1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
     
  2. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Ilyenk
    Ilyenkor kell vásárolni. Kormány sem fogja elárulni hogy milyen megrendelési igény lesz a jövőben.
     
  3. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ha jól értem ez a szolgáltatást a magyar állam az osztrák államnak privatizálta anno?
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Annak idején valamelyik agyament szétszedte a MÁV-ot, és az üzletágakat kiszervezte önálló zrt-kbe (felhívom a figyelmet, hogy a magyar helyesírás szabályai alapján a zrt nem Zrt,ZRt, stb), mint a MÁV-START, MÁV-CARGO, MÁV-TRAKCIÓ, MÁV-GÉPÉSZET, stb. Ebből, az egyetlen nyereséges üzletágat, a CARGO-t adták el. A MÁV személyszállítás soha nem volt ismereteim szerint nyereséges, és még a két világháború között is költenie kellett az államnak a vasútra.További info itt.
    Saját véleményem szerint a stratégiai szolgáltatási ágakat (víz, utak, szállítás, elektromos ellátás, stb.) közérdekből mindenképpen köz(állami) tulajdonban kell tartani, helyes, ha visszaszerzik.
     
    Nemerson, vata, megazez and 4 others like this.
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Viszont jobbara ezek az emberek vannak kevesebbre bejelentve mint amit valojaban kapnak.
     
    Terminator likes this.
  7. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    2008 korul meg Fletoek idejeben ha jol emlekszem.
     
    svajcibeka likes this.
  8. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Ha jól olvastam akkor volt valamilyen EU-s őrület, hogy szét kell szedni az állami vasúttársaságokat üzletáganként. De az nem volt direktíva, hogy el is kell adni....
    Szerintem ez egy olyan SZDSZ-es agylövés volt, hogy az állam rossz gazda. Ami sokszor igaz, de lehet ellene tenni. Meg az, hogy nem nyereséges, még nem jelenti azt, hogy nem létfontosságú az országnak.
     
  9. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Állami tulajdonban, tartották, osztrák állami tulajdonban. :)
     
    Masztiff and svajcibeka like this.
  10. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Volt meg akkor Szdsz? Valahol akkoriban olvadtak el.
     
  11. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    EU szabály, hogy bizonyos határidön belül önâlló társaságban kell legyen a szemèly, valamint a teherszâllitâs ès a pályaüzemeltetès. A cél az esetleges keresztfinanszirozâs megakadályozâsa. A pâlya meg azért kell külön legyen, hogy ne csak az âllamvasutak hasznâlhassâk, legyen konkurrencia. Ez elsösorban a teherszâllitâsnâl valosult meg, aszemélyforgalomnál csak kisebb mèrtèkben. Ott a konkurrencia elsösorban a nyereséges, tâvforgalmi vonalokon kezdett beindulni. Lâsd a Westbahn a Bécs Salzburg vonalon.
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Ha ez igaz, akkor pláne kéthavi tarkónlövés járna azért hogy a vasút nyereséges részét eladták osztrák, a villamosenergia-hálózatot meg francia ÁLLAMI tulajdonba!!! Mert mitől lett volna jobb gazda Magyarországon a KÜLFÖLDI ÁLLAM - ha már ez volt a véleményük?!! Tehát már a privatizáció kifejezés is hazugság volt tőlük!
     
  13. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...skemeti-gyar-tele-van-megrendelesekkel-417195
    "A Mercedes-Benz továbbra is mindent kiprésel a kecskeméti gyárából, közel 190 ezer autó gördült le a gyártósorról tavaly, ennek köszönhetően a vállalat árbevétele 3,7 milliárd euróra emelkedett, amely új rekordot jelentett. Az értékesítési számokra sem lehet panasza a németeknek, a személyautók eladása messze duplázódott néhány év leforgása alatt Magyarországon, így a Mercedes-Benz már negyedik éve vezeti a prémium szegmens eladási listáját."
     
    svajcibeka and Gyurma like this.
  14. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...z-europai-padlogyartas-egyik-kozpontja-416893
    "A Graboplast neve sokaknak lehet ismerős, azt azonban kevesen tudják, hogy akár napi szinten is találkozhatnak a győri cég termékeivel, ilyen borítja ugyanis számos tömegközlekedési jármű padlózatát, köztük a budapesti 4-6-os villamosét is, de sok közintézményben és sportlétesítményben is megtalálhatók. A magyar piacról mégis mindössze bevételük 10 százaléka származik, speciális padlóik a világ 80 országában keresettek a brazil buszoktól az Egyesült Államok kosárarénáitól a marokkói luxusvillákig."
     
  15. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Ez oké, csak nem kellett volna eladni a MÁV teherszállító részlegét. A Trakció egyébként mára már a START-ba beolvadt.
     
  16. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Maradjunk annyiban, hogy a villamosenergia-hálózat felett a MAVIR diszponál és diszponált.
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Ja, 2000 óta, előtte nem is létezett ilyen cég. És anno 25 évvel ezelőtt mi volt? Hallottál már néhány nagy hatalmú elvtársról akik akkoriban az energetikai ügyeket intézték, köztük csodák-csodájára az ország egyik leggazdagabbá vált emberéről?! 20 évnyi MSzMP-tagság után hogy-hogy nem érdeklődése Marx iránt már csak a Tőké-re koncentrált ...
     
    antigonosz likes this.
  18. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Azelőtt az MVM része volt, ma is 100%-ban az MVM tulajdonában álló zárt részvénytársaság. Én mostanában egy gázszerelőről olvasok, aki okosabb, mint Zuckerberg, illetve egy főállású vőről. Nyugodj le, egyik 19, másik 20-1.
     
    fishbed likes this.
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Egyfelől nem csak uniós szabály, mert pl. az Orosz Államvasutat is szétszedték, ráadásul ott még a moszkvai és szentpétervári elővárosi vasút is külön cég lett, DE minden fölött megmaradt a "nagyvasút" kontrollja (és termeli bőszen az orosz GDP közel 10%-át, hatalmas kintlevőségekről nem is beszélve).

    EU-ban viszont pl. pályaműködtető csak a költségei 25%-át terhelheti a felhasználókra, többit az államnak kell dotálnia a "versenyképesség" fenntartásáért.
    Na ez nálunk pont nincs, mivel 50%-át fizetik és özönlenek be a külföldi cégek, mert még így is bőven megéri (az megint másik dolog, hogy évente ~50 milliárd forint megy el arra, hogy a külföldi vállalkozók hülyére keressék magukat).
    Arról ne is beszéljünk, hogy a szétszedett vasút oda-vissza utalgatásaival mennyi pénzt nyel le a bankszektor.

    Mondjuk osztrákok még szarabbul jártak, ott a Cargo-ból is kiszervezték a teherszállító kocsik üzemeltetését külső cégbe, arra hivatkozva, hogy így költséghatékonyabb lesz. Végül az extra vízfej eltartása 50%-os áremelkedést okozott azonnali hatállyal. Szerencsére a magyar igazgatóság ebbe nem ment bele.
     
  20. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Ha a pályaműködtető csak a költségei 25%-át terhelheti a felhasználókra, nálunk meg 50%-át fizetik, akkor ebben mi a buli? Nem értem, légy szíves magyarázzad el!
     

Ezen oldal megosztása