Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Már bocs, de éppen a Tier 1-ben húztunk el nagyon! Ez volt a helyzet 2018-ban:
aut-ipar.jpg

forrás: PricewaterhouseCoopers Magyarország
Erről beszélek én is. Ezért nem jó példa amit ő mondott. Vagyis hogy egy bérgyártó aki még a gépeket sem tulajdonolja, és gyakorlatilag semmilyen k+f tevékenységet nem végez nem jó összehasonlítási alap egy Tier 1-es beszállítóval aki saját maga fejleszti ki a termékét (sokszor az itteni fejlesztési központban), megcsinálja a próbagyartást, megveszi és telepíti a gyártósort. Ez 2 teljesen különböző dolog... Mind a kettő jelen van Magyarországon az igaz, de nem kell úgy tenni mintha a bérgyártás létezne csak.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Sorry, de például az említett cég, amiről fentebb írtam, TIER 1, a javából, közvetlen gyártással. szóval gondolom nem az a lényeg hogy közvetlen kapcsolatban áll-e.. az még nem jelent automatikusan ugrásszerű eltérést. A autiopari rendelőnek is egyszerűbb ha azt a részegységet egy helyen állítja össze az alvállalkozó összeszerelő..
Tier 1 és Tier 1 között is van különbség.. az csak annyit jelent hogy közvetlen a gyártónak szállít be. Na de mit? A motorvezérlőt vagy az ablaktörlőt? Nem mindegy...
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Tier 1 és Tier 1 között is van különbség.. az csak annyit jelent hogy közvetlen a gyártónak szállít be. Na de mit? A motorvezérlőt vagy az ablaktörlőt? Nem mindegy...
igazából nem. lebontja lépésekre, összerakja az összeszerlősort. csak az egyikhez van plusz egy SMT gépsor... amire kb zéróról egy-két hét alatt kiképeznek egy utcáról felvett embert. = a beállítása, karbantartása más dolog..
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
igazából nem. lebontja lépésekre, összerakja az összeszerlősort. csak az egyikhez van plusz egy SMT gépsor... amire kb zéróról egy-két hét alatt kiképeznek egy utcáról felvett embert. = a beállítása, karbantartása más
igazából nem. lebontja lépésekre, összerakja az összeszerlősort. csak az egyikhez van plusz egy SMT gépsor... amire kb zéróról egy-két hét alatt kiképeznek egy utcáról felvett embert. = a beállítása, karbantartása más dolog..
Most te tényleg azt akarod nekem mondani hogy az ablaktörlő lapát amit legyárt a bárgyártó meg a motorvezérlő amit itt fejleszt, próbagyárt sőt még a gyártósort is itt tervezi meg hozzá a cég, na akttő között annyi a különbség hogy az egyiknél van smt gépsor a másiknál meg nincs? Igazándiból én vagyok a hülye hogy leállok veled vitatkozni.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and megazez

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Most te tényleg azt akarod nekem mondani hogy az ablaktörlő lapát amit legyárt a bárgyártó meg a motorvezérlő amit itt fejleszt, próbagyárt sőt még a gyártósort is itt tervezi meg hozzá a cég, na akttő között annyi a különbség hogy az egyiknél van smt gépsor a másiknál meg nincs? Igazándiból én vagyok a hülye hogy leállok veled vitatkozni.
hol gy Ahol eddig láttam, ott megvették-bérlték az SMT-sort, a teszterek jig-eken, kívül detto- az esetleges fél ritkábban automata szerelősorok -robotok szintén...Siemens, KUKA etc.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 254
113
Nem vagyok útépítő, nem tudom az árakat, de mondjuk az, hogy 20 km autópálya és annak km-e 4,5 milliárd egy elég prolihergelő adat, mert nem derül ki, hogy mit tartalmaz az adott szakasz.
Álljon itt a nem részletezett felsorolás:
"Rövid meghatározás:

M6 autópálya Bóly-Ivándárda közötti szakasz megvalósítása a 192+200 - 212+139 km szelvények közötti megvalósítás
Tervezési sebesség: 130 km/h
M6 autópálya
Forgalmi sáv szélessége: 3,75 m
Sávok száma: 2×2 forgalmi sáv,
Gyorsító-lassítósávok szélessége: 3,75 m
Középső elválasztó sáv szélessége 3,60 m, ebből biztonsági sáv 0,5 m
Üzemi sáv szélessége: 3,0 m
Padka:
Füvesített padka: 1.00 m
Gyorsító-lassító sáv padka: 2.00 m
Ebből biztonsági sáv: 0.25 m
Koronaszélesség: 26,6 m
M6 autópálya gyűjtő-elosztó pálya:
Forgalmi sáv szélessége: 3,5 m
Sávok száma: 2
Padka: 1.50 m
Ebből belső biztonsági sáv: 0.50 m
Külső biztonsági sáv: 0.25 m
Belső füvesített padka: 1.00 m
Külső füvesített padka 1.25 m
Koronaszélesség: 10.00 m
Különszintű csomópontok, pihenőhelyek:
3 különszintű forgalmi csomópont
M6 - M60 elválási csomópont
Bóly Keleti csomópont
Villányi csomópont
Komplex pihenőhely Nagynyárád
Műtárgyak, hidak:
16 db hídműtárgy, melyből a B1968 j. főpálya feletti vasútvonalat keresztező híd szabadnyílása 67 m
Országos közutak korrekciója:
5703 j. út korrekciója 859,4 m (Nagynyárád _Bóly összekötőút)
Tervezett 5718 j. út 1920 m (M6 - Bezedek összekötő út)
5704 j. út korrekciója 1042,3 m (Bezedek-Bóly összekötőút)
5702 j. út korrekciója 737,33 m (Sátorhely-Villány összekötőút)
Lippói körforgalom és a hozzá kapcsolódó utak korrekciója:
5702 j. út korrekciója 220 m (Majsi ág)
5704 j. út korrekciója 134,4 m (Töttösi ág)
5702 j. út korrekciója 143,94 m (Lippói ág)
57108 j. út korrekciója 174,05 m (Bezedeki ág)
Egyéb utak
Ivándárda, Komplex ellenőrző hely:
M6 autópálya 210+100 km szelvény környezetében a pálya két oldalán összesen 2 db hídmérleggel, 2 db tengelyterhelés mérővel, 2 db tengelysúlymérő épülettel, 2 db szociális épülettel, 30 db tgk és 26 szgk parkolóhellyel
Mérnökségi telep építése, az építési engedély beszerzése és kiviteli terv készítése:
57. sz. főút és az 56113 j. mellékút kereszteződésénél található területen, 2 telek kialakítását tervezzük: a mellékúthoz kapcsolódó telken kap helyet a külső parkoló és külső kerékpártároló, mely közforgalomnak átadott területként fog működni. Ezen keresztül közelíthető meg a 29 990 m2 területű telek, melyen a mérnökségi telep kerül kialakításra.
Tervezett létesítmények:
Irodaépület (hasznos alapterülete: 1397,27 m2)
Hídmérleg
Üzemanyagtöltő
Raktár (hasznos alapterülete: 1481,56 m2)
Sótároló (hasznos alapterülete: 1376,35 m2)
Garázs (hasznos alapterülete: 2339,38 m2)
Műhely (hasznos alapterülete: 1262,64 m2)
Kisbusz tároló (hasznos alapterülete: 321,32 m2)
Elemes tároló (8 egység)
Depónia terület
39 db személygépkocsi parkolóhely
Fedett kerékpártároló (20 férőhelyes)
Közművek:
Hírközlés
Kis- és középfeszültségű villamos vezetékek
Nagyfeszültségű villamos vezetékek
Vízellátás, csatornázás
Szénhidrogén vezetékek
Vasúti hírközlés és biztosítóberendezés
Áramütés elleni védelem
Üzemi hírközlés"
forrás: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:627699-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

Tehát, nem 20 km aszfalt épül belőle, oszt' csá, ahogy beállítod, hanem olyan piszlicsáré dolgok, mint mindenféle vezetékek; üzemanyagtöltő, hídmérleg, garázsok, tárolók (több mint fél hektár alapterületű fedett építmény); irodaépület (1400 nm), pihenő, több parkoló; mellékutak javítása; 16 hídműtárgy (amiből van, ami 67 m-hosszú); 3 különszintű csomópont. Gondolom még a földtulajokat is ki kell fizetni.
Szóval ennyit a hitelesség kedvéért.
Ezután kell még minősíteni a cikket?
 
K

kamm

Guest
Nem vagyok útépítő, nem tudom az árakat, de mondjuk az, hogy 20 km autópálya és annak km-e 4,5 milliárd egy elég prolihergelő adat, mert nem derül ki, hogy mit tartalmaz az adott szakasz.
Álljon itt a nem részletezett felsorolás:
"Rövid meghatározás:

M6 autópálya Bóly-Ivándárda közötti szakasz megvalósítása a 192+200 - 212+139 km szelvények közötti megvalósítás
Tervezési sebesség: 130 km/h
M6 autópálya
Forgalmi sáv szélessége: 3,75 m
Sávok száma: 2×2 forgalmi sáv,
Gyorsító-lassítósávok szélessége: 3,75 m
Középső elválasztó sáv szélessége 3,60 m, ebből biztonsági sáv 0,5 m
Üzemi sáv szélessége: 3,0 m
Padka:
Füvesített padka: 1.00 m
Gyorsító-lassító sáv padka: 2.00 m
Ebből biztonsági sáv: 0.25 m
Koronaszélesség: 26,6 m
M6 autópálya gyűjtő-elosztó pálya:
Forgalmi sáv szélessége: 3,5 m
Sávok száma: 2
Padka: 1.50 m
Ebből belső biztonsági sáv: 0.50 m
Külső biztonsági sáv: 0.25 m
Belső füvesített padka: 1.00 m
Külső füvesített padka 1.25 m
Koronaszélesség: 10.00 m
Különszintű csomópontok, pihenőhelyek:
3 különszintű forgalmi csomópont
M6 - M60 elválási csomópont
Bóly Keleti csomópont
Villányi csomópont
Komplex pihenőhely Nagynyárád
Műtárgyak, hidak:
16 db hídműtárgy, melyből a B1968 j. főpálya feletti vasútvonalat keresztező híd szabadnyílása 67 m
Országos közutak korrekciója:
5703 j. út korrekciója 859,4 m (Nagynyárád _Bóly összekötőút)
Tervezett 5718 j. út 1920 m (M6 - Bezedek összekötő út)
5704 j. út korrekciója 1042,3 m (Bezedek-Bóly összekötőút)
5702 j. út korrekciója 737,33 m (Sátorhely-Villány összekötőút)
Lippói körforgalom és a hozzá kapcsolódó utak korrekciója:
5702 j. út korrekciója 220 m (Majsi ág)
5704 j. út korrekciója 134,4 m (Töttösi ág)
5702 j. út korrekciója 143,94 m (Lippói ág)
57108 j. út korrekciója 174,05 m (Bezedeki ág)
Egyéb utak
Ivándárda, Komplex ellenőrző hely:
M6 autópálya 210+100 km szelvény környezetében a pálya két oldalán összesen 2 db hídmérleggel, 2 db tengelyterhelés mérővel, 2 db tengelysúlymérő épülettel, 2 db szociális épülettel, 30 db tgk és 26 szgk parkolóhellyel
Mérnökségi telep építése, az építési engedély beszerzése és kiviteli terv készítése:
57. sz. főút és az 56113 j. mellékút kereszteződésénél található területen, 2 telek kialakítását tervezzük: a mellékúthoz kapcsolódó telken kap helyet a külső parkoló és külső kerékpártároló, mely közforgalomnak átadott területként fog működni. Ezen keresztül közelíthető meg a 29 990 m2 területű telek, melyen a mérnökségi telep kerül kialakításra.
Tervezett létesítmények:
Irodaépület (hasznos alapterülete: 1397,27 m2)
Hídmérleg
Üzemanyagtöltő
Raktár (hasznos alapterülete: 1481,56 m2)
Sótároló (hasznos alapterülete: 1376,35 m2)
Garázs (hasznos alapterülete: 2339,38 m2)
Műhely (hasznos alapterülete: 1262,64 m2)
Kisbusz tároló (hasznos alapterülete: 321,32 m2)
Elemes tároló (8 egység)
Depónia terület
39 db személygépkocsi parkolóhely
Fedett kerékpártároló (20 férőhelyes)
Közművek:
Hírközlés
Kis- és középfeszültségű villamos vezetékek
Nagyfeszültségű villamos vezetékek
Vízellátás, csatornázás
Szénhidrogén vezetékek
Vasúti hírközlés és biztosítóberendezés
Áramütés elleni védelem
Üzemi hírközlés"
forrás: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:627699-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

Tehát, nem 20 km aszfalt épül belőle, oszt' csá, ahogy beállítod, hanem olyan piszlicsáré dolgok, mint mindenféle vezetékek; üzemanyagtöltő, hídmérleg, garázsok, tárolók (több mint fél hektár alapterületű fedett építmény); irodaépület (1400 nm), pihenő, több parkoló; mellékutak javítása; 16 hídműtárgy (amiből van, ami 67 m-hosszú); 3 különszintű csomópont. Gondolom még a földtulajokat is ki kell fizetni.
Szóval ennyit a hitelesség kedvéért.
Ezután kell még minősíteni a cikket?

Wow, M6 lemegy Ivandardaig? Ezt nem ertem... ott volt a Mohacsrol jovo fout (56?) anno az udvari FEPhez (amikor a haboru kozelsege miatt lezartuk, akkor jarorben ott zavargasztuk vissza a letevedt autosokat), az egyenesen vitt Eszekre a tuloldalon, hogyhogy nem azt szelesitettek?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 254
113
Wow, M6 lemegy Ivandardaig? Ezt nem ertem... ott volt a Mohacsrol jovo fout (56?) anno az udvari FEPhez (amikor a haboru kozelsege miatt lezartuk, akkor jarorben ott zavargasztuk vissza a letevedt autosokat), az egyenesen vitt Eszekre a tuloldalon, hogyhogy nem azt szelesitettek?
Nem tudom. Nagyon kicsi jelenleg a forgalom az 56-oson. Én úgy gondolom, hogy többek közt Szlavóniát és Boszniát szeretnék jobban bekötni Közép-Európába. Egyrészt elhangzott pár éve, hogy a horvátoknak felajánlották, hogy fejlesszünk közösen a térségben, mert náluk Szalvónia, nálunk Baranya van leszakadva az átlagtól és dolgozzunk össze. Másrészt Nyugat-Balkán mindig is kiemelt figyelmet kapott a magyar geopolitikában, ugye erről árulkodnak olyan mellékes tekinthető, de valószínűleg nem ok nélkül feltünő térkép Orbán Viktor mögött, ami Bosznia-Hercegovinával kapcsolatos. Meg több esetben tárgyalt különböző boszniai vezetőkkel.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 254
113
Nem tudom. Nagyon kicsi jelenleg a forgalom az 56-oson. Én úgy gondolom, hogy többek közt Szlavóniát és Boszniát szeretnék jobban bekötni Közép-Európába. Egyrészt elhangzott pár éve, hogy a horvátoknak felajánlották, hogy fejlesszünk közösen a térségben, mert náluk Szalvónia, nálunk Baranya van leszakadva az átlagtól és dolgozzunk össze. Másrészt Nyugat-Balkán mindig is kiemelt figyelmet kapott a magyar geopolitikában, ugye erről árulkodnak olyan mellékes tekinthető, de valószínűleg nem ok nélkül feltünő térkép Orbán Viktor mögött, ami Bosznia-Hercegovinával kapcsolatos. Meg több esetben tárgyalt különböző boszniai vezetőkkel.
Még annyival szeretném kiegészíteni, amit azóta néztem, hogy Szarajevótól nagy autópálya építés zajlik, amely egyenest az M6 szlavón folytatásába torkollik. Körülbelül -légvonalban!- 100 km van, hogy végig érjen. Tehát nem a jövőbe mutatók azok az újságírói vélemények, hogy az M6 a semmibe vezet és, hogy nem lesz rövidebb az út a horvát partokig (már ha valakinek és a pályának az lenne a céliránya). Valószínűleg uniós cél is az összeköttetés megteremtése, így az M6-os befejezése is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 316
113
Összesen 1433 beruházás létrejöttét segítették, ezek a beruházások 1676 milliárd forint értékben jönnek létre, amelyekhez 472 milliárd forintnyi támogatást adtak.

Szíjjártó Péter megjegyezte: ezekkel összesen 12 603 új munkahely létrehozásához és 264 595 munkahely megtartásához járultak hozzá.

A miniszter hangsúlyozta: a magyar gazdaság életerejét mutatja, hogy a kis- és közepes mértékű beruházások 80 százalékát magyar cégek hajtják végre. A magyar és a német gazdaság összenövésének újabb jele, hogy a legtöbb nagyberuházás (szám szerint 19) német nagyvállalatok jóvoltából érkezik az országba - tette hozzá.

Szijjártó Péter kitért arra: a keleti nyitás stratégia sikerére az szolgáltat újabb bizonyítékot, hogy a nagyberuházások összesített értékének majdnem fele (48 százaléka) keleti országok - Kína, Korea, Japán és India - vállalataihoz köthető.


--------------

A kormány intézkedései mellett a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az év során mintegy 5800 milliárd forintot, a GDP 13 százalékával megegyező forrást juttatott a gazdaságba, ezzel megelőzve, hogy a gazdasági és egészségügyi válságból pénzügyi válság is kialakuljon.

A felzárkózás ütemének fenntartásához azonban további lépések lesznek szükségesek - tette hozzá. Egyrészt a beruházási rátát évi 25 százalék felett kell tartani, ehhez az állami beruházások növelésére és a lakossági beruházások támogatására egyaránt szükség lesz. Másrészt a válság során megszűnő munkahelyek helyett legalább ugyanannyi, de a korábbiaknál termelékenyebb munkahelyet kell teremteni; végül el kell kerülni a hitel nélküli kilábalást.


-----------------

Becslésünk szerint az államháztartás hiánya az év végére meghaladhatja a négyezer milliárd forintot, miközben a költségvetési törvényben csak 367 milliárd forintot engedélyeztek.

-----------------

Az államháztartási törvény előírja, hogy a kormány december 31-ig hozza nyilvánosságra a következő három év költségvetési keretszámait, a várható hiány és az államadósság mértékét, illetve minden egyes minisztériumra lebontva, hogy azok milyen költségvetésre számíthatnak a következő években. A koronavírus-járványra hivatkozva a kormányfő mentesítette a Varga Mihály vezette Pénzügyminisztériumot a középtávú költségvetési terv nyilvánosságra hozása alól mindaddig, míg tart a „veszélyhelyzet”.

----------------
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Féloff.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Féloff.
Majd elválik. 10 éve már mindjárt jön a csőd, aztán valahogy mégis elmaradt, és nőtt a gazdaság végig. Szerintem megtanulták 2006-ban, hogy nem érdemes tele kasszát hagyni választás előtt, mert akkor az ellenfél tud belőle kiköltekezni ha nyer. Érdemes előtte üresre adakozni magad, hogy nyerj a választáson, aztán meg ha enm jött össze, más baja a számla rendezése...
 
G

Galthran

Guest
Off

Hát a típusát meg nem mondom.
De ha eszemben lesz megnézem.
én a közeli kisvárosból a falumba iylenekkel járok: https://hu.wikipedia.org/wiki/Credo_Econell gondolom akkor más mint amiről te beszélsz
A kínai szerintem nem mérce.
nem,de nálunk előtte kínai vackok jártak,ahhoz tudom csak mérni :D
A volvó meg ha Pesten jársz vele, gondolom városi használatra van.
nem egészen, a fent említett kisvárosból megyek vele pestre, ez helyközi vagy mi a pontos megnevezése

Pár éve elkaptam egy beszélgetést a sofőr és egy utas között.
A sofőr a credo tulajdonosi hátterét taglalta.
Ő úgy vélte nem hiába nyer tendereket:D.

Ja én 175 vagyok. És nekem gáz.
Az ülőlap rövidsége a legnagyobb problémám.


De mivel írtad jó a comment így gondolom a lényeg azért átjött.
persze átjött, pont ezért nem értettem. szerintem a magyar buszos bohóckodások közül ez a credo/kravtex a legjobb, a többi az általad elírtakhoz hasonló közpénznyelő, egy tucatos szériákkal meg méregdrága legózással.

én ugy tudtam hogy sokáig pont azért nem rendelt tőlük a volán mert gyurcsány-közeli (volt?) a vezetőség :eek: én legalábbis így emlékszem
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
én a közeli kisvárosból a falumba iylenekkel járok: https://hu.wikipedia.org/wiki/Credo_Econell gondolom akkor más mint amiről te beszélsz

nem,de nálunk előtte kínai vackok jártak,ahhoz tudom csak mérni :D

nem egészen, a fent említett kisvárosból megyek vele pestre, ez helyközi vagy mi a pontos megnevezése


persze átjött, pont ezért nem értettem. szerintem a magyar buszos bohóckodások közül ez a credo/kravtex a legjobb, a többi az általad elírtakhoz hasonló közpénznyelő, egy tucatos szériákkal meg méregdrága legózással.

én ugy tudtam hogy sokáig pont azért nem rendelt tőlük a volán mert gyurcsány-közeli (volt?) a vezetőség :eek: én legalábbis így emlékszem
Off.

Nem ilyen.
A lábtér szerintem azért kicsi (érződik annak) mert az ülőlap olyan rövid, hogy a combom közepéig sem ér.
A setránál sokkal hosszabb.
Ma kocsival mentem dolgozni, azon meg a térdhajlatomig ér.

Szóval vagy vigyázban ülök, ami nekem kényelmetlen, vagy kicsit előrébb csúszva, ilyenkor a lábam alig fér.
A kerék mögött még annyira nem.
De mondjuk az csak egy sor problémája jobb oldalt.

A kínairól is láttam valami okfejtést médiában, ott is volt valami huncutság, de az is rég volt.

Én mostanában nem utaztam max 30 éves ikaruson ezeken kívül. (meg párszor MAN-nal de az nem rémlik)
Sajnos annak is jobb volt számomra az ülése.

Nem emlékszem a sofőr okfejtésére. Valami volt volános főmuftiról beszélt.
Ez kb 7 éve volt. :D
Úgyhogy elötte nyertek még ferenc testvérnél(szigorúan kisbetüvel), vagy mikor azt nekem homály fedi.
De jobban utána kellene keresni.

On
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Majd elválik. 10 éve már mindjárt jön a csőd, aztán valahogy mégis elmaradt, és nőtt a gazdaság végig. Szerintem megtanulták 2006-ban, hogy nem érdemes tele kasszát hagyni választás előtt, mert akkor az ellenfél tud belőle kiköltekezni ha nyer. Érdemes előtte üresre adakozni magad, hogy nyerj a választáson, aztán meg ha enm jött össze, más baja a számla rendezése...
ja a felperzselt föld.. milyen civilizált ötlet. ja, nem. Inkább diktátoros.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
én a közeli kisvárosból a falumba iylenekkel járok: https://hu.wikipedia.org/wiki/Credo_Econell gondolom akkor más mint amiről te beszélsz

nem,de nálunk előtte kínai vackok jártak,ahhoz tudom csak mérni :D

nem egészen, a fent említett kisvárosból megyek vele pestre, ez helyközi vagy mi a pontos megnevezése


persze átjött, pont ezért nem értettem. szerintem a magyar buszos bohóckodások közül ez a credo/kravtex a legjobb, a többi az általad elírtakhoz hasonló közpénznyelő, egy tucatos szériákkal meg méregdrága legózással.

én ugy tudtam hogy sokáig pont azért nem rendelt tőlük a volán mert gyurcsány-közeli (volt?) a vezetőség :eek: én legalábbis így emlékszem
Üdv!
A kravtex tulaja tényleg gyf cimbije volt.
A mosonmagyaróvári buszpályaudvar átadóján 2000 valamikor, úgy kezdte a beszédét, hogy "Kedves elvtársak!" Amúgy elég nagy seggfej.