Mi nem érthető azon, hogy a kortársának a 500 lóerővel több jutott 10 literrel kisebb lökettérfogatra?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mi nem érthető azon, hogy a kortársának a 500 lóerővel több jutott 10 literrel kisebb lökettérfogatra?
Mi nem érthető azon, hogy a kortársának a 500 lóerővel több jutott 10 literrel kisebb lökettérfogatra?
Senki sem csinál feleslegesen nagy hengerűrtartalmat, ha nem kell, mert azzal amúgy csak a baj van.És?
Ezáltal kisebb lett, könnyebb lett, kevesebbet fogyaszt, megbízhatóbb?
Feltöltött motoroknál a lökettérfogat csak egy szám.
Senki sem csinál feleslegesen nagy hengerűrtartalmat, ha nem kell, mert azzal amúgy csak a baj van.
Milyen baj?
A fordulatot nehéz megcsinálni, pláne ekkora motornál. Na meg a fogyasztás.Vagyis hasonló fordulatszámon (2600/min) kb. az is 1500+ LE lenne)
Nem mechanikai baj, hanem feleslegesen nagyobb kell mindenből, 10 liter hengerűrtartalomnak van anyagigénye. Nem kell messzire menni, mindkét motor V12 azaz nagyobb hengerek, nagyobb hajtókarok stb kellenek az orosz motorba. Ez mind mind nagyobb mozgó holt tömeget jelent. Senki nem csinál brahiból 38 literes 1130LE-s motort ha tudna 27 literesből is kihozni ekkora teljesítményt.Milyen baj?
No azért ez az oroszok esetében se úgy működött, hogy egyszer csak megálmodták a gázturbinát, ami a szaharai homokvihartól Maradona orrüregéig bármilyen környezetben elmuzsikál.A T-80-as GTD gázturbinája pl. centrifugális szűrést használ ha jól emlékszem
Így néz ki:
És ez a rendszer tökéletesen működik sivatagtól Európáig bárhol.... Elől a két nagy szögletes doboz a centrifugális légszűrő.
Nekem úgy rémlik, hogy egy német (?) VW (?) tuningoló (Oettinger?) mondta azt, hogy a lökettérfogatot nem lehet semmivel pótolni.Nem mechanikai baj, hanem feleslegesen nagyobb kell mindenből, 10 liter hengerűrtartalomnak van anyagigénye. Nem kell messzire menni, mindkét motor V12 azaz nagyobb hengerek, nagyobb hajtókarok stb kellenek az orosz motorba. Ez mind mind nagyobb mozgó holt tömeget jelent. Senki nem csinál brahiból 38 literes 1130LE-s motort ha tudna 27 literesből is kihozni ekkora teljesítményt.
Ami pedig a fordulatszámot illet, miert nem pörgetik 2600-on a motort, ha csak ennyi az egész? Talán mert drasztikusan visszaesne az élettartam?
Egy autónál vagy munkagépnél nem is különösebben nagy baj, a nagyobb lökettérfogat miatti nagyobb motor, de egy harckocsiteknő az nagyon nagyon véges méretű, azt nem tudod olyan könnyen variálni, mint egy munkagép, vagy autó motorterének méretét.Nekem úgy rémlik, hogy egy német (?) VW (?) tuningoló (Oettinger?) mondta azt, hogy a lökettérfogatot nem lehet semmivel pótolni.
Egyetértek vele (én; aki végül új ezres háromhengeres turbómotoros autót vett, amibe egy végtelenül túlbonyolított szelep vezérlést fejlesztettek, de mentségemre legyen mondva a beállított büdzsével a hatvanas évek sorhatos Fiatjait és az összes hetvenes évekbeli V8-as amcsi autót is sóvárogva végigböngésztem, ami a Hahun volt...).
Amit tud egy nagyobb lökettérfogatú motor alapjáraton illetve közvetlenül felette, azt ugyanolyan gyártástechnológiával, műszaki megoldásokkal soha nem fogja úgy tudni egy kisebb motor.
Nézd meg bármelyik autógyár motorsorozatának teljesítmény, nyomaték jelleggörbéit.
A megtervezett nagyobb lökettérfogatból még soha sem volt baj.
Főleg ott nem, ahol nagy tömeget kell mozgatni.
Szoktam mondani, hogy az IFA 125 lóerős motorja helyett betehettek volna egy ugyanilyen - vagy még nagyobb! - teljesítményű motorkerékpár motort is egy hozzáillesztett 48 fokozatú váltóval, oszt' mégse ezt az utat választotta senki.
A mérnökök veled ellentétben nem autóskártyáznak a lökettérfogattal; nekik számos, inkább fontos tényezőt kell figyelembe venniük:
A rendelkezésre álló gyártástechnológiát, anyagokat, anyagminőségeket, várható minőségingadozásokat, az ipari "kultúrát", ezekkel a tömeggyártás lehetőségeit.
A klimatikus viszonyokat, ahol a motoroknak helyt kell állni.
A szélsőséges hőmérsékleti viszonyok nem törvényszerűen kedveznek a "kicentizett" illesztéseknek, tűréseknek, a "hegyesebb" motoroknak.
A rendelkezésre álló üzemanyagokat (nem mindenhol lesz prémium Shell gázolaj).
Fontos, hogy ne csak patikatisztaságú, rakétahajtómű összeszerelő üzemben lehessen javítani gépészmérnöki diplomával, hanem egy kolhoz gépállomás átlagos szakija is meg tudja szerelni.
No és persze az ár.
Ami ugye egy tömegtermelésnél már szemmel látható összeg.
(Most bezzeg nem találom azt az olvasói levelet, amit egy magyar fejlesztő srác írt a Totalcarnak - eltávolították? - ahol is leírta az Ecoboost Ford motor kapcsán, hogy minden egyes Euró megspórolásért végtelen egyeztetések és harcok folynak a fejlesztéskor.)
Egy autónál vagy munkagépnél nem is különösebben nagy baj, a nagyobb lökettérfogat miatti nagyobb motor, de egy harckocsiteknő az nagyon nagyon véges méretű, azt nem tudod olyan könnyen variálni, mint egy munkagép, vagy autó motorterének méretét.
Valahogy akik Euro powepackot vesznek együtt tunak élni ezzel a kisebb lökettérfogat/nagyobb teljesítmény dologgal, szemben az oroszokkal akiknek még nem nagyon sikerült akármekkora lökettérfogatú megbízható 1500 LE-s motort gyártani, mert ha ment volna, akkor az lenne a T-14-ben (jelenleg egy 34-35 literes 1500LE-s motor van a T-14-ben).
Nem fáj. Az fáj amikor valaki nagy szájjal hirdeti, hogy az oroszoknak van modern harckocsimotorjuk. Ez egész egyszerűen nem igaz, nincs nekik. A Leopard 2-ben sincs modern harckocsimotor, no de senki nem is állítja, hogy van (persze lehetne, csak számomra ismeretlen okból nem használja senki)....és ez neked miért fáj?
Nem fáj. Az fáj amikor valaki nagy szájjal hirdeti, hogy az oroszoknak van modern harckocsimotorjuk. Ez egész egyszerűen nem igaz, nincs nekik. A Leopard 2-ben sincs modern harckocsimotor, no de senki nem is állítja, hogy van (persze lehetne, csak számomra ismeretlen okból nem használja senki).
Ugyan az az oka,amiért az Abramsba se került se új gázturbina,se új dizelmotor,pedig minkettő van-az ára.Nem fáj. Az fáj amikor valaki nagy szájjal hirdeti, hogy az oroszoknak van modern harckocsimotorjuk. Ez egész egyszerűen nem igaz, nincs nekik. A Leopard 2-ben sincs modern harckocsimotor, no de senki nem is állítja, hogy van (persze lehetne, csak számomra ismeretlen okból nem használja senki).
De nem felel meg, nem véletlen keresik már most a T-14 motorjának váltótípusát.Felőlem lehet abban gőzgép is, ha az oroszoknak az megfelel. (Vállvonogatás)
Egy motort arra építenek, hogy használják! Persze csak ha jó. Ha valamiért nem használják, az azt jelenti, hogy az a motor nem jó.A Leopard 2-ben sincs modern harckocsimotor, no de senki nem is állítja, hogy van (persze lehetne, csak számomra ismeretlen okból nem használja senki).
Használják.Merkava IV,K2,export Leclerc,és az EMBT is az MTU 883 motorral csühög.Egy motort arra építenek, hogy használják! Persze csak ha jó. Ha valamiért nem használják, az azt jelenti, hogy az a motor nem jó.
Nem használják? Nézd már meg mi ketyeg az összes modern Merkavában, az összes export Leclerc-ben, mit raktak a koreaiak a K2-be amíg el nem kédzült a saját motoruk...Egy motort arra építenek, hogy használják! Persze csak ha jó. Ha valamiért nem használják, az azt jelenti, hogy az a motor nem jó.