Magyarország ipara

Remélem össze jön nekik:
http://omnibusz.blog.hu/2014/09/08/visszavesszuk-e_budat?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2014_09_08&utm_campaign=totalcar
 
tarzaan

"Az a baj, hogy elvan cseszve a konstrukció."

Ezt fejtsd ki kérlek!

- egyrészt a kerekek gyakorlatilag a busz két végében vannak, nem igazán van úgymond túlnyúlás (vagyis az ajtók szükségszerűen a két tengely közt vannak).

Ez azzal jár, hogy azonos teljes hossz mellett egy hagyományos kialakítású busznál nagyobb lesz a jármű fordulóköre.

Ez egy midi verziónál még belefér, de egy 11-12m-esnél már nem igazán.

A másik gond ezzel a kialakítással, hogy ugye így a sofőrfülke mögött lesz az első ajtó, ami ugye első-ajtós felszállási rendszerben nem igazán szerencsés.

- A képeken is látszik, hogy a busz hátsó részében levű ülések elég jelentős lépcsőzéssel érhetők el.

Ez elég balesetveszélyes. Szerencsésebb lett volna, ha az a részen teljes magasságban utasmentes rész lett volna pl. plusz aksikkal.


- Az üléselhelyezésnél sem szerencsések az utasfolyosóra/menetirányra merőlegesen elhelyezett székek. Metróban még elmegy, de máshol nem igazán.

***Ezeket buszos szakiktól is olvastam ill. józan ésszel is belláthatóak.
 
tarzaan

Köszönöm a válaszod, viszont pár dolog "hiba" jellegével vitába szállnék.

A kerekek azért vannak a busz két végében, hogy ne vegyenek el teret az utastér belsejéből. Ennek eredménye a sok ülőhely a vetélytársakhoz képest.

A hátsó dobogós rész jó pár mai alacsony padlós busz sajátja. A vetélytársak ilyen szempontból állítólag rosszabbak. De ettől még hibának tekinthetjük szerintem is!

A menetirányra merőleges ülések szerintem pedig épp, hogy jók. Utálom a mai dupla ülésekben, hogy aki belül ül, az alig tud kimászni.
A hagyományos szóló üléses elrendezés pedig sok helyet foglal.
Ez az oldalas üléselrendezés adja a legkisebb helyen a legtöbb ülőhelyet+ gyors utascserét tesz lehetővé.

Az ajtó pedig akkor van rossz helyen ha a sofőrtől kell jegyet venni, mint a volánon. Tudom, most a BKK-nál is az első ajtós felszállás a mánia (gondolom a bliccelők miatt), de szerintem jobb ha mindenki ott száll fel ahol tud. (gyorsabb, kényelmesebb)
 
Tudtommal (amit eddig olvastam róla) több a busz előnye mint a hátránya.
De majd a megrendelések eldöntik (nem idehaza, itt nem az számít mi a jó vagy a hazai, hanem a boríték :/ )...
 
"Mészáros Csaba, a cégcsoport elnök tulajdonosa kifejtette, az első – prototípus – busz megkapta a forgalomba helyezési engedélyt, és elindult az első, 25 darabos széria gyártása is."

"...egy ilyen termék referenciáit Magyarországon kellene megteremteni."

Bíztató!

http://mno.hu/gazdasag/a-budai-varban-is-csodabuszok-jarnak-majd-1246677
 
tarzaan

Köszönöm a válaszod, viszont pár dolog "hiba" jellegével vitába szállnék.

A kerekek azért vannak a busz két végében, hogy ne vegyenek el teret az utastér belsejéből. Ennek eredménye a sok ülőhely a vetélytársakhoz képest.

Így meg ugye eleve az utastér lett kisebb. Ráadásul a hagyományos buszoknál kis kerékátmérő mellett a kerékdobokon is lehet ülést elhelyezni.

De mint írtam, elsősorban a jármű fordulókörére- ezáltal használhatóságára - van elég negatív hatással. A midi verziónál persze ez még nem jön ki annyira.


A hátsó dobogós rész jó pár mai alacsony padlós busz sajátja. A vetélytársak ilyen szempontból állítólag rosszabbak. De ettől még hibának tekinthetjük szerintem is!

Persze hogy hiba, de azért próbálják kiküszöbölni. Pl. Irisbus Citelis.

A menetirányra merőleges ülések szerintem pedig épp, hogy jók. Utálom a mai dupla ülésekben, hogy aki belül ül, az alig tud kimászni.
A hagyományos szóló üléses elrendezés pedig sok helyet foglal.
Ez az oldalas üléselrendezés adja a legkisebb helyen a legtöbb ülőhelyet+ gyors utascserét tesz lehetővé.

Azért nem jó, mert kevésbé biztonságos.

<b>Az ajtó pedig akkor van rossz helyen ha a sofőrtől kell jegyet venni, mint a volánon. </b>Tudom, most a BKK-nál is az első ajtós felszállás a mánia (gondolom a bliccelők miatt), de szerintem jobb ha mindenki ott száll fel ahol tud. (gyorsabb, kényelmesebb)


A hogy írod a volánok kilőve (a hazai közforgalmú buszok kb. 80%-a). Vidéki városi közlekedés is, mert ott is első-ajtózás van.

Első-ajtózás.

Persze, jobb, ha mindenki ott száll föl ahol tud. Egy olyan helyen, ahol az utasok közük kb. mindenkinek van érvényes jegye-bérlete.

Amíg Budapest nem ilyen hely, addig marad az első-ajtózás.






@tarzaan bárhol olvastam erről buszról mindenhol elismerően szóltak :D de hát buszosszakik azok a buszosszakik :D

Olvasgasd az index magyar buszok topikját. Oda több tényleges szaki is szokott írogatni, és hát nem osztják a véleményedet...

Tiszteletre méltó, hogy önállóan kifejlesztettek egy modulárisnak tervezett elektromos buszt, de sajnos rossz az alapkoncepció. Rossz hasonlattal a buszok T-72-je...
 
Már egymillió autóba szerelték be világszerte azt az elektromos kormányművet, amit a ThyssenKrupp budapesti kompetenciaközpontjában fejlesztenek – közölte a ThyssenKrupp Presta Hungary Kft.

http://www.tozsdeforum.hu/extra/auto-2/vilagsiker-a-magyar-fejlesztes/
 
"Nemzetstratégiai jelentőségű összefonódásnak minősítette a kormány a Bombardier MÁV Hungary Kft.-ben a magyar állam részesedés-szerzését - az erről szóló kormányrendelet csütörtökön jelent meg a Magyar Közlönyben."

http://profitline.hu/hircentrum/hir/318962/Nemzetstrategiai-jelentosegu-az-allami-reszesedes-szerzese-a-Bombardier-MAV-Hungary-Kft.-ben
 
Egy újabb magyar újítás az elektromos kukásautó:
http://www.vezess.hu/haszonjarmu/elektromos-kukasautot-epitettek-debrecenben/54804/
 
@fip7 na ez már valami ( szerintem ) ennek talán van piaca is. 25 millió helyet 4 millió azt azért mindenki kitudja számolni , persze szerviz költség még +2 millió is átlagba évente a napelemek elhasználodása miatt , még így is jelentős megtakarítás.
 
desertfox

Szerintem is nagyon jó. Bízom az elektromos járművek terjedésében. Elsősorban ott van létjogosultságuk ahol sokszor kell apró távokat menni. Ilyen a busz, a kukásautó, taxi, futárok, stb... Ilyen helyeken az olcsóbb üzem és karbantartás simán visszahozza a többlet beszerzési költségeket.
A napelemek meg szerintem csak "dísznek" vannak rajta, mert így mindenki látja, hogy "zöld" jármű. Amúgy szerintem semmi értelmük. Elenyésző mennyiségű energiát adnak, drágák, nehezek és sérülékenyek is. Remélem a széria példányokon már nem lesznek rajta.
 
Rába alváz, futómű, ez a elektromos hajtás, a Renault fülke (ami a Rába tűzoltón van) és kész is lehetne egyy piacképes termék.
 
Haidegger Ákos, a csornai beruházást végrehajtó EcoSolifer cég ügyvezető igazgatója elmondta: az új gyárban olyan korszerű technológiát fognak alkalmazni, amilyet jelenleg a világon csak egy helyen, Japánban használnak. Úgynevezett vékonyréteg-napelemeket fognak előállítani, amelyeknek a hatásfoka 30 százalékkal nagyobb, mint a jelenleg forgalomban lévő napelemeké. Az első időszakban elsősorban exportra fog termelni az üzem, miután a világ összes napelemes rendszerének 57 százalékát Ázsiában telepítik. A napelemipar két legnagyobb piaca Kína és Japán.

http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/ader_janos_hazatert_-_letettek_a_csornai_napelemgyar_alapkovet_-_fotok/2398628/
 
Jobb leírás a Bombardier üzletről.

http://www.mfor.hu/cikkek/Az_allame_a_Bombardier_65_szazaleka.html