M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Még mindig 38.8 literes....



Nem, én azt mondtam, hogy jobb a nyomaték leadása... alacsonyabb fordulatszámon, nagyobb nyomaték, lényegében azonos motortömegből.



  • Система смесеобразования: непосредственный впрыск топлива
  • Мощность двигателя без сопротивления на впуске и выпуске: 736 кВт (1000 л.с.)
  • Запас по крутящему моменту: 25%
  • Удельный расход топлива: 212 г/кВтч (156 г/л.с.ч)
  • Масса: 1020 кг
  • Удельная мощность: 0,72 кВт/кг (0,98 л.с./кг)
  • Объём: 38 880 см3
  • Диаметр цилиндра: 150,0 мм
  • Ход поршня в цилиндре:
    • с главным шатуном: 180,0 мм
    • с прицепным шатуном: 186,7 мм
  • Минимальная температура надежного пуска двигателя без предварительного разогрева: минус 20 °C
  • Допустимая температура окружающего воздуха: от минус 50 до плюс 50 °C
  • Относительная влажность воздуха: до 98 % при плюс 20 °C
  • Допустимая высота над уровнем моря: до 3000 м
  • Порядок чередования вспышек: равномерный, через 60° поворота коленчатого вала
  • Степень уравновешенности: полная динамическая уравновешенность
  • Габаритные размеры: длина 1560 мм, высота 950 мм




0f3e06162ce0cc185035bda43c257fd1.jpg


Az orosz motor súlyában meg benne van a feltöltési rendszer is. Ezért 1020 kg, nem pedig 980 kg, mint a kompresszoros V-46-os.
A másik érdekesség, hogy az orosz motor 2000 ford/percnél 1000/1130 LE változattól függően, míg a Puma motorja 4250 ford/percnél tudja az 1090 LE-t. Az orosz motor 3800 nm-t tud (ha jól emlékszem) a Puma motorja 2070 nm-t tud minösszesen.
Az orosz motor ára a 200,000 eurót sem éri el, a Puma motorja meg 2+ millió euró.... :rolleyes:



Mielőtt megint nagyon belelendülnél a folyamatos hazudozásba, idézd már be, hogy ezt hol írtam?
Amúgy fentebb sem sikerült semmit sem eltalálnod, össze vissza hülyeségeket írogatsz szokás szerint.
De amúgy hiába magyarázok neked teljesítménnyel, súly/LE aránnyal meg ár/érték aránnyal kapcsolatos dolgokat. Gyakorlatilag vaknak magyarázom a világosságot.
És mi van akkor, ha nagyobb fordulaton tudja? Köszöni szépen, de a nagyobb fordulat ellenére sokkal magasabb az élettartama. A német motor tömegében benne van a feltöltő rendszer is.

Nem találtam el semmit?

V92S2F.jpg

Screenshot-20231206-230118-Adobe-Acrobat.jpg


Ami pedig az árat illet. Egy olyan primitív szarért nem is lehet többet elkérni, amiben a legbonyolultabb elektronikai reszegység kis túlzással a gyújtáselosztó.

És megengedő voltam, mert nem az 1360 lóerősset hoztam fel példának (ami létezik, kész van) amit semmilyen járműbe nem használnak, hanem a "gyengébb" 1088 lóerőset.

Bocsánat, valóban 38 liter nem 27 ezt elírtam! Még szánalmasabb... több mint 3x nagyobb lökettérfogatból és 2-vel több hengerből sikerült kihozni 12 lóerővel többet (ha meg teljesen őszinte akarok lenni, akkor 260 lóerővel kevesebbet). De már sokadjára hangsúlyozom, hogy nincs is min csodálkozni, mert egy 50+ éves motor kendácsolásáról beszélünk (de ha itt is teljesen őszinte akarok lenni, akkor egy majd 90 éves motor kendácsolásáról)!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Bocsánat, ki kell javítanom magamat!

"több mint 3x nagyobb lökettérfogatból és 2-vel több hengerből sikerült kihozni 42 lóerővel többet (ha meg teljesen őszinte akarok lenni, akkor 230 lóerővel kevesebbet)."
A fent leírt módon helyes.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Én csak érintőlegesen értek motorokhoz (hogy tudjak dinamikai számításhoz új mozdonytípust felvenni), de megkönnyeztem néhány helyen amit összehordott a nagytudású. A röhögéstől.



Ami miatt benéztem a topic-ba:

UPSBFeI.jpg
Mit is akarsz ezzel mondani? Mert a fizikai méretei a tárgyalt motoroknak ott vannak feketén fehéren.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 791
113
Mit is akarsz ezzel mondani? Mert a fizikai méretei a tárgyalt motoroknak ott vannak feketén fehéren.

Meg a tömegük, nyomatékuk, áruk.... :rolleyes:
A probléma az, hogy ilyen 42+ LE-kről hadoválsz, miközben a nyomaték és annak leadási módja számít....
A te általad linkelt képen ott van, hogy a legerősebb V92S2F változat, 38 literes, 1100 kg-os, 1130 LE-s 2000-es fordulaton, és ami a legfontosabb 4521 nm forgatónyomatékkal bír :cool:

Ezzel szemben az MTU 892-es wunderdízel, 11 literes, 980 kg-os, 1088LE-s 3800-as fordulaton, és ami a legfontosabb, szánalmas 2200 nm-es forgatónyomatéka van.
Az meg különösen aranyos tőled, hogy az MTU 892-es görbéit, ami ugyan abban a PDF-ben van, ahonnan a képet kivágtad, nem raktad be. Ugyanis nagyon gyorsan kiderülne belőle, hogy mi a baj....
Nyugodtan rakd be a PDF második oldalát is a görbékkel ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Meg a tömegük, nyomatékuk, áruk.... :rolleyes:
A probléma az, hogy ilyen 42+ LE-kről hadoválsz, miközben a nyomaték és annak leadási módja számít....
A te általad linkelt képen ott van, hogy a legerősebb V92S2F változat, 38 literes, 1100 kg-os, 1130 LE-s 2000-es fordulaton, és ami a legfontosabb 4521 nm forgatónyomatékkal bír :cool:

Ezzel szemben az MTU 892-es wunderdízel, 11 literes, 980 kg-os, 1088LE-s 3800-as fordulaton, és ami a legfontosabb, szánalmas 2200 nm-es forgatónyomatéka van.
Az meg különösen aranyos tőled, hogy az MTU 892-es görbéit, ami ugyan abban a PDF-ben van, ahonnan a képet kivágtad, nem raktad be. Ugyanis nagyon gyorsan kiderülne belőle, hogy mi a baj....
Nyugodtan rakd be a PDF második oldalát is a görbékkel ;)
Semmi baj nincs vele és nem levágtam, hanem a képernyőfotóra nem fér rá, hisz láthatod, hogy nem kép, hanem PDF-ből van a képernyőfotó. A nyomatékról pedig a következők miatt nem esett szó:
Van nekünk egy váltónk ami pont a nyomatékot alakítgatja át a megfelelő értékekre, hisz nem közvetlen a főtengelyről hajtják meg a lánckereket...
Biztosan nem mondok ezzel semmi újat neked, de azért leírom: a nyomaték és a fordulatszám szorzata egyenlő a teljesítménnyel (ennek a mértékegysége a lóerő). A teljesítmény pedig nem más mint az egységnyi idő alatt elvégzett munka vagy röviden energia.
Ezért van az, hogy a gázturbinás harckocsik úgy mennek mint a golyó és ezért van az, hogy ahogyan a Leopard 2 is lealáz bármilyen orosz Dieseles harckocsit úgy a PUMA is megeszi mindet reggelire (na jó itt azért nagyon sokat számít a sokkal jobb motor mellett a mégsokkal jobb váltó is).

Gondolom nem kell berakni a T-72 vs. Leopard 2 videót amin szerencsétlen orosz harckocsi úgy lemarad mint a borravaló.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Semmi baj nincs vele és nem levágtam, hanem a képernyőfotóra nem fér rá, hisz láthatod, hogy nem kép, hanem PDF-ből van a képernyőfotó. A nyomatékról pedig a következők miatt nem esett szó:
Van nekünk egy váltónk ami pont a nyomatékot alakítgatja át a megfelelő értékekre, hisz nem közvetlen a főtengelyről hajtják meg a lánckereket...
Biztosan nem mondok ezzel semmi újat neked, de azért leírom: a nyomaték és a fordulatszám szorzata egyenlő a teljesítménnyel (ennek a mértékegysége a lóerő). A teljesítmény pedig nem más mint az egységnyi idő alatt elvégzett munka vagy röviden energia.
Ezért van az, hogy a gázturbinás harckocsik úgy mennek mint a golyó és ezért van az, hogy ahogyan a Leopard 2 is lealáz bármilyen orosz Dieseles harckocsit úgy a PUMA is megeszi mindet reggelire (na jó itt azért nagyon sokat számít a sokkal jobb motor mellett a mégsokkal jobb váltó is).

Gondolom nem kell berakni a T-72 vs. Leopard 2 videót amin szerencsétlen orosz harckocsi úgy lemarad mint a borravaló.

Rakj be egy tolatós, hátramenetes T-72/T90 vs Leo 2/M1 videot. :D
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 940
10 698
113
Ha sikerült alapfokra jutni értő olvasásban, akkor olvasd el újra amibe belekötöttél és ha még vannak fenntartásaid majd akkor megbeszéljük.
Igazad van. El kellett olvasnom újra. Fel is merült bennem egy kérdés:
A német motor tömegében benne van a feltöltő rendszer is.
Szerinted a V-92 két hengersora közt az a kerek izé, az mi lehet?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Igazad van. El kellett olvasnom újra. Fel is merült bennem egy kérdés:

Szerinted a V-92 két hengersora közt az a kerek izé, az mi lehet?
Egy szóval nem mondtam, hogy az oroszéba nincs benne. Csak megint az a helyzet, hogy nem tudod értelmezni és összekapcsolni a beszélgetés részeit amibe belebeszélsz. De lásd kivel van dolgod elmagyarázom. A német motor mérete kapcsán leírtam, hogy a gyártó által megadott magasságértékben nincs benne a feltöltőrendszer amit a motor tetejére raktak így a PDF-ben szereplő értékkel szemben kb 1000mm (ezt találtam összmagasságnak fórumokon) magas a motor. Erre jött az a válasz, hogy az orosz motor tömegében benne van a feltöltőrendszer is (gondolom azon logika mentén, hogyha a teljes magasságba nem számolták a németek, akkor a tömegbe sem) amire én azt válaszoltam, hogy a turbó tömege benne van a német motor tömegében is. És akkor itt jöttél te, aki ezt a primitív beszélgetést sem volt képes megérteni és kérdezel hülyeségeket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Dieselmotorban nincs gyújtás dudika.
Sajátítsd el az értő olvasás képességét (meg úgy általában a magyar nyelvet) azon túl, hogyha azt írja valaki, neked, hogy "De hüje vagy!", akkor az biztosan a szellemi képességeidet degradálja, mert mást nem is jelenthet ez a mondat csak azt, hogy hülye vagy...

A személyeskedés egy vitában akkor jön elő amikor elfogytak az érvek, hát nem húztad túl sokáig érvekkel.
 
  • Vicces
Reactions: fip7