Australian Maritime Alliance's (AMA) 'Oboe' design for the Australian Army's LAND 8710 Phase 1A Littoral Manoeuvre Vessel – Medium (LMV-M) tenderEz rendben is van! Ám szerintem a jó magyar szokást veszem alapul, nem egyeztettek a sereggel a készítők s nem összekapcsolhatók a kompok szalaghídnak! Ugye miért is kéne összekapcsolni!
- Na de egyesével? Egy háborúban? Az átengedő képesség a lényeg! Mennyi harckocsi tud átmenni a túloldalra hídfőt képezni esetleg! Mennyi idő ameddig egy harckocsi felkászálódik egy kompra? Mennyi az az idő ameddig egy komp átevickél a Dunán? Mennyi az az idő ameddig üresen visszaevickél, kiköt, felmálház, s újra elindul? Mennyi üzemanyagot is fogyaszt ez a komp? Logisztika!
- Ehelyett 8db komppal szalaghídon átengeded az egész hadsereget! Idő. A támadást nem késlelteted az áthordással. Idő. Érdekesebb a helyzet esetlegesen visszavonulás alkalmával! Ha ott lennél a támadott területen ahonnan mentjük a katonáinkat, gépeinket, felszerelést s küldtünk oda egy kompot hogy hordja át embereinket, te mit mondanál? Az anyázáson kívül.
S bármikor a civil életben is szükség lehet több szalaghídra. Földrengés okozta károk, hogy egyéb merényletekről ne is beszéljek a mai világban.
- Ugyanakkor ezeket a kompokat úgy is kilehetne képezni hogy a civil életben egyéb felhasználási lehetőséggel is használható legyen. Mivel ezeket a kompokat mint uszályokként is lehetne használni a Dunán!
- Többfunkciós lehetőség, akár a seregnek is, logisztika. Üzemanyagszállítás, autó alkatrész szállítás németből, törökből s egyéb szállítási lehetőségek. Nagy a raktér! Konténer szállítás, s lehetne sorolni még.
- Nem beállítjuk a "sarokba" s ott rohadjon meg jeligével! A seregnek pénzt termelne a civil szférában! Saját maga árát kidolgozná, s utána a hasznot hozná.
- Lenne a seregbe logisztikán belül, egy szállító-kompos részleg.
A szleng is gyorsan meglenne hozzá a seregben, mennek a katonák oboázni.