Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
"a MÁV-Start Szolnokon gyártott IC+ személykocsiját, így mód nyílik arra, hogy az újjáéledő magyar vasúti járműgyártás korszerű termékét a külföldi vasútvállalatok, világpiaci szereplők szakemberei és az érdeklődő nagyközönség is kívül-belül megnézze."

http://veddamagyart.info/gazdasag/7300-berlinben-keresnek-vevot-a-magyar-ic-kocsikra

Bár találnának rá legalább egy vásárlót! Nagy lendületet adhatna a szolnoki cégnek! :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 187
60 017
113
Az a baj ezzel, hogy fényévekre van egy ilyen magyar szerelvény egy modern nyugati IC-től.
Csak egy példa:
http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/SiteCollectionDocuments/de/rail-solutions/high-speed-and-intercity-trains/icx/ICx-broschuere-de.pdf

Viszont bizonyos fejlődő országok piacán lehet vevője a magyar terméknek is. (Szerintem)
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
@fip7 szerintem is csak a fejlődő országoknál van esélyünk, de szerintem ez mindig is így volt , legnagyobb és legjobban fejlett ipari országokba szép lenne a ha mi szállíthatnánk komplett járműveket.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Srácok itt a baj, hogy a kormány megint a nagy kulföldi válalatokkal lép stratégia megálapodásra adományoz milliárdokat nekik. Mikor munka bér különbségen így is szép hasznuk van. Ezzek szemben a magyar kis és közép vállakozások aki minden második munka vállalót alkalmaznak továbbra is forrás hiányosak.
Itt ipar már melyik területén magas szintű technológi elérése minimum 5-10 év ez úgy hogy állam a közösség ebbe ez idő alat folyamatosan befektet!
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
@Nekerdez
Nem az a gond, hogy idecsábítják őket, hanem az, hogy nem tudjuk megtartani őket...

Akkor nem érted mit mondok! Volt osztálytásaim Londomba dolgoznak ott egy általános iskolai végzetségű ember keres 400 000 FT megfelelő összeget.
Nálunk ha egy mérnök ennek a felét kézhezkapja már elégedet.
Magyarúl az nagy cég aki nálunk dolgoztat a bérköltség különbözeten már nagyot nyer!
Ráadásul kint az emberek nem napi 10-12 órát dolgoznak.
Környezetembe egy másik példa egyik ismerős hölgy netes megismekedés után szerelmes lett egy 60 évekbe kivándorolt és ott felnőt magyar férfiba aki ausztráliába mint mosógép szerelő dolgozott. Az úri ember havi 36 órányi munkáért 1milliór felett kereset. Mikor szerelemből és kaland vágyból újszerelemért haza költözöt felfoghatatlan volt neki,hogy ugyan azon munkáért az 1/10 kapja, és hogy itt az emberek a fő munka mellett is dolgoznak!

Erre jönnek magyar állami támogatások.
Ami még nagyobb profil.

Akkor azt az állami támogatás nem a sajátjaiknak kellene adni?
Mivel magyar kis és közép válalkozóknak pont az a baja,hogy nekik minden terhet viselni kell a múltiknak meg nem azoknak vannak menteségeik. Ez álltal haza ipar és töke versenyhátrányba van saját hazájában!
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Hát nyílván az EU-ba, meg kapitalizmusba csatlakozás hátrányból indult, indúl azoknak, akik később csatlakoznak... Ha idejön legalább valaki, akkor annyiból jobb, hogy beszállítóként, stb. azért el lehet indulni a tőkésedés útján... Jobb út nem tudom, hogy van.
Nekem úgy rémlik, hogy volt egy olyan időszak, amikor inkább a hazai vállalkozásokat támogatták, de nem tudok számokat mondani, hogy az úgy mennyivel vált be jobban vagy rosszabbul... :S
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Zotyek 78 ez jó propaganda szöveg.
1990 úgy lettünk kapitalisata ország,hogy minden az államé volt az embereknek meg nem volt semilyen. Még pénzügyi tapasztalat se. Ezek után versenyezzen az ember olyanokkal aki ebbe nőttek fel és tökékjük is van. Állam meg kis király játszva a közvagyonból teremtet új nemeseket. Mindezt új hogy 1990-be 50% körüli államadóság felment mostani 78-80% Paks II után 90%-ra GDP arányosan ! Az baj a közös a haszon meg már régen a kiváltságoséké.
Eu lehetőség arra hogy volt ellenség csatlosait lerabolják!
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Node hol látod a pr szöveget a részemről? :) Én írtam, hogy hátrányból indulunk... Több pénzt kap Mo., mint amennyit befizet, ez is tény... Nyugaton meg sírnak emaitt.
Én is örülnék, ha az egész EU ki lenne egyensúlyozva gazdaságilag, de passz, hogy ezt hogyan lehetne megoldani.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Több pénzt kap? Angol gazdáknak megy a kompenzáció a magyar költségvetésből. Brüsszelbe távol szabják meg,hogy miből mennyit lehet. Tokaj és pálinka ügyben is ellenünk döntöttek.
Hazánk mezőgazdasági ország megfelelő adotságokkal. Eu-s kvóta rendszer miatt ma nettó cukor importra szorúlunk! 4 gódb cukor gyárunkból 1 maradt. Lassan a földpiacunk is ki lesz szolgáltatva külföldi befektetőknek aki még inkább tőke elönyből idulna. EU-s csatlakozás óta nem, hogy felzárkóztunk hanem mégjobban lemaradtunk :) Állam adóságunk meglineálisan nő! Ezzel együtt az embere egyéni eladósodotsága is. Eu-n kivül mostani szintél lehet,hogy nem is élnék rosszabul!
Lemondtunk az vám bevételekről valamint az áfa bizonyos része is az EU-t illeti meg.

Te olyan naív vagy ha a franciák,angolok, németek jó tékony embereknek és nemzeteknek hisze. Angol és francia 19 századba a gyamat birodalmaiból szedte meg magát!
Kutyából meg nem lesz szalona ahogy tartja a mondás.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Még mondok még egy talán neked meglepően hangzó dolgot elindul a szaképzett fiatal munka erő nyugatra áramlása. Ezzel a demográfiai és szociális bomba robbanását előréb hozva.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Ez nem naívitás kérdése... Nyílván nem humanitárius szervezetekről van szó, hanem egymással is versenyző országokról, cégekről.
Az is tény, hogy ez a lemaradás csak egy hosszú időtávban hozható be, illetve akár be sem lehet teljesen hozni.
Tokajjal, stb. is igzad van, csak éppen kár kiragadni ilyen példákat, mert bár amúgy fájó is, mert hagyomány értéke is van, stb., de nem ezeken múlik.
Ami viszont a legfontosabb, hogy amiért most itt tartunk, illetve lehet, hogy be sem fogjuk soha hozni a lemaradást, az elsősorban miattunk van.
Persze, a csehek előnyösebb helyzetből indultak, de nem ez az egyedüli ok, hogy jóval nagyobb az egy fore eső GDP-jük... Rákoncentráltak az oktatásra. Ami egy jó alap, mi pedig a mai napig nem tettük meg.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
@nekeredez ezt a föld piac dolgot nem igazán értem. <b>1 megyényi területet </b> szeretek vissza az osztrák gazdáktól a zsebszerzödés felszámolásával , szóval az olyan volt mint egy katonai megszállás , az nem nekünk hozta a hasznot hanem osztrákoknak, nagyon rossz ez a kapitalizmus, mert a gazdasági megszállás , főleg ha nem saját kézben van az adott Országnak a média többség , alattomos egy pozíció ( terület ) szerzési forma.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
"Az 1996-ban alakult, magyar tulajdonú, pécsi központú, elsősorban lakástextilgyártással, valamint nagykereskedelemmel foglalkozó Rovitex Hungária Kft. a világhálón nyilvánosan megtekinthető céginformációk szerint tavaly nettó közel 2 milliárd forintos árbevételt ért el, amiből 122 millió forintos adózott eredmény származott. A társaság 2012-ben 1,92 milliárd forintos bevétel mellett 78 millió forintos nyereséget könyvelhetett el. A cég legyártott termékeinek 65 százalékát exportra készíti. "

http://veddamagyart.info/otthon/7302-ellathatja-europat-a-pecsi-fuggonygyar
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
"Egyedülálló mobilalkalmazással kívánja meghódítani a nemzetközi szoftverpiacot a magyar tulajdonú Multisoft."

http://www.uzletresz.hu/vallalkozas/20140929-a-mobilnav-mar-a-nemzetkozi-piacnak-szol.html?utm_source=freemail-kilepo&utm_medium=uzl&utm_campaign=freemail
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 795
17 587
113
Az itt is pedzegetett témához (is) kapcsolódik ez a videó:

http://www.youtube.com/watch?v=V0Ny3epKCLU
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.737474066325316.1073741951.120370174702378&type=1

Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter mutatta be a Rába-Volvo kooperáció keretében készülő, legkorszerűbb hibrid csuklós autóbuszflotta premier példányát, melyből hamarosan 28 darab érkezik a fővárosi utakra, és amely a közép-európai fővárosok legnagyobb hibrid buszflottája lesz