Magyarország ipara

Ha Kalanyosek hagyomanyorzok es baxnak dolgozni, a dolgozni akaro meg nem eleg, azert meg ne zavarjunk el egy ceget se. Nem a kormany donti el melyik civil kulfoldi ceg hova menjen az orszagban. A kormany legfeljebb maximum feldob par valaszthato helyszint. A lenyeg az hogy a toke ne alljon tovabb. Ha nincs eleg melos majd jon Szerbiabol, Ukrajnabol, Fulop szigetekrol. Vagy kuld Kim fovezer par ezer rabszolgat mint Dubaiba szokott.

Úgy beszélsz, mintha a Tiszántúl már Afrika lenne.
Ugye tudod, hogy ott is magyarok élnek? :P
Állandóan megy a panaszkodás a Dunántúli és Pest körüli cégek részéről, hogy nincs munkaerő, de azért mégis szinte minden újonnan jövő oda megy.
Azt nem mondhatják, hogy mert ott van a képzett munkaerő, hisz utána meg pont Kelet-Magyarországról toboroznak.
Mi szól annyira a Dunántúl melett? Az hogy 2-2,5 órával közelebb van Németországhoz, mint a Tiszántúl?
Ennyiért megéri a nagyobb munkaerőköltséget és a munkásszállókat bevállalni?
 
Úgy beszélsz, mintha a Tiszántúl már Afrika lenne.
Ugye tudod, hogy ott is magyarok élnek? :p
Állandóan megy a panaszkodás a Dunántúli és Pest körüli cégek részéről, hogy nincs munkaerő, de azért mégis szinte minden újonnan jövő oda megy.
Azt nem mondhatják, hogy mert ott van a képzett munkaerő, hisz utána meg pont Kelet-Magyarországról toboroznak.
Mi szól annyira a Dunántúl melett? Az hogy 2-2,5 órával közelebb van Németországhoz, mint a Tiszántúl?
Ennyiért megéri a nagyobb munkaerőköltséget és a munkásszállókat bevállalni?
Infrastruktúra jobb kiépítettsége.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Már vannak olyan cégek akik havonta ~25 embert építenek le, hogy ne számítson csoportos leépítésnek. Persze legtöbb esetben a lejárt határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítják, a munkaerőközvetítőktől érkezőket küldik el stb. De ez még csak visszaesés...
Van ilyen, de egyelőre felszívja őket a többi cég, mert munkaerőhiány (ami sztem kis mértékben ideális állapot a munkavállalók szempontjából) van.

"Június és augusztus között is rekordmagas szinten stabilizálódott a foglalkoztatás, meghaladva a 4,5 millió főt, miközben a munkanélküliség kissé tovább csökkent. A közfoglalkoztatottak egyre kevesebben vannak, a külföldön dolgozó magyarok viszont egyre többen."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...seg-meg-tobb-magyar-dolgozik-kulfoldon-402195
 
Infrastruktúra jobb kiépítettsége.

Ha kész lenne az M0-ás körgyűrű, akkor nem lenne probléma, az utak sokkal jobb minőségűek keleten, mint a nyugati fertályban.
Vasúton is lerakhatnának egy hidat Dunaújváros környékén (záhonyi vonatok 90%-a úgyis oda megy), így A híd a gyenge láncszem, pl. a Komáromnál kilépő vonatok mehetnének Dunaújváros-Székesfehérvár-Komárom vonalon, nem kellene az 1-est terhelni.
 
Úgy beszélsz, mintha a Tiszántúl már Afrika lenne.
Ugye tudod, hogy ott is magyarok élnek? :p
Állandóan megy a panaszkodás a Dunántúli és Pest körüli cégek részéről, hogy nincs munkaerő, de azért mégis szinte minden újonnan jövő oda megy.
Azt nem mondhatják, hogy mert ott van a képzett munkaerő, hisz utána meg pont Kelet-Magyarországról toboroznak.
Mi szól annyira a Dunántúl melett? Az hogy 2-2,5 órával közelebb van Németországhoz, mint a Tiszántúl?
Ennyiért megéri a nagyobb munkaerőköltséget és a munkásszállókat bevállalni?

https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...-nyugat-magyarorszag-a-keleti-regiotol-306493
 
, az utak sokkal jobb minőségűek keleten, mint a nyugati fertályban.
Nem nagyon járok a Dunántúlon, de akkor ezek szerint nem is baj. Viszont a kocsim futóműve lehet más véleményen volna. Amerre járok rendszeresen: 4es út Törökszentmiklós elkerülő, Fegyvernek-Kenderes szakasz. 47es út Berettyóújfalu-Köröstarcsa. 46os úton minden szakaszon van nagyon szar rész, de főleg Csárdaszállásnál. Tavaly néhány száz kilometert futott gumit kellett eldobnom szálszakadás miatt, 90es szakaszon fogtam egy kátyúsorozatot hetvennel.
 
Szijjártó Péter: Az autóipar a magyar gazdaság gerincoszlopa
Az autóipar a magyar gazdaság gerincoszlopa, több mint 175 ezren dolgoznak az iparágban - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az elektromos autókhoz lítiumionos akkumulátorokat gyártó, high-tech japán cég, a GS Yuasa miskolci üzemcsarnokának átadásán.

Az innovatív technológiájáról ismert GS Yuasa 2018-ban jelentette be, hogy csaknem 9 milliárd forintból Miskolc déli ipari parkjában építi fel első európai gyárát. Ehhez a kormány 465,3 millió forint vissza nem terítendő támogatással járult hozzá - közölte Szijjártó Péter. A Yuasa fejlesztette ki az első akkumulátorokat Japánban.

A cikk további része itt.
https://www.origo.hu/gazdasag/20191001-az-autoipar-a-magyar-gazdasag-gerincoszlopa.html
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg