Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem is láttam így még képet M60-ról, hogy le van szedve a fél futómű, érdekes
A latruni múzeumban kiállítottak egyet, hosszában félbevágva. Szabadtéren, részben plexivel burkolva, ami sajnos nem igazán időjárásbarátNem is láttam így még képet M60-ról, hogy le van szedve a fél futómű, érdekes
M48Nem is láttam így még képet M60-ról, hogy le van szedve a fél futómű, érdekes
Ha már így szóba került. Ős is MBT-nek hívja már a címben is.Bezzeg az amcsik szerint már az M-47 Patton is MBT volt...
(ők bezzeg értenek a marketinghez)
az M60A1 tornya 72 fokban döntött és 85mm vastag...a glacis 109mm és 65 fokban döntött...a hull alsó része pedig 140mm és 55 fokban döntött
persze hozzá tartozik, hogy az a glacis páncél csak 220bhn erősségű..ami inkább csak 0,8 RHA...
aztán nézd csak mi van ezen a képen: a 3bm6 átütési értékei a szögek függvényében...1500m/s sebesség mellett...mivel tudjuk, hogy 1km-en 0 fok mellett 280mm 2km-en pedig 240mm az átütése, az ábrán meg kb 250mm szerepel 0 fok mellett, így az 1500m/s sebesség kb. 1,7km távnak felel meg
a diagramról látszik, hogy 70 fok környékén az átütés még mindig 100mm RHA környékén van (vs 85mm CST), 65 foknál olyan 140mm RHA (vs 109mm 0,8 RHA páncél) és 55 foknál olyan 180-190mm (vs 140mm 0,8 RHA páncél)
ebből bizony az látszik, hogy 1500 méteren simán van az a kill probabilty 90% körül (felett)
2km-en feltehetően a torony átlövése már nem olyan egyértelmű, főleg a lövegpajzs környékén, ezért esik le 70% körülire a kill probabilty
Az M-60A1 tornya egy öntött, és erősen erősen döntött forma.
Az R.P. Hunnicutt féle "PATTON - A History of the American Main Battle Tank" könyv szerint az M-60A1 páncélzata:
Amikor területre átlagolva számolgattunk egy ki tudja honnan származó doku alapján, akkor átlagosan 200mm-re jött ki szemből is meg ±30°-ról is.
Tanknetről, amerikai harckocsizó:
"At first it was magic, everything about the M1 seemed better. It was faster, the stabilization was worlds ahead of the M60s, it rode better. Lots of quality of life improvements, you could disconnect and reconnect the final drives for towing easily, pulling the pack took less than half the time. Maintenance was simpler for the crew, track tension was easier and faster to adjust. The replacement of the M85 with the M2 was pretty much universally applauded. After we became familiar with the tank we discovered that it wasn't all rainbows and unicorns. We had to adjust to the fuel consumption, we burned a lot of fuel keeping the batteries charged. The TIS was not as good as the TTS on the M60A3 and the M1 was supposedly slightly less accurate when shooting from the hault. The tracks that were used most of the time I was on the tanks didn't have replaceable pads and the M1 did not handle icey and snow covered roads as well as the M60 did. There was a serious lack of gear stowage, especially on the original M1 which had straps for stowing crew gear instead of a bustle rack. Because of that we stowed a lot of stuff on the blowout panels rolled up in the tank tarp (my gunner called it the burrito roll) and held down with a cargo strap. Most people loved the M1, but of course there were some diehards who missed the simplicity of the M60s and there was even one E6 in my company who swore that the epitome of tank design was the M48A2C and that everything had gone down hill after that tank."
4. hozzászólás, kicsit részletesebben ír mint ahogy én összefoglaltam.
"Found something about the testing of the Chieftain and Leopard 1. The source is the book ''De Leopard 1-Gepantserde vuist van de Koninklijke Landmacht (The Leopard 1, armoured fist of the Royal Army) by Willem Smit of the Netherlands Military History Institute"
Amikor a parancsnok átadja a célt az irányzónak. Talál valahol egy célt, megnyom egy gombot, majd a torony oda fordul ahol a cél van. Ugyanazon elv szerint mint a T-55/62-nél vagy a Leopardnál.
Micsoda élmény lehet télen egy átfagyott acéldobozban bármit is csináln...