Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 859
5 383
113
https://www.portfolio.hu/vallalatok...edenek-a-magyar-munkahelyeket.333741.html?amp
"A globális autóértékesítések lassulása és a dízelbotrány utóhatásai érzékenyen érintik a Robert Bosch működését is, a német autóipari beszállító menedzsmentje éppen ezért úgy döntött, beáll a sorba és leépítésekbe kezd. A cégcsoport magyar operációjánál mintegy 14 800 ember dolgozik, amely a globális munkaerőállomány közel 4 százalékát jelenti. Az ő munkahelyük körültekintő tervezéssel, a munkaerő átcsoportosításával várhatóan megőrizhető lesz."
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Viszont azt gondolom mi döntjük el milyen hajó köthet ki a kikötőben. Hiszen pontosan azért vettük, hogy biztosítsuk a magyar érdekeltségű áruforgalom zökkenőmentes lebonyolítását. Valamint az olasz hatóságokon kívül csak az mehet be akit beengednek, mivel gondolom vámudvarként is működik majd.

Itt nem dönt senki sem. Majd ha alkalmas lesz a nagy konténer hajók fogadására a terület (most baromira nem), akkor a szállítmányozó cég és a hajós társaság dönti el hogy üzletel-e ezzel a kikötővel. Egyébbként meg csak Magyar konténer forgalommal nem lesz rentábilis ez a leendő kikötő és logisztikai bázis....
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20190723-hatalmas-autoipari-beruhazas-erkezik-del-korea.html
"Letették a dél-Koreai Doosan rézfóliagyártó üzemének alapkövét. A 31milliárdos ráfordítással, a Tatabányai ipari parkban megvalósuló beruházást a kormány 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatással segítette - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az ünnepségen. "

Erre kíváncsi leszek majd, mert egyrészt tudom hogy Tatabányán k..vra nincs szabad munkaerő, másrészt meg rokon cégnél dolgozom (aluminium hengermű), s tudom hogy minimális létszámban rendkívül specializált munkaerő kell majd, ami még annyira sincs mint szabad munkaerő.... De legyen szerencséjük, s fizessék meg a leendő melósaikat.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Itt nem dönt senki sem. Majd ha alkalmas lesz a nagy konténer hajók fogadására a terület (most baromira nem), akkor a szállítmányozó cég és a hajós társaság dönti el hogy üzletel-e ezzel a kikötővel. Egyébbként meg csak Magyar konténer forgalommal nem lesz rentábilis ez a leendő kikötő és logisztikai bázis....
Nem kell parazni majd potyazunk a kinaiakon. Ha meg adnak egy jo ajanlatot x ev mulva elpasszoljuk nekik az ar tobszoroseert legfeljebb...
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 107
33 239
113
Erre kíváncsi leszek majd, mert egyrészt tudom hogy Tatabányán k..vra nincs szabad munkaerő, másrészt meg rokon cégnél dolgozom (aluminium hengermű), s tudom hogy minimális létszámban rendkívül specializált munkaerő kell majd, ami még annyira sincs mint szabad munkaerő.... De legyen szerencséjük, s fizessék meg a leendő melósaikat.
Lehet, hogy úgy lesz ember, mint egyik ismerős rokona esetében, aki szintén hiányszakmában dolgozott, majd kiment külföldre. Most a volt munkahelyéről olyan ajánlatot kapott, hogy azt mondta, ennyiért már megéri hazajönni.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
R

rejsz felügyelő

Guest
Lehet, hogy úgy lesz ember, mint egyik ismerős rokona esetében, aki szintén hiányszakmában dolgozott, majd kiment külföldre. Most a volt munkahelyéről olyan ajánlatot kapott, hogy azt mondta, ennyiért már megéri hazajönni.
Semmilyen illúzióm nincs ezzel kapcsolatban. A magyar vállalkozó inkább üti-vágja a meglévő, amúgy is egyre silányabb minőségű embert vagy alkalmaz szarér-hugyér ukránt vietnámit vagy mittudomén mi lesz a következő. A másik fele hogy a fizetés csak egy szám, a munkakörülmények is legalább annyira számítanak. Ebben meg legendásan szarul állunk és semmilyen pozitív változás nem fedeztem fel ezzel kapcsolatban az elmúlt 5 évben sem.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Nem kell parazni majd potyazunk a kinaiakon. Ha meg adnak egy jo ajanlatot x ev mulva elpasszoljuk nekik az ar tobszoroseert legfeljebb...

Azért eléggé tévedsz. A kikötők nincsenek alku pozícióban a hajóstársaságokkal, de legfőképp a szállítmányozást kompletten végző cégekkel szemben. Ráadásul azzal sem vagy tisztában ezek szerint, hogy egy konténer terminál alapvetően méret alapu, és a nagy kínai és ázsiai szállítányozó cégek számára egy ekkora terminál, amit a tervek szerint ide "álmodtak", az a rentabilitás alatt van. Továbbá a Horvát oldalon ennél nagyobb most futó konténer terminál beruházás is van, ami már lassan befejeződik. Amit a szakirodalom ír ebben a témában, az annyi hogy az éves 2 millió db konténeres terminál alatt nem fog szállítmányozó cég jönni, és innentől nincs biznisz. A Magyar konténer forgalom az nem haladja meg az éves 1 milliót, s annak jelentékeny része az a Német és Lengyel terminálok fele megy. Ráadásuul mivel ezen forgalom nagy része a nálunk lévő multik áruja, így ők a saját szállítmányozó partnereik felé el vannak már régóta kötelezve. Merhetünk nagyot álmodni, csak ne a mi pénzünkön legyen keserű az ébredés.
Ja és a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni az Ázsiáól jövő-menő méretű konténer szállító hajókat. Tehát eléggé vérzik ez a project, s élek a gyanuperrel, hogy ez is egy újabb kifizető hely lesz a NER lovagoknak.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 931
29 341
113
Ja és a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni az Ázsiáól jövő-menő méretű konténer szállító hajókat.

Csak a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni, de itt komplett kikötőt kell építeni, mert az adottságok megfelelnek, megvan 15 méternél nagyobb vízmélység, igaz nem a kormányunk által megvásárolt terület előtt, hanem amellett közvetlenül:
trieste-nautical.jpg

Fekete vonallal jelölve a jövőbeni rakpart lehetséges vonala, az alábbi térképen pedig a magyar állam által érintett terület (sárgával, a volt finomító) feltehetően ez az a rész, vagy ennek egy része:

trieste-kik-t.jpg


Tény és való, hogy ez a terület, jelen formájában teljesen alkalmatlan számottevő nemzetközi hajóforgalom lebonyolítására. De!

A mostani ipari kikötő öbléből kitermelhető üledékkel fetölthető az öbölnek az része, amely a fennti vonal mentén már alkalmas és így a jelenlegi öböl és a jövőbeni rakpart egyaránt alkalmas területté válik.

Igen, itt egy komplett kikötőt kell építeni, ahhoz, hogy itt bármiféle hajóforgalom bonyolódjön, ezért is adták el az olaszok röhögve a magyaroknak ezt a területet, mert ez a trieszti kikötő jelenleg haszontalan része (minden más területen sokkal előnyösebbek a bővítési lehetőségek, itt sok földmunka kell), de maga a terület jó adottságú, csak hatalmas pénzt kell majd beruházni, de itt egy hatalmas nemzetközi konténerkikikötő (narancssárgával) simán létrehozható, van direkt vasúti (zölddel) és autópályakapcsolat is, ott a vasúti rendezőpályaudvar is:
trieste-kont-er.jpg


Mondjuk nem értem, hogy minek, de beruházás szempontjából ez a terület rendben van, csak nekünk ehhez mi közünk van!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 265
113
Eredménye romlása miatt átszervezésre készül a Thyssenkrupp

"A konszern az egyre jobban lassuló világgazdasági növekedésre, az autóipari visszaesésre, valamint a nyersanyagárak, ezen belül is a vasérc árának az emelkedésére" vezette vissza beszámolójában negyedéves eredményének a romlását. "

Guido Kerkhoff, a Thyssenkrupp vezérigazgatója közölte: sikerült behatárolni azokat az üzleti területeket, amelyeket minden erőfeszítés ellenére sem lehetett versenyképessé tenni. Ilyenek például az autóiparnak szállított rugók és lengéscsillapítók, az autóipari szerelőszalagok, valamint az építőipari és hajóépítési felhasználásra, valamint csővezetékekhez gyártott acéllemezek."


Egy hónapja még a pécsi gyárnyitás volt a nagy hír.

https://www.thyssenkrupp.hu/hu/comp...lytatja-magyarorszagi-beruhazasait?Itemid=101
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Eredménye romlása miatt átszervezésre készül a Thyssenkrupp

"A konszern az egyre jobban lassuló világgazdasági növekedésre, az autóipari visszaesésre, valamint a nyersanyagárak, ezen belül is a vasérc árának az emelkedésére" vezette vissza beszámolójában negyedéves eredményének a romlását. "

Guido Kerkhoff, a Thyssenkrupp vezérigazgatója közölte: sikerült behatárolni azokat az üzleti területeket, amelyeket minden erőfeszítés ellenére sem lehetett versenyképessé tenni. Ilyenek például az autóiparnak szállított rugók és lengéscsillapítók, az autóipari szerelőszalagok, valamint az építőipari és hajóépítési felhasználásra, valamint csővezetékekhez gyártott acéllemezek."


Egy hónapja még a pécsi gyárnyitás volt a nagy hír.

https://www.thyssenkrupp.hu/hu/comp...lytatja-magyarorszagi-beruhazasait?Itemid=101
Koszonjuk USA. A rank is kivetett vamokat... Pedig nem vagyunk kina... Most kellenne lelket lehelni az europai neheziparba es nem lenne ekkora problema... /pl lehetne kezdeni hogy usaban britanniaban keszult hajokat nem szabadna eus orszag cegenek megvenni... Vagy ha megis fizessen erte tobb adot...
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 922
5 427
113
Koszonjuk USA. A rank is kivetett vamokat... Pedig nem vagyunk kina... Most kellenne lelket lehelni az europai neheziparba es nem lenne ekkora problema... /pl lehetne kezdeni hogy usaban britanniaban keszult hajokat nem szabadna eus orszag cegenek megvenni... Vagy ha megis fizessen erte tobb adot...

Álmodj királylány.....:rolleyes:
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Koszonjuk USA. A rank is kivetett vamokat... Pedig nem vagyunk kina... Most kellenne lelket lehelni az europai neheziparba es nem lenne ekkora problema... /pl lehetne kezdeni hogy usaban britanniaban keszult hajokat nem szabadna eus orszag cegenek megvenni... Vagy ha megis fizessen erte tobb adot...

Álmodj királylány.....:rolleyes:
Igen sajnos az eu teljesen lefekudt az usanak mert a nyugati allamok diktalnak amik mar a 2 vilageges ota usa allatt fekszenek szettart labakkal...
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Csak a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni, de itt komplett kikötőt kell építeni, mert az adottságok megfelelnek, megvan 15 méternél nagyobb vízmélység, igaz nem a kormányunk által megvásárolt terület előtt, hanem amellett közvetlenül:
trieste-nautical.jpg

Fekete vonallal jelölve a jövőbeni rakpart lehetséges vonala, az alábbi térképen pedig a magyar állam által érintett terület (sárgával, a volt finomító) feltehetően ez az a rész, vagy ennek egy része:

trieste-kik-t.jpg


Tény és való, hogy ez a terület, jelen formájában teljesen alkalmatlan számottevő nemzetközi hajóforgalom lebonyolítására. De!

A mostani ipari kikötő öbléből kitermelhető üledékkel fetölthető az öbölnek az része, amely a fennti vonal mentén már alkalmas és így a jelenlegi öböl és a jövőbeni rakpart egyaránt alkalmas területté válik.

Igen, itt egy komplett kikötőt kell építeni, ahhoz, hogy itt bármiféle hajóforgalom bonyolódjön, ezért is adták el az olaszok röhögve a magyaroknak ezt a területet, mert ez a trieszti kikötő jelenleg haszontalan része (minden más területen sokkal előnyösebbek a bővítési lehetőségek, itt sok földmunka kell), de maga a terület jó adottságú, csak hatalmas pénzt kell majd beruházni, de itt egy hatalmas nemzetközi konténerkikikötő (narancssárgával) simán létrehozható, van direkt vasúti (zölddel) és autópályakapcsolat is, ott a vasúti rendezőpályaudvar is:
trieste-kont-er.jpg


Mondjuk nem értem, hogy minek, de beruházás szempontjából ez a terület rendben van, csak nekünk ehhez mi közünk van!

Azért nézz utána, mert van már a kormány által közzétett demó arról, hogy mit és mekkorát akarnak, mert azon nem szerepel ekkora kikötő. Ráadásul pont egy hónapja élőben is láttam a területet (Olasz körtúra volt első nap Trieszt és este a kikötőnél sétáltunk, másnap pedig a hegytetőről az egészet be lehetett látni), és nagyon sz...r helyen van ez az egész.....