M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 351
58 290
113
Szerintem a gyorsulás igen kis része a mozgékonyságnak,ha már célba vették,nem fogja legyorsulni sem a rakétàt,sem a pct lövedéket egyik sem.:D
Nekem fontodabbnak tűnik a hasmasság,az oldaldőlés,a hegymászó képesség,itt tutira vesztett a yenki,szerintem fordulékonyságban is jobb a könyebb tank. Sziklás,szurdokos,városi sikátorokba is elakad a yenki előbb mint Szergely,kb ugyanekkora a jelentősége annak is, hogy ha már elakadt valahol,a nagyon nem mindegy,hogy 20-20+ tonnával többet kell kihúzni a sárból,vagy kevesebbet. Ha épp nincs másik harci szekér,a civil gépekből bazi nagy kell 70 tonnát kimozdítani a trutyiból. Ide sorolnám a keresztmetszetet is,mert ahol a Szergely még elbúlyik,a yenki már kilátszik,és megy az rpg,és máris csökken a mozgékonyság.:D
A fajlagos talajnyomásra nem alapoznék,20+ éve hajtok láncos kotrókat,dózereket,ez olyan érték,hogy kiszámolták papíron,a valóság kicsit más. Ott kezdődnek a gondok,hogy a hk mozog,és nem szép lassan ráengedik daruval a sárra,mert az még éppen el fogja bírni,a számítások szerint.:D
Fordul,túrja,gyúrja,ahogy belenegy a lazább talajba,előredől,és a lánc elején máris dupla a talajnyomás :rolleyes: .
Stb.
Hagyjuk abramskát a flaszteron,ott egész jól mutat.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Mert van egy EURO Powerpack, de az egy dieselmotort (MTU) és egy automata váltót (Renk) jelent....
Pontosan azt, hogy powerpack jellegű. :D
zárójelben: Nem csak Te hallottál már Desiro+uzsgyi motorvonatról :p

Van egy prime mover, jelen esetben (M1) egy turboshaft (tengelyteljesítményt szolgáltató) gázturbina és van egy váltó (kb. transmission). Ez így egyben kipattintható és berakod helyette a másikat. De nevezhetjük éppen power unit-nak is az egészet.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
Szerintem a gyorsulás igen kis része a mozgékonyságnak,ha már célba vették,nem fogja legyorsulni sem a rakétàt,sem a pct lövedéket egyik sem.:D
Nekem fontodabbnak tűnik a hasmasság,az oldaldőlés,a hegymászó képesség,itt tutira vesztett a yenki,szerintem fordulékonyságban is jobb a könyebb tank. Sziklás,szurdokos,városi sikátorokba is elakad a yenki előbb mint Szergely,kb ugyanekkora a jelentősége annak is, hogy ha már elakadt valahol,a nagyon nem mindegy,hogy 20-20+ tonnával többet kell kihúzni a sárból,vagy kevesebbet. Ha épp nincs másik harci szekér,a civil gépekből bazi nagy kell 70 tonnát kimozdítani a trutyiból. Ide sorolnám a keresztmetszetet is,mert ahol a Szergely még elbúlyik,a yenki már kilátszik,és megy az rpg,és máris csökken a mozgékonyság.:D
A fajlagos talajnyomásra nem alapoznék,20+ éve hajtok láncos kotrókat,dózereket,ez olyan érték,hogy kiszámolták papíron,a valóság kicsit más. Ott kezdődnek a gondok,hogy a hk mozog,és nem szép lassan ráengedik daruval a sárra,mert az még éppen el fogja bírni,a számítások szerint.:D
Fordul,túrja,gyúrja,ahogy belenegy a lazább talajba,előredől,és a lánc elején máris dupla a talajnyomás :rolleyes: .
Stb.
Hagyjuk abramskát a flaszteron,ott egész jól mutat.
Igen én kb. pont ilyen összetevőkre gondoltam.Személy szerint évek óta versenyzek (offroad) és órákig lehetne ecsetelni,hogy milyen apróságokon múlik valami.
Egy biztos nincs olyan,hogy mindenben jobb és,hogy mindenhol elmegy :)
Én tank szempontból laikusként átlagos adatok ismeretében azt mondom,hogy kizárt,hogy a nagytestű NATO. tankok általánosságban mozgékonyabbak legyenek terepen megkockáztatom alul maradnak de csak! ebből a szempontból vizsgálva a témát.
 
T

torsen

Guest
A fajlagos talajnyomásra nem alapoznék,20+ éve hajtok láncos kotrókat,dózereket,ez olyan érték,hogy kiszámolták papíron,a valóság kicsit más. Ott kezdődnek a gondok,hogy a hk mozog,és nem szép lassan ráengedik daruval a sárra,mert az még éppen el fogja bírni,a számítások szerint.:D
Fordul,túrja,gyúrja,ahogy belenegy a lazább talajba,előredől,és a lánc elején máris dupla a talajnyomás :rolleyes: .

És ugyanezt a T-90 hogy csinálja, mármint, hogy nem dupláza meg a talajnyomást? Van erre valami pravoszláv mágia? :)
 
T

torsen

Guest
Pontosan azt, hogy powerpack jellegű. :D
zárójelben: Nem csak Te hallottál már Desiro+uzsgyi motorvonatról :p

Van egy prime mover, jelen esetben (M1) egy turboshaft (tengelyteljesítményt szolgáltató) gázturbina és van egy váltó (kb. transmission). Ez így egyben kipattintható és berakod helyette a másikat. De nevezhetjük éppen power unit-nak is az egészet.

Én történetesen nem a Desiro-rol beszéltem.
Ugyanezt a videot megnézheted a Leo-2, Leclerc, Armata stb. esetében is, és az mind diesel motor+váltó+differenciálmű(vek). Azért kérdeztem rá, mert hangsúlyoztad, hogy az M1-ben nem motor van, hanem "powerpack".
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 903
85 504
113
Igen,jó 20 tonnával kevesebbet dupláz meg.:rolleyes:

Igen és kb fele annyi erő van a gépben,hogy leküzdje a sár okozta ellenállást egy ezerszer elavultabb váltóval megspékelve ha már az apróságoknál tartunk.

Ezen kívül nagy sárban nem éri meg lánctalpassal seregni forogni mert könnyen ledobja a láncot a gép.Nem véletlen van az,hogy amikor elakadt harckocsi próbál önerőből kiszabadulni kizárólag előre és hátra mozog.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 351
58 290
113
Igen és kb fele annyi erő van a gépben,hogy leküzdje a sár okozta ellenállást egy ezerszer elavultabb váltóval megspékelve ha már az apróságoknál tartunk.

Ezen kívül nagy sárban nem éri meg lánctalpassal seregni forogni mert könnyen ledobja a láncot a gép.Nem véletlen van az,hogy amikor elakadt harckocsi próbál önerőből kiszabadulni kizárólag előre és hátra mozog.


Kedves fórumtárs,a cégnél 17,28,40és 60 tonnás gépek vannak,nagyjából egyforma talajnyomással,a legkisebb ~80 lóerős,a legnagyobb ~ 400,bármiben fogadnék a legkisebbre,a leggyengébbre a trutyiban.
Maradjunk ennyiben.:)
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and gioo

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Én történetesen nem a Desiro-rol beszéltem.
Ugyanezt a videot megnézheted a Leo-2, Leclerc, Armata stb. esetében is, és az mind diesel motor+váltó+differenciálmű(vek). Azért kérdeztem rá, mert hangsúlyoztad, hogy az M1-ben nem motor van, hanem "powerpack".
egyrészt nem hangsúlyoztam ki (illetve nem azt hangsúlyoztam ki [ennek érdekében a „jellegű” szó volt hivatott a powerpack-et kevésbé hangsúlyosabbá tenni], hanem a hajtómű és a motor közti különbséget), másrészt attól még lehet néhány másiknak is hasonló. :)

De amúgy a lényeg még mindig az, hogy az Abrams-nek nem motorja van
 

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
A t-90
Igen és kb fele annyi erő van a gépben,hogy leküzdje a sár okozta ellenállást egy ezerszer elavultabb váltóval megspékelve ha már az apróságoknál tartunk.

Ezen kívül nagy sárban nem éri meg lánctalpassal seregni forogni mert könnyen ledobja a láncot a gép.Nem véletlen van az,hogy amikor elakadt harckocsi próbál önerőből kiszabadulni kizárólag előre és hátra mozog.
Egy bizonyos tömeg/teljesítmény minimum fölött nincs jelentősége az erőnek a sárban.Csak a tapadás és a súly számít.Ezért jobb egy kehes uaz. a négyszer erősebb Hammernál a sárban.És ezért kell 3 zár a nehéz G Mercibe,hogy tudja azt a sárban mint egy Uaz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 903
85 504
113
A t-90

Egy bizonyos tömeg/teljesítmény minimum fölött nincs jelentősége az erőnek a sárban.Csak a tapadás és a súly számít.Ezért jobb egy kehes uaz. a négyszer erősebb Hammernál a sárban.És ezért kell 3 zár a nehéz G Mercibe,hogy tudja azt a sárban mint egy Uaz.

Akkor megint csak ott tartunk,hogy lehet kompenzálni a tömeget lásd G Merci.Tehát hiába nehezebb a két nyugati vas a z erősebb motor és klasszisokkal jobb váltómű eredményezheti az azonos képességeket.
 

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
Akkor megint csak ott tartunk,hogy lehet kompenzálni a tömeget lásd G Merci.Tehát hiába nehezebb a két nyugati vas a z erősebb motor és klasszisokkal jobb váltómű eredményezheti az azonos képességeket.
Persze,hogy csomó dologgal lehet javítani egy adott járművön.De kerekes járműveken ez esetben difizárakról beszélünk ez a lehetőség nyilván nem áll fenn lánctalpas esetében.A dinamikát egyértelműen befolyásolja a váltó lásd a kb. azonos paraméterű Leo1 vs. T72 gyorsulási versenyét.De ez terepen nem igazán érvényesül.Sokkal fontosabb pl. a teknő aljának magassága ezért elvileg a Kóreai harckocsi egy érdekes megoldás bár nem tudom,hogy ott van e lehetőség emelésre is vagy csak "bólint" a jobb szög érdekében.
Ugye itt megint csak jön az UAZ.,hogy a maga ótvar váltójával is köszöni elvan terepen.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 888
113
A harckocsik talajnyomása hasonló. Ebben nem hiszem , hogy nagy difi lenne. A lánctalpak futófelülete viszont annál többet számít.
A Leo2 és az M1 azok 65 tonnásak, ehhez van 5 fokozatú nyomatékváltójuk meg 1500 LE és 4-5000 nm körüli nyomaték.
A T-90A/MS és a T-72B3/4 azok 45 tonnásak, ehhez van 7 fokozatú nyomatékváltójuk meg 1130 LE teljesítményük és 3-3500 nm körüli nyomatékuk.
Nem hiszem, hogy óriási különbség lenne MBT és MBT között. A legnagyobb difi talán az, hogy milyen hidakon mehetnek át.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 065
31 612
113
s57DoHiuVHM.jpg