egyébként találtam forrást, hogy 1981-ben valóban 1A4-el mentek...ellenben 1985-ben viszont bizony-bizony, hogy sima 1A1-el!
Akkor megkérnélek, hogy adj egy linket. Ha tényleg így van, akkor dupla elismerés annak a személyzetnek.
akkor írd meg a tankograd-nak hogy hülyeséget írnak:
"By switching to the RMSh track, the top speed of the T-62 increased from its nominal 50 km/h to 54 km/h. The average cross-country driving speed also improved, but to an unknown extent."
Hát márpedig butaságot írnak.
T-62 manuál, (1968!!!!) műszaki adatok résznél kitér a különbségekre a gumicsuklós láncot illetően:
Harci tömeg: 37t (RMS-el 37.5)
Teljesítmény-tömeg arány: 15.7 le/t (RMS - 15.4)
Talajnyomás: 0.75kg/cm2 (RMS - 0.77)
Max sebesség: 50km/h... Magyarul, nincs változás.
Megnézheted itt ha nem hiszel nekem:
Itt pedig, bizony 1965-ben rendszersítették a gumicsuklós lánctalpat. Persze a régi láncból még hatalmas készletek voltak, úgyhogy sokáig felszerelték még azt is:
Отечественные бронированные машины 1945-65 танки Т-54 и Т-55
ser-sarajkin.narod2.ru
A tankograd annyit ír, hogy a T-62M-en az RMS már szabvány volt.
1) persze mondom a németek, USA-kok, meg a franciák is tök hüléyk voltak. Utóbbiak ugyan nem raktak 20szoros nagyítású optikát a parancsnoki periszkópra, csak 10 meg 12szereset...na de azért, na....
Ahogy már írtam, ez a nagyítás a minél pontosabb távméréshez kellett.
Ahogy az angol mondja, apples to oranges. Nem összehasonlítható. A hőkameráknak egy adott felbontása van. Ilyen nincs egy normál optikánál.
"Both of these thermal imagers are made by Hensoldt and are based around the same MCT focal plane array consisting of
640 by 512 detector elements."
1) persze jótékonyan ignoráljuk azt a dokumentumot ami összehasonlítható módon tesztelte a 2 gépet...egyébként meg ha erre a Tradoc-ról beszélünk:
Ez nem válaszolja meg a kérdést. Milyen szempontok alapján jött ki az eredmény? Idézem magamat:
" Mozgásból? Helyből? Nem tudjuk. Ahogy a többi körülményt sem. Por? Köd? Napszak? Hirtelen felbukkanó cél? Kitakart cél? Ezek kombinációja? Vagy az egész egy számítógépes szimuláció? Semmi információ nincs."
Akkor lehetne ezt felhasználni összehasonlításhoz, ha ugyanezekkel a feltételekkel tesztelték volna a Leopardot is.
Az egész TRADOC-ból egyetlen dolgot lehet leszűrni. Hogy a T-62 és az M60A1 nagyon közel áll egymáshoz képességeiket tekintve.
2) a Leopard1 és M60 összehasonlításra meg ott van a CAT lövészet
Az csak a személyzet összehasonlítása. Semmit több.
és ezekről talán tudod, hogy mérték őket? milyen távon, mekkora célpont, stb? csak nehogy kiderüljön mint a múltkoriról, hogy ismert távra lőttek
mert ismert 1200 méterre lőtt a T62 100%-kot...aztán a lövészet összesítés végén emlékeim szerint valami 34% virított
Már hogyne lehetne tudni? Távolság adott, 1200-1500m. Célpont meg a szokásos szovjet N'12 harckocsi imitátor.
A 34% az összes feladat eredménye. Ebbe beletartozik a kumulatív és a repeszgránáttal lövészet is, nagyobb távolságokra, más célpontokra.
megint ignorálod a tényeket...nem tudták begyakorolni a pályát...a pályán azt hiszem valami 84 helyről tudott célpont felbukkanni, de ugye összesen csak 24 cél volt...az, hogy hol bukkant fel cél teljesen random volt, mint ahogy az egyszerre felbukkanó célpontok száma is
Már hogyne lehetne begyakorolni? Útvonalat simán. Ráadásul ha már azt tudod, nagyjából hol bukkanhatnak fel a célok, máris előnyben vagy.
és gondolom ha már az USA kezébe került a szovjet technikai jó alaposan letesztelték...
magyarázhatod ezt jobbra-balra...de a valóságban az M60 pont olyan sebezhető volt apfsds-el, mint a Leo1
És szerinted a szovjetek kezébe került M60A1-et nem tesztelték jó alaposan? Jaaa... csak lőttek is rá
ez csak azt jelenti, hogy nem olvastál eleget a tankok futóműveiről...na de erről majd máskor...
Á nem...
Gyenge kis irodalom...
Ходовая часть танков. Подвеска
armor.kiev.ua
Отечественные бронированные машины 1945-65
ser-sarajkin.narod2.ru
itt megint nem érted az alap problémát...a T55 (és az első pár évében készült T62 is) rádiója nagyon szűk sávban működött csak...emiatt a NATO azt a szűk sávot szét tudta zavarni anélkül, hogy a saját csapataik kommunikációját zavarta volna
Biztos vagy ebben?
R-123: 20-51.5 Mhz
AN/VRC-12: 30-75.95Mhz
SEM25: 20-69Mhz (más forrás 26-70)
Látható, hogy igen nagy az átfedés.
Amire te gondolsz, az az R-113 rádió! Ott tényleg rendkívül szűk az a sáv. 20-22.375Mhz. 1961-től kezdve (tehát a T-62 alapból ezzel épült) az R-123 teljesen felváltotta az elavult R-113-at.