Csak a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni, de itt komplett kikötőt kell építeni, mert az adottságok megfelelnek, megvan 15 méternél nagyobb vízmélység, igaz nem a kormányunk által megvásárolt terület előtt, hanem amellett közvetlenül:
Fekete vonallal jelölve a jövőbeni rakpart lehetséges vonala, az alábbi térképen pedig a magyar állam által érintett terület (sárgával, a volt finomító) feltehetően ez az a rész, vagy ennek egy része:
Tény és való, hogy ez a terület, jelen formájában teljesen alkalmatlan számottevő nemzetközi hajóforgalom lebonyolítására. De!
A mostani ipari kikötő öbléből kitermelhető üledékkel fetölthető az öbölnek az része, amely a fennti vonal mentén már alkalmas és így a jelenlegi öböl és a jövőbeni rakpart egyaránt alkalmas területté válik.
Igen, itt egy komplett kikötőt kell építeni, ahhoz, hogy itt bármiféle hajóforgalom bonyolódjön, ezért is adták el az olaszok röhögve a magyaroknak ezt a területet, mert ez a trieszti kikötő jelenleg haszontalan része (minden más területen sokkal előnyösebbek a bővítési lehetőségek, itt sok földmunka kell), de maga a terület jó adottságú, csak hatalmas pénzt kell majd beruházni, de itt egy hatalmas nemzetközi konténerkikikötő (narancssárgával) simán létrehozható, van direkt vasúti (zölddel) és autópályakapcsolat is, ott a vasúti rendezőpályaudvar is:
Mondjuk nem értem, hogy minek, de beruházás szempontjából ez a terület rendben van, csak nekünk ehhez mi közünk van!