Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Lakast vásárolni baromi jó befektetés, mert magas a hozama és az értéke is folyamatosan emelkedett eddig. Magas hozam és alacsony kockázat, ha jó helyen van az ingatlan.Ezért vásárolják fel ezeket befektetők..

Csak jelenleg az áremelkedés miatt a marzs kezd annyira kicsi lenni hogy neccesebb a megtérülés + a csúszások, szerződési anomáliák is magasabb kockázatot hoznak. Kisbefeketőnek szerintem jelenleg már túl kockázatos, a nagyok szerintem lassan látják a tetőzést és elkezdenek majd kiszállni.

Higy építeni meg miért nem az, nem értem. Még mindig oriasi a kereslet, és a cikk pont arról szól hogy projektcégen keresztul szépen átbasszák az egyszeri embert a még több haszon reményében... ha nem tetszik, kergetheted a kipakolt, vagyontalan projekt céget.
 
M

molnibalage

Guest
Lakast vásárolni baromi jó befektetés, mert magas a hozama és az értéke is folyamatosan emelkedett eddig. Magas hozam és alacsony kockázat, ha jó helyen van az ingatlan.Ezért vásárolják fel ezeket befektetők..

Csak jelenleg az áremelkedés miatt a marzs kezd annyira kicsi lenni hogy neccesebb a megtérülés + a csúszások, szerződési anomáliák is magasabb kockázatot hoznak. Kisbefeketőnek szerintem jelenleg már túl kockázatos, a nagyok szerintem lassan látják a tetőzést és elkezdenek majd kiszállni.

Higy építeni meg miért nem az, nem értem. Még mindig oriasi a kereslet, és a cikk pont arról szól hogy projektcégen keresztul szépen átbasszák az egyszeri embert a még több haszon reményében... ha nem tetszik, kergetheted a kipakolt, vagyontalan projekt céget.
Képtelen vagyok ezt a dumát megenni...
Baromi jó befektetés...
Kivéve, amikor akkor veszed, amikor csúcson van, majd akár 2 év vagy 2 hónap múlva koppan az egész úgy, hogy persze azt se látta előre senki. Ellenben "befektetésként" most ajánlani, amikor egyesek szerint ez a plafon vagy még nem = senki nem tudja muris.

Meg miféle "befektetés" az, amit kifizetsz és láthatólag tömeges az, hogy oda sem adják neked, hanem inkább visszaadják a pénzed és lakásod sem lesz.
Vadnyugat lassan a köbön...

Szerintem a befektetés az, hogy amikor sok pénz tudsz keresni és a lakás is drága, akkor nem veszel semmit. Államkötvény, nőjön csak az pénz értéke. Aztán X év múlva az el nem költött pénz és hozamából fillérekért veszel lakást, amikor bedől az egész a francba.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Igen annak van penze akinek a valasgba van penze... /a valsag termeli ki a kovetkezo osztalyt ha szabad igy fogalmazzak.../az ugyes osztalyt lephet ha van valsag melypontjan meg befekrtetheto tokeje.../
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Igazabol itt is az ideje hogy vegelegyen ennek a rabszolga hajtasnak ami napjainkba meg folyik... Az orszag egy resze a gyarba lakik csak aludni jar szinte haza... A 4 oras munkarend nyugodtan trerjedhetne a 8 mellett alternativa kent...aki tobb penzt akarna keresni nem osszevissza muszakokba dolgozna nap mint nap hanem ha kell a tobb penz bevallalhatna +4 oras allast akar mashelyen.../ha a ceg nem fizeti rendesen./csak igy nem annyira kiszolgaltatott.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 461
10 631
113
Mondjuk ha valóban ez az ok, akkor igazából egyre gyakoribb is lehet, ha ezek a beruházást tervező cégek nem lesznek hajlandóak észak és közép Dunántúlról kijönni nem fogják tudni feltölteni a létszámot.
A képzett munkaerő meg egy hatalmas kamu duma, nincs már ott képzett szabad munkaerő, ami van azt egymástól kell csábítani, biorobotnak meg bárki jó aki ismeri azt hogy zöld gomb piros gomb és képes pár órát egy helyben maradni
Persze megértem hogy a beszállítói lánc közelsége miatt nem akarnak, de úgy néz ki szükségük lesz rá.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Mondjuk ha valóban ez az ok, akkor igazából egyre gyakoribb is lehet, ha ezek a beruházást tervező cégek nem lesznek hajlandóak észak és közép Dunántúlról kijönni nem fogják tudni feltölteni a létszámot.
A képzett munkaerő meg egy hatalmas kamu duma, nincs már ott képzett szabad munkaerő, ami van azt egymástól kell csábítani, biorobotnak meg bárki jó aki ismeri azt hogy zöld gomb piros gomb és képes pár órát egy helyben maradni
Persze megértem hogy a beszállítói lánc közelsége miatt nem akarnak, de úgy néz ki szükségük lesz rá.
Meg kellett volna becsulniuk a melosokat... Nem tettek ugy voltak vele inkabb buszosztatnak messzebbrol embereket de a korulmenyeken es a fizun nem javitanak... Most mar ahonnan eddig buszoztattak is olyan hiruk van hogy akinek nem muszaly nem megy oda dolgozni... /igeret az volt reszukrol mindenfele a valosagba meg nem ugy mukodott a dolog mint azt beadtak.../
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
R

rejsz felügyelő

Guest
69692363_2360598307309689_803430248975695872_n.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Meg kellett volna becsulniuk a melosokat... Nem tettek ugy voltak vele inkabb buszosztatnak messzebbrol embereket de a korulmenyeken es a fizun nem javitanak... Most mar ahonnan eddig buszoztattak is olyan hiruk van hogy akinek nem muszaly nem megy oda dolgozni... /igeret az volt reszukrol mindenfele a valosagba meg nem ugy mukodott a dolog mint azt beadtak.../
Nem csak a megbecsules meg a fizu a gond, de jobbara megis ez a ketto a fo problema. Nalunk az adott reszleg vezetesere alkalmatlan kozep es felsovezetok % plusz egyeb diagramos mutatoinak mindenek aron valo kimokolasa a fo gond. Ember keves, de igy kevesebb a kiadas is, karbantartas papiron szep, de valosagban nem er semmit mert 1-2 ora alatt lezavarhato volna de 12 van kiirva ra es tobb ok miatt 12 ora alatt se er xart se mert alkatresz az sokba kerul, igy marad a ganyolas meg a lodorges a karbeszoknak villanyszerelotol a mernokig. Kozben meg a muszakos karbesznal orakat kell varni mert meg van ket hibaja elottem es csak egyedul van, a masik meg a masik reszlegrol nem mehet segiteni neki mivel teruletre vannak leosztva. Boldog boldogtalanbol fonok lesz, tecnika tanarbol projekt mernok, napkozis tanarnenibol meg fejleszto mernok. Kozben persze old meg, meg ne allj meg, igaz hogy az uj gepsor betelepitestol fogva mar 2 eve egy fos, meg amugy sincs az anyaceghez bejeletve ra gepkezelo mert full automata gepsorket adtak be nekik. Aztan sok meg epkezlab torzsdolgozo akik mar 5-20 evet lehuztak ilyen szitu mellett veszi a satorfajat es odebb all eggyel, mert barhova felveszik. Az alfoldi IQ harcos koboldok fel evig se birtak, a nevuket se jegyeztem meg, az utanuk jovo kornyekbeli rejtettg eroforrasok kesz kabarek, xart se er a munkajuk meg lopnak is meg az alfoldieknel is xarabbak. Osszessegeben iden 1 ertelmes epkezlab ember jott hozzank, de o is csak 4 napig maradt mert ket munkahely kozott volt. Most jonnek az ukranok, es toluk varjak a csodat, lesz am ket tolmacs is. :D Kivancsi vagyok egy het alatt mennyi akad fenn a szondan, bar lehet nekik elnezik mint a romaknak a civil ruhat meg a nem szabalyos oltozetet. Nagyott valtozott az egesz a 9-10 evvel ezelottihez kepest. Es meg tervezik hogy bovitenek... Ehh erdekes lesz, szerintem meg egyszer csak bezarjak ezt a kocerajt. Es mindez ez egyik legagyobb multinal aki etalon a vilagon.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Éticsiga-feldolgozó üzem épült Kisvárdán
Átadták a francia tulajdonú Bourgogne Gastronomie Kft. élő éticsiga feldolgozó és fagyasztott tésztatermékeket gyártó, mintegy 6,5 milliárd forintból felépített üzemét a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kisvárdán.

A kisvárdai beruházáshoz a magyar kormány negyven százalékos támogatást biztosított.

A több mint 12 ezer négyzetméter alapterületű élelmiszeripari létesítmény avatóján Kötél Bernadett, a beruházó Bourgogne Gastronomie Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, Magyarországon szinte alig fogyasztják a természetben gyűjtött éticsigát, a frankofón országokban azonban - különösen Franciaországban - az egyik legkeresettebb ínyencség közé tartozik az előfőzött, pácolt, fűszeres vajjal ízesített, saját házába visszatöltött burgundi csiga.

A francia fogyasztás legnagyobb részét adó burgundi csiga Franciaországban hagyományos karácsonyi előétel, de ma már szerte a világon, más időszakokban is szívesen fogyasztják, a piaci kereslet dinamikusan nő iránta.

20140207allat-csiga-eti-csiga-helix.jpg

A csiga Franciaországban hagyományos karácsonyi előételFORRÁS: MTI/MANEK ATTILA
Kötél Bernadett hozzátette, a Bourgogne Gastronomie Kft. anyavállalata, az 1991-ben alapított IMOFI Kft. zalaszentgróti üzemében jelenleg is termel, a társaság francia tulajdonosa a növekvő piaci igényt szeretné a csiga és a fagyasztott tésztafélék összekapcsolásával, a Kisvárdán lévő korszerűbb technikai színvonal segítségével kiszolgálni. A zalaszentgróti üzemben évente mintegy ezer tonna, részben Magyarországon gyűjtött éticsigát dolgoznak fel.

A családi vállalkozásként működő cég alapanyagként a hazai mennyiség felvásárlása mellett több kelet-európai országból, például Romániából, Fehéroroszországból és Litvániából is vesz éticsigát. Magyarországról a szigorú kvótakorlátozás miatt csak április 1. és június 15. között, összesen maximum kétezer tonna gyűjthető az élő éti csigából, amelyből a társaság a jövőben évi 400-500 tonnát szeretne felvásárolni.

A mintegy háromszáz embernek munkát adó - már a Bourgogne Gastronomie Kft. által működtetett - kisvárdai gyár termékeit száz százalékban exportálják, az elsődleges piac Franciaország lesz.A magas élőmunka-ráfordítással előállítható, saját házába visszatöltött, vajazott éti csiga-, sós és édes fagyasztott tészta termékeket elsősorban nagykereskedők, nevesebb áruházláncok, luxuséttermek, nívósabb vendéglátóhelyek vásárolják.
https://www.origo.hu/gazdasag/20190920-eticsiga-feldolgozo-uzem-epult-kisvardan.html
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 512
97 486
113
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
De nem nálunk, hanem:
a Continental bezárja két németországi üzemét, valamint Olaszországban, Malajziában és az Egyesült Államokban működő gyárait. A két német, két amerikai, valamint egy olasz és egy malajziai gyárban mintegy háromezer ember dolgozik.
Yep. Ide jutott a sötétzöldek ámokfutása. Globális gonosz az autóipar, eszement előírások, a jelenlegi mérettel a növekvő fejlesztési költségeket a jelenlegi nyereség mellett nem lehet elérni.

Ezért leépítik a drága bérköltségű helyeket (malajziai gyár esetében szerintem az állhat a háttérben, hogy a majd újonnan felépített kínai gyár átveszi a malajziai egység munkáját vagy nagyon kapcsolódó terméket gyárt, így kiesik az utaztatás is..), a kieső pénzből próbálják csökkenteni az elektromos autózás okozta veszteségeket. A BMW ugyanezt teszi, a VW-nál dettó.

A magyar ipari dübörgés is egyrészt a készletezési okokkal magyarázható. Be vannak szarva egy brexit-től meg az utolsó Audi-s sztrájk óta mások lettek a német készletgazdálkodási ráták - raktárra meg a napi termelési ütem mellett kell termelni. A másik ok meg a kifutó autóvásárlási ösztönzők, de az új zöld agymenés miatt ezt megint kitolják
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 786
82 231
113
De nem nálunk, hanem:
a Continental bezárja két németországi üzemét, valamint Olaszországban, Malajziában és az Egyesült Államokban működő gyárait. A két német, két amerikai, valamint egy olasz és egy malajziai gyárban mintegy háromezer ember dolgozik.

"A Continental azt nem közölte, hogy hány munkahelyet szüntet meg, de úgy becsüli, hogy a szerte a világban alkalmazott 244 ezer munkavállalójából húszezret érint majd, hogy leépítenek vagy új munkahelyeket teremtenek, illetve eladják vagy áthelyezik a konszern egyes részegységeit."


Ha vannak autóipari beszállítóknál dolgozó ismerőseid, majd kérdezz rá náluk...