott határidők (1000 üzemóra vagy 10000 km futásteljesítmény vagy 10 év) szerint kell javítani. E határidők lejárta után a motorok nagyjavításra kerülnek.
"Csodamotor" XD
53 db belőle 129 millió euró :D:D:D

Én úgy tudom, hogy a "szar" orosz "V" szériás motorok ennél többet bírnak, azonos tömeg, és jóval több nyomatékleadás mellet.
Meg tized ennyibe kerülnek...
Konkrétan az oroszok azon vannak mai napig kiakadva, hogy mai áron kicsit több, mint 1 millió dollárnak megfelelő rubel egy GTD-1250-es gázturbina. És ez 5(!) ször annyi, mint a V szériás motor.
Meg ahogyan nézem a GTD gázturbina is fele annyi, mint a germán csoda dízel XD
(Nem tudom, hogy most mit bír a GTD, de az 1980-as években, vagyis kb. 40 éve tudott 1000 üzemórát..... ahogyan a T-72-esbe szerelt V dízelek is 40 éve tudtak ennyit. Ma úgy emlékszem ennek a kétszeresét bírják)
1000 üzemóra? Melyik orosz motor bír annyit?
 
Csak azért kérdezem, mert a V92S2F-nél kisebb teljesítményű V92S2 motor élettartama 650 üzemóra... gyengébb V92S2-ől felhúzott V92S2F nem lesz nagyobb élettartamú, de ezt gondolom nem kell magyarázni. Halkan jegyzem meg, hogy ennél a 650 üzemóránál az eredeti V46 teljes élettartama is jobb volt ami 800 üzemóra úgy, hogy 500 üzemóra után jött a nagyjavítás. De nincsenek csodák ha gyakorlatilag ugyanazt a motort reszeled 50+ éve kifacsarva belőle mindent, akkor csökkenni fog az élettartam.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7, bel and Negan
Egyik sem...
A kedvenc V46-od max élettartama 800 óra volt, ezt a német motort 1000 óra után kell nagyjavítani...
De ott a V92S2 a maga 650 órás max élettartamával.
És akkor ezt vessük össze az Abrams turbinájának 1800 órás nagyjavitás közti üzemidejével.......
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Egyik sem...
A kedvenc V46-od max élettartama 800 óra volt, ezt a német motort 1000 óra után kell nagyjavítani...
De ott a V92S2 a maga 650 órás max élettartamával.
Figyelj! Én nem vagyok a híve az orosz technikának, de azért ez a PUMA power pack 2,43M euro/db azért egy kicsit erős, nem?!? :rolleyes:
Tippre ez olyan 4-5x több, mint az orosz árak.
Azaz ha ennyivel többet veszel belőle, akkor is jobban jársz, mert nem kell feltétlen nagyjavítani, hanem berakod az erre a célra bespájzolt power packot.
Emlékezzünk csak vissza, a finnek valami 1M/db áron vették a holland A6-osokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Busho3301
Már megint a részletekben elmerülés.
Milyen erős, mekkora lökettérfogatból, milyen befecskendező rendszerrel...
Nem kérdőjelezem meg a harckocsik erősségeit és bizonyos helyzetekben pótolhatatlanságát és nem is tartunk ott, mint a csatahajókkal, amik bár roppant erejű hajtás és fegyverrendszerekkel, páncélozással rendelkeztek, de végül kimúltak, mert a bekerülési, üzemeltetési költségek a sebezhetőségükkel, elsüllyeszthetőségükkel már nem voltak elfogathatóak.

A harckocsik előállítása iszonyatos mennyiségű anyagot, energiát, nehézipari kapacitást, gépmunkát igényelnek.
Az üzemeltetésük megint csak drága, elég csak az üzemanyagra gondolni.
Akárki nem vezetheti, kezelheti. Azokat képezni, tréningezni kell.
Komoly szállítási, karbantartási, javítási infrastruktúrát igényelnek.

Eközben nemhogy ATGM-ekkel, de már tényleg filléres drónokkal harcképtelenekké lehet tenni ezeket, amiket ráadásul bármely jöttment konzolhuszár könnyedén tud kezelni.

Ismétlem, nem tartom életképtelennek, de lassan át kell értékelni, hogy mekkora motorteljesítmény, milyen befektetéssel elfogadható még akkor, amikor egy jöttment drón röhögve körbedünnyögi.

Érdekes lesz a jövő...

Temették már a harckocsit korábban is.

A 60-as években úgy tűnt, hogy a pajzs végleg alulmarad a karddal szemben, a kumulatív lőszerek és ATGM robbanófejek elterjedésével. Így jött az a vonal, hogy a mozgékonyság és a tűzerő fontosabb, mint a páncélzat, azt úgyis átviszi az ellen, ha eltalálja a tankot, acélpáncélból irreálisan vastag kellene. Legyen tehát gyorsabb, tudja messzebbről eltalálni az ellenséges hk-t, mozgásból is, éjszaka is stb. Aztán jött a NERA és ERA.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Figyelj! Én nem vagyok a híve az orosz technikának, de azért ez a PUMA power pack 2,43M euro/db azért egy kicsit erős, nem?!? :rolleyes:
Tippre ez olyan 4-5x több, mint az orosz árak.
Azaz ha ennyivel többet veszel belőle, akkor is jobban jársz, mert nem kell feltétlen nagyjavítani, hanem berakod az erre a célra bespájzolt power packot.
Emlékezzünk csak vissza, a finnek valami 1M/db áron vették a holland A6-osokat.
De mit is tud ezért? Nem a semmi kerül annyiba. A drága pedig kinek? A németeknek? Nekik nem, hisz veszik...
 
Konkrétan a német motor javítasközi üzemideje minimum 40%-al nagyobb mint a V92S2F motor teljes élettartama. Ezt tudja a német motor kisebb méret és tömeg mellett mint az orosz motor.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
V46 teljes élettartama is jobb volt ami 800 üzemóra úgy, hogy 500 üzemóra után jött a nagyjavítás

Azért amikor a két számot leírod egymás mellé, föltűnhetne, hogy hülyeséget beszélsz....
"Тем не менее, за долгие годы серийного выпуска дизелей В-2, Д12 и Д6 их конструкция, несмотря на появление новых материалов и технических решений, позволяющих сравнительно легко устранить указанные недостатки, практически не претерпела изменений. Моторесурс модификаций 1980-х гг. достиг почти 1000 моточасов, но к тому времени аналогичные даже советские грузовые дизели (например, семейства ЯМЗ-240) превосходили этот результат на порядок."

Még mindig 1000 üzemóra.... meg nem 2+ millió euró, hanem kb. 200,000 ezer... Tized annyiba kerül ;)

De ott a V92S2 a maga 650 órás max élettartamával.

Hozz már ezekre valami nem ukrán forrást légyszíves, mert van egy olyan érzésem, hogy megint tolod az éterbe a hülyeséget...

A másik meg az, hogy nem véletlen, hogy nem két tonnás a motor, mint a nyugatiak.... Ugyanis ez egy full alumínium motor.
Így értelem szerű, hogy jobban kopik, mint egy acél motor. De mégis olcsóbb a hasonló nyugati motoroknál, a Puma csodamotorjánál 10 szer olcsóbb, miközben ugyan olyan súlyú és sokkal jobb teljesítmény leadása van ;)
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Így értelem szerű, hogy jobban kopik, mint egy acél motor. De mégis olcsóbb a hasonló nyugati motoroknál, a Puma csodamotorjánál 10 szer olcsóbb, miközben ugyan olyan súlyú és sokkal jobb teljesítmény leadása van
Figyelj! Én nem vagyok a híve az orosz technikának, de azért ez a PUMA power pack 2,43M euro/db azért egy kicsit erős, nem?!?
Jólvan gyerekek-akkor sztuszmákoljátok már be a V92 motort a Puma IFV motorterébe.......Ja,hogy nem megy.Az istennek se fér be.....No,ezért drágább az a motor.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Azért amikor a két számot leírod egymás mellé, föltűnhetne, hogy hülyeséget beszélsz....
"Тем не менее, за долгие годы серийного выпуска дизелей В-2, Д12 и Д6 их конструкция, несмотря на появление новых материалов и технических решений, позволяющих сравнительно легко устранить указанные недостатки, практически не претерпела изменений. Моторесурс модификаций 1980-х гг. достиг почти 1000 моточасов, но к тому времени аналогичные даже советские грузовые дизели (например, семейства ЯМЗ-240) превосходили этот результат на порядок."

Még mindig 1000 üzemóra.... meg nem 2+ millió euró, hanem kb. 200,000 ezer... Tized annyiba kerül ;)



Hozz már ezekre valami nem ukrán forrást légyszíves, mert van egy olyan érzésem, hogy megint tolod az éterbe a hülyeséget...

A másik meg az, hogy nem véletlen, hogy nem két tonnás a motor, mint a nyugatiak.... Ugyanis ez egy full alumínium motor.
Így értelem szerű, hogy jobban kopik, mint egy acél motor. De mégis olcsóbb a hasonló nyugati motoroknál, a Puma csodamotorjánál 10 szer olcsóbb, miközben ugyan olyan súlyú és sokkal jobb teljesítmény leadása van ;)
Tényleg szánalmas amit művelsz. Egy 27 literes adagolós 1100lóerő környéki motorról képes vagy azt mondani, hogy jobb meg modernebb mint 11 literes CM ugyancsak 1100 lóerő környéki motor.

De ha már itt tartunk:

V92S2F:
Hossz: 1466mm
Szélesség: 896mm
Magasság: 909mm
Tömeg: 1100kg

MTU MT 892 Ka-501:
Hossz: 1090mm
Szélesség: 700mm
Magasság: 686mm (a feltöltő rendszer elemeivel kb 1000mm-t írnak)
Tömeg: 980kg

Milyen hülyeségről beszélsz, hogy az 50 éves reszelgetett szarod könnyebb és kisebb mint egy modern hasonló erejű motor?
 
ényleg szánalmas amit művelsz. Egy 27 literes adagolós 1100lóerő környéki motorról

Még mindig 38.8 literes....

képes vagy azt mondani, hogy jobb meg modernebb

Nem, én azt mondtam, hogy jobb a nyomaték leadása... alacsonyabb fordulatszámon, nagyobb nyomaték, lényegében azonos motortömegből.

De ha már itt tartunk:

V92S2F:
Hossz: 1466mm
Szélesség: 896mm
Magasság: 909mm
Tömeg: 1100kg

  • Система смесеобразования: непосредственный впрыск топлива
  • Мощность двигателя без сопротивления на впуске и выпуске: 736 кВт (1000 л.с.)
  • Запас по крутящему моменту: 25%
  • Удельный расход топлива: 212 г/кВтч (156 г/л.с.ч)
  • Масса: 1020 кг
  • Удельная мощность: 0,72 кВт/кг (0,98 л.с./кг)
  • Объём: 38 880 см3
  • Диаметр цилиндра: 150,0 мм
  • Ход поршня в цилиндре:
    • с главным шатуном: 180,0 мм
    • с прицепным шатуном: 186,7 мм
  • Минимальная температура надежного пуска двигателя без предварительного разогрева: минус 20 °C
  • Допустимая температура окружающего воздуха: от минус 50 до плюс 50 °C
  • Относительная влажность воздуха: до 98 % при плюс 20 °C
  • Допустимая высота над уровнем моря: до 3000 м
  • Порядок чередования вспышек: равномерный, через 60° поворота коленчатого вала
  • Степень уравновешенности: полная динамическая уравновешенность
  • Габаритные размеры: длина 1560 мм, высота 950 мм

MTU MT 892 Ka-501:
Hossz: 1090mm
Szélesség: 700mm
Magasság: 686mm (a feltöltő rendszer elemeivel kb 1000mm-t írnak)
Tömeg: 980kg


0f3e06162ce0cc185035bda43c257fd1.jpg


Az orosz motor súlyában meg benne van a feltöltési rendszer is. Ezért 1020 kg, nem pedig 980 kg, mint a kompresszoros V-46-os.
A másik érdekesség, hogy az orosz motor 2000 ford/percnél 1000/1130 LE változattól függően, míg a Puma motorja 4250 ford/percnél tudja az 1090 LE-t. Az orosz motor 3800 nm-t tud (ha jól emlékszem) a Puma motorja 2070 nm-t tud minösszesen.
Az orosz motor ára a 200,000 eurót sem éri el, a Puma motorja meg 2+ millió euró.... :rolleyes:

Milyen hülyeségről beszélsz, hogy az 50 éves reszelgetett szarod könnyebb és kisebb mint egy modern hasonló erejű motor?

Mielőtt megint nagyon belelendülnél a folyamatos hazudozásba, idézd már be, hogy ezt hol írtam?
Amúgy fentebb sem sikerült semmit sem eltalálnod, össze vissza hülyeségeket írogatsz szokás szerint.
De amúgy hiába magyarázok neked teljesítménnyel, súly/LE aránnyal meg ár/érték aránnyal kapcsolatos dolgokat. Gyakorlatilag vaknak magyarázom a világosságot.
 
Amúgy azon is el lehet gondolkodni, hogy miért nyeri meg az anyag háborút mindig a kelet übermenschékkel szemben....
Az egyik 2+ millió euróért gyárt motort egy 20+ millió eurós lövészpáncélosba, a másik meg 20 millió euróból kiállít 10 db BMP-3-ast, aminek a komplett ára annyi, mint a másikba csak a motor... :rolleyes: