Hááát nem. Tudod mikor misszióztak vele? 20 éve Boszniában.Ehhez képest látványosan hibátlanul működik. Sőt, még misszióznak is vele.
Egyetlen komp volt a kékvillámon most is és nem véletlen..
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hááát nem. Tudod mikor misszióztak vele? 20 éve Boszniában.Ehhez képest látványosan hibátlanul működik. Sőt, még misszióznak is vele.
Ez a habos téma amúgy elég sokrétű, de alapvetően faék szintű technológia. Főleg a felhasználási szintén. Kéménytűz/zárlat miatt a saját házamon javítottam ki kB 20 nm - nyi 20 cm-er vastag hungarocellt, ami kiégett., a vakolat és a tégla közűl. Vettem ketkomponensű lassan dagadő habot. Összekeverbe lassan beleüntöttük a vakolat és a fal közé, és szépen kitöltötte. A tetőszigetelés pedig fűjva lett. Pontonoknál tényleg nem engednék én sem mást. Gyakorlatilag elölről rozsadaálló lesz, és elsüllyeszthetetlen. A haditechnikai árakhoz viszonyítva pedig nem tétel a hab ára.igen megvan a szigetelő szakma is. csak az a nem mindegy hogy úgy tervezték beletölthető legyen e a hab vagy vem (injektálható) mert ami nem azt kár megvenni. fejleszteni elhetne nem nagy szám csak az pénz. mert a mérnők nem órabérbe dolgozik mint aki betölti azt a habot hanem egy termékből minimum 10 évig akar élni ha nem nyugdíjig mint nyugaton és ehhez több mérnök kell. a melosok fizuja kerekítési hiba de őket is fizetni kell ha nincs munka kkaor is,
Itt persze nem ezt akartam írni.A pontonhídnak mindig kisebb a teherbírása, mint a ponton elemekből összerakott hídnak.
van hőszigetelő végzettségem. a gond általába nem a hab betöltésének lehetőségével szokott lenni. hanem hogyha be van töltve akkor olyan legyen a kialakítása a szerkezetnek hogy a hab ne károsodjon a késöbbi haszálat során. vagy úgy kell tervezni hogy a kezdetektől habbal van töltve de akkor kell modszer a hab eltávólitására is (ami megint nem nagy ügy de ki kell dolgozni a vegyianyagok nagy igénye miatt) vagy ha habnélkül akkor hogy a szerkezetimerevség meglegyen és háborús helyzetbe habbal töltve se romoljanak a ttulajdonságai a szerkezetnek ugyanakkor tartós legyen a hab ne essen össze idővel a kitöltés legyen közel tökéletes gátolja meg a levállódást (tehát valami tapadó híd réteggel érdemes bellülről kezelni (ez lehet akár homok zománcfejstékbe nem nagy dolog de alkalmazni kell) és legyen több fakkból álló.Ez a habos téma amúgy elég sokrétű, de alapvetően faék szintű technológia. Főleg a felhasználási szintén. Kéménytűz/zárlat miatt a saját házamon javítottam ki kB 20 nm - nyi 20 cm-er vastag hungarocellt, ami kiégett., a vakolat és a tégla közűl. Vettem ketkomponensű lassan dagadő habot. Összekeverbe lassan beleüntöttük a vakolat és a fal közé, és szépen kitöltötte. A tetőszigetelés pedig fűjva lett. Pontonoknál tényleg nem engednék én sem mást. Gyakorlatilag elölről rozsadaálló lesz, és elsüllyeszthetetlen. A haditechnikai árakhoz viszonyítva pedig nem tétel a hab ára.
- Pár oldallal hamarább ugyan ez a török Otter Itt a link-je Lehet jobban járunk. A Németeknél is láttam ott más a neve!GDELS M3 ellen senki sem tiltakozna szerintem
Nagyobb polgári kompok most is vannak használatban. Azok is át tudják vinni a Leoka a Dunán/Tiszán.A Dunára talán jobb volna csapatszállító komp. Erre gondoltam.
Ezekkel át is lehet vinni a gépeket mint komp s szállítani is lehetne a gépeket mint uszály . Sőt szalaghídként is lehetne használni. Tatáról a harci gépeket lelehetne hozni velük akár Bajára is!
Több összekapcsolása esetén akár egy vasúti szerelvény, logisztika is szállítható mint a képen!
Több alkalmazása esetén akár vasúti pálya, akár közúti szalaghídként lehetne alkalmazni. S még ugye védelemről is gondoskodni kellene!
Ugye radarral ellátva, uszályként is jó jön. Ráadásul hazai gyártás is lehetne!
A dunai szalaghídhoz talán 8db elég is lenne, ahogyan számolgattam, természetesen ennél hosszabb példányok lennének. Ám apródonként itthon hazai gyártásban ellehetne készíteni.
Balcsira most vettek újakat konkrétan. Számokból csak annyira emlékszem, hogy 24 kocsit elvisz, szoval egy hkt biztosan, bár az nem nagy tempó...Vácnál és Mohácsnál is van 150 t kapacitású komp. Plusz a Balatonon is.
Te van amihez nem értessz?van hőszigetelő végzettségem. a gond általába nem a hab betöltésének lehetőségével szokott lenni. hanem hogyha be van töltve akkor olyan legyen a kialakítása a szerkezetnek hogy a hab ne károsodjon a késöbbi haszálat során. vagy úgy kell tervezni hogy a kezdetektől habbal van töltve de akkor kell modszer a hab eltávólitására is (ami megint nem nagy ügy de ki kell dolgozni a vegyianyagok nagy igénye miatt) vagy ha habnélkül akkor hogy a szerkezetimerevség meglegyen és háborús helyzetbe habbal töltve se romoljanak a ttulajdonságai a szerkezetnek ugyanakkor tartós legyen a hab ne essen össze idővel a kitöltés legyen közel tökéletes gátolja meg a levállódást (tehát valami tapadó híd réteggel érdemes bellülről kezelni (ez lehet akár homok zománcfejstékbe nem nagy dolog de alkalmazni kell) és legyen több fakkból álló.
Agy műtétet nem vállal szívesen ha jól tudom de szív műtétet ebéd előtt simánTe van amihez nem értessz?
Ez rendben is van! Ám szerintem a jó magyar szokást veszem alapul, nem egyeztettek a sereggel a készítők s nem összekapcsolhatók a kompok szalaghídnak! Ugye miért is kéne összekapcsolni!Nagyobb polgári kompok most is vannak használatban. Azok is át tudják vinni a Leoka a Dunán/Tiszán.
Ami azt illeti,eleinte egyrsevel viszik át őket.Mert hidepiteshez kellene egy biztosított hídfő.Ez rendben is van! Ám szerintem a jó magyar szokást veszem alapul, nem egyeztettek a sereggel a készítők s nem összekapcsolhatók a kompok szalaghídnak! Ugye miért is kéne összekapcsolni!
- Na de egyesével? Egy háborúban? Az átengedő képesség a lényeg! Mennyi harckocsi tud átmenni a túloldalra hídfőt képezni esetleg! Mennyi idő ameddig egy harckocsi felkászálódik egy kompra? Mennyi az az idő ameddig egy komp átevickél a Dunán? Mennyi az az idő ameddig üresen visszaevickél, kiköt, felmálház, s újra elindul? Mennyi üzemanyagot is fogyaszt ez a komp? Logisztika!
- Ehelyett 8db komppal szalaghídon átengeded az egész hadsereget! Idő. A támadást nem késlelteted az áthordással. Idő. Érdekesebb a helyzet esetlegesen visszavonulás alkalmával! Ha ott lennél a támadott területen ahonnan mentjük a katonáinkat, gépeinket, felszerelést s küldtünk oda egy kompot hogy hordja át embereinket, te mit mondanál? Az anyázáson kívül.
S bármikor a civil életben is szükség lehet több szalaghídra. Földrengés okozta károk, hogy egyéb merényletekről ne is beszéljek a mai világban.
- Ugyanakkor ezeket a kompokat úgy is kilehetne képezni hogy a civil életben egyéb felhasználási lehetőséggel is használható legyen. Mivel ezeket a kompokat mint uszályokként is lehetne használni a Dunán!
- Többfunkciós lehetőség, akár a seregnek is, logisztika. Üzemanyagszállítás, autó alkatrész szállítás németből, törökből s egyéb szállítási lehetőségek. Nagy a raktér! Konténer szállítás, s lehetne sorolni még.
- Nem beállítjuk a "sarokba" s ott rohadjon meg jeligével! A seregnek pénzt termelne a civil szférában! Saját maga árát kidolgozná, s utána a hasznot hozná.
- Lenne a seregbe logisztikán belül, egy szállító-kompos részleg.
Ez rendben is van! Ám szerintem a jó magyar szokást veszem alapul, nem egyeztettek a sereggel a készítők s nem összekapcsolhatók a kompok szalaghídnak! Ugye miért is kéne összekapcsolni!
- Na de egyesével? Egy háborúban? Az átengedő képesség a lényeg! Mennyi harckocsi tud átmenni a túloldalra hídfőt képezni esetleg! Mennyi idő ameddig egy harckocsi felkászálódik egy kompra? Mennyi az az idő ameddig egy komp átevickél a Dunán? Mennyi az az idő ameddig üresen visszaevickél, kiköt, felmálház, s újra elindul? Mennyi üzemanyagot is fogyaszt ez a komp? Logisztika!
- Ehelyett 8db komppal szalaghídon átengeded az egész hadsereget! Idő. A támadást nem késlelteted az áthordással. Idő. Érdekesebb a helyzet esetlegesen visszavonulás alkalmával! Ha ott lennél a támadott területen ahonnan mentjük a katonáinkat, gépeinket, felszerelést s küldtünk oda egy kompot hogy hordja át embereinket, te mit mondanál? Az anyázáson kívül.
S bármikor a civil életben is szükség lehet több szalaghídra. Földrengés okozta károk, hogy egyéb merényletekről ne is beszéljek a mai világban.
- Ugyanakkor ezeket a kompokat úgy is kilehetne képezni hogy a civil életben egyéb felhasználási lehetőséggel is használható legyen. Mivel ezeket a kompokat mint uszályokként is lehetne használni a Dunán!
- Többfunkciós lehetőség, akár a seregnek is, logisztika. Üzemanyagszállítás, autó alkatrész szállítás németből, törökből s egyéb szállítási lehetőségek. Nagy a raktér! Konténer szállítás, s lehetne sorolni még.
- Nem beállítjuk a "sarokba" s ott rohadjon meg jeligével! A seregnek pénzt termelne a civil szférában! Saját maga árát kidolgozná, s utána a hasznot hozná.
- Lenne a seregbe logisztikán belül, egy szállító-kompos részleg.
Ám ezek katonai kompok lennének csak a civil életben is lehetne használni hogy ne álljanak ott a sarokban, valamelyik kikötőben. A komp kialakítása a nem mindegy. Fegyverzet állvány kialakítása, méretazonosság, összekapcsolhatóság, rádiózás kialakítása stb..Polgari kompok csak mogottes, védett zeruleten hasznalhatok az atkelesre,hatci zonaban veluk nem lehet veluk számolni.
Hadmuveleti csapaskorzetben ofaudztstni?Haaat.....Ám ezek katonai kompok lennének csak a civil életben is lehetne használni hogy ne álljanak ott a sarokban, valamelyik kikötőben. A komp kialakítása a nem mindegy. Fegyverzet állvány kialakítása, méretazonosság, összekapcsolhatóság, rádiózás kialakítása stb..
- Én nem is azt mondtam hogy ne vegyünk Pld. (Török Ottert) Hanem azt hogy a hídfő s a terület kialakítása, biztosítása után a csapat áteresztő képességet kell megnövelni! S biztosítani a csapatok esetleges visszavonulási úját.
- Természetesen először a saját vagy az Otterekkel alakítom ki a hídfőt, ez evidens - gondoltam - s majd csak utána a kompokból a szalaghíd! Az Otterek mehetnek a következő folyóhoz, kialakítani a hídfőt, mivel az a dolguk!
Az hogy hogy kerülnek oda a kompok, odaúsztatással védelem alatt. Látod ezért kellenek a harci hajók a Dunára! Amiről volt szó egy másik topikban is.
A PMP pontonhidak a hídfőállások kialakításához kellenek, mivel az összes úszóképes csapatszállító járművünket kihajítottuk, nagy büszkén vagy elajándékoztuk. Ám nem tarthatod ott ezeket a pontonokat, - (nincs annyi) - , mivel kell a következő hídfő kialakításához is. A főcsapat, logisztika támogatásához valami más kel. Erre mondtam, mutattam az úszó kompokat. Ami természetesen katonai komp, védelemmel ellátva! Ami biztosítaná az esetleges visszavonulást is, mivel ez is benne van a pakliba.Ukraine’s Pontoon Regiment Could Bridge A 750-Foot River In Eight Minutes
As Ukrainian forces wait for the spring rains to slow and the muddy landscape to dry out—preconditions for Ukraine’s long-anticipated 2023 counteroffensive—keep a close eye on the 808th Pontoon Bridge Regiment.www.forbes.com
- S én erről beszélek! Az uszályokat hosszában össze kell kapcsolni, ebből lesz a szalaghíd. Nem keresztben van rajta a hídház, mint a rendes uszályon, hanem hosszában! S lehet rajta elhelyezni légvédelmet is, mint láttad az előző képeket. Vagyis kialakítani a helyét, ha kell csak fel kell helyezni az X gépágyút, vagy azt amit.Es van egy magyar fejlesztés, az uszályhíd.