A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Akkor volt három vadászrepülő, meg mittudom én éppen hány helikopteres ezred.
Most nincs.

Az a gond, hogy az a terület másra nemigen használható, vagy csak rettenetesen sok pénz belefektetésével. Igazság szerint nem értem, hogy miért nem a területre került a raktárbázis. Miért kellett a szomszédságban felépíteni a raktárbázist, amikor erre a területre is felhúzható lett volna?
Szerintem ezt a területet is a Honvédségnek kellene hasznosítani, mivel tökéletes helyen van ahhoz, hogy mondjuk a Bakonyi Kiképzőközpontnak az egyik telepe legyen.
A romvárost eddig is használták helységharc kiképzésekre. Csak tovább kellene fejleszteni.
De pl. magát a repülőteret is lehetne hasznosítani helikopter bázisként.
Pl. a dunántúli SAR készenlét szerintem ideálisabb helyen lenne itt, mint Pápán.
Tornyot sem biztos, hogy kellene itt üzemeltetni. Ez szerintem minimális személyzettel elmenne.

A nyugati oldalán vissza lehetne adni egy jelentős részt művelésre.
A keleti oldalt meg akár hadiipari ipari parkká lehetne fejleszteni.

Ezek csak ötletelések, de szerintem az nyilvánvaló, hogy ezt ha eddig nem sikerült a civil szférában hasznosítani, akkor ezután sem lesz könnyű.

Én pl. azt is el tudnám képzelni, hogy egy vadi új komplexumot húzzanak itt fel katonai képzési céllal. Ide lehetne költöztetni "Táborfalvát", de még a többi katonai képzést is (elsősorban a szentendrei akadémiára gondolok). Szentendrét meg át lehetne adni egy valódi lövész zászlóaljnak.

De ha itt tartunk, akkor miért ne lehetne repülőtérként hasznosítani? Költözhetne ide mondjuk az alap pilótaképzés. Zlinestül, Mókusostul.
Pápa bővítése ugye sínen van. De ha ott bővítenék a HAW-t, és továbi szállítógépek költöznek oda (a mi KC-390-eseink is!), akkor szerintem lesz ott elég gép, amiről gondoskodni kell. Kérdés még, hogy egy esetleges második Gripen század honnan lenne üzemeltetve. Mert jelenleg csak Kecskemét és Pápa alkalmas erre.
Szolnok - jelen állás szerint - csurig lesz helikopterekkel. Kecskeméten meg ott vannak a Gripenek, meg a szállítóflotta maradéka.
Szóval szerintem a katonai vonalon sokkal nagyobb a hasznosítási lehetőség, mint ami a civil vonalon kínálkozik.
Szerintem a raktárbázis jó helyen van a repülőtér bejáratánál. Repülővel hoznak vagy visznek valamit. Repülőről - repülőre átrakás nem lesz tömegesen.

Valószínűleg az infrastruktúra miatt döntöttek Szentkirályszabadja mellett.A repülőtér mellett fut a 8-as út. (2x2 sávos) Veszprém felől valamilyen csővezetéket is vittek arra. Illetve most felújítják a 8-as utat. Olyan szélesen fel van ásva az út a repülőtér bejáratánál, hogy ott 6 sáv is elférne. Lehet hogy lehajtó sávot fognak építeni.

Csak a repülőtér nem üzemel jelenleg. :(
 
Az egyik helikopterbázis volt!
Szentkirályszabadja helikopterbázis volt. De volt kifutópálya, és ki tudott szolgálni vadász és szállítógépeket is. Amikor dönteni kellett, hogy melyik repülőteret zárják be, akkor az olcsóbb és kevésbé problémás megoldást választották, és a pápai repülőtér maradt meg. Pápán hosszabb volt a kifutópálya, voltak vasbeton fedezékek, és nem egy nyaralóövezet felett szállnak fel/le a gépek. Katonai szempontból Szentkirályszabadja szerintem jobb helyen van.
 
Az ilyen teruletek amugy nem tulsagosan szennyezettek? Nem tudom persze ez konkretan milyen allapotban van, de a regi orosz bazisokrol vannak ilyenek, hogy x m foldet el kell szallitatni veszelyes hulladekkent a gazolajszennyezettseg miatt meg ilyesmi. Vagy ez kulturaltabb hely volt? Az ilyesmi dragitja a beruhazasokat. Szantani, vetni meg . . .
 
  • Tetszik
Reactions: papi and Blitz97
Szentkirályszabadja helikopterbázis volt. De volt kifutópálya, és ki tudott szolgálni vadász és szállítógépeket is. Amikor dönteni kellett, hogy melyik repülőteret zárják be, akkor az olcsóbb és kevésbé problémás megoldást választották, és a pápai repülőtér maradt meg. Pápán hosszabb volt a kifutópálya, voltak vasbeton fedezékek, és nem egy nyaralóövezet felett szállnak fel/le a gépek. Katonai szempontból Szentkirályszabadja szerintem jobb helyen van.

De te két merevszárnyú repteret akarsz.
 
Az ilyen teruletek amugy nem tulsagosan szennyezettek? Nem tudom persze ez konkretan milyen allapotban van, de a regi orosz bazisokrol vannak ilyenek, hogy x m foldet el kell szallitatni veszelyes hulladekkent a gazolajszennyezettseg miatt meg ilyesmi. Vagy ez kulturaltabb hely volt? Az ilyesmi dragitja a beruhazasokat. Szantani, vetni meg . . .

Nem csak a szovjeteknél van így, hanem a magyar laktanyáknál is. Nem is csak gázolaj, hanem nehézfémszennyezettség is. Csomó volt laktanyát emiatt nem lehet eladni gombokért sem, mert a mentesítés olyan összeget tenne ki, amit senki nem fog kifizetni. Ez is egy olyan probléma, amit csak görgetünk, de sanszosan soha nem fog megoldódni. Egyszer majd születik egy döntés, hogy nincs szükség a mentesítésre és mehet anélkül is az értékesítés.
Ha jól emlékszem a nagygombosi laktanyával kapcsolatosan hallottam, hogy a talaj felső 2 métere, meg a franc tudja mekkora mélységben és kiterjedésben a föld alatti tárolók körül. Mindezt 56 hektár területen, ráadásul azt is rebesgetik, hogy a laktanya hátsó részén lévő domb szét van furkálva, ha igaz azzal is kezdeni kellene valamit egy építkezés előtt.
 
Nem csak a szovjeteknél van így, hanem a magyar laktanyáknál is. Nem is csak gázolaj, hanem nehézfémszennyezettség is. Csomó volt laktanyát emiatt nem lehet eladni gombokért sem, mert a mentesítés olyan összeget tenne ki, amit senki nem fog kifizetni. Ez is egy olyan probléma, amit csak görgetünk, de sanszosan soha nem fog megoldódni. Egyszer majd születik egy döntés, hogy nincs szükség a mentesítésre és mehet anélkül is az értékesítés.
Ha jól emlékszem a nagygombosi laktanyával kapcsolatosan hallottam, hogy a talaj felső 2 métere, meg a franc tudja mekkora mélységben és kiterjedésben a föld alatti tárolók körül. Mindezt 56 hektár területen, ráadásul azt is rebesgetik, hogy a laktanya hátsó részén lévő domb szét van furkálva, ha igaz azzal is kezdeni kellene valamit egy építkezés előtt.


Mitől van a nehzéfémszennyezettség?
 
Nem csak a szovjeteknél van így, hanem a magyar laktanyáknál is. Nem is csak gázolaj, hanem nehézfémszennyezettség is. Csomó volt laktanyát emiatt nem lehet eladni gombokért sem, mert a mentesítés olyan összeget tenne ki, amit senki nem fog kifizetni. Ez is egy olyan probléma, amit csak görgetünk, de sanszosan soha nem fog megoldódni. Egyszer majd születik egy döntés, hogy nincs szükség a mentesítésre és mehet anélkül is az értékesítés.
Ha jól emlékszem a nagygombosi laktanyával kapcsolatosan hallottam, hogy a talaj felső 2 métere, meg a franc tudja mekkora mélységben és kiterjedésben a föld alatti tárolók körül. Mindezt 56 hektár területen, ráadásul azt is rebesgetik, hogy a laktanya hátsó részén lévő domb szét van furkálva, ha igaz azzal is kezdeni kellene valamit egy építkezés előtt.


Mitől van a nehzéfémszennyezettség?

Porlott forgóalkatrészek, üzemanyag és olaj általi bemosódása.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and papi
Nem csak a szovjeteknél van így, hanem a magyar laktanyáknál is. Nem is csak gázolaj, hanem nehézfémszennyezettség is. Csomó volt laktanyát emiatt nem lehet eladni gombokért sem, mert a mentesítés olyan összeget tenne ki, amit senki nem fog kifizetni. Ez is egy olyan probléma, amit csak görgetünk, de sanszosan soha nem fog megoldódni. Egyszer majd születik egy döntés, hogy nincs szükség a mentesítésre és mehet anélkül is az értékesítés.
Ha jól emlékszem a nagygombosi laktanyával kapcsolatosan hallottam, hogy a talaj felső 2 métere, meg a franc tudja mekkora mélységben és kiterjedésben a föld alatti tárolók körül. Mindezt 56 hektár területen, ráadásul azt is rebesgetik, hogy a laktanya hátsó részén lévő domb szét van furkálva, ha igaz azzal is kezdeni kellene valamit egy építkezés előtt.
Mostanában napelemparkokat pakolnak rájuk, és ezzel "le van tudva" a probléma.
Az értékesítés szerintem most is mehet mentesítés nélkül, de ki venné meg, ha aztán nem tudja beépíteni / mezőgazdasági célra használni?!

Vannak még elképesztő esetek a témában: :)

https://magyarnarancs.hu/belpol/tevebotildertemetotilde_peresztegen_pup_a_hatukra-53449