1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. marton

    marton Well-Known Member

    "A beruházás várhatóan lehetővé teszi majd, hogy a jövőben a kisebb megrendeléseknek is eleget tudjon tenni a vállalat és jelentősen javuljon az előállított termékek minősége. A cél az évi kétmillió tonna termék előállítása - fogalmazott az eddig évente mintegy 1,7 millió tonna terméket gyártó cég vezetője, Jevgenyij Tanhiljevics."

    http://autopro.hu/szolgaltatok/Befejeztek-a-Dunaferr-kettes-kohojanak-felujitasat/19582/
     
  2. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    index.hu/gazdasag/2016/07/26/kinai_buszgyar_epulhet_komaromban/

    <i>Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD – írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben elindulhat a termelés. </i>
     
  3. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Ha egy eu-n kívüli ország eu-n belül gyártat,akkor az már made in eu?
     
  4. joker

    joker Well-Known Member


    Ha egy eu-n kívüli ország eu-n belül gyártat,akkor az már made in eu?
    </blockquote>
    Igen.
     
  5. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Kínai "magyar" buszok

    http://www.origo.hu/auto/20160726-byd-elektromos-autobuszgyar-komaromban.html
     
  6. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Ha egy eu-n kívüli ország eu-n belül gyártat,akkor az már made in eu?
    </blockquote>
    Igen.
    </blockquote>



    Mekkora okosság,meg lehet spórolni az eu-s minden közlekedési szabályoknak,szabványoknak való,nehézsége,vámot,adót,idejönnek,ingyen kapnak földet,ha jól osztanak vissza az állami támogatásból,akkor azt is,adókedvezményt,bánatos f@szt,és találtak is egy kontinensnyi piacot.
     
  7. joker

    joker Well-Known Member


    Ha egy eu-n kívüli ország eu-n belül gyártat,akkor az már made in eu?
    </blockquote>
    Igen.
    </blockquote>



    Mekkora okosság,meg lehet spórolni az eu-s minden közlekedési szabályoknak,szabványoknak való,nehézsége,vámot,adót,idejönnek,ingyen kapnak földet,ha jól osztanak vissza az állami támogatásból,akkor azt is,adókedvezményt,bánatos f@szt,és találtak is egy kontinensnyi piacot.</blockquote>

    Ha felhúzol egy gyárat egy országban, akkor ott céget alapítasz. Ez a cég helyben termel, így helyben adózik, foglalkoztat embereket és a helyi előírásoknak kell megfeleljen, Attól, hogy kínai az anyavállalat vagy a tulaj, még Made in EU lesz a termék. Ha valamit hoznak hozza, azt meg levámolják, így egy csak összeszerelő-üzem már nem lenne akkora bolt, mert ha egy euróért elhozzák az anyacégtől az egész évi alkatrészmennyiséget, akkor rohadt nagy profitja lesz bent amit le kell majd adózzon. Persze meg lehet kapni, hogy milyen alkatrészáraknál lesz a legkevesebb a profitadó + vám értéke, de csodák nincsenek.
    És ugyanez van azokkal az európai autómárkákkal, amik itt fejlődtek ki évtizedek alatt, de a kínaiak (vagy más) felvásárolta. Pl Volvo, a kínaiaké. Most akkor azt is vámolni kellene, nem elég, hogy 40-50000 euró egy szaros családi autójuk? Vagy Opel, a GM tulajdona, ami amerikai. Na meg egy rakás cég a tőzsdén jegyzett, nem változtathatod a vámokat az alapján, hogy aznap épp kinek a tulajdona 1-1 részvény.
     
  8. desertfox

    desertfox New Member

    Kellett már ez Komáromnak mint egy falat kenyér a Nokia kivonulása óta.
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    És még hány helyen kellett volna, ahol korábban még Nokia se volt?!
     
  10. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Elvileg sok buszra lesz szükség a következő években. Eddig is olyan volt egy buszbeszerzési projekt itthon mint egy szappanopera Venezuelából. De bánom is én termeljenek, az elektromos technológia jót tesz talán.
     
  11. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Magyarországi buszgyár? Akkor biztos nem fog itthon megrendelést kapni.
     
  12. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    http://m.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/uj_autogyar_epul_magyarorszagon_2.235410.html
    De jó, tovább növeljük az autóipari kitettséget és sorvasszuk a többi iparágat...
     
  13. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Lassan a táblát is cserélni kell, hogy Mercedes-Stadt-Kecskemét.
     
  14. desertfox

    desertfox New Member

    Hát ez azért így teljesen nem igaz. Az hogy nagyobb gdp fizetnek be és megint az autoipartól függünk az igazm, de az hogy a többi iparág ettől negativan szenvedne, attól még gyárhatunk kinai buszokat , mondjuk annyi hogy elszivják az embert , de eddig is Ők képezték maguknak.
     
  15. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Látom, nem érted. Az átlag magyar kkv-t megfojtja a hazai adókörnyezet, addig egy Daimler segge ki van nyalva. A Daimler a bérköltséget EUR-ban utalja, de forintban fizet. Egy 270-310-es EURHUF-ban elég jó nyereséget realizál az árfolyamkülönbözeten. Egy full cég magyar ezt nem tudja megcsinálni. A fémipari szakemberek elvándorolnak ide, kapnak 350 bruttót 13 hónapra, plusz jutattások.

    A többi kkv ezzel nem tud versenyezni, ezért lehúzzák a rolót. Csepelen 2 cég zárt be - fémipari cégek, mert nem volt ember, aki lett volna olyan bérszinten, hogy azt meg a nyomott árak mellett nem tudja kigazdálkodni.

    CNC-sek, lakatosok, hegesztők, villanyszerelők mennek főleg ilyen helyekre, ha a külföld nem annyira vonzó...

    A helyzet ugyanolyan, mint a frissen telepített erdő... Nincs diverzicitás, jön a vihar, minden dől, egyszerre. Sosem jó, ha ekkora erejű cégek irányába vagyunk ennyire elköteleződve. A hazai külker mérleg iszonyatos asszimmetriát mutat
     
  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Terjeszkedik a MOL:
    http://www.origo.hu/gazdasag/20160801-mol-agip-felvasarlas-benzinkut.html
     
  17. tomcat1

    tomcat1 Well-Known Member

    http://magyarhirlap.hu/cikk/62343/Jelentosen_emeli_gyartokapacitasat_az_Ikarus

    Az eddig kifejlesztett elektromos buszok szinkronmotorral és hatalmas lítium-ion akkumulátorteleppel rendelkeznek, amelyek rendkívül tűzveszélyesek. Ha az akkumulátorok kigyulladnak, poroltóval sem lehet a tüzet eloltani. Ezért mi egy olyan elektromos busz fejlesztésébe kezdtünk bele, amelynek elektromos motorja agymotorokból áll, nincs bennük akkumulátortelep, a töltési rendszere LNG-meghajtású, és ennek megfelelően csak minimális úgynevezett szuperkapacitásokat tartalmaz. Ezzel a megoldással megszűnik a hosszú áramtöltési időből fakadó probléma, hiszen a mi elektromos buszainkban nem kell akkumulátorokat alkalmazni.




    Sokan nem szeretik Szélest joggal/ de nem lehet azzal vádolni hogy hülye lenne.
     
  18. Rommel28

    Rommel28 Active Member

    LOL. Ez nem elektromos busz, hanem hibrid, ami ráadásul nem is képes tiszta elektromos üzemre mert nincsenek akkumulátorai,a kondenzátorok csak az álló helyzeti kiszolgálást biztosítják.
    Legközelebb feltalálják a melegvizet is.
     
  19. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Agymotor... Agyrém
    Növeli a rugózatlan tömeget cserébe még piszkosul is melegszik. Főként ezért nem használják
     
  20. desertfox

    desertfox New Member

    http://www.vg.hu/vallalatok/ipar/balatonfuzfon-megis-lehet-loszergyar-474111
     

Ezen oldal megosztása