Acélhulladékra álltak át, amit ők adalékolnak a megfelelő minőségűre, a szabványnak megfelelően.Ez tud acélt csinálni vasércből? Ha nem akkor nem ugyanaz a kategória...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Acélhulladékra álltak át, amit ők adalékolnak a megfelelő minőségűre, a szabványnak megfelelően.Ez tud acélt csinálni vasércből? Ha nem akkor nem ugyanaz a kategória...
En nemreg talaltam egy patent Penny uzletet, nem olyan mint a tobbi megszokott, kb 2-3x akkora.Ez nagyon durva, anyáméknál eddig csak 1 penny volt, annak borzalmas volt a minősége, a szomszéd nagyvárosba jártunk át lidl-be és teszkóba mert annak 100x jobb a minősége. Nemrég nyitott 1 lidl azóta az egész kisváros szinte oda jár.
Nem mondott semmit. (csak gonosz EU, vírus és migráció volt a téma)
Mostmár igazán beavatkozhatna az állam mert ez így egyre gázabb.Ez a Dunaferr sztori egyre gázabb!!!
Elgurult a ruszkik gyógyszere. "Kitiltitották az ukrán hordákkal együtt a kollaboráns szakszervezeti vezetőket is."
Miért érzem úgy, hogy ez sarokba szorított ember vagdalózása???
Enyhe kifejezés azt állítani, hogy likviditási krízis van a Dunaferrnél. Azok után mondhatjuk ezt, hogy december 10-én megint csak a fizetése egy részét kapta meg a társaságnál dolgozó több mint 4500 ember, és sorozatban ez már a harmadik alkalommal fordult elő. Vagyis sorozatban a harmadik alkalommal szegi meg a vasmű a Munka Törvénykönyvét.
Ennek kapcsán megkerestük az illetékes minisztériumot (még november végén), hogyan értékelik ezt a helyzetet. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium gyorsan válaszolt érdeklődésünkre és elárulta:
az ISD Dunaferr Zrt. munkáltatóval szemben érkezett közérdekű bejelentés alapján a megyei munkaügyi hatóság munkaügyi ellenőrzést végez a cégnél.
Nincs igazán legitim vezetés és a tulajdonosok egymás kiszorításával harcolnak a Dunaferrért, ami egyre süllyed. Újabb igazi privatizációs sikersztori...
A BRONCO egy vicc. A 120 mm-es aknavetőt pedig nem hiszem, hogy a Rába fogja gyártani. Pont erre utalt Benkő, hogy a Kiskunfélegyházán lesz az aknavetőgyár is.
Mostmár igazán beavatkozhatna az állam mert ez így egyre gázabb.
A portfolio.hu amely feltünően jól informált szokott lenni (pl. már tavaly szeptemberben írta, hogy a katonai vezetés a Lynx-ben gondolkodik) egy most októberi cikkében elég konkrétan a Terrexről beszél. Ha időközben megszületett a döntés akkor elképzelhető, ezért vásárolja valaki nagyon durván a Rába részvényeket.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...arorszagon-mar-szivarognak-a-reszletek-452980
A legnagyobb tulajdonos orosz bank, részben vagy egészben orosz állami bank. Úgyhogy már most is államosítva van, csak nem magyar...Mitol lenne vicc? Messze a legjobb articulated-tracked all-terrain APC es mar a 3rd gen csaladnal tart, raver a svedekere, amit a fel NATO hasznal. Mar tavalyelott (vagy regebben?) bemutattak a Hirtenberg automata 120 mortarjaval szerelt verziot egy expon, az megint egy vadonatuj, piackepes ill. vilagelso megoldas lenne, plane nalunk gyartva.
Ja es elviszi a Millenium, ugye.
Az a baj, hogy nem igazan van jogi alap ra, max esetleg "felajanlhatja", hogy megveszi ill. szimplan allamosithatja strategiai uzemnek nyilvanitva - utobbi a hadiipar kapcsan nem is lenne bonyolult, a kerdes csak, hogy mennyit akarnanak erte es hogy egyaltalan lenne-e ertelme arra gyarat venni...
Mivel az orosz állami bank is tulaj így csak oda kell szólni Putyinnak, hogy vágjon rendet köztük vagy a részesedésed adja el a magyar államnak.Az a baj, hogy nem igazan van jogi alap ra, max esetleg "felajanlhatja", hogy megveszi ill. szimplan allamosithatja strategiai uzemnek nyilvanitva - utobbi a hadiipar kapcsan nem is lenne bonyolult, a kerdes csak, hogy mennyit akarnanak erte es hogy egyaltalan lenne-e ertelme arra gyarat venni...
Én azért úgy gondolom, nem saját szakállra dolgoznak a bank vezetői, Putyin mozgatja a szálakat. Nem hiszem, hogy Mo. a célpont ez orosz - ukrán vita, csak beszállítókkal együtt min. 10.000 magyar munkahely a tét.Mivel az orosz állami bank is tulaj így csak oda kell szólni Putyinnak, hogy vágjon rendet köztük vagy a részesedésed adja el a magyar államnak.
A nehézdandárnál másoljuk a német mintát. (itt teljesen, ezért biztos, hogy lesz rakétatüzérség is). A többinél nem feltétlenül. Lehet, hogy komolytalan ez az egész ST vonal és csak arról szól, hogy a németekkel szemben jobb legyen az alkupozíció a Boxer áráról. Tényleg furcsa, hogy Szíjjártó ennyire korán beszélt a tervekről. De ugyanakkor a Rába árfolyam emelkedése is elgondolkodtató, nagyon arra utal, hogy valaki durván veszi a részvényeket. A portfolio pedig talán a legjobban informált haditechnikai szempontból (Lynxnél 1 évvel korábban, a a NASAMS-nál 2 évvel korábban írt róla). Az egyik jólértesült írta itt néhány hónapja, hogy a kerekes nem német lesz. Ha ezt mind összeadod akkor akár ez a Terrex is kijöhet, akit a portfolio írt. Nyilván olcsóbb, mint a Boxer, ez is szempont lehet.Szinte kizarom. hacsak nem lesznek terdig benne a nemetek.
A RM ill. a nemetek adnak mindent, gyakorlatilag ujjaepitjuk az egesz hadsereget az alapokrol, nem csak technikailag, de szervezetileg is a nemetek mintajat atveve. Toluk erkeztek szakertok, pont most volt a hir linkelve, hogy meg az uj szervezeti felepitest is ugy dolgoztak ki a nemet szakertovel egyutt, hogy osszepasszoljon es osszedolgozzon a BW es a MH, mar megvannak a teruletenkenti kijelolt liasonok is mindeket oldalon stb.Ha RM kerekes IFV lehetoseget listazta meg osszel is a beszamoloiban hozzank, akkor abbol lesz is valami...
A nehézdandárnál másoljuk a német mintát. (itt teljesen, ezért biztos, hogy lesz rakétatüzérség is). A többinél nem feltétlenül.
Lehet, hogy komolytalan ez az egész ST vonal és csak arról szól, hogy a németekkel szemben jobb legyen az alkupozíció a Boxer áráról. Tényleg furcsa, hogy Szíjjártó ennyire korán beszélt a tervekről. De ugyanakkor a Rába árfolyam emelkedése is elgondolkodtató, nagyon arra utal, hogy valaki durván veszi a részvényeket. A portfolio pedig talán a legjobban informált haditechnikai szempontból (Lynxnél 1 évvel korábban, a a NASAMS-nál 2 évvel korábban írt róla). Az egyik jólértesült írta itt néhány hónapja, hogy a kerekes nem német lesz. Ha ezt mind összeadod akkor akár ez a Terrex is kijöhet, akit a portfolio írt. Nyilván olcsóbb, mint a Boxer, ez is szempont lehet.
Ezt nem gondolod komolyan, hogy Putyin egy magyar vasművel foglalkozik. Ez a tulajdonosok közötti vita. Jellemző orosz módra a tulajdonosi kör teljesen átláthatatlan.Én azért úgy gondolom, nem saját szakállra dolgoznak a bank vezetői, Putyin mozgatja a szálakat. Nem hiszem, hogy Mo. a célpont ez orosz - ukrán vita, csak beszállítókkal együtt min. 10.000 magyar munkahely a tét.
1 megoldás van, mindenkit jóval értéken felül ki kell vásárolni. De az a baj, ez nekik nem pénzkérdés, hanem személyes ügy....
Egy tartalékos tiszt 2 hetes ittartózkodását azért nem kell túlértékelni.Dehogynem:
https://honvedelem.hu/hirek/magyarorszagon-szolgalt-a-nemet-tartalekos-katona.html
MInden lehet, de a Raba-MAN link is eleg trivialis a reszvenyre.
Nem személyesen, de mivel a többségi tulajdonos orosz bank állami bank és ukrán érintettség is van, biztos ránéz egy embere.Ezt nem gondolod komolyan, hogy Putyin egy magyar vasművel foglalkozik. Ez a tulajdonosok közötti vita. Jellemző orosz módra a tulajdonosi kör teljesen átláthatatlan.
Ez a tulajodonosi vita és fenyegető fizetésképtelenség (már a munkabéreket is késve fizetik) jó lehetőség a magyar államnak az olcsó vagyonszerzésre: hagyni kell, hogy meginduljon a felszámolási eljárás (valamelyik hitelező úgyis megindítja) és a felszámolás során olcsón kivásárolhatja a vagyont a magyar állam. Kérdés, hogy akarja-e.Nem személyesen, de mivel a többségi tulajdonos orosz bank állami bank és ukrán érintettség is van, biztos ránéz egy embere.
Anno is bevetették magukat a ruszkik állami szinten, amikor a szocik privatizálták.
Teljesen normális évi 2 leállás. Egy nyári 2-3 hét és télen 2-3 hét. Persze ez egy autótípus életciklusától is függ. Ettől is függhet a leállás hossza.Autóipari fórumtársaktól kérdezem (@Ocses @SilvioD, csak hirtelen, akikben tuti biztos vagyok hogy autóipari cégnél tolják):
'Asszem tegnap hallgattam a kocsiban a rádiót, és ott mondták, hogy szinte az összes magyarországi autógyárban téli szünetet fognak alkalmazni, amikor is karbantartanak, felújítanak, átszerveznek.
Ez mennyire hagyományos dolog?
Mert azután, hogy tavasszal komplett leállás miatt nem volt termelés, ez most nekem egy kicsit luxusnak tűnik. Nem is maga a TMK, hanem inkább az, hogy azt is bejelentették, hogy valahol csak Január közepén indul újra a termelés.
Bittedanke! (ahogy Csoki bácsi is mondani szokta )Teljesen normális évi 2 leállás. Egy nyári 2-3 hét és télen 2-3 hét. Persze ez egy autótípus életciklusától is függ. Ettől is függhet a leállás hossza.
Inkább pörgetik a termelést év közben szombaton is, pluszpénzért, de karbantartási, átépítési (ez folyamatos, új termék optimalizálás) és költséghatékonysági okoból ez bevett módszer.
Idén is sok helyen ősszel 6 napos munkarend volt. De ez a normál téli nem totális leállás, mert néhány részleg, szerszámgyár ilyenkor aktívabb. A szériatermeléskor kivitelezhetetlen, rizikós szerszámkorrekciókat is ebben az időben végzik el.
Ugyanígy az udvaron feltorlódott kocsikat is utomunkálják, eladják. Van olyan motorszegmens, amit max. 1 hétre áll le. Aki a teljes vilagpiacra termel.
Egyébként idén a tavaszi kényszerszünet miatt rövidebb nyári leállás volt és amit én ismerek ott a téli is meglepően rovidebb az átlagtól, főleg az e heti, január 10ig tartó német lockdown tükrében. De összeségében természetesen, bőven mínusz 2-3 hétben lesz az idei termelés a tavasz miatt. Viszont a jövő év, ha nem lesz nagy gebasz január után, a becslések szerint, az elhalasztott vásárlások miatt akár rekordév is lehet. A német prémiumkategóriák gazdasági válságban ütésállóbbak, nem annyira árérzékeny a vevői oldal. Suzuki passz....