Magyarország ipara

Ez nagyon durva, anyáméknál eddig csak 1 penny volt, annak borzalmas volt a minősége, a szomszéd nagyvárosba jártunk át lidl-be és teszkóba mert annak 100x jobb a minősége. Nemrég nyitott 1 lidl azóta az egész kisváros szinte oda jár.
En nemreg talaltam egy patent Penny uzletet, nem olyan mint a tobbi megszokott, kb 2-3x akkora.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ez a Dunaferr sztori egyre gázabb!!!

Elgurult a ruszkik gyógyszere. "Kitiltitották az ukrán hordákkal együtt a kollaboráns szakszervezeti vezetőket is."
Miért érzem úgy, hogy ez sarokba szorított ember vagdalózása???

Enyhe kifejezés azt állítani, hogy likviditási krízis van a Dunaferrnél. Azok után mondhatjuk ezt, hogy december 10-én megint csak a fizetése egy részét kapta meg a társaságnál dolgozó több mint 4500 ember, és sorozatban ez már a harmadik alkalommal fordult elő. Vagyis sorozatban a harmadik alkalommal szegi meg a vasmű a Munka Törvénykönyvét.

Ennek kapcsán megkerestük az illetékes minisztériumot (még november végén), hogyan értékelik ezt a helyzetet. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium gyorsan válaszolt érdeklődésünkre és elárulta:

az ISD Dunaferr Zrt. munkáltatóval szemben érkezett közérdekű bejelentés alapján a megyei munkaügyi hatóság munkaügyi ellenőrzést végez a cégnél.


Nincs igazán legitim vezetés és a tulajdonosok egymás kiszorításával harcolnak a Dunaferrért, ami egyre süllyed. Újabb igazi privatizációs sikersztori...
 
Ez a Dunaferr sztori egyre gázabb!!!

Elgurult a ruszkik gyógyszere. "Kitiltitották az ukrán hordákkal együtt a kollaboráns szakszervezeti vezetőket is."
Miért érzem úgy, hogy ez sarokba szorított ember vagdalózása???

Enyhe kifejezés azt állítani, hogy likviditási krízis van a Dunaferrnél. Azok után mondhatjuk ezt, hogy december 10-én megint csak a fizetése egy részét kapta meg a társaságnál dolgozó több mint 4500 ember, és sorozatban ez már a harmadik alkalommal fordult elő. Vagyis sorozatban a harmadik alkalommal szegi meg a vasmű a Munka Törvénykönyvét.

Ennek kapcsán megkerestük az illetékes minisztériumot (még november végén), hogyan értékelik ezt a helyzetet. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium gyorsan válaszolt érdeklődésünkre és elárulta:

az ISD Dunaferr Zrt. munkáltatóval szemben érkezett közérdekű bejelentés alapján a megyei munkaügyi hatóság munkaügyi ellenőrzést végez a cégnél.


Nincs igazán legitim vezetés és a tulajdonosok egymás kiszorításával harcolnak a Dunaferrért, ami egyre süllyed. Újabb igazi privatizációs sikersztori...
Mostmár igazán beavatkozhatna az állam mert ez így egyre gázabb. :(
 
A BRONCO egy vicc. A 120 mm-es aknavetőt pedig nem hiszem, hogy a Rába fogja gyártani. Pont erre utalt Benkő, hogy a Kiskunfélegyházán lesz az aknavetőgyár is.

Mitol lenne vicc? Messze a legjobb articulated-tracked all-terrain APC es mar a 3rd gen csaladnal tart, raver a svedekere, amit a fel NATO hasznal. Mar tavalyelott (vagy regebben?) bemutattak a Hirtenberg automata 120 mortarjaval szerelt verziot egy expon, az megint egy vadonatuj, piackepes ill. vilagelso megoldas lenne, plane nalunk gyartva.
Ja es elviszi a Millenium, ugye.

Mostmár igazán beavatkozhatna az állam mert ez így egyre gázabb. :(

Az a baj, hogy nem igazan van jogi alap ra, max esetleg "felajanlhatja", hogy megveszi ill. szimplan allamosithatja strategiai uzemnek nyilvanitva - utobbi a hadiipar kapcsan nem is lenne bonyolult, a kerdes csak, hogy mennyit akarnanak erte es hogy egyaltalan lenne-e ertelme arra gyarat venni...
 
A portfolio.hu amely feltünően jól informált szokott lenni (pl. már tavaly szeptemberben írta, hogy a katonai vezetés a Lynx-ben gondolkodik) egy most októberi cikkében elég konkrétan a Terrexről beszél. Ha időközben megszületett a döntés akkor elképzelhető, ezért vásárolja valaki nagyon durván a Rába részvényeket.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...arorszagon-mar-szivarognak-a-reszletek-452980

Szinte kizarom. hacsak nem lesznek terdig benne a nemetek.
A RM ill. a nemetek adnak mindent, gyakorlatilag ujjaepitjuk az egesz hadsereget az alapokrol, nem csak technikailag, de szervezetileg is a nemetek mintajat atveve. Toluk erkeztek szakertok, pont most volt a hir linkelve, hogy meg az uj szervezeti felepitest is ugy dolgoztak ki a nemet szakertovel egyutt, hogy osszepasszoljon es osszedolgozzon a BW es a MH, mar megvannak a teruletenkenti kijelolt liasonok is mindeket oldalon stb.
Ha RM kerekes IFV lehetoseget listazta meg osszel is a beszamoloiban hozzank, akkor abbol lesz is valami...
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Mitol lenne vicc? Messze a legjobb articulated-tracked all-terrain APC es mar a 3rd gen csaladnal tart, raver a svedekere, amit a fel NATO hasznal. Mar tavalyelott (vagy regebben?) bemutattak a Hirtenberg automata 120 mortarjaval szerelt verziot egy expon, az megint egy vadonatuj, piackepes ill. vilagelso megoldas lenne, plane nalunk gyartva.
Ja es elviszi a Millenium, ugye.



Az a baj, hogy nem igazan van jogi alap ra, max esetleg "felajanlhatja", hogy megveszi ill. szimplan allamosithatja strategiai uzemnek nyilvanitva - utobbi a hadiipar kapcsan nem is lenne bonyolult, a kerdes csak, hogy mennyit akarnanak erte es hogy egyaltalan lenne-e ertelme arra gyarat venni...
A legnagyobb tulajdonos orosz bank, részben vagy egészben orosz állami bank. Úgyhogy már most is államosítva van, csak nem magyar...
 
Az a baj, hogy nem igazan van jogi alap ra, max esetleg "felajanlhatja", hogy megveszi ill. szimplan allamosithatja strategiai uzemnek nyilvanitva - utobbi a hadiipar kapcsan nem is lenne bonyolult, a kerdes csak, hogy mennyit akarnanak erte es hogy egyaltalan lenne-e ertelme arra gyarat venni...
Mivel az orosz állami bank is tulaj így csak oda kell szólni Putyinnak, hogy vágjon rendet köztük vagy a részesedésed adja el a magyar államnak.
 
Mivel az orosz állami bank is tulaj így csak oda kell szólni Putyinnak, hogy vágjon rendet köztük vagy a részesedésed adja el a magyar államnak.
Én azért úgy gondolom, nem saját szakállra dolgoznak a bank vezetői, Putyin mozgatja a szálakat. Nem hiszem, hogy Mo. a célpont ez orosz - ukrán vita, csak beszállítókkal együtt min. 10.000 magyar munkahely a tét.

1 megoldás van, mindenkit jóval értéken felül ki kell vásárolni. De az a baj, ez nekik nem pénzkérdés, hanem személyes ügy....
 
Szinte kizarom. hacsak nem lesznek terdig benne a nemetek.
A RM ill. a nemetek adnak mindent, gyakorlatilag ujjaepitjuk az egesz hadsereget az alapokrol, nem csak technikailag, de szervezetileg is a nemetek mintajat atveve. Toluk erkeztek szakertok, pont most volt a hir linkelve, hogy meg az uj szervezeti felepitest is ugy dolgoztak ki a nemet szakertovel egyutt, hogy osszepasszoljon es osszedolgozzon a BW es a MH, mar megvannak a teruletenkenti kijelolt liasonok is mindeket oldalon stb.Ha RM kerekes IFV lehetoseget listazta meg osszel is a beszamoloiban hozzank, akkor abbol lesz is valami...
A nehézdandárnál másoljuk a német mintát. (itt teljesen, ezért biztos, hogy lesz rakétatüzérség is). A többinél nem feltétlenül. Lehet, hogy komolytalan ez az egész ST vonal és csak arról szól, hogy a németekkel szemben jobb legyen az alkupozíció a Boxer áráról. Tényleg furcsa, hogy Szíjjártó ennyire korán beszélt a tervekről. De ugyanakkor a Rába árfolyam emelkedése is elgondolkodtató, nagyon arra utal, hogy valaki durván veszi a részvényeket. A portfolio pedig talán a legjobban informált haditechnikai szempontból (Lynxnél 1 évvel korábban, a a NASAMS-nál 2 évvel korábban írt róla). Az egyik jólértesült írta itt néhány hónapja, hogy a kerekes nem német lesz. Ha ezt mind összeadod akkor akár ez a Terrex is kijöhet, akit a portfolio írt. Nyilván olcsóbb, mint a Boxer, ez is szempont lehet.
 
A nehézdandárnál másoljuk a német mintát. (itt teljesen, ezért biztos, hogy lesz rakétatüzérség is). A többinél nem feltétlenül.

Dehogynem:

https://honvedelem.hu/hirek/magyarorszagon-szolgalt-a-nemet-tartalekos-katona.html

Lehet, hogy komolytalan ez az egész ST vonal és csak arról szól, hogy a németekkel szemben jobb legyen az alkupozíció a Boxer áráról. Tényleg furcsa, hogy Szíjjártó ennyire korán beszélt a tervekről. De ugyanakkor a Rába árfolyam emelkedése is elgondolkodtató, nagyon arra utal, hogy valaki durván veszi a részvényeket. A portfolio pedig talán a legjobban informált haditechnikai szempontból (Lynxnél 1 évvel korábban, a a NASAMS-nál 2 évvel korábban írt róla). Az egyik jólértesült írta itt néhány hónapja, hogy a kerekes nem német lesz. Ha ezt mind összeadod akkor akár ez a Terrex is kijöhet, akit a portfolio írt. Nyilván olcsóbb, mint a Boxer, ez is szempont lehet.

MInden lehet, de a Raba-MAN link is eleg trivialis a reszvenyre.
 
Én azért úgy gondolom, nem saját szakállra dolgoznak a bank vezetői, Putyin mozgatja a szálakat. Nem hiszem, hogy Mo. a célpont ez orosz - ukrán vita, csak beszállítókkal együtt min. 10.000 magyar munkahely a tét.

1 megoldás van, mindenkit jóval értéken felül ki kell vásárolni. De az a baj, ez nekik nem pénzkérdés, hanem személyes ügy....
Ezt nem gondolod komolyan, hogy Putyin egy magyar vasművel foglalkozik. Ez a tulajdonosok közötti vita. Jellemző orosz módra a tulajdonosi kör teljesen átláthatatlan.
 
Ezt nem gondolod komolyan, hogy Putyin egy magyar vasművel foglalkozik. Ez a tulajdonosok közötti vita. Jellemző orosz módra a tulajdonosi kör teljesen átláthatatlan.
Nem személyesen, de mivel a többségi tulajdonos orosz bank állami bank és ukrán érintettség is van, biztos ránéz egy embere.
Anno is bevetették magukat a ruszkik állami szinten, amikor a szocik privatizálták.
 
Nem személyesen, de mivel a többségi tulajdonos orosz bank állami bank és ukrán érintettség is van, biztos ránéz egy embere.
Anno is bevetették magukat a ruszkik állami szinten, amikor a szocik privatizálták.
Ez a tulajodonosi vita és fenyegető fizetésképtelenség (már a munkabéreket is késve fizetik) jó lehetőség a magyar államnak az olcsó vagyonszerzésre: hagyni kell, hogy meginduljon a felszámolási eljárás (valamelyik hitelező úgyis megindítja) és a felszámolás során olcsón kivásárolhatja a vagyont a magyar állam. Kérdés, hogy akarja-e.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Épp most jelenti be a kecskeméti Mercedes gyár Gauleitere hogy 2021 tavaszától a gyár egy új, még be nem mutatott full elektromos Mercedes SUV-ot fog gyártani, ami az első teljesen Magyarországon sorozatban gyártott elektromos auto lesz.

A háttérben letakarva látszott a kocsi is, kompakt méretű SUV-nak tűnik, mint az A osztály szedánban.

Úgy tűnik Kecskeméten maradnak még egy darabon.
 
Autóipari fórumtársaktól kérdezem (@Ocses @SilvioD, csak hirtelen, akikben tuti biztos vagyok hogy autóipari cégnél tolják):
'Asszem tegnap hallgattam a kocsiban a rádiót, és ott mondták, hogy szinte az összes magyarországi autógyárban téli szünetet fognak alkalmazni, amikor is karbantartanak, felújítanak, átszerveznek.
Ez mennyire hagyományos dolog?
Mert azután, hogy tavasszal komplett leállás miatt nem volt termelés, ez most nekem egy kicsit luxusnak tűnik. Nem is maga a TMK, hanem inkább az, hogy azt is bejelentették, hogy valahol csak Január közepén indul újra a termelés.
 
Autóipari fórumtársaktól kérdezem (@Ocses @SilvioD, csak hirtelen, akikben tuti biztos vagyok hogy autóipari cégnél tolják):
'Asszem tegnap hallgattam a kocsiban a rádiót, és ott mondták, hogy szinte az összes magyarországi autógyárban téli szünetet fognak alkalmazni, amikor is karbantartanak, felújítanak, átszerveznek.
Ez mennyire hagyományos dolog?
Mert azután, hogy tavasszal komplett leállás miatt nem volt termelés, ez most nekem egy kicsit luxusnak tűnik. Nem is maga a TMK, hanem inkább az, hogy azt is bejelentették, hogy valahol csak Január közepén indul újra a termelés.
Teljesen normális évi 2 leállás. Egy nyári 2-3 hét és télen 2-3 hét. Persze ez egy autótípus életciklusától is függ. Ettől is függhet a leállás hossza.

Inkább pörgetik a termelést év közben szombaton is, pluszpénzért, de karbantartási, átépítési (ez folyamatos, új termék optimalizálás) és költséghatékonysági okoból ez bevett módszer.

Idén is sok helyen ősszel 6 napos munkarend volt. De ez a normál téli nem totális leállás, mert néhány részleg, szerszámgyár ilyenkor aktívabb. A szériatermeléskor kivitelezhetetlen, rizikós szerszámkorrekciókat is ebben az időben végzik el.
Ugyanígy az udvaron feltorlódott kocsikat is utomunkálják, eladják. Van olyan motorszegmens, amit max. 1 hétre áll le. Aki a teljes vilagpiacra termel.

Egyébként idén a tavaszi kényszerszünet miatt rövidebb nyári leállás volt és amit én ismerek ott a téli is meglepően rovidebb az átlagtól, főleg az e heti, január 10ig tartó német lockdown tükrében. De összeségében természetesen, bőven mínusz 2-3 hétben lesz az idei termelés a tavasz miatt. Viszont a jövő év, ha nem lesz nagy gebasz január után, a becslések szerint, az elhalasztott vásárlások miatt akár rekordév is lehet. A német prémiumkategóriák gazdasági válságban ütésállóbbak, nem annyira árérzékeny a vevői oldal. Suzuki passz....
 
Teljesen normális évi 2 leállás. Egy nyári 2-3 hét és télen 2-3 hét. Persze ez egy autótípus életciklusától is függ. Ettől is függhet a leállás hossza.

Inkább pörgetik a termelést év közben szombaton is, pluszpénzért, de karbantartási, átépítési (ez folyamatos, új termék optimalizálás) és költséghatékonysági okoból ez bevett módszer.

Idén is sok helyen ősszel 6 napos munkarend volt. De ez a normál téli nem totális leállás, mert néhány részleg, szerszámgyár ilyenkor aktívabb. A szériatermeléskor kivitelezhetetlen, rizikós szerszámkorrekciókat is ebben az időben végzik el.
Ugyanígy az udvaron feltorlódott kocsikat is utomunkálják, eladják. Van olyan motorszegmens, amit max. 1 hétre áll le. Aki a teljes vilagpiacra termel.

Egyébként idén a tavaszi kényszerszünet miatt rövidebb nyári leállás volt és amit én ismerek ott a téli is meglepően rovidebb az átlagtól, főleg az e heti, január 10ig tartó német lockdown tükrében. De összeségében természetesen, bőven mínusz 2-3 hétben lesz az idei termelés a tavasz miatt. Viszont a jövő év, ha nem lesz nagy gebasz január után, a becslések szerint, az elhalasztott vásárlások miatt akár rekordév is lehet. A német prémiumkategóriák gazdasági válságban ütésállóbbak, nem annyira árérzékeny a vevői oldal. Suzuki passz....
Bittedanke! (ahogy Csoki bácsi is mondani szokta :))