Leopard 1 MBT (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 741
57 119
113
Miért is nem?

Zaschita-Tankov-pg211.jpg


forrás: Защита танков - Под редакцией доктора технических наук, профессора В.А. Григоряна - Москва - Издательство МГТУ им. Н.Э. Баумана - 2007

Forrás kritikával azért élhetnél.
Ha jól olvasom az L28A1 átütése magasabb, mint a jóval képsőbbi és fejlettebb L52-esé, sőt!
Az L28A1 0 km-en 352 mm, 2 km-en 345 mm átütésű... XD (Ez egy 20 mm-s, L20+ aránynyú nyílnál is feltűnően kis különbség lenne)
Az L52A2 meg 0 km-en 326 mm, 2 km-en meg 250 mm. Ez meg reális is.
Most a Britek visszafejlődtek, vagy mi van?

Én az L28 esetén 120 mm-s átütésről tudok 60 fokban, 914 méteren. (1000 yard) ***
Egy ilyen lőszerről beszélünk konkrétan:
lpKUn9G.jpeg


***
A forrás amiből az adatom van, erre a könyvre hivatkozik:
Ogorkiewicz, Richard M. (1991). Technology of Tanks (Vols 1-2). London: Janes Information Group. p. 79. ISBN 978-0710605955.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 662
14 252
113
azt meg hogy az elgondolásnak volt létjogosultsága azt a rendszeresítő országok száma és az olasz tapasztalatok is alátámasztják...

Én az páncélvédettség + túlélőképesség + tűzerő híve vagyok, nem pedig a ralliautós mozgékonyságé. Egyénileg különbözhet 1-1 katona preferenciája a sorozott / közkatonák ellenében.

Kortársak közül még a T-64A-t is egyértelműen választanám a Leopárd 1 ellenében.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 741
57 119
113
Forrás kritikával azért élhetnél.
Ha jól olvasom az L28A1 átütése magasabb, mint a jóval képsőbbi és fejlettebb L52-esé, sőt!
Az L28A1 0 km-en 352 mm, 2 km-en 345 mm átütésű... XD (Ez egy 20 mm-s, L20+ aránynyú nyílnál is feltűnően kis különbség lenne)
Az L52A2 meg 0 km-en 326 mm, 2 km-en meg 250 mm. Ez meg reális is.
Most a Britek visszafejlődtek, vagy mi van?

Én az L28 esetén 120 mm-s átütésről tudok 60 fokban, 914 méteren. (1000 yard) ***

De, hogy tovább fokozzam:
L52A3:
670px-L52A3.jpg

Kb. az amit az orosz forrásod állít.

Viszont ha jól olvasom az orosz forrádod azt állítja, hogy az 1960 környékén megjelenő 105 mm-s L28-as, nagyobb átütéssel bírt, mint a Chieftain harckocsi 120 mm-s ágyúja az L15A3-al:
670px-L15A3.jpg


Maradjunk annyiban, hogy én inkább a 120 mm 60 fokban 1000 yardos értéket hiszem el. Azt is valószínűleg 230 HB körüli bili acélban tudta csak....
 
  • Tetszik
Reactions: gorkamorka
S

speziale

Guest
Én az páncélvédettség + túlélőképesség + tűzerő híve vagyok, nem pedig a ralliautós mozgékonyságé. Egyénileg különbözhet 1-1 katona preferenciája a sorozott / közkatonák ellenében.

Kortársak közül még a T-64A-t is egyértelműen választanám a Leopárd 1 ellenében.
ugyanakkor a te személyes preferenciád semmit nem jelent abban a tekintetben, hogy mennyire "jó" egy harckocsi
 
  • Vicces
Reactions: Mark1993
S

speziale

Guest
Forrás kritikával azért élhetnél.
Ha jól olvasom az L28A1 átütése magasabb, mint a jóval képsőbbi és fejlettebb L52-esé, sőt!
Az L28A1 0 km-en 352 mm, 2 km-en 345 mm átütésű... XD (Ez egy 20 mm-s, L20+ aránynyú nyílnál is feltűnően kis különbség lenne)
Az L52A2 meg 0 km-en 326 mm, 2 km-en meg 250 mm. Ez meg reális is.
Most a Britek visszafejlődtek, vagy mi van?

Én az L28 esetén 120 mm-s átütésről tudok 60 fokban, 914 méteren. (1000 yard) ***
Egy ilyen lőszerről beszélünk konkrétan:
lpKUn9G.jpeg


***
A forrás amiből az adatom van, erre a könyvre hivatkozik:
Ogorkiewicz, Richard M. (1991). Technology of Tanks (Vols 1-2). London: Janes Information Group. p. 79. ISBN 978-0710605955.

először is tisztázzuk...az L28a1 az nem az L28...a kettő között a wolfram-karbid páncéltörő fej a különbség...az L15a3 esetében nem látok ilyet...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 394
79 349
113
Én az páncélvédettség + túlélőképesség + tűzerő híve vagyok, nem pedig a ralliautós mozgékonyságé. Egyénileg különbözhet 1-1 katona preferenciája a sorozott / közkatonák ellenében.

Kortársak közül még a T-64A-t is egyértelműen választanám a Leopárd 1 ellenében.
Van egy rossz hírem. Nem mindenki hülye és csak te vagy helikopter... A harckocsi az a világon kivétel nélkül mindenhol tűzerő+mobilitás+védettség. Mobil védett hely közvetlen irányzású tűzfegyverrel, nem pedig mozgó bunker.
 
  • Vicces
Reactions: Mark1993
T

Törölt tag 1945

Guest
Forrás kritikával azért élhetnél.
Ha jól olvasom az L28A1 átütése magasabb, mint a jóval képsőbbi és fejlettebb L52-esé, sőt!
Az L28A1 0 km-en 352 mm, 2 km-en 345 mm átütésű... XD (Ez egy 20 mm-s, L20+ aránynyú nyílnál is feltűnően kis különbség lenne)
Az L52A2 meg 0 km-en 326 mm, 2 km-en meg 250 mm. Ez meg reális is.
Most a Britek visszafejlődtek, vagy mi van?

Olvasd csak el mi van oda leírva. :D
Az L52 bizony fejlődött, annyiban hogy nagyobb lett a páncélátütése döntött páncél esetén.
Amúgy felsorolják az adatokat (amit gondolom a zsákmányolt lőszer mauáljában találhattak), majd a szovjetek lőttek is az adott zsákmány lőszerekkel, és azokat az általuk mért adatokat is megadták. Szerintem a szovjetek nem hülyék.

A forrás amiből az adatom van, erre a könyvre hivatkozik:
Ogorkiewicz, Richard M. (1991). Technology of Tanks (Vols 1-2). London: Janes Information Group. p. 79. ISBN 978-0710605955.

Hát igen, ez a gyerekes forrás kamu még mindig nem ment ki a divatból.
:rolleyes:

Tudod pont abból a könyvből fordítgatom a páncélok fejlődését...
... végig lapoztam, de az L28-as páncélátütési adatát nem találatam meg benne, szóval hányadik oldalra is lapozzak hogy a fenti állításodat alátámaszthassam?
:cool:

Szerintem akkor hivatkozz egy forrásra, amikor az a valóságban is előtted van...
:oops:

2021-11-03-20-35-07-Janes-Technology-of-Tanks-pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC-32-bit.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin and speziale

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 741
57 119
113
Olvasd csak el mi van oda leírva. :D

Ez van oda írva ami egy egetverő faszság!
"Az L28A1 0 km-en 352 mm, 2 km-en 345 mm átütésű... "
Tudod pont abból a könyvből fordítgatom a páncélok fejlődését...
... végig lapoztam, de az L28-as páncélátütési adatát nem találatam meg benne, szóval hányadik oldalra is lapozzak hogy a fenti állításodat alátámaszthassam?
:cool:

2021-11-03-20-35-07-Janes-Technology-of-Tanks-pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC-32-bit.jpg

Mondjuk a 79.-re ahogyan a forrásban szerpel.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez van oda írva ami egy egetverő faszság!
"Az L28A1 0 km-en 352 mm, 2 km-en 345 mm átütésű... "


Mondjuk a 79.-re ahogyan a forrásban szerpel.

Csak az L52-esről ír itt, ami 120mm páncélt ütött át, ami 60 fokban volt döntve (az 240mm LOS) 1830m távolságban.
Ehhez képest mértek a szovjetek 230mm-t LOS-t 60 fokban 2km-en.
Szerintem a szovjetek nem hülyék.

L28-asról nem ír sehol a kamu forrásod.
:rolleyes:

2021-11-03-20-45-55-Janes-Technology-of-Tanks-pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC-32-bit.jpg
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 662
14 252
113
Van egy rossz hírem. Nem mindenki hülye és csak te vagy helikopter... A harckocsi az a világon kivétel nélkül mindenhol tűzerő+mobilitás+védettség. Mobil védett hely közvetlen irányzású tűzfegyverrel, nem pedig mozgó bunker.

Régebben, pont ezzel indítottam, a

Brit / Orosz / Amerikai szemlélet szerint: páncélvédettség, tűzerő, és mobilitás a sorrend.

A Párducnál, az MBT-k őseként is páncélvédettség, tűzerő, és mobilitás érvényesült.

Nyugat-Németeknél meg mobilitás, tűzerő, és páncélvédettség volt. Önmaguknak árnyékai a Németek.


Hülyén tették a felsorolt Amerikai / Orosz / Brit hármas, hogy már 1950 - 60-ban kompozit páncélzatokat fejlesztgettek, addig a Németeken múlna, soha nem találták volna fel ?




Mindenkinek mások a prefenciái, értelmetlen egymásra erőltetni az eltérő igényeinket. Én egy olyan vasat szeretnék, ami viseli a találatokat, és tönkremenése esetén is ép bőrrel lehet a gépelhagyás, nektek meg nem számít, ha elsőre felnyársal / leéget a betaláló lövedék.

16231666185480.jpg





@speziale -vel együtt nem akartok csinálni egy Miért mindenben a Németek a legjobbak topic-ot, és akkor ott lehet gyűjteni a német hadistratégiai elgondoláson kívül minden is rossz típusú beszélgetéseket ?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 394
79 349
113
Régebben, pont ezzel indítottam, a

Brit / Orosz / Amerikai szemlélet szerint: páncélvédettség, tűzerő, és mobilitás a sorrend.

A Párducnál, az MBT-k őseként is páncélvédettség, tűzerő, és mobilitás érvényesült.

Nyugat-Németeknél meg mobilitás, tűzerő, és páncélvédettség volt. Önmaguknak árnyékai a Németek.


Hülyén tették a felsorolt Amerikai / Orosz / Brit hármas, hogy már 1950 - 60-ban kompozit páncélzatokat fejlesztgettek, addig a Németeken múlna, soha nem találták volna fel ?




Mindenkinek mások a prefenciái, értelmetlen egymásra erőltetni az eltérő igényeinket. Én egy olyan vasat szeretnék, ami viseli a találatokat, és tönkremenése esetén is ép bőrrel lehet a gépelhagyás, nektek meg nem számít, ha elsőre felnyársal / leéget a betaláló lövedék.

16231666185480.jpg





@speziale -vel együtt nem akartok csinálni egy Miért mindenben a Németek a legjobbak topic-ot, és akkor ott lehet gyűjteni a német hadistratégiai elgondoláson kívül minden is rossz típusú beszélgetéseket ?
A technológia miatt a harckocsi-háromszög alapvetően mellérendelő felosztásából lett alárendelő. Egyébként véleményem szerint a Panternél tűzerő+védettség+mobilitás volt a sorrend, míg a Leopardnál tűzerő+mobilitás+védettség. Miért? A Panther szemből csupán kemény dió volt, de nem leküzdhetetllen (oldalpáncélja meg gyakorlatilag nem volt). A keménydiósága is csupán azért volt mert a szövetséges oldalon rengeteg elavult páncéltörő eszközt használtak még 45-ben is. Nem mellesleg a Phanter tűzereje sokkal jobb volt mint a védettsége. Ezeután miért lett olyan a Leopard amilyen? A tűzerő egyértelműen maradt az első helyen, ami változott az a mobilitás és végettség viszonya. A németeknek volt tapasztalatuk kiválóan védett és gyengén védett harckocsikkal való harcra és ugyanilyen harckocsik elleni harcra is. Nekik a II.vh. tapasztalata az volt, hogy a mobilitás fontosabb mint a védettség. Akkoriban sem voltak hülyék a németek csupán tudták, hogy a technológia nem teszi lehetővé a modern páncéltörő ágyúk elleni páncélozást, hát fogták magukat és egy huszárvágással oldották meg a dolgot.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
@speziale -vel együtt nem akartok csinálni egy Miért mindenben a Németek a legjobbak topic-ot, és akkor ott lehet gyűjteni a német hadistratégiai elgondoláson kívül minden is rossz típusú beszélgetéseket ?

Messze nem mindenben jobbak, csak gyerekes az amit toltok @fip7 olvtárssal, meg az ő kamu forrásaival.

A NATO jellemzően kétévente tesztelte a harckocsijaikat, ezt hívták CAT-nak.
Érdemes megnéznetek az éves eredménylistát...

Lehet találni olyan paramétert amiben a Leo1 szarabb mint mondjuk az M60, de összességében az M60 helyett a Leo-1-est választották az Olaszok a Belgák, Kanadaiak, és még jópáran...
... és a fenti éves eredménylistát lapozgatva tán nem is csoda.

Szóval a német fóbiátokat vessétek le, nem az óvodában vagyunk, és próbáljátok meg már végre semleges nézőpontból szemlélni a különféle műszaki megoldásokat.
 
S

speziale

Guest
A technológia miatt a harckocsi-háromszög alapvetően mellérendelő felosztásából lett alárendelő. Egyébként véleményem szerint a Panternél tűzerő+védettség+mobilitás volt a sorrend, míg a Leopardnál tűzerő+mobilitás+védettség. Miért? A Panther szemből csupán kemény dió volt, de nem leküzdhetetllen (oldalpáncélja meg gyakorlatilag nem volt). A keménydiósága is csupán azért volt mert a szövetséges oldalon rengeteg elavult páncéltörő eszközt használtak még 45-ben is. Nem mellesleg a Phanter tűzereje sokkal jobb volt mint a védettsége. Ezeután miért lett olyan a Leopard amilyen? A tűzerő egyértelműen maradt az első helyen, ami változott az a mobilitás és végettség viszonya. A németeknek volt tapasztalatuk kiválóan védett és gyengén védett harckocsikkal való harcra és ugyanilyen harckocsik elleni harcra is. Nekik a II.vh. tapasztalata az volt, hogy a mobilitás fontosabb mint a védettség. Akkoriban sem voltak hülyék a németek csupán tudták, hogy a technológia nem teszi lehetővé a modern páncéltörő ágyúk elleni páncélozást, hát fogták magukat és egy huszárvágással oldották meg a dolgot.

A helyzet az, hogy szerintem még a PAnther esetében is inkább a tűzerő-mobilitás-védettség volt a fő irány....ugyanis a Panther mobilitása egyáltalán nem volt rossz! A PAnther és a T34/85 talajnyomása, le/t mutatója nagyon hasonló volt...és a Panther kifinomult (de bonyolult) futómű kialakítása jelentősen növelte a terepen elérhető sebességet...

ahol megítélésem szerint a németek a tűzerő-védelem-mobilitást preferálták az a Tiger volt...
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 662
14 252
113
A technológia miatt a harckocsi-háromszög alapvetően mellérendelő felosztásából lett alárendelő. Egyébként véleményem szerint a Panternél tűzerő+védettség+mobilitás volt a sorrend, míg a Leopardnál tűzerő+mobilitás+védettség. Miért? A Panther szemből csupán kemény dió volt, de nem leküzdhetetllen (oldalpáncélja meg gyakorlatilag nem volt). A keménydiósága is csupán azért volt mert a szövetséges oldalon rengeteg elavult páncéltörő eszközt használtak még 45-ben is. Nem mellesleg a Phanter tűzereje sokkal jobb volt mint a védettsége. Ezeután miért lett olyan a Leopard amilyen? A tűzerő egyértelműen maradt az első helyen, ami változott az a mobilitás és végettség viszonya. A németeknek volt tapasztalatuk kiválóan védett és gyengén védett harckocsikkal való harcra és ugyanilyen harckocsik elleni harcra is. Nekik a II.vh. tapasztalata az volt, hogy a mobilitás fontosabb mint a védettség. Akkoriban sem voltak hülyék a németek csupán tudták, hogy a technológia nem teszi lehetővé a modern páncéltörő ágyúk elleni páncélozást, hát fogták magukat és egy huszárvágással oldották meg a dolgot.

A modern harckocsiknál, pl. az Abrams-nél is a front istentelenül vastag, de a mezei RPG-7-es oldalról átüti, mutattam is róla egy másik topicban fotót, akkor most MBT, vagy nem, páncélvédett, vagy nem ? Egy harckocsinak frontálisan kell védett lennie, onnan érkeznek a találatok 70 - 80 %-a. Ilyen szempontból a Párduc 80 milis frontja 55 fokon megdöntve még a Tigris I-esnél is sokkal erősebb, fejlettebb, és az oldal páncélozása mindegy, főleg hogy a VH-ban a Németek bírtak érdemi PCT lőszerekkel, a Bazookát meg kábé bunkerrombolónak használták.

A VH-ban a Németek a szupernehéz, megalomán dögökbe voltak beleszerelmesedve, mint aTigris II / Királytigrisek, ki hogy nevezi.

Az AMX páncélzatát a HEAT lőszerek szárba szökkenése miatt dobták ki, nyíltan felvállalva, és a Leopárdnál is hasonló indíttatás állhatott, bezzeg a Patton-nek próbáltak fejleszteni ez ellen páncélzatot, csak az Amerikaiak gondolták, hogy a jövő háborúban sugárzó kráterek tarkítják a csatateret, és oda felesleges az ilyen modell, jó lesz az homogén acélöntvényből.

Az alapmodellű Patton-ön megy a matekozás, kérhetnék egy átvitt számolgatást erre is ?

 
S

speziale

Guest
@speziale -vel együtt nem akartok csinálni egy Miért mindenben a Németek a legjobbak topic-ot, és akkor ott lehet gyűjteni a német hadistratégiai elgondoláson kívül minden is rossz típusú beszélgetéseket ?
Találós kérdés:

1) ha írok valamit a Leopard-ról a (mondjuk hogyan nézett ki a meghajtása) a Leopard topikba, és leírom, hogy ebben vagy abban jobb volt mint mások az adott időben...az német b*zulásnak számít, vagy csak ismeret terjesztés?

2) ha valaki folyamatosan a tényeket figyelmen kívül hagyva ír hülyeséget a Leopard-ról és én kijavítom, az német b*zulásnak számít?
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 662
14 252
113
A helyzet az, hogy szerintem még a PAnther esetében is inkább a tűzerő-mobilitás-védettség volt a fő irány

A prototípus az 60 milis UFP-vel bírt, 55 fokon döntve, de a sorozatgyártott Párduc D az 80 milis UFP. Közel hasonlóan vastag fronttal bírt, mint a Tigris. És a Párduc II-esnél 100 milis UFP, ugyanígy megdöntve.

Lövege, a 7,5 cm-es KwK 42 az a 88-as Kwk 36-ossal hasonló teljesítményű volt, a Kwk 43-as felszerelése lett volna szintlépés.

Ezek miatt úgy látom, hogy elsődlegesen adtak egy nagyon erős alappáncélzatot, ahhoz egy jó löveget, amit a szintentartásképp cseréltek, és végül a mobilitás, de elméletben sikerült azt is elérni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 741
57 119
113
Csak az L52-esről ír itt, ami 120mm páncélt ütött át, ami 60 fokban volt döntve (az 240mm LOS) 1830m távolságban.
Ehhez képest mértek a szovjetek 230mm-t LOS-t 60 fokban 2km-en.
Szerintem a szovjetek nem hülyék.

Nem csak, a forrásod szerint az L28 nagyobb tűzerőt biztosított, mint a Chieftain lövedéke, nagyobbat, mint az L52-s és nagyobbat, mint egy mai modern 105 mm-s nyíllövedék.... LOL:
52. oldal.

SVÉD teszt az L28-ra és az L52-re:
 
T

Törölt tag 1945

Guest

És mit is ábrázol ez a svéd ábra?
A harmadik sor Strv 101/102 m/66 ami elvileg egy Centurion L7 löveggel, és L52-es lőszerrel.
A nyilacska vége 2000m 60° 200mm ábrázol.

Próbáljuk meg értelmezni mit is látunk.
200mm-es páncélvastagság van a vízszinteshez képest 60°-ban megdöntve, számítsuk ki a LOS vastagságot:
LOS = 200m / sin 60° = 230mm

Szóval a svédek szerint 2km-en az L52-es 230mm páncélt üt át.
A szovjetek szintén pont ennyit mértek, mondom +1x nem hülyék!
:rolleyes:

IMG_4087-904x738.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 741
57 119
113
Hát igen, ez a gyerekes forrás kamu még mindig nem ment ki a divatból.

És mit is ábrázol ez a svéd ábra?
A harmadik sor Strv 101/102 m/66 ami elvileg egy Centurion L7 löveggel, és L52-es lőszerrel.
A nyilacska vége 2000m 60° 200mm ábrázol.

Próbáljuk meg értelmezni mit is látunk.
200mm-es páncélvastagság van a vízszinteshez képest 60°-ban megdöntve, számítsuk ki a LOS vastagságot:
LOS = 200m / sin 60° = 230mm

Szóval a svédek szerint 2km-en az L52-es 230mm páncélt üt át.
A szovjetek szintén pont ennyit mértek, mondom +1x nem hülyék!

Menj már kekszet kapálni!
Rajta van az L28 adata is!
IMG_4087-904x738.jpg

M61-es típusjelzéssel, lófaszt lő az át nem 300 mm acélt!
(90 mm-ig húzták a nyilat, vagyis addig képes áthatolni adot szögtartományban. Jól tudod te is csak megint megy hantázás....)

De ha neked orosz forrás kell:
316439721_1.PNG.cdc85fd9768096c31366a2505d8c4254.PNG


L28A1, a függőlegestől mérve 30 fokos szögben, 1000 méteren 120 mm-s átütés....
Az eredeti állításom ugyan ez volt 914 méterre!
Vajon véletlen lenne?
Amúgy azt is megfigyelhetnéd, hogy az adott átütés nem simán osztom kettővel vagy szorzom kettővel alapon áll elő a szög függvényében!

11373627_frslteknspecukpprjmjlner.thumb.png.5367673af88a42572901aade588ada9a.png


Ugyan azt írja. Vízszinttől 30 fokban mérve, 1000 méteren, 120 mm-s átütés!

Te vagy az aki vagy hamis forrásokkal dolgozik (és vádol ezzel másokat) vagy csak mellébeszél amikor egy egyértelmű forrást kap!
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 382
67 511
113
A helyzet az, hogy szerintem még a PAnther esetében is inkább a tűzerő-mobilitás-védettség volt a fő irány....ugyanis a Panther mobilitása egyáltalán nem volt rossz! A PAnther és a T34/85 talajnyomása, le/t mutatója nagyon hasonló volt...és a Panther kifinomult (de bonyolult) futómű kialakítása jelentősen növelte a terepen elérhető sebességet...

ahol megítélésem szerint a németek a tűzerő-védelem-mobilitást preferálták az a Tiger volt...
Hát a tolatás azért finoman sem volt az erőssége.
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993