Magyarország ipara

https://www.portfolio.hu/vallalatok...edenek-a-magyar-munkahelyeket.333741.html?amp
"A globális autóértékesítések lassulása és a dízelbotrány utóhatásai érzékenyen érintik a Robert Bosch működését is, a német autóipari beszállító menedzsmentje éppen ezért úgy döntött, beáll a sorba és leépítésekbe kezd. A cégcsoport magyar operációjánál mintegy 14 800 ember dolgozik, amely a globális munkaerőállomány közel 4 százalékát jelenti. Az ő munkahelyük körültekintő tervezéssel, a munkaerő átcsoportosításával várhatóan megőrizhető lesz."
 
Viszont azt gondolom mi döntjük el milyen hajó köthet ki a kikötőben. Hiszen pontosan azért vettük, hogy biztosítsuk a magyar érdekeltségű áruforgalom zökkenőmentes lebonyolítását. Valamint az olasz hatóságokon kívül csak az mehet be akit beengednek, mivel gondolom vámudvarként is működik majd.

Itt nem dönt senki sem. Majd ha alkalmas lesz a nagy konténer hajók fogadására a terület (most baromira nem), akkor a szállítmányozó cég és a hajós társaság dönti el hogy üzletel-e ezzel a kikötővel. Egyébbként meg csak Magyar konténer forgalommal nem lesz rentábilis ez a leendő kikötő és logisztikai bázis....
 
https://m.origo.hu/gazdasag/20190723-hatalmas-autoipari-beruhazas-erkezik-del-korea.html
"Letették a dél-Koreai Doosan rézfóliagyártó üzemének alapkövét. A 31milliárdos ráfordítással, a Tatabányai ipari parkban megvalósuló beruházást a kormány 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatással segítette - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az ünnepségen. "

Erre kíváncsi leszek majd, mert egyrészt tudom hogy Tatabányán k..vra nincs szabad munkaerő, másrészt meg rokon cégnél dolgozom (aluminium hengermű), s tudom hogy minimális létszámban rendkívül specializált munkaerő kell majd, ami még annyira sincs mint szabad munkaerő.... De legyen szerencséjük, s fizessék meg a leendő melósaikat.
 
Itt nem dönt senki sem. Majd ha alkalmas lesz a nagy konténer hajók fogadására a terület (most baromira nem), akkor a szállítmányozó cég és a hajós társaság dönti el hogy üzletel-e ezzel a kikötővel. Egyébbként meg csak Magyar konténer forgalommal nem lesz rentábilis ez a leendő kikötő és logisztikai bázis....
Nem kell parazni majd potyazunk a kinaiakon. Ha meg adnak egy jo ajanlatot x ev mulva elpasszoljuk nekik az ar tobszoroseert legfeljebb...
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Erre kíváncsi leszek majd, mert egyrészt tudom hogy Tatabányán k..vra nincs szabad munkaerő, másrészt meg rokon cégnél dolgozom (aluminium hengermű), s tudom hogy minimális létszámban rendkívül specializált munkaerő kell majd, ami még annyira sincs mint szabad munkaerő.... De legyen szerencséjük, s fizessék meg a leendő melósaikat.
Lehet, hogy úgy lesz ember, mint egyik ismerős rokona esetében, aki szintén hiányszakmában dolgozott, majd kiment külföldre. Most a volt munkahelyéről olyan ajánlatot kapott, hogy azt mondta, ennyiért már megéri hazajönni.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Lehet, hogy úgy lesz ember, mint egyik ismerős rokona esetében, aki szintén hiányszakmában dolgozott, majd kiment külföldre. Most a volt munkahelyéről olyan ajánlatot kapott, hogy azt mondta, ennyiért már megéri hazajönni.
Semmilyen illúzióm nincs ezzel kapcsolatban. A magyar vállalkozó inkább üti-vágja a meglévő, amúgy is egyre silányabb minőségű embert vagy alkalmaz szarér-hugyér ukránt vietnámit vagy mittudomén mi lesz a következő. A másik fele hogy a fizetés csak egy szám, a munkakörülmények is legalább annyira számítanak. Ebben meg legendásan szarul állunk és semmilyen pozitív változás nem fedeztem fel ezzel kapcsolatban az elmúlt 5 évben sem.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Nem kell parazni majd potyazunk a kinaiakon. Ha meg adnak egy jo ajanlatot x ev mulva elpasszoljuk nekik az ar tobszoroseert legfeljebb...

Azért eléggé tévedsz. A kikötők nincsenek alku pozícióban a hajóstársaságokkal, de legfőképp a szállítmányozást kompletten végző cégekkel szemben. Ráadásul azzal sem vagy tisztában ezek szerint, hogy egy konténer terminál alapvetően méret alapu, és a nagy kínai és ázsiai szállítányozó cégek számára egy ekkora terminál, amit a tervek szerint ide "álmodtak", az a rentabilitás alatt van. Továbbá a Horvát oldalon ennél nagyobb most futó konténer terminál beruházás is van, ami már lassan befejeződik. Amit a szakirodalom ír ebben a témában, az annyi hogy az éves 2 millió db konténeres terminál alatt nem fog szállítmányozó cég jönni, és innentől nincs biznisz. A Magyar konténer forgalom az nem haladja meg az éves 1 milliót, s annak jelentékeny része az a Német és Lengyel terminálok fele megy. Ráadásuul mivel ezen forgalom nagy része a nálunk lévő multik áruja, így ők a saját szállítmányozó partnereik felé el vannak már régóta kötelezve. Merhetünk nagyot álmodni, csak ne a mi pénzünkön legyen keserű az ébredés.
Ja és a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni az Ázsiáól jövő-menő méretű konténer szállító hajókat. Tehát eléggé vérzik ez a project, s élek a gyanuperrel, hogy ez is egy újabb kifizető hely lesz a NER lovagoknak.
 
Ja és a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni az Ázsiáól jövő-menő méretű konténer szállító hajókat.

Csak a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni, de itt komplett kikötőt kell építeni, mert az adottságok megfelelnek, megvan 15 méternél nagyobb vízmélység, igaz nem a kormányunk által megvásárolt terület előtt, hanem amellett közvetlenül:
trieste-nautical.jpg

Fekete vonallal jelölve a jövőbeni rakpart lehetséges vonala, az alábbi térképen pedig a magyar állam által érintett terület (sárgával, a volt finomító) feltehetően ez az a rész, vagy ennek egy része:

trieste-kik-t.jpg


Tény és való, hogy ez a terület, jelen formájában teljesen alkalmatlan számottevő nemzetközi hajóforgalom lebonyolítására. De!

A mostani ipari kikötő öbléből kitermelhető üledékkel fetölthető az öbölnek az része, amely a fennti vonal mentén már alkalmas és így a jelenlegi öböl és a jövőbeni rakpart egyaránt alkalmas területté válik.

Igen, itt egy komplett kikötőt kell építeni, ahhoz, hogy itt bármiféle hajóforgalom bonyolódjön, ezért is adták el az olaszok röhögve a magyaroknak ezt a területet, mert ez a trieszti kikötő jelenleg haszontalan része (minden más területen sokkal előnyösebbek a bővítési lehetőségek, itt sok földmunka kell), de maga a terület jó adottságú, csak hatalmas pénzt kell majd beruházni, de itt egy hatalmas nemzetközi konténerkikikötő (narancssárgával) simán létrehozható, van direkt vasúti (zölddel) és autópályakapcsolat is, ott a vasúti rendezőpályaudvar is:
trieste-kont-er.jpg


Mondjuk nem értem, hogy minek, de beruházás szempontjából ez a terület rendben van, csak nekünk ehhez mi közünk van!
 
Eredménye romlása miatt átszervezésre készül a Thyssenkrupp

"A konszern az egyre jobban lassuló világgazdasági növekedésre, az autóipari visszaesésre, valamint a nyersanyagárak, ezen belül is a vasérc árának az emelkedésére" vezette vissza beszámolójában negyedéves eredményének a romlását. "

Guido Kerkhoff, a Thyssenkrupp vezérigazgatója közölte: sikerült behatárolni azokat az üzleti területeket, amelyeket minden erőfeszítés ellenére sem lehetett versenyképessé tenni. Ilyenek például az autóiparnak szállított rugók és lengéscsillapítók, az autóipari szerelőszalagok, valamint az építőipari és hajóépítési felhasználásra, valamint csővezetékekhez gyártott acéllemezek."


Egy hónapja még a pécsi gyárnyitás volt a nagy hír.

https://www.thyssenkrupp.hu/hu/comp...lytatja-magyarorszagi-beruhazasait?Itemid=101
 
Eredménye romlása miatt átszervezésre készül a Thyssenkrupp

"A konszern az egyre jobban lassuló világgazdasági növekedésre, az autóipari visszaesésre, valamint a nyersanyagárak, ezen belül is a vasérc árának az emelkedésére" vezette vissza beszámolójában negyedéves eredményének a romlását. "

Guido Kerkhoff, a Thyssenkrupp vezérigazgatója közölte: sikerült behatárolni azokat az üzleti területeket, amelyeket minden erőfeszítés ellenére sem lehetett versenyképessé tenni. Ilyenek például az autóiparnak szállított rugók és lengéscsillapítók, az autóipari szerelőszalagok, valamint az építőipari és hajóépítési felhasználásra, valamint csővezetékekhez gyártott acéllemezek."


Egy hónapja még a pécsi gyárnyitás volt a nagy hír.

https://www.thyssenkrupp.hu/hu/comp...lytatja-magyarorszagi-beruhazasait?Itemid=101
Koszonjuk USA. A rank is kivetett vamokat... Pedig nem vagyunk kina... Most kellenne lelket lehelni az europai neheziparba es nem lenne ekkora problema... /pl lehetne kezdeni hogy usaban britanniaban keszult hajokat nem szabadna eus orszag cegenek megvenni... Vagy ha megis fizessen erte tobb adot...
 
Koszonjuk USA. A rank is kivetett vamokat... Pedig nem vagyunk kina... Most kellenne lelket lehelni az europai neheziparba es nem lenne ekkora problema... /pl lehetne kezdeni hogy usaban britanniaban keszult hajokat nem szabadna eus orszag cegenek megvenni... Vagy ha megis fizessen erte tobb adot...

Álmodj királylány.....:rolleyes:
 
Koszonjuk USA. A rank is kivetett vamokat... Pedig nem vagyunk kina... Most kellenne lelket lehelni az europai neheziparba es nem lenne ekkora problema... /pl lehetne kezdeni hogy usaban britanniaban keszult hajokat nem szabadna eus orszag cegenek megvenni... Vagy ha megis fizessen erte tobb adot...

Álmodj királylány.....:rolleyes:
Igen sajnos az eu teljesen lefekudt az usanak mert a nyugati allamok diktalnak amik mar a 2 vilageges ota usa allatt fekszenek szettart labakkal...
 
Csak a jelenlegi rakpart nem tudja fogadni, de itt komplett kikötőt kell építeni, mert az adottságok megfelelnek, megvan 15 méternél nagyobb vízmélység, igaz nem a kormányunk által megvásárolt terület előtt, hanem amellett közvetlenül:
trieste-nautical.jpg

Fekete vonallal jelölve a jövőbeni rakpart lehetséges vonala, az alábbi térképen pedig a magyar állam által érintett terület (sárgával, a volt finomító) feltehetően ez az a rész, vagy ennek egy része:

trieste-kik-t.jpg


Tény és való, hogy ez a terület, jelen formájában teljesen alkalmatlan számottevő nemzetközi hajóforgalom lebonyolítására. De!

A mostani ipari kikötő öbléből kitermelhető üledékkel fetölthető az öbölnek az része, amely a fennti vonal mentén már alkalmas és így a jelenlegi öböl és a jövőbeni rakpart egyaránt alkalmas területté válik.

Igen, itt egy komplett kikötőt kell építeni, ahhoz, hogy itt bármiféle hajóforgalom bonyolódjön, ezért is adták el az olaszok röhögve a magyaroknak ezt a területet, mert ez a trieszti kikötő jelenleg haszontalan része (minden más területen sokkal előnyösebbek a bővítési lehetőségek, itt sok földmunka kell), de maga a terület jó adottságú, csak hatalmas pénzt kell majd beruházni, de itt egy hatalmas nemzetközi konténerkikikötő (narancssárgával) simán létrehozható, van direkt vasúti (zölddel) és autópályakapcsolat is, ott a vasúti rendezőpályaudvar is:
trieste-kont-er.jpg


Mondjuk nem értem, hogy minek, de beruházás szempontjából ez a terület rendben van, csak nekünk ehhez mi közünk van!

Azért nézz utána, mert van már a kormány által közzétett demó arról, hogy mit és mekkorát akarnak, mert azon nem szerepel ekkora kikötő. Ráadásul pont egy hónapja élőben is láttam a területet (Olasz körtúra volt első nap Trieszt és este a kikötőnél sétáltunk, másnap pedig a hegytetőről az egészet be lehetett látni), és nagyon sz...r helyen van ez az egész.....