Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 316
113
Mivel ez az Uniós döntés született, át kell állítani az európai autóipart elektromosra. Annyu beruházást kell lenyúlni, amennyit lehet. A piac újraosztása zajlik.

Az európai autóipar meg tiltakozik, hogy nem ez a jó irány, nem az elektromos hajtásé a jövő...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 550
97 618
113
Az európai autóipar meg tiltakozik, hogy nem ez a jó irány, nem az elektromos hajtásé a jövő...
Ezen már túl vagyunk. Aki okoskodott eltávolították elég drasztikus módszerekkel. A böribe is benézett kis időre egy-két kevésbé szerencsés. De az üzenet átment, már mki magáévá tette az irányt. Max. a határidőkön huzakodnak, ott próbálnak vmi értelmet vinni az átalakításba.

De mivel az európai gyártók nem ilyen gyors váltásra készültek, ezért nincs európai akksigyártás. Meg kell venni. Ázsia itt beelőzött. Jelentős euromilliárdokat fog pumpálni az európai autoipar hibás vagy korrupciógyanus politikai döntések miatt Ázsiába.

Mi itt próbáljuk kiszakítani a magunk kis szeletét.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 316
113
Ezen már túl vagyunk. Aki okoskodott eltávolították elég drasztikus módszerekkel. A böribe is benézett kis időre egy-két kevésbé szerencsés. De az üzenet átment, már mki magáévá tette az irányt. Max. a határidőkön huzakodnak, ott próbálnak vmi értelmet vinni az átalakításba.

De mivel az európai gyártók nem ilyen gyors váltásra készültek, ezért nincs európai akksigyártás. Meg kell venni. Ázsia itt beelőzött. Jelentős euromilliárdokat fog pumpálni az európai autoipar hibás vagy korrupciógyanus politikai döntések miatt Ázsiába.

Mi itt próbáljuk kiszakítani a magunk kis szeletét.

Előző év végén az európai nagy gyártók közül többen is a hidrogén üzemanyag-cellás hajtásláncot emlegették, mint a jó irány.
Persze az a technológia is gyerekcipőben jár még.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Előző év végén az európai nagy gyártók közül többen is a hidrogén üzemanyag-cellás hajtásláncot emlegették, mint a jó irány.
Persze az a technológia is gyerekcipőben jár még.
Nem tudom, Kósának van-e még önálló gondolata, de ha nincs, akkor beálltunk az E-autókra fogadók táborába, központilag:

4. Reménytelen a hidrogénmeghajtás a közlekedésben​

A műsornak még mindig csak a 11. percében járunk, amikor Kósa technológiai kérdésekbe bonyolódik bele. „Fel van találva a világ legesleghatékonyabb, alternatív üzemanyaggal menő erőforrása? Igen, úgy hívják, hogy üzemanyagcella vagy hidrogéncella. Az összes űrtechnológiában ezt használják, ahol ez értelmes. Csak nem tudjuk gyártani. Mármint tudjuk gyártani, csak aranyáron. Ezzel nem lehet kiállni a közlekedésbe, mert ez reménytelen.” Ne is menjünk bele abba, hogy mennyire erős érv egy innovációs téma kapcsán, hogy „ez reménytelen”! A hidrogénmeghajtású közlekedés reménytelenségét mi sem cáfolja jobban, minthogy a japán Toyota már több mint 10 ezer darabot adott el a világ első hidrogéncellás autójából, a Miraiból, idén pedig elkezdik a modell tömeggyártását: a cég előrejelzése szerint 2021-ben már Magyarországon is kapható lesz.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 550
97 618
113
Előző év végén az európai nagy gyártók közül többen is a hidrogén üzemanyag-cellás hajtásláncot emlegették, mint a jó irány.
Persze az a technológia is gyerekcipőben jár még.
Mindig felröppenek alternatív ötletek, de ha a nagy egészet nézed a kutya ugat, a karaván halad. Én sem örültem ennek a döntésnek, de elfogadtam. Amit nem tudsz megváltoztatni, ahhoz alkalmazkodj.

Most ez az irány. Az elektromos autozás a jövő. Legalább a városi legszennyezettség csökken. A Föld CO2 kibocsátása és a teljes környezeti terhelés nem fog csökkeni, hála a szuperkörnyezetbarát akkumlátoroknak és a villamosenergiatermelésnek. Ebből is latszik, hogy a technológiaváltást megidealógizáló környezetvédelmi propaganda, csak jól hangzó marketingszöveg, nincs mögötte tartalom. De erre most senki sem kíváncsi, haladjunk!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Előző év végén az európai nagy gyártók közül többen is a hidrogén üzemanyag-cellás hajtásláncot emlegették, mint a jó irány.
Persze az a technológia is gyerekcipőben jár még.

Az még elbaszottabb dolog, ugyanannyi áramból 60%-kal kisebb hatótáv a tisztán villanyhoz képest.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
Mindig felröppenek alternatív ötletek, de ha a nagy egészet nézed a kutya ugat, a karaván halad. Én sem örültem ennek a döntésnek, de elfogadtam. Amit nem tudsz megváltoztatni, ahhoz alkalmazkodj.

Most ez az irány. Az elektromos autozás a jövő. Legalább a városi legszennyezettség csökken. A Föld CO2 kibocsátása és a teljes környezeti terhelés nem fog csökkeni, hála a szuperkörnyezetbarát akkumlátoroknak és a villamosenergiatermelésnek. Ebből is latszik, hogy a technológiaváltást megidealógizáló környezetvédelmi propaganda, csak jól hangzó marketingszöveg, nincs mögötte tartalom. De erre most senki sem kíváncsi, haladjunk!
Ez az egész dodzsemautózásos őrület csak addig fog tartani, amíg;
1. be nem üt a közelgő kis-jégkorszak,
2. telibe nem kapja az egész holofedélzetet egy gigászi napvihar
..
Aztán utána lehet visszamenni évet ismételni a műhely hátsó traktusába...
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
Még egy akku gyár?!?

Az SK Innovation céggel Magyarország történetének legnagyobb- 2,3 milliárd dollár- zöldmezős beruházását fogják véghez vinni Iváncsán. Az elektromos akkumulátor gyárral 2.500 új munkahelyet teremtenek.
Igen!
Alig egy héttel azután, hogy tüzet fog! és leég a kizárólag magyar tulajdonú Jász-Plasztik Kft. 9 ezer négyzetméteres üzemegysége!
..
"Pócs János, a térség országgyűlési képviselője csütörtökön közösségi oldalán videóban tette közzé, hogy a káreset után a kormány minden lehetséges támogatást megad annak érdekében, hogy a Jász Plasztik üzemegysége biztosítsa a megélhetést a dolgozóknak."
..
Vagy ennyire gyenge a magyar elhárítás, vagy ennyire magas szinten vannak hazaárulók!
EZ ELKÉPESZTŐ!

:hadonaszos:
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
1986. május 26. - Leég a "Mikroelektronika" Újpesten! :mad:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 550
97 618
113
Igen!
Alig egy héttel azután, hogy tüzet fog! és leég a kizárólag magyar tulajdonú Jász-Plasztik Kft. 9 ezer négyzetméteres üzemegysége!
..
"Pócs János, a térség országgyűlési képviselője csütörtökön közösségi oldalán videóban tette közzé, hogy a káreset után a kormány minden lehetséges támogatást megad annak érdekében, hogy a Jász Plasztik üzemegysége biztosítsa a megélhetést a dolgozóknak."
..
Vagy ennyire gyenge a magyar elhárítás, vagy ennyire magas szinten vannak hazaárulók!
EZ ELKÉPESZTŐ!
Nem ugyanazon a pályán játszanak. A koreaiak elektromos autók akksijait fogják gyártani 2.500 emberrel, itt ahogy utánaolvastam 45 ember dolgozott és hagyományos akksikat gyártottak.

De szép konteo! ;)
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
Nem ugyanazon a pályán játszanak. A koreaiak elektromos autók akksijait fogják gyártani 2.500 emberrel, itt ahogy utánaolvastam 45 ember dolgozott és hagyományos akksikat gyártottak.

De szép konteo! ;)
OK! :D
És a munka nélkül maradt munkások?
A toborzás gyorsan fog menni...:rolleyes:
Tudom, hogy nagy konteósnak gondoltok, de van ilyen véletlen? o_O
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Igen!
Alig egy héttel azután, hogy tüzet fog! és leég a kizárólag magyar tulajdonú Jász-Plasztik Kft. 9 ezer négyzetméteres üzemegysége!
..
"Pócs János, a térség országgyűlési képviselője csütörtökön közösségi oldalán videóban tette közzé, hogy a káreset után a kormány minden lehetséges támogatást megad annak érdekében, hogy a Jász Plasztik üzemegysége biztosítsa a megélhetést a dolgozóknak."
..
Vagy ennyire gyenge a magyar elhárítás, vagy ennyire magas szinten vannak hazaárulók!
EZ ELKÉPESZTŐ!

:hadonaszos:

SK komáromi gyára is gyulladt már ki, 47 tűzoltó autó vonult ki, teljes hírzárlat hivatalosan csak kisebb tűz volt, semmi mérgező nem került a levegőbe...
 

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
781
2 301
93
Nem tudom, Kósának van-e még önálló gondolata, de ha nincs, akkor beálltunk az E-autókra fogadók táborába, központilag:

4. Reménytelen a hidrogénmeghajtás a közlekedésben​

A műsornak még mindig csak a 11. percében járunk, amikor Kósa technológiai kérdésekbe bonyolódik bele. „Fel van találva a világ legesleghatékonyabb, alternatív üzemanyaggal menő erőforrása? Igen, úgy hívják, hogy üzemanyagcella vagy hidrogéncella. Az összes űrtechnológiában ezt használják, ahol ez értelmes. Csak nem tudjuk gyártani. Mármint tudjuk gyártani, csak aranyáron. Ezzel nem lehet kiállni a közlekedésbe, mert ez reménytelen.” Ne is menjünk bele abba, hogy mennyire erős érv egy innovációs téma kapcsán, hogy „ez reménytelen”! A hidrogénmeghajtású közlekedés reménytelenségét mi sem cáfolja jobban, minthogy a japán Toyota már több mint 10 ezer darabot adott el a világ első hidrogéncellás autójából, a Miraiból, idén pedig elkezdik a modell tömeggyártását: a cég előrejelzése szerint 2021-ben már Magyarországon is kapható lesz.

Az SK-akkugyára és a többi is telitalálat. Így vagy úgy. Ugyanis ha annyira befutna a hidrogén verzió mint ahogy sokan gondolják,abba is kell nem hagyományos akkupakk. Az egy kérdés hogy nem annyi,de KELL! Ráadásul horror áron lehet ki építeni nekik a tankolási lehetőséget. Szóval,ott is vannak infrastruktúrális,és gazdaságossági kihívások. Szóval ami itt felépült és még épülni fog,gyártó kapacitás,az teljesen releváns keresletre épül a jövőre nézve,minden szempontból.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
T

Törölt tag 1711

Guest
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 254
113
És ott, ahol létesül, lesz elég munkaerő a környéken? (Székesfehérvár-BP-Dunaújváros)