Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 558
74 547
113
Erőforrások ellátási lánca változó világunkban

A konferencia témája:
Ez ellátási láncok zökkenőmentes működése kiemelt jelentőségű napjainkban. Jelentős szervezőerejük, értékük és szerepük, akkor válik láthatóvá, amikor működésükbe problémák adódnak. Változó és átstrukturálódó világunkban a helyi és globális ellátási láncok szerepe még inkább felértékelődik. A konferencia célja, ezen változások bemutatása, jó gyakorlatok ismertetése és az újonnan kirajzolódó trendek bemutatása.

Az MTA Veszprémi Területi Bizottsága, Gazdaság-, Jog – és Társadalomtudomány Szakbizottságának Logisztikai Munkabizottsága, az MTA Logisztikai Osztályközi Állandó Bizottság, a Leader`s Habits Nemzetközi Kutatói Hálózat, a Humán Szakemberek Országos Szövetsége, a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Ipar Kamara, a Selye János Egyetem, és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös konferenciája.

Előadások:
00:10:29 Dr. Csonka Arnold: Ellenállóképesség és alkalmazkodás - Helyi adottságokra épülő élelmiszer láncok
00:29:09 Dr. Dömötörfi Ákos: Bizonytalanság elkerülése napjaink interkontinentális ellátási láncában
00:46:36 Dr. Kollár Csaba: Az ipar 4.0 és a logisztika 4.0 kapcsolata a mesterséges intelligencia korában
01:01:06 Jenei Szonja - Módosné Szalai Szilvia: Zöld HRM - Sokrétű törekvések vállalati stratégiai kerettel
01:18:11 Dr. habil. Vörösmarty Gyöngyi: Beszerzés etikai kérdések újragondolva
01:32:07 Sípos Csanád: A kevesebb néha több - Fenntartható ellátási láncok
01:46:58 Dr. Wirth Ernő: A memória szerepe a munkavégzésben
02:06:03 Dr. Szabó László: Részvétel a digitális ellátási láncban vidéken
02:27:11 Herczeg Márk – Pató Gáborné Dr. habil. Szűcs Beáta: Ellátási láncok válságos időkben


 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 051
92 108
113
a triesti kikötőnk védelme nagyon is indokolná egy "tengó" beszerzését! :hadonaszos:
Igen, úgy néz ki részben olasz Uniós pénzből épül a hadiflotta bázisa.

Lezárták az adásvételi szerződést, és a megvalósítási tervek alapján elkezdődtek az engedélyeztetési eljárások a trieszti kikötő fejlesztéséről, ahol a magyar állam 32 hektár területet szerzett. 2026-ban megindulhat a forgalom a kikötőben. A fejlesztésekhez az olasz fél is hozzájárul uniós forrásokból - mondta el Garai Péter, az Adria Port Zrt. vezérigazgatója egy szakmai konferencián.

Olaszország kapott az Európai Unió Helyreállítási Alapjából 45 millió eurót (18,5 milliárd forintot) külön arra a célra, hogy a trieszti kikötőnél a partszakaszt fejlessze és a tengeri mederkotrást elvégezze.

A merülési mélység 12-13 méter lesz.




afeed542612d1fbda9a349ed06a005a8bd9d7ef7.png


ef2426ed7565d3903fd60f05c35bae2b82ca7ba1.png






78cbb1abad16205db085f2a95bb975a07874b54e.png
dd
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 051
92 108
113
Igen, úgy néz ki részben olasz Uniós pénzből épül a hadiflotta bázisa.

Lezárták az adásvételi szerződést, és a megvalósítási tervek alapján elkezdődtek az engedélyeztetési eljárások a trieszti kikötő fejlesztéséről, ahol a magyar állam 32 hektár területet szerzett. 2026-ban megindulhat a forgalom a kikötőben. A fejlesztésekhez az olasz fél is hozzájárul uniós forrásokból - mondta el Garai Péter, az Adria Port Zrt. vezérigazgatója egy szakmai konferencián.

Olaszország kapott az Európai Unió Helyreállítási Alapjából 45 millió eurót (18,5 milliárd forintot) külön arra a célra, hogy a trieszti kikötőnél a partszakaszt fejlessze és a tengeri mederkotrást elvégezze.

A merülési mélység 12-13 méter lesz.
Tegyük át oda, ahová való. Bocsi.
935016be08f44fe7d2436b4d9c9e48f46f83c06f.png
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 471
24 107
113
Azért a K2, K9.... jöhetne, szabvány ide vagy oda!?
Konkrétan építészeti és épületvillamossági és gépészeti tervekről beszélek, sőt az egyik jelenleg épülő nagy projektüknél a koreai főnök/megbízott konkrétan egy teherhordó falat akart kivetetni....
Amúgy nem vagyok nagy csodálója a koreai haditechnikának, szóval leó és pzh hamarabb.
 
M

molnibalage

Guest
Az hagyján, de amilyen terveket kiküldenek.... Még a koreai szabványnak sem felelnek meg, idehaza meg pláne.
Kaptam már olyan lefordított vákuumszivattyú manualt angolra ferdítve, ahol a szivattyú szívó vezetéke soha nem került nyitott állapotba, de a szivattyú leállítás résznél meg el kellett zárni. És ez így kiment, senkinek nem tűnt fel, nekem szúrt szemet, amikor azt kellett volna használnom...

(A gépelési hibákat nem számoltam a sokadik után...)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 082
10 268
113
Nincs itt semmilyen szelektív optika, egy felbújtó pártpolitikai hírre beraktam egy másik felbújtó pártpolitikai hírt.

Csak tudomásul vétel és korrigálás helyett egyből letámadtál minket mintha ellenségek lennénk teljesen irreleváns dolgokat fejünkhöz vágva.
Lipsitempó.
Mészáros Lőrinc túlárazása nem pártpolitikai hír, hanem tény,
Én "Lipsi"-ként még védtem is időnként a Lölő-t hogy miért drága, és az Alföldön szar is az altalaj szinte mindenhol.
De ő immár 30% haszonkulccsal megy, nincsen még egy ilyen építőipari cég.
Kezdesz te is szemellenzős lenni teljesen.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 082
10 268
113
Pénz beszél kutya ugat. Pénzt nézik. Bárkitől elfogadnák ha tehetnék. Azt ,hogy te ezt érzed az abból fakad, hogy Fideszt teljes mértékben megveted és a kínaiakkal összemosni akikről a világ politikában is meg van a véleményük Koreaiak kedveltebbek. Így egyszerre tudsz két pártot ütni szerintem. Hasznot néznek, és versenyeznek más országokkal ,ez hogy kinek mekkora kedvezmény jár kap az az aktuális pozícióktól függ ,időben is más. Ez szerintem a túlzott politikai tartalom fogyasztás okozza legtöbbször nem elvek mentén van gazdasági befektetés hanem haszon alapján. Itt meg kivannak szolgálva. Most hogy ez jó ,részben igen részben nem felemás érzéseim vannak. Környezet védelmi szempontból kell inkább ellenőrizni őket és megkővetelni dolgokat.
Rövid verzió. Nem érzékelhető
Koreaiakat addig kedveled amíg nem dolgozol velük, utána már nem.
Minden más népet lenéznek, korruptak és köpködnek az irodai szemetesbe.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 082
10 268
113
318471313_676972917405864_2439409795104931229_n.jpg

Egyiptomi kocsik szállítása, a régi, jobbára múzeumi kocsik azért vannak besorozva mert azokkal lehet fékezni a szerelvényt.
Egyiptomban más a peron magassága, azért olyan böszme nagyok a nekik gyártott kocsik.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 794
25 373
113
"Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, illetve Matteo Salvini akkori olasz belügyminiszter 2019 júliusában jelentették be: aláírták a szerződést arról, hogy Magyarország 131 millió eurós projekt keretében tengeri kikötőt és kijáratot szeretne létesíteni az olaszországi Trieszt városában. A tranzakció most zárult le, így hazánk ismét rendelkezik tengeri kikötővel.
..
A tulajdonosi jogokkal rendelkező külügyi tárca december 17-én 1,8 millióról 16,8 millió euróra emelte az Adria Port Zrt. tőkéjét, amely céget erre a projektre hozta létre a magyar állam. Magyarország 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt, amelyet a magyar vállalkozások használhatnak exporttevékenységükre. Ennek a mennyisége várhatóan kétmillió tonna lesz évente, ám arra még várni kell, hogy hajóforgalom legyen a kikötőben."
..
1911-ben egyébként másfél százaléknyi magyar lakossága volt a városnak.
"Lezárták az adásvételi szerződést, és a megvalósítási tervek alapján elkezdődtek az engedélyeztetési eljárások a trieszti kikötő fejlesztéséről, ahol a magyar állam 32 hektár területet szerzett. 2026-ban megindulhat a forgalom a kikötőben. A fejlesztésekhez az olasz fél is hozzájárul uniós forrásokból - mondta el Garai Péter, az Adria Port Zrt. vezérigazgatója egy szakmai konferencián."
..
"A tengeri kikötő területét a magyar állam részben megvásárolta, részben pedig koncessziót kapott 2076-ig, mivel a tengerpartnak mindig állami tulajdonban kell maradnia."
..
78cbb1abad16205db085f2a95bb975a07874b54e.png

..
afeed542612d1fbda9a349ed06a005a8bd9d7ef7.png
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Ez sajnos nem így megy. Debrecenben 800 MW villamosáram igényt láttam az akkugyárra.
Más nagy projektnél is hallottam 500 MW táját.

  • Mindezt úgy, hogy nem látszik P2 semmilyen szinten 2030-ra. + 0 MW.
  • P1 4 blokkja kiesik további hosszabbítás nélkül 2037-re és a realitás az kb. kettő további hosszabbítása talán. Ez -1000MW alsó hangon, rossz esetben -2000 MW.
  • Mátrának is kakukk. -900 MW

Ez együtt összesen -2000 és -3000 MW. Úgy, hogy növeled még kvázi a zsinórigényt is vagy 1000 MW+-szal?
Vázold már fel kérlek, hogy hogyan oldják meg, ha:

  • Orosz gáz közellenség és nem jöhet be ide vagy el sem adják már talán, de ha lesz, akkor sem lesz drága. Akkor az egész üzem értelme itt nem látszik. Mondjuk akkor lehet, hogy nem is lesz?
  • A LNG import mondjuk akkorra talán felpörög, de hosszútávú stabilitása ennek megvan?
  • Szénerőmű itthon már nincs, lignit van, amit kivezetünk jelen állás szerint, ahelyett, hogy épülne 900 MW szuperkrit kapacitás. Vagy legalább valamennyi.
  • SMR vonatra felszállást nem látni.
  • Vízkapacitás nimcs.
Na, akkor ha elmennének a falig és SAJÁT erőművet építenének maguknak, akkor is felmerül, hogy mi lenne az üzemanyag?
Mert ETO előállításához jelenleg orosz olaj az alap itthon. Vagy CCGT erőmű esetén meg orosz gáz.

Tényleg érdekelne, hogy mi innen a kiút.
Mert az egész politikával átszőtt vezetésen azt látom, hogy még mindig hisznek P2-ben, de hogy milyen alapon, az homály. Kb. úgy tesznek, mintha nem történt volna semmi...

Azthiszem erre nem válaszoltam és nem a választ akartam kerülni, csak mozgalmas az élet.

Igen ez lehetséges, sőt a helyzetkezeléseket ismerve ez elég valószínű.

Nos erre vannak a szakemberek, hogy megoldják az ilyen problémákat , nem?

Alapvetően a rendszert kellene megváltoztatni, hogy az energiaszektorban ne a nyereséget lássák, mert jelenleg az sem szól másról mint, hogy az embereket ott is megtudják fejni a rezsicsökkentést meg a médián és a számlákon kötelező adatokkal tolni az emberek arcába, hogy ez miatt kevesebbet fizetsz.. Ezek helyett a problémák lehetséges megoldásán kellene gondolkodni és dolgozni, a szakembereket odaengedni és nem az ismerősöket.

Majd ha a problémákat megakarjuk oldani akkor jön sok lépés, például:
A jogszabályi környezet hatékony átalakítás és betartatásával..

Megkellene szüntetni mindenhol az áramlopásokat és megfelelően szankcionálni.
Alapvetően a hasznos megújuló energiákat nem büntetni és tiltani kellene lásd.: Szélerőművek, lakossági napelemek. Mert azért bőven lehetne még szélerőműveket telepíteni és rengeteg lakásban elkezdték a napelemek telepítését (akik jól ráfáztak most) azzal a céllal, hogy a lakás energiaigényének nagyrészét eltudja látni. Persze, tudom, hogy ezek nem 5-800MV-ok kapásból de azért pár év alatt számottevő lehetne, csak ugye ide tervezni kell és sok pénzt belenyomni ráadásul nem 2 év alatt térül meg. De ahogy te is mondtad nem a probléma észlelése és megoldása az irány... majd lesz kapkodás , ha..

Paksot pedig nem igazán tudjuk kiváltani egy jó darabig ezt szerintem mindenki tudja.
 
  • Vicces
Reactions: vata

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 366
28 123
113

Újabb mérföldkővel zárhattuk az idei évet a MOL SHAPE TOMORROW 2030+ stratégiájának megvalósításában: a MOL az ALTEO Nyrt. megújuló erőforrásokon alapuló energiatermeléssel és energiakereskedelemmel foglalkozó vállalatban szerzett részesedést. Ezzel együtt sok fontos lépést tettünk a fenntarthatósági stratégiánkkal összhangban:

☀
napelemparkjaink mára 30 megawatt kapacitással működnek,
1f697.png
zalaegerszegi gumibitumen-üzemünkben évi mintegy félmillió használt gumiabroncsot hasznosítunk újra,
♻
a ReMat Zrt. megvásárlásával évi 40 ezer tonnára emelkedett a műanyag-újrahasznosító kapacitásunk,
1f373.png
az elmúlt 11 évben pedig több mint hárommillió liter használt sütőolaj gyűlt össze kúthálózatunkon.

Az amerikai Plug Powerrel közösen építjük Európa egyik legnagyobb zöld hidrogén-gyártó üzemét, amely várhatóan évi 1600 tonna zöld hidrogént fog előállítani, ezáltal 25 000 tonnával csökkenti a MOL szén-dioxid kibocsátását. Folyamatosan közelítünk a 2050-re kitűzött célunkhoz, a karbonsemlegesség eléréséhez.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 407
2 724
113
Nagyon örülök, hogy legalább néhány leányvállalata túléli ( a brand is megmarad), illetve a dolgozók zömét is tovább lehet alkalmazni. Annak szintén, hogy végre megtalálta a tökeit a kormány és lesz rendes tulaja a Dunaferrnek.
Más,
Furcsálom, hogy a trieszti kikötőnk területének részleges tulajdonjoga változott. Legalábbis eddig nem erről volt szó az eddigi cikkekben. Gondolom valami olasz nacionalista gondolat miatt. De legalább a fenékkotrásokat uniós pénzből fogják tolni. Az is valami.
26-ra lesz kikötőnk. A hírek szerint jókor vettünk kikötőt, mert már most többet ér a piacon. Miután elkészült, a saját flottát (kereskedelmi) is elvárnám, ha már ilyen irányba költik az adómat. Az mindig megtérülő beruházás.
Mire nyugdíjas leszek tudjak elhajózni magyar szigetre, magyar hajón, magyar kikötőből :)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 770
14 899
113