Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
3 701
8 990
113
Győrnek tudod mi a neve? A vizek városa. Mosoni-Duna, Rába, Rábca, Marcal. De a Duna sincs messze....
A Duna kivételével melyiknek van valami haj de nagy vízhozama? Ha aszály van, akkor hiába relatíve nagy a vízgyűjtő területük, nem lesz bennük érdemi vízmennyiség.
Másrészről pedig a Duna esetén is folyton problémát okoz nyaranta az alacsony vízállás, az uszályok nem vagy csak jelentősen csökkentett kapacitással tudnak közlekedni. Ezen egy masszív vízkivétel biztos sokat segít... (De akár a paksi atomerőművet is említhetném, számára létfontosságú a Duna vize, hisz ezzel hűtik a reaktorblokkokat. Túl alacsony vízszint esetén korlátozni kell a teljesítményét.)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 932
62 520
113
Győrnek tudod mi a neve? A vizek városa. Mosoni-Duna, Rába, Rábca, Marcal. De a Duna sincs messze....
És kit érdekel, hogy mi a NEVE.
A realitás az, hogy nincs víz.
A szart is lehet cukrozni, attól nem lesz csokoládé.

Amúgy pont nemrég olvastam valamelyik ilyen üzemről, ahol sikerült fain módon elszennyezni a környező vizeket és már a Dunát majdnem elérte a talajvíz szennyezés.

Az már csak bónuszpálya, hogy csak a hype és támogatás agyatlanság hajtja ezeket a projekteket.
Ez az akkutechnológia a kocsik számára és tömeges használatra alkalmatlan.
Pont olyan rövidtávú felélése zajlik a környezetnek, mint a Balaton lebetonozása, az erdők tarvágása, aztán majd amikor egyszerre összeér az egész akkor lehet majd nagyokat pislogni...
 

Kopi2000

Well-Known Member
2022. március 27.
2 866
3 772
113
A Duna kivételével melyiknek van valami haj de nagy vízhozama? Ha aszály van, akkor hiába relatíve nagy a vízgyűjtő területük, nem lesz bennük érdemi vízmennyiség.
Másrészről pedig a Duna esetén is folyton problémát okoz nyaranta az alacsony vízállás, az uszályok nem vagy csak jelentősen csökkentett kapacitással tudnak közlekedni. Ezen egy masszív vízkivétel biztos sokat segít... (De akár a paksi atomerőművet is említhetném, számára létfontosságú a Duna vize, hisz ezzel hűtik a reaktorblokkokat. Túl alacsony vízszint esetén korlátozni kell a teljesítményét.)
Csak egy adalek, az elmult 5 evben kb. 25 %-kal csokkent a Tisza es a Duna, MO-ra erkezo vizmennyisege....
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
3 701
8 990
113
A Duna kivételével melyiknek van valami haj de nagy vízhozama? Ha aszály van, akkor hiába relatíve nagy a vízgyűjtő területük, nem lesz bennük érdemi vízmennyiség.
Másrészről pedig a Duna esetén is folyton problémát okoz nyaranta az alacsony vízállás, az uszályok nem vagy csak jelentősen csökkentett kapacitással tudnak közlekedni. Ezen egy masszív vízkivétel biztos sokat segít... (De akár a paksi atomerőművet is említhetném, számára létfontosságú a Duna vize, hisz ezzel hűtik a reaktorblokkokat. Túl alacsony vízszint esetén korlátozni kell a teljesítményét.)

Csak egy adalek, az elmult 5 evben kb. 25 %-kal csokkent a Tisza es a Duna, MO-ra erkezo vizmennyisege....
Egy kiegészítés:
A természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvény 18. § (1) bekezdése szerint "A természetes és természetközeli állapotú vizes élőhelyen, a természeti értékek fennmaradásához, a természeti rendszerek megóvásához, fenntartásához szükséges vízmennyiséget (ökológiai vízmennyiség) mesterséges beavatkozással elvonni nem lehet.
(2) * Az (1) bekezdésben meghatározott vízmennyiséget a természetvédelmi hatóság állapítja meg.
"

Tehát egy minimumszint elérése után semmilyen vízkivétel nem engedélyezett.
 

Kopi2000

Well-Known Member
2022. március 27.
2 866
3 772
113
Egy kiegészítés:
A természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvény 18. § (1) bekezdése szerint "A természetes és természetközeli állapotú vizes élőhelyen, a természeti értékek fennmaradásához, a természeti rendszerek megóvásához, fenntartásához szükséges vízmennyiséget (ökológiai vízmennyiség) mesterséges beavatkozással elvonni nem lehet.
(2) * Az (1) bekezdésben meghatározott vízmennyiséget a természetvédelmi hatóság állapítja meg.
"

Tehát egy minimumszint elérése után semmilyen vízkivétel nem engedélyezett.
Valojaban az aszaly nemcsak az Alfoldet erinti, hanem tendenciozusan a nagy ( es kisebb) folyoink vizgyujtojet...
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
20 124
68 597
113
Persze ha aszály van nincs víz, de a Kisalföld talán az Alpkolja után a legcsapadékosabb terület.

Nem a gyárak miatt ürül ki a meder....ez egy BAROMSÁG!!! Ezzel a hozzáállással csukjuk be a boltot és legyünk Flower Power Ibiza. Lehet csöveskedni mont a Városligetben G Ras féle hippik.

Ha vmi gyar szennyez meg kell büntetni a környezetvédelmi szabályokat be kell velük tartatni, ha kell szigorítani, de nem a gyárakat, a munkahelyeket elüldözni. A magyar gazdasági növekedést, Mo. exportpotenciálját a jólét megteremtésének alapjait fektetik le.

Az hogy milyen technológiát kell alkalmazni az autoiparban az nem itt dőlt el Viszont ha jó ütemben felülünk a vonatra felemelhet. Sztem ezt az esélyt megragadni, nem eldobni kell.

De oké vágjuk ezt az egész bulit a kukába!!! Van alternatív javaslat?? Van más kitörési lehetőség???

Tudom az oktatás, tudas alapu tarsqdalom, majd 10-15 év múlva lehet is eredménye ha nem csak egy utópia. De nem is kell vagy vagy kezelni. Lehet parhuzamosan próbálkozni. .
 

Kopi2000

Well-Known Member
2022. március 27.
2 866
3 772
113
Persze ha aszály van nincs víz, de a Kisalföld talán az Alpkolja után a legcsapadékosabb terület.

Nem a gyárak miatt ürül ki a meder....ez egy BAROMSÁG!!! Ezzel a hozzáállással csukjuk be a boltot és legyünk Flower Power Ibiza. Lehet csöveskedni mont a Városligetben G Ras féle hippik.

Ha vmi gyar szennyez meg kell büntetni a környezetvédelmi szabályokat be kell velük tartatni, ha kell szigorítani, de nem a gyárakat, a munkahelyeket elüldözni. A magyar gazdasági növekedést, Mo. exportpotenciálját a jólét megteremtésének alapjait fektetik le.

Az hogy milyen technológiát kell alkalmazni az autoiparban az nem itt dőlt el Viszont ha jó ütemben felülünk a vonatra felemelhet. Sztem ezt az esélyt megragadni, nem eldobni kell.

De oké vágjuk ezt az egész bulit a kukába!!! Van alternatív javaslat?? Van más kitörési lehetőség???

Tudom az oktatás, tudas alapu tarsqdalom, majd 10-15 év múlva lehet is eredménye ha nem csak egy utópia. De nem is kell vagy vagy kezelni. Lehet parhuzamosan próbálkozni. .
A szennyezo iparagat azert hozzak ide, mert itt nem kell betartani a szabalyokat. Egyedi elbiralas van kiemelt projektek eseten... Azok az iparagak is szeretnek ide jonni, amik tul sok termeszeti eroforrast, pld. Vizet igenyelnek. Az olcso munkaero pedig vonzza a nagy manualis munka igenyu beruhazasokat...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
8 546
13 843
113
A Rába Körmendnél normál állapotában.

13201592.jpg


Amikor árad....

maxresdefault.jpg


Valamint, sajnos a mostani állapot....

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U1M2U2NmMzNjI3MTQ1YjU5ZDM0NmNiOTg2MWQ5OTFl.jpg
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
4 519
20 895
113
Ez az akkutechnológia a kocsik számára és tömeges használatra alkalmatlan.
Kínában vidáman használják milliószám ezt az akkutechnológiát autókban-motorokban-rollerekben. Vagy az még nem tömeges használat?
Mellesleg ugyanez az akkutechnológia kerülhet akár pufferakkukba is, mondjuk lakóházakba.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 932
62 520
113
Kínában vidáman használják milliószám ezt az akkutechnológiát autókban-motorokban-rollerekben. Vagy az még nem tömeges használat?
Mellesleg ugyanez az akkutechnológia kerülhet akár pufferakkukba is, mondjuk lakóházakba.
Kocsik számára, mint általános villanyautó. Kínában a villanyautót arra használják, amire jó.
Nem 2.5 tonnás szörnyek vannak az utakon.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 018
3 814
113
Viszont ha jó ütemben felülünk a vonatra felemelhet. Sztem ezt az esélyt megragadni, nem eldobni kell.

De oké vágjuk ezt az egész bulit a kukába!!! Van alternatív javaslat?? Van más kitörési lehetőség???

Tudom az oktatás, tudas alapu tarsqdalom, majd 10-15 év múlva lehet is eredménye ha nem csak egy utópia. De nem is kell vagy vagy kezelni. Lehet parhuzamosan próbálkozni. .
Csak remélem, mivel nem értek hozzá, hogy a dömpingszerűen de települő akkumulátorgyárak technológiája a jövő, és nem egy zsákutca. (Amíg a töltési idejük nem rövidül le 10-20 percre, biztos nem lesznek versenyképesek.)
Az oktatást nem próbáljuk párhuzamosan fejleszteni, az elitképzés kivételével.
Vannak már óvodától kezdve külön fizetős intézmények, lehet oda vinni a gyereket, ha van havi sok tíz- vagy százezer forintod, de a közoktatás csak éppen hogy életben van, jönnek az összevonások iskolák és tantárgyak szintjén, és a munka alapú társadalom számára szükséges mennyiségű ismerettel vértezik csak fel majd a gyerekeket. Ebbe a robotizáció csúnyán bele fog rondítani, lesz egy rakás olyan ember, akinek a munkája fölöslegessé válik, a képzettsége meg alkalmatlanná teszi más munkakör betöltésére.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
4 519
20 895
113
Kocsik számára, mint általános villanyautó. Kínában a villanyautót arra használják, amire jó.
Nem 2.5 tonnás szörnyek vannak az utakon.
Van ott minden, kisautó meg SUV is akkuval.
Egy akkugyár (illetve a mi esetünkben több) léte szerintem pozitív, mert a végtermék több iparágban is hasznosítható, ráadásul exponenciálisan növekvő keresletre számít mindenki. Mi a gond?
 
  • Tetszik
Reactions: BaszTamás

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
4 519
20 895
113
Csak remélem, mivel nem értek hozzá, hogy a dömpingszerűen de települő akkumulátorgyárak technológiája a jövő, és nem egy zsákutca. (Amíg a töltési idejük nem rövidül le 10-20 percre, biztos nem lesznek versenyképesek.)
A töltési időt is rövidítik, de pl a kínai Nio pont minap jelentette be a biatorbágyi akkucsere-állomásuk gyártását.
És ahogy fentebb írtam, ezek a gyárak később gyárthatnak másba is akkumulátorokat, az most történetesen egy adottság, hogy a villanyautópiac nem tud eleget felszívni ezekből és csak oda gyártanak majd.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 932
62 520
113
Van ott minden, kisautó meg SUV is akkuval.
Egy akkugyár (illetve a mi esetünkben több) léte szerintem pozitív, mert a végtermék több iparágban is hasznosítható, ráadásul exponenciálisan növekvő keresletre számít mindenki. Mi a gond?
Az expoenciális szó használata mára teljesen jelentéstartalom nélküli és kiüresedett lett.
Az, hogy ez adott esetben meg pont ilyen trendű környezet szétkúrásával jár, az már valahogy sokak ingerküszöbét nem üti meg.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
855
3 831
93
Szerintem az is, aki egy kiszáradó országba masszívan vízigényes iparágat telepít nagy számban…
Be kéne végre látni, hogy a korlátozottan hozzáférhető természeti erőforrásokat nem szabad féktelenül alárendelni az emberi igényeknek és mind felhasználni.
Vissza van forgatva a víz ZÁRT rendszerben.
Gödnél tudomásom szerint 10méterenként vannak szenzorok a földben, amik nem jeleznek semmit.
Volt egy sötétzöld vizsgálat pár éve, arra hivatkoznak mindig, hogy szennyezik a vuzet.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 932
62 520
113
Vissza van forgatva a víz ZÁRT rendszerben.
Gödnél tudomásom szerint 10méterenként vannak szenzorok a földben, amik nem jeleznek semmit.
Volt egy sötétzöld vizsgálat pár éve, arra hivatkoznak mindig, hogy szennyezik a vuzet.
Felmondtad a szép elméleti részt.
A realitás meg nagyon más.
A mérés, ami mutatta a szennyezést nem pár éves. 3 hónapos.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and migfun

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
20 124
68 597
113
A szennyezo iparagat azert hozzak ide, mert itt nem kell betartani a szabalyokat. Egyedi elbiralas van kiemelt projektek eseten... Azok az iparagak is szeretnek ide jonni, amik tul sok termeszeti eroforrast, pld. Vizet igenyelnek. Az olcso munkaero pedig vonzza a nagy manualis munka igenyu beruhazasokat...
Csaxólok folyamatisan épülnek az akksigyárak Németországban is. Autóipari technológiaváltás van.Aki kimarad, lemarad. Ott tisztaenergiaközpontnak hívják ezeket. :D







Mennyit tegyek be? Állami támogatással akksigyárak Németországban. A Tesla, a VW mki ezerrel épít. De mi fölényesen küldjük el őket. Pedig elég ritkán adatik ilyen sansz, ilyen gyorsan ekkorát ugrani.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
20 124
68 597
113
. Ebbe a robotizáció csúnyán bele fog rondítani, lesz egy rakás olyan ember, akinek a munkája fölöslegessé válik, a képzettsége meg alkalmatlanná teszi más munkakör betöltésére.
Mo.n sztem leginkább az autógyárak robotizáltak. Mivel a nemeteknel újabb gyárak jobban robotizáltak, mint a német anyavállalataik.
 

Kopi2000

Well-Known Member
2022. március 27.
2 866
3 772
113
Csaxólok folyamatisan épülnek az akksigyárak Németországban is. Autóipari technológiaváltás van.Aki kimarad, lemarad. Ott tisztaenergiaközpontnak hívják ezeket. :D







Mennyit tegyek be? Állami támogatással akksigyárak Németországban. A Tesla, a VW mki ezerrel épít. De mi fölényesen küldjük el őket. Pedig elég ritkán adatik ilyen sansz, ilyen gyorsan ekkorát ugrani.
Nem erre utaltam, hogy ki kell ezeket rugni, de szerintem az e autozas zsakutca. Dolgozok egy projekten, mar epulnek a 200 e m2-es csarnokok es kidwrult, hogy a regionalis ivovizmu nem kepes fedezni a technologia vizigenyet.... Na ez gaz, hogy epites kozben derul ki, hogy 1000 m3/ nap sotalanitott viz nem biztosithato. Februarra meg kell oldani a sajat vizbazis kiepiteset....