Magyarország ipara

"a MÁV-Start Szolnokon gyártott IC+ személykocsiját, így mód nyílik arra, hogy az újjáéledő magyar vasúti járműgyártás korszerű termékét a külföldi vasútvállalatok, világpiaci szereplők szakemberei és az érdeklődő nagyközönség is kívül-belül megnézze."

http://veddamagyart.info/gazdasag/7300-berlinben-keresnek-vevot-a-magyar-ic-kocsikra

Bár találnának rá legalább egy vásárlót! Nagy lendületet adhatna a szolnoki cégnek! :)
 
Az a baj ezzel, hogy fényévekre van egy ilyen magyar szerelvény egy modern nyugati IC-től.
Csak egy példa:
http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/SiteCollectionDocuments/de/rail-solutions/high-speed-and-intercity-trains/icx/ICx-broschuere-de.pdf

Viszont bizonyos fejlődő országok piacán lehet vevője a magyar terméknek is. (Szerintem)
 
@fip7 szerintem is csak a fejlődő országoknál van esélyünk, de szerintem ez mindig is így volt , legnagyobb és legjobban fejlett ipari országokba szép lenne a ha mi szállíthatnánk komplett járműveket.
 
Srácok itt a baj, hogy a kormány megint a nagy kulföldi válalatokkal lép stratégia megálapodásra adományoz milliárdokat nekik. Mikor munka bér különbségen így is szép hasznuk van. Ezzek szemben a magyar kis és közép vállakozások aki minden második munka vállalót alkalmaznak továbbra is forrás hiányosak.
Itt ipar már melyik területén magas szintű technológi elérése minimum 5-10 év ez úgy hogy állam a közösség ebbe ez idő alat folyamatosan befektet!
 
@Nekerdez
Nem az a gond, hogy idecsábítják őket, hanem az, hogy nem tudjuk megtartani őket...

Akkor nem érted mit mondok! Volt osztálytásaim Londomba dolgoznak ott egy általános iskolai végzetségű ember keres 400 000 FT megfelelő összeget.
Nálunk ha egy mérnök ennek a felét kézhezkapja már elégedet.
Magyarúl az nagy cég aki nálunk dolgoztat a bérköltség különbözeten már nagyot nyer!
Ráadásul kint az emberek nem napi 10-12 órát dolgoznak.
Környezetembe egy másik példa egyik ismerős hölgy netes megismekedés után szerelmes lett egy 60 évekbe kivándorolt és ott felnőt magyar férfiba aki ausztráliába mint mosógép szerelő dolgozott. Az úri ember havi 36 órányi munkáért 1milliór felett kereset. Mikor szerelemből és kaland vágyból újszerelemért haza költözöt felfoghatatlan volt neki,hogy ugyan azon munkáért az 1/10 kapja, és hogy itt az emberek a fő munka mellett is dolgoznak!

Erre jönnek magyar állami támogatások.
Ami még nagyobb profil.

Akkor azt az állami támogatás nem a sajátjaiknak kellene adni?
Mivel magyar kis és közép válalkozóknak pont az a baja,hogy nekik minden terhet viselni kell a múltiknak meg nem azoknak vannak menteségeik. Ez álltal haza ipar és töke versenyhátrányba van saját hazájában!
 
Hát nyílván az EU-ba, meg kapitalizmusba csatlakozás hátrányból indult, indúl azoknak, akik később csatlakoznak... Ha idejön legalább valaki, akkor annyiból jobb, hogy beszállítóként, stb. azért el lehet indulni a tőkésedés útján... Jobb út nem tudom, hogy van.
Nekem úgy rémlik, hogy volt egy olyan időszak, amikor inkább a hazai vállalkozásokat támogatták, de nem tudok számokat mondani, hogy az úgy mennyivel vált be jobban vagy rosszabbul... :S
 
Zotyek 78 ez jó propaganda szöveg.
1990 úgy lettünk kapitalisata ország,hogy minden az államé volt az embereknek meg nem volt semilyen. Még pénzügyi tapasztalat se. Ezek után versenyezzen az ember olyanokkal aki ebbe nőttek fel és tökékjük is van. Állam meg kis király játszva a közvagyonból teremtet új nemeseket. Mindezt új hogy 1990-be 50% körüli államadóság felment mostani 78-80% Paks II után 90%-ra GDP arányosan ! Az baj a közös a haszon meg már régen a kiváltságoséké.
Eu lehetőség arra hogy volt ellenség csatlosait lerabolják!
 
Node hol látod a pr szöveget a részemről? :) Én írtam, hogy hátrányból indulunk... Több pénzt kap Mo., mint amennyit befizet, ez is tény... Nyugaton meg sírnak emaitt.
Én is örülnék, ha az egész EU ki lenne egyensúlyozva gazdaságilag, de passz, hogy ezt hogyan lehetne megoldani.
 
Több pénzt kap? Angol gazdáknak megy a kompenzáció a magyar költségvetésből. Brüsszelbe távol szabják meg,hogy miből mennyit lehet. Tokaj és pálinka ügyben is ellenünk döntöttek.
Hazánk mezőgazdasági ország megfelelő adotságokkal. Eu-s kvóta rendszer miatt ma nettó cukor importra szorúlunk! 4 gódb cukor gyárunkból 1 maradt. Lassan a földpiacunk is ki lesz szolgáltatva külföldi befektetőknek aki még inkább tőke elönyből idulna. EU-s csatlakozás óta nem, hogy felzárkóztunk hanem mégjobban lemaradtunk :) Állam adóságunk meglineálisan nő! Ezzel együtt az embere egyéni eladósodotsága is. Eu-n kivül mostani szintél lehet,hogy nem is élnék rosszabul!
Lemondtunk az vám bevételekről valamint az áfa bizonyos része is az EU-t illeti meg.

Te olyan naív vagy ha a franciák,angolok, németek jó tékony embereknek és nemzeteknek hisze. Angol és francia 19 századba a gyamat birodalmaiból szedte meg magát!
Kutyából meg nem lesz szalona ahogy tartja a mondás.
 
Még mondok még egy talán neked meglepően hangzó dolgot elindul a szaképzett fiatal munka erő nyugatra áramlása. Ezzel a demográfiai és szociális bomba robbanását előréb hozva.
 
Ez nem naívitás kérdése... Nyílván nem humanitárius szervezetekről van szó, hanem egymással is versenyző országokról, cégekről.
Az is tény, hogy ez a lemaradás csak egy hosszú időtávban hozható be, illetve akár be sem lehet teljesen hozni.
Tokajjal, stb. is igzad van, csak éppen kár kiragadni ilyen példákat, mert bár amúgy fájó is, mert hagyomány értéke is van, stb., de nem ezeken múlik.
Ami viszont a legfontosabb, hogy amiért most itt tartunk, illetve lehet, hogy be sem fogjuk soha hozni a lemaradást, az elsősorban miattunk van.
Persze, a csehek előnyösebb helyzetből indultak, de nem ez az egyedüli ok, hogy jóval nagyobb az egy fore eső GDP-jük... Rákoncentráltak az oktatásra. Ami egy jó alap, mi pedig a mai napig nem tettük meg.
 
@nekeredez ezt a föld piac dolgot nem igazán értem. <b>1 megyényi területet </b> szeretek vissza az osztrák gazdáktól a zsebszerzödés felszámolásával , szóval az olyan volt mint egy katonai megszállás , az nem nekünk hozta a hasznot hanem osztrákoknak, nagyon rossz ez a kapitalizmus, mert a gazdasági megszállás , főleg ha nem saját kézben van az adott Országnak a média többség , alattomos egy pozíció ( terület ) szerzési forma.
 
"Az 1996-ban alakult, magyar tulajdonú, pécsi központú, elsősorban lakástextilgyártással, valamint nagykereskedelemmel foglalkozó Rovitex Hungária Kft. a világhálón nyilvánosan megtekinthető céginformációk szerint tavaly nettó közel 2 milliárd forintos árbevételt ért el, amiből 122 millió forintos adózott eredmény származott. A társaság 2012-ben 1,92 milliárd forintos bevétel mellett 78 millió forintos nyereséget könyvelhetett el. A cég legyártott termékeinek 65 százalékát exportra készíti. "

http://veddamagyart.info/otthon/7302-ellathatja-europat-a-pecsi-fuggonygyar
 
"Egyedülálló mobilalkalmazással kívánja meghódítani a nemzetközi szoftverpiacot a magyar tulajdonú Multisoft."

http://www.uzletresz.hu/vallalkozas/20140929-a-mobilnav-mar-a-nemzetkozi-piacnak-szol.html?utm_source=freemail-kilepo&utm_medium=uzl&utm_campaign=freemail
 
Az itt is pedzegetett témához (is) kapcsolódik ez a videó:

http://www.youtube.com/watch?v=V0Ny3epKCLU
 
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.737474066325316.1073741951.120370174702378&type=1

Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter mutatta be a Rába-Volvo kooperáció keretében készülő, legkorszerűbb hibrid csuklós autóbuszflotta premier példányát, melyből hamarosan 28 darab érkezik a fővárosi utakra, és amely a közép-európai fővárosok legnagyobb hibrid buszflottája lesz