M1 Abrams (USA)

Hát,én nem vetnék követ egyikőtökre sem.Alighanem mindkettőtöknek igaza van.A fejlesztés folyamatos volt,és a nagyobb volumenű fejlesztések között volt egy halom kisebb fejlesztés is.
Páncélzatrol meg kb semmi biztosat nem tudunk.
Viszont a sorozatgyártás megkezdésekpr eldöntött tény volt a módositott német ágyú beépitése,a 105ös löveg csak ideiglenes megoldás volt.Eleve tervezték a későbbi cserét.
Összeségében szerintem itt a fórumon méltatlanul le van nézzve az Abrams,miközben a tényleges harcban egyenlőre jobban bizonyitott,mint a Leo-bár a német harci tapasztalata elég csekély
Nem nézzük le az M1-est csak tudni kell helyén kezelni a dolgokat. Az export Abrams nem egy szint az export Leopard 2-vel vagy Leclecel, mert sem modern ágyúja sem modern páncélja nincs, és nem azért, mert nem tudnak az amerikaiak, hanem azért, mert nem akarnak ilyet exportálni ( na jó ágyút ha akarnának sem tudnának, de a belpiacos M1-nél a DU lőszer kompenzál, de ezt meg nem adják).
 
Nem nézzük le az M1-est csak tudni kell helyén kezelni a dolgokat. Az export Abrams nem egy szint az export Leopard 2-vel vagy Leclecel, mert sem modern ágyúja sem modern páncélja nincs, és nem azért, mert nem tudnak az amerikaiak, hanem azért, mert nem akarnak ilyet exportálni ( na jó ágyút ha akarnának sem tudnának, de a belpiacos M1-nél a DU lőszer kompenzál, de ezt meg nem adják).

Én elvből nem ülnék egyetlen sofőr melletti lőszertárolós harckocsiba, nincs értelmes magyarázat, hogy miért olyan a Leó. A szegényített uránium meg egy súlyos tévhit, nem minden USA Abrams bír azzal, illetve a másik, a DU az a penetrátorok kilapítását végzi, a mezei RPG ellen teljesen máshogy specializált NERA kell, vagy lehetséges ERA kazettázni is. És mostanában mindenhol, Irakban és Kelet-Ukrajnában az ATGM-ek repkednek, népfegyverként.


Ez mindenkinek a maga ízlése. Hát ha az a favorit akkor az a favorit, nincs értelme görcsölni, másra ráerőltetni.

Paraméterekre megyek, érdeklődően, és objektívan. És nem utolsó a szépség sem. Az Abrams-ben és a T-80-asban, főleg az utóbbi továbbfejlesztett változataiban, mint a T-84-es Oplot / Jatagán kábé 90 %-osan tudnék megbízni, Jóindulattal a Challenger is felzárkózhat, és a többinél már esnek a százalékok.

Ha lenne 8 millió USD-m, menne is a deal, nem egy helyen vannak megszolgált és "demilitarizált" Chieftain Mk.10 / Chally 1 / T-72M1 / T-80BV / T-80U és az Abrams-ből is a 105-ösökkel lehetne hasonló, nemigen lehetséges átépíteni azokat.

Akármennyire nagy kedvencem az Abrams, azért néhány változtatást eszközölnék rajta, de így is közelebb áll a "tökéleteshez".
 
Az angolok? Láttál már Challanger-t belülről? De el kell keserítselek, semmivel nem védettebb a lőszer ha bárhová rakod a teknőben az orr helyett.
Teljesen mind1, hogy a teknő fontpáncélja után van közvetlen vagy 2-3 méterrel hátrébb mint pl a T-72-nél, mert annak is van a teknő első részében lőszer nem csak a töltőgépben és a töltőgép mögött a küzdőteret a motortértől elválasztó tűzfalnál.

Igen, láttam. Osztott lőszeres, a penetrátor hegye toronyhátulban van, a többség, azt nem lehet felgyújtani, és a hajtótöltet, ami lobbanékony, a toronykosárhoz / padlóhoz szegezett vizes / nedves rekeszekben, "wet stowage" módon, és 55 van belőle. Ezt a mennyiséget gondolom a régi pontatlanság, illetve a Varsói Szerződés tömeghadsereg koncepció indokolta. Most elég a 30 - 35 lőszer is.

NC5Pwxw.jpeg



Az Orosz harckocsiknál meg a karusszelben van 22 / 28 lőszer, a padlón fekszik, 3 - 10 % esély van a telibe kapására, és a maradék 23 - 17 szétszórva van, azt találják el, lobban be, és láncreakciószerűen a karusszel is. A T-90M-nél a Minek változtassunk alapon (ami sok harckocsi tervezés rákfenéje) a szétszórt lőszereket teljesen hátra, a motortérhez tették, az Ukránok meg próbálják különböző módszerekkel a toronyhátulosságot, az Orosz harckocsik egyéb más hibái mellett kijavítani, és jobban sikerül nekik, valóban, csak nincs pénz a sorozatgyártásra.

DD6NFJMVoAEKRbI.jpg:large



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én elvből nem ülnék egyetlen sofőr melletti lőszertárolós harckocsiba, nincs értelmes magyarázat, hogy miért olyan a Leó.
Igazából nincs azzal baj, hogy a járművezető mellett van a tároló. Azzal van a baj, hogy nincs elszeparálva, és nincsenek robbanásbiztos rekeszekben a lőszerek.
Amúgy nem csak a Leopard ilyen. A Leclercnek és a japán Type 90-nek is pont ugyanez a baja. Az Altay és K2-nél szintén a vezető mellett van a tároló, de állítólag az már robbanásbiztos. Állítólag. Aztán vagy igaz, vagy nem.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and papi
Igazából nincs azzal baj, hogy a járművezető mellett van a tároló. Azzal van a baj, hogy nincs elszeparálva, és nincsenek robbanásbiztos rekeszekben a lőszerek.
Amúgy nem csak a Leopard ilyen. A Leclercnek és a japán Type 90-nek is pont ugyanez a baja. Az Altay és K2-nél szintén a vezető mellett van a tároló, de állítólag az már robbanásbiztos. Állítólag. Aztán vagy igaz, vagy nem.

A Leclerc azért olyan, mert annak nincs olyan kiforrott automata töltőgépe, mint az Abrams-nek / Black Eagle-nek, túl sok benne a mozgóalkatrész, elveszik a helyet, és 30 lőszer helyett csak 22-őt bír, de különben hagyományos elrendezésű, mint a harckocsik 90 %-a. Gyakorlatban az Abrams kézi töltős és macerás, én sem értem, hogy kifogy a töltőkezelő ready-rack-je, a Pk mögött levőt hogyan veszik igénybe, de működő prototípusoknál ott van a Meggitt kétféle autotöltője is.

A K1-88-as Baby Abrams az valóban az Abrams jelentősen módosított változata, a GM / Chrysler tervezte a Dél-Koreaiaknak, és nem értem annál a sofőr melletti lőszertárolót, a toronykosárban álló helyzetben levőket, és magánál a toronyhátulnak teljes elhagyását. De nem is az a feladata, hogy világverő harckocsi legyen, a T-55-ösök ellen megfelel.

Korábban beszéltük egy másik topicban, én újságoltam, akkor még kígyót-békát kaptam, bár én is kissé határozott stílusban léptem fel, lényeg, a Leopárd egy Svájci bicska, tervezésénél a kivénhedt típusokkal keresztezés volt a szempont, rögtönzött páncélvadászként, a Leopárd 1-esre és M48G Patton-re erőszakolva, meg nem sikerült miniatürizált elektronikát fejleszteni hozzá, ezért van, hogy a Leopárdnál a torony felét totál feleslegesen foglalja a hidraulika, a kompresszor, a szenzorok és az FCS. Ellenben az Abrams / Leclerc / Chally / és az Oroszoknál a hidraulika a teknőben, és a műszerezettség meg a személyzeti téren belül szétosztva, és opcionális a toronyhátulosság, de azokat nem lehet összeházasítani más modellekkel, és én is ellenzem az ilyen kimériákat.
 
Igen, láttam. Osztott lőszeres, a penetrátor hegye toronyhátulban van, a többség, azt nem lehet felgyújtani, és a hajtótöltet, ami lobbanékony, a toronykosárhoz / padlóhoz szegezett vizes / nedves rekeszekben, "wet stowage" módon, és 55 van belőle. Ezt a mennyiséget gondolom a régi pontatlanság, illetve a Varsói Szerződés tömeghadsereg koncepció indokolta. Most elég a 30 - 35 lőszer is.

NC5Pwxw.jpeg



Az Orosz harckocsiknál meg a karusszelben van 22 / 28 lőszer, a padlón fekszik, 3 - 10 % esély van a telibe kapására, és a maradék 23 - 17 szétszórva van, azt találják el, lobban be, és láncreakciószerűen a karusszel is. A T-90M-nél a Minek változtassunk alapon (ami sok harckocsi tervezés rákfenéje) a szétszórt lőszereket teljesen hátra, a motortérhez tették, az Ukránok meg próbálják különböző módszerekkel a toronyhátulosságot, az Orosz harckocsik egyéb más hibái mellett kijavítani, és jobban sikerül nekik, valóban, csak nincs pénz a sorozatgyártásra.

DD6NFJMVoAEKRbI.jpg:large



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Tehát azt látjuk, hogy az M1-en kívül egy deka harckocsi nincs amibe ne lenne "rossz" helyen a lőszer. Mert hidd el, hogy a lövedék is képes berobbanni a Challangerben nem csak a kivetőtöltet. És ami átüti a harckocsi páncélját az át fogja a lövedék falát is és ha 1 berobban akkor berobban az összes.
a baj csak az, hogy ez egy szempont a nagyon sok közül. Elképpesztően szemellenzős nézet az, hogy ezalapján az egy szem szempont alapján ítéled meg a harckocsikat.
 
A Leclerc azért olyan, mert annak nincs olyan kiforrott automata töltőgépe, mint az Abrams-nek / Black Eagle-nek, túl sok benne a mozgóalkatrész, elveszik a helyet, és 30 lőszer helyett csak 22-őt bír, de különben hagyományos elrendezésű, mint a harckocsik 90 %-a. Gyakorlatban az Abrams kézi töltős és macerás, én sem értem, hogy kifogy a töltőkezelő ready-rack-je, a Pk mögött levőt hogyan veszik igénybe, de működő prototípusoknál ott van a Meggitt kétféle autotöltője is.

A K1-88-as Baby Abrams az valóban az Abrams jelentősen módosított változata, a GM / Chrysler tervezte a Dél-Koreaiaknak, és nem értem annál a sofőr melletti lőszertárolót, a toronykosárban álló helyzetben levőket, és magánál a toronyhátulnak teljes elhagyását. De nem is az a feladata, hogy világverő harckocsi legyen, a T-55-ösök ellen megfelel.

Korábban beszéltük egy másik topicban, én újságoltam, akkor még kígyót-békát kaptam, bár én is kissé határozott stílusban léptem fel, lényeg, a Leopárd egy Svájci bicska, tervezésénél a kivénhedt típusokkal keresztezés volt a szempont, rögtönzött páncélvadászként, a Leopárd 1-esre és M48G Patton-re erőszakolva, meg nem sikerült miniatürizált elektronikát fejleszteni hozzá, ezért van, hogy a Leopárdnál a torony felét totál feleslegesen foglalja a hidraulika, a kompresszor, a szenzorok és az FCS. Ellenben az Abrams / Leclerc / Chally / és az Oroszoknál a hidraulika a teknőben, és a műszerezettség meg a személyzeti téren belül szétosztva, és opcionális a toronyhátulosság, de azokat nem lehet összeházasítani más modellekkel, és én is ellenzem az ilyen kimériákat.
Tekintve, hogy az Abramsnek egyáltalán nincs olyan töltőgépe amit használnának, elég nehezen tartható állítás az, hogy a Leclerc töltőgépe kiforratlanabb.
Nagyon egyszerűen, átpakolják szépen a parancsnok segítségével. Az M1-ben a parancsnok nélkül egy deka lőszer nem kerül át a mögötte lévő tárolóból a töltőkezelőhöz.
 
Tekintve, hogy az Abramsnek egyáltalán nincs olyan töltőgépe amit használnának, elég nehezen tartható állítás az, hogy a Leclerc töltőgépe kiforratlanabb.
Nagyon egyszerűen, átpakolják szépen a parancsnok segítségével. Az M1-ben a parancsnok nélkül egy deka lőszer nem kerül át a mögötte lévő tárolóból a töltőkezelőhöz.

Az előbb linkeltem a Meggitt promóciós kis filmjét, nézted-e ?

Három töltőgép is van hozzá. Legelső az M1 TTB / Abrams Block 3-ashoz, Armata, karusszeles. Második a Fastdraw rendszer. Harmadik meg Kompakt autotöltő, 1997-ből, csak költségvetési megszorítások, meg nincsenek nehézsúlyú ellenfelek, aki ellen kell ez a feature, a T-55-ösök és exportverziós T-72-esek halomra lövöldözéséhez megfelel a manuális töltőkezelő is.
 
A Leclerc azért olyan, mert annak nincs olyan kiforrott automata töltőgépe, mint az Abrams-nek / Black Eagle-nek, túl sok benne a mozgóalkatrész, elveszik a helyet, és 30 lőszer helyett csak 22-őt bír, de különben hagyományos elrendezésű, mint a harckocsik 90 %-a. Gyakorlatban az Abrams kézi töltős és macerás, én sem értem, hogy kifogy a töltőkezelő ready-rack-je, a Pk mögött levőt hogyan veszik igénybe, de működő prototípusoknál ott van a Meggitt kétféle autotöltője is.

A K1-88-as Baby Abrams az valóban az Abrams jelentősen módosított változata, a GM / Chrysler tervezte a Dél-Koreaiaknak, és nem értem annál a sofőr melletti lőszertárolót, a toronykosárban álló helyzetben levőket, és magánál a toronyhátulnak teljes elhagyását. De nem is az a feladata, hogy világverő harckocsi legyen, a T-55-ösök ellen megfelel.

Korábban beszéltük egy másik topicban, én újságoltam, akkor még kígyót-békát kaptam, bár én is kissé határozott stílusban léptem fel, lényeg, a Leopárd egy Svájci bicska, tervezésénél a kivénhedt típusokkal keresztezés volt a szempont, rögtönzött páncélvadászként, a Leopárd 1-esre és M48G Patton-re erőszakolva, meg nem sikerült miniatürizált elektronikát fejleszteni hozzá, ezért van, hogy a Leopárdnál a torony felét totál feleslegesen foglalja a hidraulika, a kompresszor, a szenzorok és az FCS. Ellenben az Abrams / Leclerc / Chally / és az Oroszoknál a hidraulika a teknőben, és a műszerezettség meg a személyzeti téren belül szétosztva, és opcionális a toronyhátulosság, de azokat nem lehet összeházasítani más modellekkel, és én is ellenzem az ilyen kimériákat.

Miért került a Leopardnál a torony minden rendszere a toronyba és a teknő minden rendszere a teknőbe? Úgy hívják, hogy karbantarthatóság. Nem csak a motor "power pack" hanem az egész harckocsi. Ha baj van a toronyban valamivel akkor leemeled a tornyot és javítod vagy cseréled ahogyan a motort is. Pár tápkábelen kívül semmivel nem kell törődni, na ezért van minden úgy ahogy.
 
Az előbb linkeltem a Meggitt promóciós kis filmjét, nézted-e ?

Három töltőgép is van hozzá. Legelső az M1 TTB / Abrams Block 3-ashoz, Armata, karusszeles. Második a Fastdraw rendszer. Harmadik meg Kompakt autotöltő, 1997-ből, csak költségvetési megszorítások, meg nincsenek nehézsúlyú ellenfelek, aki ellen kell ez a feature, a T-55-ösök és exportverziós T-72-esek halomra lövöldözéséhez megfelel a manuális töltőkezelő is.
Van ez igaz, csak nem használják egyiket sem. Mindet kifejlesztették és letesztelték (működik), de egy másodpercnyi üzemeltetési tapasztalat nincs vele. Tehát kiforrottságról nem beszélhetünk. Valaminek a kiforrottsága az üzemszerű használat során alakul ki, nincs olyan, hogy bármi amit kifejlesztenek tesztelnek (működik), de nem használják az kiforrott legyen.
 
Miért került a Leopardnál a torony minden rendszere a toronyba és a teknő minden rendszere a teknőbe? Úgy hívják, hogy karbantarthatóság. Nem csak a motor "power pack" hanem az egész harckocsi. Ha baj van a toronyban valamivel akkor leemeled a tornyot és javítod vagy cseréled ahogyan a motort is. Pár tápkábelen kívül semmivel nem kell törődni, na ezért van minden úgy ahogy.

Ez a Leopárd egyedi "megoldása", de különben sem az Abrams, sem a Chally, sem a Leclerc, sem a Type 90, sem a Black Eagle / Oplot nem erőltetik a toronyhátulos hidraulika + kompresszor + FCS + szenzor csomagot.
 
Tekintve, hogy az Abramsnek egyáltalán nincs olyan töltőgépe amit használnának, elég nehezen tartható állítás az, hogy a Leclerc töltőgépe kiforratlanabb.
Nagyon egyszerűen, átpakolják szépen a parancsnok segítségével. Az M1-ben a parancsnok nélkül egy deka lőszer nem kerül át a mögötte lévő tárolóból a töltőkezelőhöz.

Hogyan pakolják át ? A Pk felől is felnyitható a válaszajtó ?
 
Ez a Leopárd egyedi "megoldása", de különben sem az Abrams, sem a Chally, sem a Leclerc, sem a Type 90 nem erőltetik a toronyhátulos hidraulika + kompresszor + FCS + szenzor csomagot.
Valóban nem, de ettől az a tény amit az előbb leírtam az elvről ami alapján úgy van minden elhelyezve ahogy, még tény marad. Amúgy vagy az A5 vagy az A6 óta elektromos a toronymozgatás, tehát nincs hidraulika a küzdőtérben.
 
Valóban nem, de ettől az a tény amit az előbb leírtam az elvről ami alapján úgy van minden elhelyezve ahogy, még tény marad. Amúgy vagy az A5 vagy az A6 óta elektromos a toronymozgatás, tehát nincs hidraulika a küzdőtérben.

Én máshogy látom, azért a más típusokkal való házasítás is komoly érv volt, amiből nem kért mindenki.

Az Abrams-nél 2020-ban is büszkék rá, hogy a SEP V2-es is hidraulikás, mert feltaláltak olyan elegyet, aminél jelentősen, 60 - 70 %-al csökkentik a durva égést.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Minden harckocsinál van egy Minek változtassunk rajta ? részegység.

Sokak az Abrams-et a GT miatt szidják, mint a bokrot, és aki különösen szemellenzős, a csakazértis ellentmondok alapon még a toronyhátulos lőszertárolóra is rámondja, hogy nagy kamu, az Orosz / Ukrán harckocsik, a T-80U az agyaggalamb, a Leopárd meg bizonyított, csak Hol ?, nem tud válaszolni, és dühödten, jól lenézve száll ki a vitából, minden tábornak megvannak a Hardcore Fanboy-ai, nem csak a harckocsit képes telibe verni az ATGM, hanem mások lelkivilágát is.
 
Én máshogy látom, azért a más típusokkal való házasítás is komoly érv volt, amiből nem kért mindenki.

Az Abrams-nél 2020-ban is büszkék rá, hogy a SEP V2-es is hidraulikás, mert feltaláltak olyan elegyet, aminél jelentősen, 60 - 70 %-al csökkentik a durva égést.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Minden harckocsinál van egy Minek változtassunk rajta ? részegység.

Sokak az Abrams-et a GT miatt szidják, mint a bokrot, és aki különösen szemellenzős, a csakazértis ellentmondok alapon még a toronyhátulos lőszertárolóra is rámondja, hogy nagy kamu, az Orosz / Ukrán harckocsik, a T-80U az agyaggalamb, a Leopárd meg bizonyított, csak Hol ?, nem tud válaszolni, és dühödten, jól lenézve száll ki a vitából, minden tábornak megvannak a Hardcore Fanboy-ai, nem csak a harckocsit képes telibe verni az ATGM, hanem mások lelkivilágát is.
Látom új vagy még itt aranyapám és friss a lendületed , de ezeket amiket felvetsz és leírsz kb 20x tárgyaltuk már át . De nem baj jó megismerni a te nézőpontodat is csak ne akard ezt a tuti és megmásíthatatlan ténynek beállítani ! Inkább olvasgass vissza pár évet és képbe jössz mi futott már itt le többször is !
 
Én máshogy látom, azért a más típusokkal való házasítás is komoly érv volt, amiből nem kért mindenki.

Az Abrams-nél 2020-ban is büszkék rá, hogy a SEP V2-es is hidraulikás, mert feltaláltak olyan elegyet, aminél jelentősen, 60 - 70 %-al csökkentik a durva égést.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Minden harckocsinál van egy Minek változtassunk rajta ? részegység.

Sokak az Abrams-et a GT miatt szidják, mint a bokrot, és aki különösen szemellenzős, a csakazértis ellentmondok alapon még a toronyhátulos lőszertárolóra is rámondja, hogy nagy kamu, az Orosz / Ukrán harckocsik, a T-80U az agyaggalamb, a Leopárd meg bizonyított, csak Hol ?, nem tud válaszolni, és dühödten, jól lenézve száll ki a vitából, minden tábornak megvannak a Hardcore Fanboy-ai, nem csak a harckocsit képes telibe verni az ATGM, hanem mások lelkivilágát is.
Mivel milyen házasítás?
Mondj csak 1 valódi érvet a gázturbina mellett. Jó hidegben? Ez még az oroszoktól is hülyeség.
 
Nem tartósabb, honnan vetted ezt? Más a nyomatéka nem jobb, ez a két fogalom nem ugyanaz.
Tartósabb, a kevesebb mozgó alkatrésznek is köszönhetően. Pl. az oroszoknál a GTD-1250 turbináknak 3-4x-es élettartama van a V92-es dízelekhez képest. Pöccre indul a legnagyobb hidegben is, és gyakorlatilag nincs olajfogyasztása sem.

A nyomatéka bizony nagyobb, nem is kicsit:
rm0001.PNG