Nyugaton miért csak az IDF aggatta rogyásig a Patton-öket ERA kazettával, az Amik és más eshetőleges Patton használók meg nem ?
Az ARMY a NERA páncélzatban látta a jövőt, az AX lett volna az M60 upgrade következő lépcsőfoka, a protó kész lett 1980-ban, csak erre pont nagyon nem volt felesleges pénz.
Elég komoly belenyúlás lett volna az öreg kohószökevénybe, kapott volna hidropneumatikus felfüggesztést, egy 1180 lovas Continental motort, automata sebességváltót, az Abrams M68A1 később az M68A1E1 lövegét, ehhez fejlesztés alatt az M900 APFSDS. A probléma az volt, hogy az új gyártású gépek ára magasabb lett volna, mint az M1 ára, az M60A3 TTS modernizáción már átesett gépek átépítése is 600 000 dollár körüli összegnek volt kalkulálva, de ezekbe az előzetesen kalkulált átépítési összegekbe szinte soha nem fértek bele. Egy M60A1 feljavítása AX szintre sanszosan 1,3 millió dollár felett lett volna a nyolcvanas évek közepén, ami egy friss-ropogós Abrams IP árának a 3/4-e.
Érdekességképpen ideteszem, 1983-ban, a Patton utolsó gyártási évében egy új M60A3 TTS 1 393 000 USD, egy M1 meg 1 460 000 USD, egy M60A1 RISE, M60A3 TTS szintre hozása meg 438 000 USD.
Na még egyet, inflációval korrigált 1982-es árfolyamon, az M60A2 Starship és normál harckocsivá visszaalakítása volt az addigi legdrágább amerikai harckocsi, darabonként 2 067 000 USD volt az ára, ugyanígy '82-es árfolyamon számolva egy M60A1 mindösszesen 564 000 USD.
A mindég csóró USMC csinált az M60A1 RISE PASSIVE harckocsijain egy (szerintem szépen kifejezve költséghatékony, egyébként meg igénytelen szar) ERA fejlesztést a nyolcvanas évek közepén, azt láthatta is a világ pár évvel később.