A Leclerc azért olyan, mert annak nincs olyan kiforrott automata töltőgépe, mint az Abrams-nek / Black Eagle-nek, túl sok benne a mozgóalkatrész, elveszik a helyet, és 30 lőszer helyett csak 22-őt bír, de különben hagyományos elrendezésű, mint a harckocsik 90 %-a. Gyakorlatban az Abrams kézi töltős és macerás, én sem értem, hogy kifogy a töltőkezelő ready-rack-je, a Pk mögött levőt hogyan veszik igénybe, de működő prototípusoknál ott van a Meggitt kétféle autotöltője is.
A K1-88-as Baby Abrams az valóban az Abrams jelentősen módosított változata, a GM / Chrysler tervezte a Dél-Koreaiaknak, és nem értem annál a sofőr melletti lőszertárolót, a toronykosárban álló helyzetben levőket, és magánál a toronyhátulnak teljes elhagyását. De nem is az a feladata, hogy világverő harckocsi legyen, a T-55-ösök ellen megfelel.
Korábban beszéltük egy másik topicban, én újságoltam, akkor még kígyót-békát kaptam, bár én is kissé határozott stílusban léptem fel, lényeg, a Leopárd egy Svájci bicska, tervezésénél a kivénhedt típusokkal keresztezés volt a szempont, rögtönzött páncélvadászként, a Leopárd 1-esre és M48G Patton-re erőszakolva, meg nem sikerült miniatürizált elektronikát fejleszteni hozzá, ezért van, hogy a Leopárdnál a torony felét totál feleslegesen foglalja a hidraulika, a kompresszor, a szenzorok és az FCS. Ellenben az Abrams / Leclerc / Chally / és az Oroszoknál a hidraulika a teknőben, és a műszerezettség meg a személyzeti téren belül szétosztva, és opcionális a toronyhátulosság, de azokat nem lehet összeházasítani más modellekkel, és én is ellenzem az ilyen kimériákat.