Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 479
113
Ezzel az a gond, hogy az USA-ban alig vesznek diesel személygépkocsit. Elenyésző, ami kinnt van német jellemzően benzines.
Attól még fáj az a bünti a VW-nek. Arcvesztés, sok milliárd dollár mínusz, nyilván nem erősítette a helyüket a világpiacon a történet.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Brüsszel várt el olyan környezetvédelmi normákat, amit a dízelek már nem tudtak teljesíteni. Emiatt már csalásra kényszerültek. Az USA csak rájött a csalásra.

Eleve a dízeleket nem kellett volna erőltetni, ha egyszerűen nem bírják tartani a normákat a működési elvük miatt.

Majd erősödik a szürke szektor.
Jönnek majd a szalonokba a "használt" orosz, amerikai autók, mivel az EU lehetővé teszi a szabványoknak nem megfelelő használt autó behozatalát kívülről, ha azok legalább fél éve forgalomba álltak és 10000km-t futottak.
Már most is így jut be Európába USA-n keresztül a Honda Accord, Subaru Legacy, Toyota Camry...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
M

molnibalage

Guest
A cikk az újépítésű lakáspiacról, ott persze benne van az is hogy a befektetők sokszor már az alapozáskor megveszik az el sem készült (értékesebb) lakások 70%-át, és várják az áremelkedést. Ugy látszik erre viszont már nem nagyon játszanak, hiszen a magyar ingatlanárak beérték a térség árait, nincs értelme tovább növekedniük.

A másik része me amit mondasz, a felújítási piac is nagyon megy, négyzetméterenként 100-200 ezer forintból megvan 1-2 hónap alatt egy lakásfelújítás, aztan el/ki lehet adni. De ez a piac is lassulni fog, mert a használt lakást is meg kell vásárolni, és ott is jelentősen emelkedtek az árak (6-800 forint teljesen normalis, igy majdnem ugyanott vagy a felujitasi költségekkel) a költségek után az árrés/haszon sem olyan magas már, mint pár éve.

Magyarán a befektetőknek egyre kevésbé izgalmas az egész. A következő az lesz, hogy elkezdik rázudítani a piacra a felhalmozott lakás állományt amit ők még 5%-os áfával vettek meg.
Bringázva azt látom, hogy a fővárosban nagyon egyenetlen a területi eloszlás az, hogy mi és hol történik.

Nem járok az összes kerületben, de a IX. és VIII. kerületben az új építés tempója talán még mindig gyorsuló tempót mutat, de minimum stagnál. Csak az elmúlt hónapban mai napig bezárólag kb. 3 tömb helyén kezdtek építkezni 2 utcasarkon belül és 2 tömböt újítanak fel. Úgy, hogy néhány sarkon belül 5-6 tömb van befejezés közeli állapotban. 2016 nyara óta úgy cirka 20 tömb építését kezdték vagy zajlott egy kb. 500 méteres sugarú körön belül az Üllői út mindkét oldalán. Semmi jele annak, hogy ez meg akarna állni. A VIII. és IX. kerületben a felújítás kezdett nagyon beindulni, mert sokkal gyorsabb, mint rombolni és építeni.

Kelenvölgy szélén is valami 144 lakásos lakópark épül ott, ahol istentudja mióta csak egy nagy zöld placc volt.
A családi ház bővítés és új építés itt eléggé megy. Kelenföldön is van új építés, meg a nagy szoci tömböknél most megint párnál megy a szigetelés és felújítás.

Az ami meglepő, hogy néha olyan elmebeteg helyre építik az új lakóparkokat, hogy vakarom a fejem, hogy "ezt miért"?

Pl. itt, a 6-os út mellett. Csak autóval "élhető".
https://www.google.hu/maps/@47.4309076,19.0422027,712a,35y,10.5h/data=!3m1!1e3

Ehhez képes tömegközlekedéssel, városhoz jóval bentebb zöld placcok üresen állnak. Érti a fene.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/m...s-kepzesek-megszuntetese-utan.331997.html?amp
"A megszűnő Országos Képzési Jegyzék helyébe lépő új szakstruktúra kialakítása még javában tart, de egyes területeken már elkészültek a konkrét átalakítási javaslatok - tudta meg a Magyar Nemzet. Az elektronikai ágazatban például a mostani negyvenféle képesítés helyett csak hét alapszakma marad 2020-tól, a gépjárműiparban pedig egy új technikusi képzés indul el, ami négy meglévő szakma tananyagát fogja majd át."
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 413
113
Az ami meglepő, hogy néha olyan elmebeteg helyre építik az új lakóparkokat, hogy vakarom a fejem, hogy "ezt miért"?

Pl. itt, a 6-os út mellett. Csak autóval "élhető".

https://www.google.hu/maps/@47.4309076,19.0422027,712a,35y,10.5h/data=!3m1!1e3

Ehhez képes tömegközlekedéssel, városhoz jóval bentebb zöld placcok üresen állnak. Érti a fene.


Vidéken is vannak ilyenek, de amit leginkább látok az a régi nagyobb telekkel rendelkező házak ledozerolása és a helyére a társasház.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 910
72 930
113
Dragult is vagy 25- 30 szazalekot az epitoanyag. Ettol fuggetlenul az utobbi par evben tenyleg nagyon felporgott az epitoipar, igy helyes. En is meg evekig el leszek itthon meg a masik lakasnal a bovitgetesekkel, felujitasokkal, tervezem meg egy kisebb olcso, elhanyagolt haz vasarlasat is oregkoromra.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113
https://m.origo.hu/gazdasag/2019072...elso-kulfoldi-gyarat-a-bumchun-precision.html
"Magyarországon építi meg 13,3 milliárd forintból az első külföldi gyárát a dél-Koreai Bumchun Precision - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter szerdán Budapesten, a beruházást bejelentő sajtótájékoztatón."
"A kormány 2,65 milliárd forinttal támogatja a befektetést, mivel az új üzem az elektromos autók gyártóinak első körös beszállítójaként 200 munkahelyet teremt."
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ha már itt volt szó a kikötőről, akkor én is kérdeznék.
Az, hogy megvettük azt a kikötőt, pontosan mit is jelent?
Ahhoz hasonló, mint amikor az Audi területet vesz Debrecenben (attól még az a föld Magyarországhoz fog tartozni) vagy ahhoz, amikor az USA megvette Texast Mexikótól, vagy Alaszkát az oroszoktól?
Most akkor nőtt Magyarország területe 0,3 km2-t vagy csak lett egy magyar állami vállalat Olaszországban?
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Ha már itt volt szó a kikötőről, akkor én is kérdeznék.
Az, hogy megvettük azt a kikötőt, pontosan mit is jelent?
Ahhoz hasonló, mint amikor az Audi területet vesz Debrecenben (attól még az a föld Magyarországhoz fog tartozni) vagy ahhoz, amikor az USA megvette Texast Mexikótól, vagy Alaszkát az oroszoktól?
Most akkor nőtt Magyarország területe 0,3 km2-t vagy csak lett egy magyar állami vállalat Olaszországban?
Nem nőtt, ez egy ingatlan bérlet. Lehet magyar vagy olasz cég telephelye, aminek tulajdonosa lehet a magyar állam.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113
Nem nőtt, ez egy ingatlan bérlet. Lehet magyar vagy olasz cég telephelye, aminek tulajdonosa lehet a magyar állam.
Viszont azt gondolom mi döntjük el milyen hajó köthet ki a kikötőben. Hiszen pontosan azért vettük, hogy biztosítsuk a magyar érdekeltségű áruforgalom zökkenőmentes lebonyolítását. Valamint az olasz hatóságokon kívül csak az mehet be akit beengednek, mivel gondolom vámudvarként is működik majd.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
A Transmashholding orosz–magyar leányvállalata közel áll a Dunakeszi Járműjavító megvételéhez.
Közös vállalatokat hozott létre a svájci TMH International AG, illetve a befektetéssel és vagyonkezeléssel foglalkozó Magyar Vagon Zrt. a magyar vasútijármű-gyártó ágazatra vonatkozó együttműködési megállapodásuk alapján. A két közös vállalat a TMH Hungary Invest LLC és az orosz–magyar konzorcium Transmashholding Hungary Kft. (röviden: TMH Hungary); ezekben a TMH International és a Magyar Vagon részesedése ötven–ötven százalék.

Az ugyancsak orosz–magyar vegyesvállalat TMH Hungary Invest nem ismeretlen az iho olvasói előtt sem, hiszen ezt a céget jelölte ki egy május 28-án kelt kormányhatározat a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) vevőjéül. Az adásvételi megállapodást június utolsó napjáig kellett volna megkötni, ez azonban nem történt meg. A jelek szerint azonban az üzlet nem esett kútba, sőt: információink szerint az orosz (és a magyar társtulajdonos) fél felgyorsította az adminisztratív lépéseket a DJJ megszerzése érdekében, hogy ott nemzetközi vasúti gördülőállomány-gyártó és karbantartó központot hozzon létre. A cél a hazai és a nemzetközi piac kiszolgálása.



A szerződés létrejöttének időpontja, vagyis az, hogy Dunakeszi mikor kerül az orosz–magyar vegyesvállalat tulajdonába, megítélésünk szerint nagyban függ a már régóta napirenden lévő egyiptomi vasútikocsi-szállítások ütemének alakulásától: az Egyiptomi Nemzeti Vasút (ENR) és a Transmashholding tavaly kötött öt év futamidejű, több mint egymilliárd euró értékű megállapodást 1300 vasúti személykocsi gyártásáról és leszállításáról – az első kontingenst a Transmashholding tveri vagongyárában (Тверской вагоностроительный завод, TVZ) állítják elő. Hétszáz kocsit a tervek szerint Dunakeszin gyártanak le – nem utolsósorban összhangban azzal, hogy a TMH Hungary Invest a megvásárlás befejezése után a jelenlegi gyártási profilra építve hosszú távú fejlesztési programot kíván megvalósítani a DJJ-ben.

Az Egyiptomnak szánt 1300 vasúti kocsiból ezer harmadosztályú, fele-fele részben kényszerszellőzésű, illetve légkondícinálóval ellátott, a 180 másod- és kilencven elsőosztályú kocsi mindegyike légkondis, továbbá harminc büfékocsi is készül.



Az ügylet szereplőiről: a TMH International ipari befektetőként támogatja a vasútijármű-gyártó ágazat újjáélesztését azokban az országokban, ahol jelen van. Székhelye a svájci Zugban található, mintegy háromszáz főt foglalkoztat, Argentínában, Kubában, Egyiptomban, Kazahsztánban, Dél-Afrikában és Közép-Európában aktív. Tagja a Transmashholding (TMH) csoportnak – utóbbi a legnagyobb vasúti és gördülőállomány-gyártó Oroszországban és a FÁK-ban. A TMH száz százalékban magánvállalat. Alkalmazottainak a száma meghaladja a százezret, 2018-ban 4,5 milliárd eurós forgalmat regisztrált.

A Magyar Vagon Zrt. közép- és kelet-európai projektekre összpontosító hazai és külföldi, pénzügyi, stratégiai magánbefektetőkből áll.

http://iho.hu/hir/kesett-de-nem-mulik-190801
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113
https://m.origo.hu/gazdasag/2019080...a-tungsram-es-az-egyiptomi-aoi-szervezet.html
"Kültéri világítási termékek és más innovatív megoldások közös gyártását tervezi Egyiptomban a Tungsram és az egyiptomi Arab Szervezet az Iparosodásért (AOI) vállalat, erről írták alá megállapodást csütörtökön Kairóban."
"A Tungsram már az első világháborút megelőzően is rendszeresen szállított lámpákat egyiptomnak."
Erről van szó. A 3. világban még vannak piaci lehetőségek, használjuk ezt ki amíg a kínaiak le nem lepik ezt is. A néhány jónevű régi magyar cég, ami még tartja magát melegítés fel a régi kapcsolatait...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and blitzkrieg
R

rejsz felügyelő

Guest
https://m.origo.hu/gazdasag/2019080...a-tungsram-es-az-egyiptomi-aoi-szervezet.html
"Kültéri világítási termékek és más innovatív megoldások közös gyártását tervezi Egyiptomban a Tungsram és az egyiptomi Arab Szervezet az Iparosodásért (AOI) vállalat, erről írták alá megállapodást csütörtökön Kairóban."
"A Tungsram már az első világháborút megelőzően is rendszeresen szállított lámpákat egyiptomnak."
Erről van szó. A 3. világban még vannak piaci lehetőségek, használjuk ezt ki amíg a kínaiak le nem lepik ezt is. A néhány jónevű régi magyar cég, ami még tartja magát melegítés fel a régi kapcsolatait...
Valahogy életben kell tartani. Tavaly az Osram betett nekik egy kicsit, szerzett egy "kis" piacot magának így jelentősen lecsökkent a prémium autólámpák(megalight ultra, superblue, ilyesmi) gyártása amiben elég nagy pénz volt. Közben tavaly óta folyamatosan küldik el pl a pesti gyárból az embereket végkielégítéssel, rengeteg üzemben lecsökkent 1-2-3 műszakkal a termelés, több üzemet meg egyszerűen bezárnak(asszem' szintén újpesten az üveggyárat, évekkel ezelőtt elpasszolták a vákumtechnikai gépgyárat, stb.).
 
  • Tetszik
Reactions: Loken