Trabi is német.az legalább német a Trabanttal szemben.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Trabi is német.az legalább német a Trabanttal szemben.
Üzemanyagtartályok.
Hát az sem egy tip-top megoldás, bárki bármit mond. A jet üzemanyag (gondolom a GT alapból azt használ), nagyobb fizikai behatás vagy hő hatására szeret nagyot lobbanni. Ha a tartály nitrogénnel van töltve az sokat segít, de az sem tuti megoldás. Láthatjuk a repcsiknél is. Persze még mindig jobb mint ha a lőszer lenne ott.Üzemanyagtartály, amit véd minimálisan a kompozit, meg maga az ÜA tartály is válaszfalas és öntömítő.
Az amerikaiak hány Abramset gyártottak? Mennyit raktak el a HH végekor? Sokkal több M1 vált elerhetővé a letárolásnak köszönhetően mint Leopard. Ezt bizonyítja az is, hogy M1-et már nem gyártanak az amerikaiak és köszönik szépen több aktív hackocsijuk van mint az oroszoknak.A Leopárd 2-es sikeréhez az is hozzájárult, hogy a HH alatt 2,200 + Leó 2-est izmoztak össze a Németek, és a Hollandok is 400 + -at, vége, feleslegesen sok, és akkor nyomott áron osztogassuk szét, meg amúgy is a Németek az EU vezetői, így könnyen ment a rábeszélés. Továbbá az is megesik, hogy nincsen tendereztetés, csak előre eldöntötték, hogy a Németektől veszünk, és ami épp az van, az is fog menni, csak kevés helyen adnak a látszatra, vagy próbálnak minimálisan objektívak lenni, ami meg átfordul hülyeségbe, pl. a Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et és Leót, és még az Ex-TGy Abrams-ekért is kilincselnek, csak pénztelenségben nem tudják fizetni, 40 darabot sem tudnának kifizetni, nemhogy
Továbbá a Leopárd 1-es és az M60-as Patton, sőt még az M48-as Patton is 2010-ben / 2020-ban ki tudja szolgálni az "igényeket", pedig azok agyaggalambok, és mégis beléjük ültetik a személyzetet, most is. A Görögök problémái is részben ebből fakadnak. Az, hogy nekik még mindig hadrendben áll 2020-ban is, szintén politikai + korrupcióbeli + hozzánemértési dolog. Pedig simán kidobhatták volna addigra az összes Leó 2A4-esnél régebbi harckocsit. Akár ingyen is bárhova, vagy a MÉH-telepre. Mi pénzt elvisz értelmetlenül fenntartani, sőt modernizálni 400 + 500 elavult M48 / M60 Patton / Leopárd 1 tankot, aminek semmi hasznát nem tudják venni ...
És földrajzfüggő is, Dániában Mit lehet harckocsizni, akkor Skandinávia / Baltikum bármilyen támadó ellensége, a gyalogok LAW / ATGM-el a fenyvesekkel jobban szórakoztatják az ellen harckocsijait, mint a sajátok, és a Kanadaiak meg elszigeteltségük okán olyasfajta vadhajtásaik is voltak, hogy nem kell harckocsi, hanem csak MGS, de kimentek Afgánba, oda kellett komolyabb, és nálunk mániákusság az Amikkal szívózás, így előbb vesznek bárhonnan bármit, mintsem tőlük.
És?Meg van különböztetve a két eshetőség.De van. Az egyik azt jelenti, hogy a fő feladat a gyalovság támogatása a másik meg nem azt jelenti.
Igazábol de.Öntömités és a semleges gáz rendszer miatt nem lobban be olyan könnyen.Oxidálószer nélkül meg a kerozin nem ég.Nagysabasségű becsapodás ellen meg a hidrodinamikai ellenállás plusz páncélként viselkedik.Plusz van még az automata tüzoltó rendszer.Vagyis egy orr résznél bekövetkező átütő találatnál jó eséllyel az Abrams csak üzemanyagot veszit,és sérült lesz-de nem robban fel,mint egy Leo.Hát az sem egy tip-top megoldás, bárki bármit mond. A jet üzemanyag (gondolom a GT alapból azt használ), nagyobb fizikai behatás vagy hő hatására szeret nagyot lobbanni. Ha a tartály nitrogénnel van töltve az sokat segít, de az sem tuti megoldás. Láthatjuk a repcsiknél is. Persze még mindig jobb mint ha a lőszer lenne ott.
Történelmi példával az M48 / M60 Patton tervezésénél elméletben mindent megtettek, meg a Chieftain-nél is történtek továbbfejlesztések, a Leopárd 1-es viszont Micsoda akart lenni ?
És a Leopárd 2-esnél is sikerült belelépni ebbe a hibába, nem csak én, hanem a Britek is nyilatkozták, hogy "it was discarded ultimately because its survivability levels were too low",
Hát az sem egy tip-top megoldás, bárki bármit mond. A jet üzemanyag (gondolom a GT alapból azt használ), nagyobb fizikai behatás vagy hő hatására szeret nagyot lobbanni. Ha a tartály nitrogénnel van töltve az sokat segít, de az sem tuti megoldás. Láthatjuk a repcsiknél is. Persze még mindig jobb mint ha a lőszer lenne ott.
az M60A1, de a sima M60 páncélzata meg főleg pont ugyanannyit ért a 100mm-es 3bm3 HVAP és 115mm-es 3bm4 APFSDS ellen, mint a Leo1 páncélja...cserébe kevésbé volt mobil meg nagyobb méretű célpont volt...
Nem vagyok szagértő, de feltűnt, hogy az amerikaiakkal szimbiózisban élő kanadaiak sem Abrams-ot vettek, hanem Leopard 2-t.A Leopárd 2-es sikeréhez az is hozzájárult, hogy a HH alatt 2,200 + Leó 2-est izmoztak össze a Németek, és a Hollandok is 400 + -at, vége, feleslegesen sok, és akkor nyomott áron osztogassuk szét, meg amúgy is a Németek az EU vezetői, így könnyen ment a rábeszélés. Továbbá az is megesik, hogy nincsen tendereztetés, csak előre eldöntötték, hogy a Németektől veszünk, és ami épp az van, az is fog menni, csak kevés helyen adnak a látszatra, vagy próbálnak minimálisan objektívak lenni, ami meg átfordul hülyeségbe, pl. a Görögök egyformán jónak találták az Abrams-et és Leót, és még az Ex-TGy Abrams-ekért is kilincselnek, csak pénztelenségben nem tudják fizetni, 40 darabot sem tudnának kifizetni, nemhogy 200-at.
Továbbá a Leopárd 1-es és az M60-as Patton, sőt még az M48-as Patton is 2010-ben / 2020-ban ki tudja szolgálni az "igényeket", pedig azok agyaggalambok, és mégis beléjük ültetik a személyzetet, most is. A Görögök problémái is részben ebből fakadnak. Az, hogy nekik még mindig hadrendben áll 2020-ban is, szintén politikai + korrupcióbeli + hozzánemértési dolog. Pedig simán kidobhatták volna addigra az összes Leó 2A4-esnél régebbi harckocsit. Akár ingyen is bárhova, vagy a MÉH-telepre. Mi pénzt elvisz értelmetlenül fenntartani, sőt modernizálni 400 + 500 elavult M48 / M60 Patton / Leopárd 1 tankot, aminek semmi hasznát nem tudják venni ...
És földrajzfüggő is, Dániában Mit lehet harckocsizni, akkor Skandinávia / Baltikum bármilyen támadó ellensége, a gyalogok LAW / ATGM-el a fenyvesekkel jobban szórakoztatják az ellen harckocsijait, mint a sajátok, és a Kanadaiak meg elszigeteltségük okán olyasfajta vadhajtásaik is voltak, hogy nem kell harckocsi, hanem csak MGS, de kimentek Afgánba, oda kellett komolyabb, és nálunk mániákusság az Amikkal szívózás, így előbb vesznek bárhonnan bármit, mintsem tőlük.
rohadt szerencse, hogy nem vagy az illetékes országok exportért felelős személye, bedöntöttél volna komplett iparágakat.Konfigurációfüggő.
Valóban terveztek hozzá autotöltőt, de attól még ugyanolyan maradt az elrendezése, lásd a PT14-es prototípus.
A toronyhátulos autotöltős változatok azok jó eséllyel csak tervrajzok / makettek / erősen kozmetikázott demonstrációk. Valóban, lehetne a Leopárd 2-es tornyát teljesen újra tervezni, meg a teknőt is jelentősen módosítani, és egy átlagos, okés Nyugati MBT lehetne, nem okádnék rá tüzet, de ezzel az elrendezésével valóban Német, nekik a védjegyük, hogy mindenbe visznek valami teljesen felesleges és érthetetlen / diszlájkolt műszaki csavart, és mégis ott a Hardcore Fanbase.
Ahogy @dudi elsütötte, "Nem nézzük le az M1-est csak tudni kell helyén kezelni a dolgokat", én a Leopárdra tudom ezt mondani. A gyártók ignorálják saját harckocsijuk problémáit (sok harckocsinál megesik), és várnak a csodára, hogy magától eltűnik, vagy az APS-t csodaszernek képzelik, de a legegyszerűbb, ha nem mennek háborúba, és nincs is fenyegetettség, mint a Spanyolok / Portugálok / Kanadaiak, akiknek a régebbi / öregebb modellek is megfelelnek. A Hollandok meg idétlenkednek, hogy felszámolják-e a komplett harckocsizókat, vagy 14 darab maradjon mutatóba, jelképesen, és az ilyen vevők ellenére úgy szólnak a propagandák, hogy "lássatok, mennyien veszik a harckocsinkat, mert a legjobb". Közben az Abrams látott valódi harcokat, 2004 után, azt nem nevezném dicsőségnek, hogy 1991-ben a kecskeólak között teljesen elavult és szénné butított harckocsikat tudott még az M60A3 Patton is halomra lőni.
Valóban, ha átnevezik a változatot, azt be tudják állítani valami teljesen újnak, de belenézve felépítésre nem akkora előrelépés, nem tanulnak a hibákból, ami a harckocsijaik lebőgését eredményezte, ami több faktorú, de akkor is vannak dolgok, amikkel csakazértis szembe mennek.
Nem akarok szőrszálhasogató lenni, de az Export Abrams is ugyanazt a 120-ast kapja, mint az Amerikai, lásd az Irakiakat, vagy akár Szaúdiakat is, csak DU lőszer helyett KE-W-et, Tungstenből. De az egyik egy bukott állam, a másik az meg sivatagi vad népek, a legszélsőségesebb agresszív értelmezést tudják kihozni az Iszlámból, és már az 1991-es Öbölháború óta bizonyítják, hogy megbízhatatlanok, én nekik biztos nem adtam volna el sem az Abrams-et, sem a Challenger-t, sem a Leclerc-et, hanem keressenek mást, így is akad alternatíva. Az Abrams-et normális promotálták a Briteknek, a Chieftain Mk.10-es utódjaként, a Svédeknek, Izraelnek is reklámozták a Merkava 3-as ellenében, és a Görög tenderre is elvitték, de ők meg pénztelenségi alapon dőltek meg, meg nem is értem, miért tartják meg a teljesen elavult, kivénhedt M48 / M60 Patton és Leó 1-es flottájukat, azokra teljesen feleslegesen költenek. Az EU-s verziót, a NATO-n belül nincs értelme butítgatni, főleg úgy, hogy repülőknél is előbb repülnek idegenben sokkal fejlett Block 60 / 62-es vagy akár 70 / 72-es F-16-os Falcon-okat, és erősített Eagle-ket, mint otthon. Az IAF / IDF Eagle-jei is előbb tudták kihasználni a PGM-es képességüket, mint az USAF gépei.
Olyan szép látni ahogy érvelsz.rohadt szerencse, hogy nem vagy az illetékes országok exportért felelős személye, bedöntöttél volna komplett iparágakat.
de lagélább faék egyszerú jobbos mantrákat tuddz idézni, jár a jutifalat.
de lagélább faék egyszerú jobbos mantrákat tuddz idézni, jár a jutifalat.
?????Ez spec megint egy felesleges marhaság volt.És ráadásul miért is?Csak Izrael szempontjábol volt némi értelme a dumának,hisz a többieknek nincs saját hk ipara.És ami azt illeti,a Merkava nagyobbik fele Made in USA részegységekböl van összerakva.rohadt szerencse, hogy nem vagy az illetékes országok exportért felelős személye, bedöntöttél volna komplett iparágakat.
de lagélább faék egyszerú jobbos mantrákat tuddz idézni, jár a jutifalat.
Engedd el, nemzetközi szaktekintélyekból álló mentális zavarokkal foglalkozó konzíliumot lehetne évekig foglalkoztatni Zsolesz bajaival.Mi akar lenni ez a "jobbos mantrák" ???
Az utolsó témában szintén haladtatok előre. Szerintem a modulokat rögzítő csavarok vittek félre. Megjegyzem, hogy tényleg létezik az a lehetőség, amit te mondasz. A Cromwell a II. vh-ban például szegecselés technikával lett összerakva.
Ha ránézel egy Abrams-re és összehasonlítod ezzel, akkor azért érezhető a különbség. Az M10-es csavar neked nem fogja megfogni azt a páncél tömeget, amiről a Tábornok esetén beszélünk. Még ezt a jóval vékonyabb páncélt sem! És a hangja is más lenne. Szeretnék úgy fogalmazni, hogy meglepődnék azon, ha valaki bizonyítaná, hogy nincs hegesztve.
Amúgy annak idején ezt a brit típust sem azért így tervezték meg, mert egyenértékűnek gondolták, hanem mert a fémiparban hiány keletkezett szakemberből és egy lakatos is meg tudja csinálni a szegecs helyét. És abból több volt.
Biztos van valahol olyan tank, amit oldható kötéssel csavaroztak, ügye az én példám is oldhatatlan kötést hoz. A csatatéren nem szétszedhető, hogy hozzá férj a belsejéhez kintről. Aki tud rá példát, az majd berakja ide.
Elsősorban az üzemanyagtartályt teljesen átütő találatok lennének veszélyesek. Tehát amikor a találat hatására az üa. kijut a küzdőtérbe a lövedékkel, sugárral együtt. Ott aztán lobbanna, lángolna. De valóban, arra ott az aut. tűzoltórendszer.Igazábol de.Öntömités és a semleges gáz rendszer miatt nem lobban be olyan könnyen.Oxidálószer nélkül meg a kerozin nem ég.Nagysabasségű becsapodás ellen meg a hidrodinamikai ellenállás plusz páncélként viselkedik.Plusz van még az automata tüzoltó rendszer.Vagyis egy orr résznél bekövetkező átütő találatnál jó eséllyel az Abrams csak üzemanyagot veszit,és sérült lesz-de nem robban fel,mint egy Leo.
Elsősorban az üzemanyagtartályt teljesen átütő találatok lennének veszélyesek. Tehát amikor a találat hatására az üa. kijut a küzdőtérbe a lövedékkel, sugárral együtt. Ott aztán lobbanna, lángolna. De valóban, arra ott az aut. tűzoltórendszer.
Édes gyermekem,a kiemelés nekem kevés-forditás köll.Én még oroszt tanultam....(máig el tudom olvasni a ciril betüs irást-éppencsak nem értem az elolvasott szavakat )Elővettem / Megnyitottam R.P. Hunnicutt monográfiáját, és valóban, a kettő egyszerre, ő ugyan csak annyi itt, hogy hegesztett páncél (váz) az alatta lapuló különleges páncélzattal, és a mi belelátásunk, vagy pluszba csavarozták is.
Ha nem jól nagyítható: akkor kiemelem:
Turret: Welded assembly of rolled homogeneous steel armor with special armor arrays in the frontal area
Hull: Welded assembly of rolled homogeneous steel armor with special armor arrays in the frontal area and special armor skirts protecting the upper sides and part of the suspension system
Biztos,hogy nincs?Mindha valamelyik felfordult gép fotóján láttam volna olyat(vagy az a törökök Leoja lehetett???)Az Abrams "különlegessége", és meg emiatt is szidják, hogy a Sofőr nem tud felmászni a toronyba, és a hasán meg nincs szintén menekülőnyílás, így a 4-ből 1 tag hullajelölt.
Elsősorban az üzemanyagtartályt teljesen átütő találatok lennének veszélyesek. Tehát amikor a találat hatására az üa. kijut a küzdőtérbe a lövedékkel, sugárral együtt. Ott aztán lobbanna, lángolna. De valóban, arra ott az aut. tűzoltórendszer.