Akkor megkérnélek, hogy adj egy linket. Ha tényleg így van, akkor dupla elismerés annak a személyzetnek.egyébként találtam forrást, hogy 1981-ben valóban 1A4-el mentek...ellenben 1985-ben viszont bizony-bizony, hogy sima 1A1-el!
Hát márpedig butaságot írnak.akkor írd meg a tankograd-nak hogy hülyeséget írnak:
"By switching to the RMSh track, the top speed of the T-62 increased from its nominal 50 km/h to 54 km/h. The average cross-country driving speed also improved, but to an unknown extent."
T-62 manuál, (1968!!!!) műszaki adatok résznél kitér a különbségekre a gumicsuklós láncot illetően:
Harci tömeg: 37t (RMS-el 37.5)
Teljesítmény-tömeg arány: 15.7 le/t (RMS - 15.4)
Talajnyomás: 0.75kg/cm2 (RMS - 0.77)
Max sebesség: 50km/h... Magyarul, nincs változás.
Megnézheted itt ha nem hiszel nekem:
Itt pedig, bizony 1965-ben rendszersítették a gumicsuklós lánctalpat. Persze a régi láncból még hatalmas készletek voltak, úgyhogy sokáig felszerelték még azt is:
Отечественные БРМ 45-65 танки Т-54 и Т-55 - 0512.htm
Отечественные бронированные машины 1945-65 танки Т-54 и Т-55
ser-sarajkin.narod2.ru
Ahogy már írtam, ez a nagyítás a minél pontosabb távméréshez kellett.1) persze mondom a németek, USA-kok, meg a franciák is tök hüléyk voltak. Utóbbiak ugyan nem raktak 20szoros nagyítású optikát a parancsnoki periszkópra, csak 10 meg 12szereset...na de azért, na....
Ahogy az angol mondja, apples to oranges. Nem összehasonlítható. A hőkameráknak egy adott felbontása van. Ilyen nincs egy normál optikánál.nézd csak meg ezt a cikket:
https://below-the-turret-ring.com/armored-vehicles/bundeswehr-introduces-leopard-2a7v-into-service/
mit írnak a legújabb generációs AATICA-ról:
"Both of these thermal imagers are made by Hensoldt and are based around the same MCT focal plane array consisting of 640 by 512 detector elements."
Ez nem válaszolja meg a kérdést. Milyen szempontok alapján jött ki az eredmény? Idézem magamat:1) persze jótékonyan ignoráljuk azt a dokumentumot ami összehasonlítható módon tesztelte a 2 gépet...egyébként meg ha erre a Tradoc-ról beszélünk:
" Mozgásból? Helyből? Nem tudjuk. Ahogy a többi körülményt sem. Por? Köd? Napszak? Hirtelen felbukkanó cél? Kitakart cél? Ezek kombinációja? Vagy az egész egy számítógépes szimuláció? Semmi információ nincs."
Akkor lehetne ezt felhasználni összehasonlításhoz, ha ugyanezekkel a feltételekkel tesztelték volna a Leopardot is.
Az egész TRADOC-ból egyetlen dolgot lehet leszűrni. Hogy a T-62 és az M60A1 nagyon közel áll egymáshoz képességeiket tekintve.
Az csak a személyzet összehasonlítása. Semmit több.2) a Leopard1 és M60 összehasonlításra meg ott van a CAT lövészet
Már hogyne lehetne tudni? Távolság adott, 1200-1500m. Célpont meg a szokásos szovjet N'12 harckocsi imitátor.és ezekről talán tudod, hogy mérték őket? milyen távon, mekkora célpont, stb? csak nehogy kiderüljön mint a múltkoriról, hogy ismert távra lőttek
mert ismert 1200 méterre lőtt a T62 100%-kot...aztán a lövészet összesítés végén emlékeim szerint valami 34% virított
A 34% az összes feladat eredménye. Ebbe beletartozik a kumulatív és a repeszgránáttal lövészet is, nagyobb távolságokra, más célpontokra.
Már hogyne lehetne begyakorolni? Útvonalat simán. Ráadásul ha már azt tudod, nagyjából hol bukkanhatnak fel a célok, máris előnyben vagy.megint ignorálod a tényeket...nem tudták begyakorolni a pályát...a pályán azt hiszem valami 84 helyről tudott célpont felbukkanni, de ugye összesen csak 24 cél volt...az, hogy hol bukkant fel cél teljesen random volt, mint ahogy az egyszerre felbukkanó célpontok száma is
És szerinted a szovjetek kezébe került M60A1-et nem tesztelték jó alaposan? Jaaa... csak lőttek is ráés gondolom ha már az USA kezébe került a szovjet technikai jó alaposan letesztelték...
magyarázhatod ezt jobbra-balra...de a valóságban az M60 pont olyan sebezhető volt apfsds-el, mint a Leo1
Á nem...ez csak azt jelenti, hogy nem olvastál eleget a tankok futóműveiről...na de erről majd máskor...
Gyenge kis irodalom...
Отечественные бронированные машины 1945-65 - 0247.htm
Отечественные бронированные машины 1945-65
ser-sarajkin.narod2.ru
Biztos vagy ebben?itt megint nem érted az alap problémát...a T55 (és az első pár évében készült T62 is) rádiója nagyon szűk sávban működött csak...emiatt a NATO azt a szűk sávot szét tudta zavarni anélkül, hogy a saját csapataik kommunikációját zavarta volna
R-123: 20-51.5 Mhz
AN/VRC-12: 30-75.95Mhz
SEM25: 20-69Mhz (más forrás 26-70)
Látható, hogy igen nagy az átfedés.
Amire te gondolsz, az az R-113 rádió! Ott tényleg rendkívül szűk az a sáv. 20-22.375Mhz. 1961-től kezdve (tehát a T-62 alapból ezzel épült) az R-123 teljesen felváltotta az elavult R-113-at.