Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Magyar gazdasági hírek :
http://www.vg.hu/vallalatok/kereskedelem/tovabb-nott-a-kereskedelmi-merlegtobblet-434422
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
Remélem össze jön nekik:
http://omnibusz.blog.hu/2014/09/08/visszavesszuk-e_budat?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2014_09_08&utm_campaign=totalcar
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 794
17 587
113
Remélem össze jön nekik:
http://omnibusz.blog.hu/2014/09/08/visszavesszuk-e_budat?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2014_09_08&utm_campaign=totalcar

Az a baj, hogy elvan cseszve a konstrukció.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
tarzaan

"Az a baj, hogy elvan cseszve a konstrukció."

Ezt fejtsd ki kérlek!
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 794
17 587
113
tarzaan

"Az a baj, hogy elvan cseszve a konstrukció."

Ezt fejtsd ki kérlek!

- egyrészt a kerekek gyakorlatilag a busz két végében vannak, nem igazán van úgymond túlnyúlás (vagyis az ajtók szükségszerűen a két tengely közt vannak).

Ez azzal jár, hogy azonos teljes hossz mellett egy hagyományos kialakítású busznál nagyobb lesz a jármű fordulóköre.

Ez egy midi verziónál még belefér, de egy 11-12m-esnél már nem igazán.

A másik gond ezzel a kialakítással, hogy ugye így a sofőrfülke mögött lesz az első ajtó, ami ugye első-ajtós felszállási rendszerben nem igazán szerencsés.

- A képeken is látszik, hogy a busz hátsó részében levű ülések elég jelentős lépcsőzéssel érhetők el.

Ez elég balesetveszélyes. Szerencsésebb lett volna, ha az a részen teljes magasságban utasmentes rész lett volna pl. plusz aksikkal.


- Az üléselhelyezésnél sem szerencsések az utasfolyosóra/menetirányra merőlegesen elhelyezett székek. Metróban még elmegy, de máshol nem igazán.

***Ezeket buszos szakiktól is olvastam ill. józan ésszel is belláthatóak.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
tarzaan

Köszönöm a válaszod, viszont pár dolog "hiba" jellegével vitába szállnék.

A kerekek azért vannak a busz két végében, hogy ne vegyenek el teret az utastér belsejéből. Ennek eredménye a sok ülőhely a vetélytársakhoz képest.

A hátsó dobogós rész jó pár mai alacsony padlós busz sajátja. A vetélytársak ilyen szempontból állítólag rosszabbak. De ettől még hibának tekinthetjük szerintem is!

A menetirányra merőleges ülések szerintem pedig épp, hogy jók. Utálom a mai dupla ülésekben, hogy aki belül ül, az alig tud kimászni.
A hagyományos szóló üléses elrendezés pedig sok helyet foglal.
Ez az oldalas üléselrendezés adja a legkisebb helyen a legtöbb ülőhelyet+ gyors utascserét tesz lehetővé.

Az ajtó pedig akkor van rossz helyen ha a sofőrtől kell jegyet venni, mint a volánon. Tudom, most a BKK-nál is az első ajtós felszállás a mánia (gondolom a bliccelők miatt), de szerintem jobb ha mindenki ott száll fel ahol tud. (gyorsabb, kényelmesebb)
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
@tarzaan bárhol olvastam erről buszról mindenhol elismerően szóltak :D de hát buszosszakik azok a buszosszakik :D
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Tudtommal (amit eddig olvastam róla) több a busz előnye mint a hátránya.
De majd a megrendelések eldöntik (nem idehaza, itt nem az számít mi a jó vagy a hazai, hanem a boríték :/ )...
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
"Mészáros Csaba, a cégcsoport elnök tulajdonosa kifejtette, az első – prototípus – busz megkapta a forgalomba helyezési engedélyt, és elindult az első, 25 darabos széria gyártása is."

"...egy ilyen termék referenciáit Magyarországon kellene megteremteni."

Bíztató!

http://mno.hu/gazdasag/a-budai-varban-is-csodabuszok-jarnak-majd-1246677
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 794
17 587
113
tarzaan

Köszönöm a válaszod, viszont pár dolog "hiba" jellegével vitába szállnék.

A kerekek azért vannak a busz két végében, hogy ne vegyenek el teret az utastér belsejéből. Ennek eredménye a sok ülőhely a vetélytársakhoz képest.

Így meg ugye eleve az utastér lett kisebb. Ráadásul a hagyományos buszoknál kis kerékátmérő mellett a kerékdobokon is lehet ülést elhelyezni.

De mint írtam, elsősorban a jármű fordulókörére- ezáltal használhatóságára - van elég negatív hatással. A midi verziónál persze ez még nem jön ki annyira.


A hátsó dobogós rész jó pár mai alacsony padlós busz sajátja. A vetélytársak ilyen szempontból állítólag rosszabbak. De ettől még hibának tekinthetjük szerintem is!

Persze hogy hiba, de azért próbálják kiküszöbölni. Pl. Irisbus Citelis.

A menetirányra merőleges ülések szerintem pedig épp, hogy jók. Utálom a mai dupla ülésekben, hogy aki belül ül, az alig tud kimászni.
A hagyományos szóló üléses elrendezés pedig sok helyet foglal.
Ez az oldalas üléselrendezés adja a legkisebb helyen a legtöbb ülőhelyet+ gyors utascserét tesz lehetővé.

Azért nem jó, mert kevésbé biztonságos.

<b>Az ajtó pedig akkor van rossz helyen ha a sofőrtől kell jegyet venni, mint a volánon. </b>Tudom, most a BKK-nál is az első ajtós felszállás a mánia (gondolom a bliccelők miatt), de szerintem jobb ha mindenki ott száll fel ahol tud. (gyorsabb, kényelmesebb)


A hogy írod a volánok kilőve (a hazai közforgalmú buszok kb. 80%-a). Vidéki városi közlekedés is, mert ott is első-ajtózás van.

Első-ajtózás.

Persze, jobb, ha mindenki ott száll föl ahol tud. Egy olyan helyen, ahol az utasok közük kb. mindenkinek van érvényes jegye-bérlete.

Amíg Budapest nem ilyen hely, addig marad az első-ajtózás.






@tarzaan bárhol olvastam erről buszról mindenhol elismerően szóltak :D de hát buszosszakik azok a buszosszakik :D

Olvasgasd az index magyar buszok topikját. Oda több tényleges szaki is szokott írogatni, és hát nem osztják a véleményedet...

Tiszteletre méltó, hogy önállóan kifejlesztettek egy modulárisnak tervezett elektromos buszt, de sajnos rossz az alapkoncepció. Rossz hasonlattal a buszok T-72-je...
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Már egymillió autóba szerelték be világszerte azt az elektromos kormányművet, amit a ThyssenKrupp budapesti kompetenciaközpontjában fejlesztenek – közölte a ThyssenKrupp Presta Hungary Kft.

http://www.tozsdeforum.hu/extra/auto-2/vilagsiker-a-magyar-fejlesztes/
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
"Nemzetstratégiai jelentőségű összefonódásnak minősítette a kormány a Bombardier MÁV Hungary Kft.-ben a magyar állam részesedés-szerzését - az erről szóló kormányrendelet csütörtökön jelent meg a Magyar Közlönyben."

http://profitline.hu/hircentrum/hir/318962/Nemzetstrategiai-jelentosegu-az-allami-reszesedes-szerzese-a-Bombardier-MAV-Hungary-Kft.-ben
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
Egy újabb magyar újítás az elektromos kukásautó:
http://www.vezess.hu/haszonjarmu/elektromos-kukasautot-epitettek-debrecenben/54804/
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
@fip7 na ez már valami ( szerintem ) ennek talán van piaca is. 25 millió helyet 4 millió azt azért mindenki kitudja számolni , persze szerviz költség még +2 millió is átlagba évente a napelemek elhasználodása miatt , még így is jelentős megtakarítás.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
desertfox

Szerintem is nagyon jó. Bízom az elektromos járművek terjedésében. Elsősorban ott van létjogosultságuk ahol sokszor kell apró távokat menni. Ilyen a busz, a kukásautó, taxi, futárok, stb... Ilyen helyeken az olcsóbb üzem és karbantartás simán visszahozza a többlet beszerzési költségeket.
A napelemek meg szerintem csak "dísznek" vannak rajta, mert így mindenki látja, hogy "zöld" jármű. Amúgy szerintem semmi értelmük. Elenyésző mennyiségű energiát adnak, drágák, nehezek és sérülékenyek is. Remélem a széria példányokon már nem lesznek rajta.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Rába alváz, futómű, ez a elektromos hajtás, a Renault fülke (ami a Rába tűzoltón van) és kész is lehetne egyy piacképes termék.
 

flack

Member
2011. október 19.
59
24
18
Haidegger Ákos, a csornai beruházást végrehajtó EcoSolifer cég ügyvezető igazgatója elmondta: az új gyárban olyan korszerű technológiát fognak alkalmazni, amilyet jelenleg a világon csak egy helyen, Japánban használnak. Úgynevezett vékonyréteg-napelemeket fognak előállítani, amelyeknek a hatásfoka 30 százalékkal nagyobb, mint a jelenleg forgalomban lévő napelemeké. Az első időszakban elsősorban exportra fog termelni az üzem, miután a világ összes napelemes rendszerének 57 százalékát Ázsiában telepítik. A napelemipar két legnagyobb piaca Kína és Japán.

http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/ader_janos_hazatert_-_letettek_a_csornai_napelemgyar_alapkovet_-_fotok/2398628/
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Jobb leírás a Bombardier üzletről.

http://www.mfor.hu/cikkek/Az_allame_a_Bombardier_65_szazaleka.html