így van...és ezt melyik típuson is alkalmazták? és én melyik típussal kapcsolatban emlegettem ezt a problémát?
T-54/55... Csakhogy... 1961-től a T-55 is R-123-al épült, a T-54-eseket nagyjavításkor meg azzal szerelték fel... Szóval irreleváns.
Köszi!
És igen. Valóban sima Leo-1. Ebben tényleg igazad volt. Über respect annak a személyzetnek!
Amúgy zseniális ez az oldal. Még visszatérek rá!
természetesen a manual-oknak nincsenek frissítései
és gondolom a tankograd is csak a kisujjából szopta...
de ha tudod mi a különbség a live és dead track között, akkor nem kéne annyira megleődnöd azon, hogy nőtt a végsebesség tőle...
Az ne zavarjon, hogy a '68-as manuál alapból a frissített infót tartalmazza...
De oké, játsszunk el vele, hogy igazad van... Frissebb T-62 manuálom ugyan nincs, de T-54/55-ből van több is.
Ugye az alap, hogy a T-54/55 max. sebessége 50km/h.
Lássuk mit ír, az 1982-es!!! T-54M manuál... 50km/h... És nem foghatod rá, hogy jaaaajjj az T-54-es, gyengébb motorral, fejletlenebb stb... Ugyanis a teljes hajtásláncot tekintve ez a változat már 100%-ban megegyezett a T-55-el.
És hogy pontot tegyünk az egészre, UVZ reklámanyag modernizált T-55AM-ről, itt a motorteljesítmény nagy mértékben nőtt, 690LE, végsebesség mégis... 50km/h...
Средний танк Т-55 был одной из самых массовых машин своего класса и смог стать основным типом бронетехники в армиях нескольких десятков стран. Даже спустя полвека после начала производства танки Т-55 остаются на вооружении множества армий и вряд ли будут полностью списаны в обозримом будущем. Тем
topwar.ru
Amit a tankograd ír a lánctalpról mind igaz, kivéve a sebességnövelést. Fogalmam sincs honnan szedhette.
Ez ugyanis azt jelenti, hogy az Rmsh track a modernizációs csomag standard részét képezte..
Ugyanazt írtam én is...
bocs, de ezek a magyarázatok kezdenek egyre izzadságszagúabbak lenni...olvasd el a CAT könyvet...amikor ugyanis a kanadaiak nyertek '77-ben alig 4 hónappal előbb kapták meg a Leo1-ket (BW állományból német feliratokkal, még a manuál sem volt angolra lefordítva)...meg amikor az egyik holland csapat úgy lett 3. hogy 7 hónapja voltak harckocsizók...de persze biztosan csak a személyzet összehasonlítása...meg ők is nyilván jól begyakorolták a pályát...de a németek is minden CAT-ra más zászlóalj(ak)at küldtek, akiknek ám nem ott volt az állomáshelye ahol a CAT...ellenben a britek és USA-kok volt, hogy többször egymás után ugyanazt a zászlóaljat küldték...
Nos, a CAT-ról...
Örülök, hogy hoztad a linket róla.
Szóval, ha szerinted tényleg akkora előny a sima Leopard-1 állítólagosan világverő optikája... Van itt egy kis anomália. Úgy hívják M1 Abrams. Kíváncsian várom a magyarázatodat a dologra.
Szóval, hasonlítsuk egy kicsit össze az Abrams és a sima Leo-1 optikai berendezéseit.
Mi is áll az amerikai típus parancsnokának rendelkezésére célfelderítéshez?
1, nagyítás nélküli periszkópok a parancnoki kupolában
2, CWS optika. Nyomorúságos, 3x-os nagyítású, stabilizálatlan, kizárólag az .50 géppuska irányzásához
3, GPSE. Amiben ugyanazt látja mint az irányzó
őszintén, ez finoman szólvan nem nagy cucc... még az M60-hoz képest sem.
Akkor az Abrams irányzója:
1, GPS/TIS, kettős nagyítással, 3x és 10x
2, GAS kisegítő teleszkóp, 8x
Nem kellene a Leopardnak orbitális előnyének lennie szerinted? Akkor hogy lehet, hogy közelében sem volt az Abramsnak?
Mondjuk azért van más anomália is, miszerint a németek a sima Leo-1A1-el durván leverték a kanadai Leo-1A4-et...
Egy szó mint száz, ez is csak azt bizonyítja, hogy a CAT a harckocsitípusok összemérésére alkalmatlan, kizárólag a személyzetek teljesítményét méri.
Amit nem veszel figyelembe: Qrva jó a Leopardnak a 6-20x nagyítású parancsnoki periszkóp. Meg az irányzónak a 16x nagyítású távmérő. Csakhogy a célfelderítésnél a minimum nagyítást szokás alkalmazni. Miért? Látószög!
az M60A1 tornya 72 fokban döntött és 85mm vastag...a glacis 109mm és 65 fokban döntött...a hull alsó része pedig 140mm és 55 fokban döntött
persze hozzá tartozik, hogy az a glacis páncél csak 220bhn erősségű..ami inkább csak 0,8 RHA...
Az M60A1 tornya több síkban döntött, vastagsága változó, helyenként a 190mm-t is eléri. + még a lövegpajzs, két részből összehegesztett, a külső rész helyenként 270mm-t. Ráadásul a kettő között átfedés is van. Nem csoda, hogy a 115-ös löveg közvetlen közelről sem tudta a tornyot szemből áttörni. Legalábbis a 60-as évekbeli KE lőszereivel.
Az M60A1 sebezhető pontja szemből a test homlokpáncélja.
Ismét hangsúlyoznám, semmit, abszolút semmit nem tudunk róla milyen szempontok alapján számolt a TRADOC!