Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
"Tóbi Csaba, a Q Pharma Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az anyacég és a kifejezetten a bicskei beruházásra létrehozott projektcég, a Q Pharma Nutrition Kft. is százszázalékos magyar tulajdonban van."

Egy kis vegyipar.

http://profitline.hu/hircentrum/hir/308429/Tobb-mint-tizmilliard-forintos-gyogyszeripari-beruhazas-kezdodik-Bicsken
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 970
113
Egy kis hazai fejlesztés:
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/full-extras-hev-et-epit-a-bkk/
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 056
26 616
113
Egy kis hazai fejlesztés:
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/full-extras-hev-et-epit-a-bkk/

Elvben ugye ez is fejlesztés, de az iparhoz sok köze nincs. Haza fejlesztés az lenne, ha magyar forgóvázzal, magyar kerékkel és magyar motorral futnának magyar fejlesztésű gyorsvasúti szerelvények. Ilyet utoljára a GANZ csinált és ők is belebuktak, mert a kísérleti metrószerelvényük műszakilag nem volt alkalmas sorozatgyártásra.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
az a betus franciae se vagy a sarga villamosese az allam fizette a javitast ujratervezest...
ha ipar akkor kell egy masik topik is ahol osszekellene szedni mink is van... ez mondjuk allami munka lenne... es mivel kozvagyon nyilvanos elvileg...
de miert nem beszelunk karpatiarol a partok ugyis kampanyolnak mikozbe a tortenelmi esemenyek a fejunkfelett zajlanak...
lehetne egy onallo ruten magyar allam eu penzbol magyar befolyassal segitseggel. 8igyis mi vagyunk a merlegbe a donto suly europa kozepen mikor vesszuk mar eszre...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 970
113
antigonosz

"Hirtelen azt hittem a régire hogy az az új.
Az kényelmesebbnek tűnik, szerintem ne nyúljanak hozzá. :)"

Amúgy a HÉV egyetlen egy pozitívuma az ülés. Nagyon kényelmesek azok a régi ülések.
Viszont ma valamiért a műanyag fröccsöntött ülés a divat, bár borzasztóak.
Én azért imádom mai napig a régi Ikaruszokat, mert nagyon jók azok a régi műbőr ülések. A mai buszokon nem szoktam leülni, botrányosak ilyen téren...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 840
65 493
113
antigonosz

"Hirtelen azt hittem a régire hogy az az új.
Az kényelmesebbnek tűnik, szerintem ne nyúljanak hozzá. :)"

Amúgy a HÉV egyetlen egy pozitívuma az ülés. Nagyon kényelmesek azok a régi ülések.
Viszont ma valamiért a műanyag fröccsöntött ülés a divat, bár borzasztóak.
Én azért imádom mai napig a régi Ikaruszokat, mert nagyon jók azok a régi műbőr ülések. A mai buszokon nem szoktam leülni, botrányosak ilyen téren...

Én is azóta szoktam le a buszozásról mióta ezek a kemény pici üléses buszok a divatok. Nekem nagyon kényelmetlenek. A régi Ikarusok meg sajnos már kikopnak. Főleg azok a kocka műbőr ülésesek, azok olyan kényelmesek voltak...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 840
65 493
113
gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__3725851-miert-erolteti-a-bkv-a-nyugati-tomegkozlekedesi-jarmuvek-bevezeteset-amikor-ken
600_beljoha.jpg


Ez meg egy még régebbié, Ikarus 55. Úgy látszik minél újabb egy busz annál kényelmetlenebb.:)

ikarus55_036.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 970
113
Mondjuk az lett volna tisztességes ha más metrókkal hasonlítják össze. Viszont így is elgondolkodtató:
http://index.hu/belfold/2014/03/28/mialatt_a_4-es_metro_elkeszult/
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Új, Rába-Renault jármű.

"...A másik pontosítás, amit igazából csak a rosszmájúak fognak erőltetni, hogy nem is száz százalékban magyar. Valóban, a 7,2 literes, sorhatos, 290 lóerős, Euro 5-ös dízelmotort a Renault-tól veszik. A tengelykapcsoló, sebességváltó és kormánymű ZF-gyártmány. Ellenben a fék és futómű Rába-fejlesztés, ahogy az alváz és a fülke kialakításban is tevőlegesen részt vettek, míg a felépítmény a Herosé. Ezt az egészet pedig itthon, Budapesten szerelik össze. Úgyhogy maradjunk annyiban, ez bizony magyar tűzoltóautó, Renault-alapokon..."

http://hetivalasz.hu/itthon/raba-alvazra-epitett-uj-jargyany-debutal-hamarosan-74947

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/03/31/magyar_tuzhoz_magyar_tuzoltot/
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 840
65 493
113
Szép dolog, csak így tovább. Ahol úniós támogatásból teherautót kell/lehet venni oda azért rába menjen ha lehet. Első körben állami megrendelésre aztán lassan ha igény lesz rá spec erdészeti vagy sima civil megrendelések teljesítése. De ehhez biztos folyamatos állami megrendelés kell.
 

Unio

Member
2011. május 5.
663
3
18
Én reménykedek benne, hogy sikeres és megbízható jármű lesz és a lánglovagok szeretni fogják :).
Bárcsak a harcjárművek fejlesztésével is így haladnánk.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 274
95
48
Új, Rába-Renault jármű.
magyar tűzoltóautó, Renault-alapokon..."

Ezt azért ne vegyük bele a magyar ipar sikertörténetei közé!

1. rönyó: évek óta "valahogy" csak ez kerül a magyar tűzoltók keze közé. <i>SZERINTEM</i> sikerült a megfelelő személyeket jól megkenniük, ugyanis erre az alapjárműre van a legtöbb panasz. Elektronikus formában megvan egy másik külföldi gépjármű gyártó "reklamációja" a közbeszerzési eljárásra, ahol jelzik az egyértelműen típusra írt feltételeket.

2. híróz: minőség sz@r, javításokat csak ők végezhetnek (időtartam: 3-6-9 hónap hibától függetlenül). Volt olyan jármű amit 20 (húsz!) üzemóra után vittek vissza súlyos hiba miatt. A tűzoltó felszerelések egy részének felülvizsgálati és javítási jogát is hatóságilag átvették országos szinten, természetesen ezt olcsón és gyorsan végzik.

3. Rába: képes piacgazdasági alapon termelni a usába is. Ha tűz van reménykedjetek, hogy van valami működő esetleg ezekben a kotlákban
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Szerintem meg nem is olyan rég még sirattuk az eltűnt autóiparunkat(is),, ahhoz képest ez nem rossz hír.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 970
113
Ez is örvendetes hír:
http://omnibusz.blog.hu/2014/04/09/hazai_kompozit_villanybusz_it_s_possible?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2014_04_09&utm_campaign=totalcar
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
@ czulu :) Már ne haragudj de eddig egy utánfutót nem gyártottunk le saját gyártásba, igen is sikernek veszem személyesen ha egy fél tűzoltóautót is megcsinál a Magyar ipar.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 274
95
48
@ czulu :) Már ne haragudj de eddig egy utánfutót nem gyártottunk le saját gyártásba, igen is sikernek veszem személyesen ha egy fél tűzoltóautót is megcsinál a Magyar ipar.

Természetesen vedd sikernek nyugodtan. Remélem hozzád sem kell menni ezekkel.