Magyarország ipara

Sztem nem kell démonizálni az akksigyártást. Nagy pénz lesz benne, környezetvédelmileg körültekintően kell csinálni.

El lett döntve Brüsszelben az irány. Aki gyorsan alkalmazkodik sokat nyer.
Ne legyünk hülyék, lúzerek!!!
Ezzel csak az a baj, hogy amint "környezetvédelmileg körültekintően" akarjuk csinálni, elvész a versenyelőnyünk, mert úgy sokba kerül.
Anno a Hejőcsabai Cementgyárra is felrakták a mindenféle szűrőket a kéményekre, és gyorsan be is zárt. (Mondjuk azzal fél Miskolc jól járt, a porszennyezés nagy része megszűnt. De még most is van a környékén olyan fel nem újított tető, ami szürkének tűnik, pedig régi cserépből épült...)
 
Egyébként full jellemző az egész.
Aki a 2010es évekig talpon maradt, az durván mind olyan ipari kultúrát képviselt, amire építeni kéne. Azért az a cég, ami kibírta, h 89ben egy 500+ milliós piaccal a háta mögött ment karácsonyra, 90ben, meg egy 10 millióson kellett volna túlélnie, az jól csinálta.
Ehhez képest minden egyes magyar kormánytól csak a mélytorkost kapta.
Vegyük a lampartot, talán tavaly lett végleg végük.
Európai megrendelések, teljesíteni se tudják, a zománc iparban ismert márka.
Az állam rádobta a telephelyre, hogy ipari műemlék. Hozzányúlni nem lehet.
Ennek ellenére 2010es évekre lett volna pénz költözni. De ők nem kaptak telepítési engedélyt, se segítséget.
Vagy caola. Személyes érintettség miatt sokkal többet tudok, mint a lampartól.
Avagy 90ben már gcvel alátámasztott minbizt, abszolút válalható minőség és színvonal.
Prémium volt? Nem, bár képes volt prémium gyártásra is. De sehol a világon nem kizárólagosan prémium gyártó egy 10k+os kozmetikai óriás.
De a normál minőséget hozta.
Itt is lett ipati műemlék, aztán amikor a nem jobbos csókos megszerezte volna a telephelyet hírtelen mégse lett az.
Itt is volt nem kapunk telepítési engedélyt.
És ennek ellenére élünk. Többek között az ipari vonalon működő termékekkel.
Konkrétan ott a melevol. A malev nem véletlen, a malévból jön. Ipari repmosónak készült.
Most, hogy végre (azállamtól függetlenül) lett pénz visszahozni, a bahart már át is állt rá, a mahart is készül. Mind az airbus, mind a boeing tesztjein átment, egy laborplecsni, és bekerül az ajánlott/felhasználható @angelsoul biztos meg tudja mondani mi, tisztítók közé. Minden szép, minden jó.
Csak, mégis mi a búbánatos akadályozza az államot abban, hogy abkv, máv, volán állami vállalatok legalább az esélyt megadják, és ne egy osztrák cég mosóját használják?
Pedig nekünk ez konkrétan évekkel hozta volna előre az új, modern telephelyet.
De most tapsolnom kéne, hogy mi nem kaptunk diósdra telepítési engedélyt, mert csak milliárd +os szenyvízkezelő telepünk lett volna úgy, hogy amúgy az azóta bezárt Hunyadis telephelyen se volt soha gond a szennyvízzel, pedig ott még a 80as évekből maradt a szenyvízkezelő. (Soha értsd 2022ig bezárólag), míg egy akugyár simán megkapja mekínai?
Na elmegy minden tapsoló a jó fenébe.
És ezt @Kopi2000 teljesen jól látja, ma a magyar állam a gány munkát támogatja, a saját ipari kultúra helyett
 
Akkor ez a helyzet maga a katasztrofa....
Van ilyen, meg olyan szakember is. Sajnos valamiért nem rostálódnak ki. És újra és újra kapnak munkát. Csak nem értem, hogy melyik normális kivitelező alkalmaz ilyen brigádot?
A kérdés, hogy ki bízta meg őket, de még inkább ki nem nézett rá, ki vette át a munkát? Tehát itt azért a felelősség tetten érhető. Mert ha jól értem ez át lett véve. Mert ez, amit felraktál nem munka, hanem max modernista indusztriális installáció.
 
Csak nem értem, hogy melyik normális kivitelező alkalmaz ilyen brigádot?
Bárki aki az államnak dolgozik. Az, hogy van olyan is, a kevés normális multinak, és nagyvállalatnak köszönhető.
De ott a KEF pályázat, fertőtlenítők a kórházi szegmensbe. A Florin már kiszállt, (aki laborozott valaha is, az tudja, h mi az a brado)
Mi még beadtuk, kifizettük, bár kérdés minek, de leginkább azért, mert az export piacokon jól mutat (a florinnak már erre nincs szüksége)
De hogy értsd:
A kórházaknak a legolcsóbb bekerülőtt kell választani. És a világon senki nem teszi fel állami részről a kérdést, hogy amúgy, ha 70%os etanol tartalom az előírás, és egy liter alkohol 1000 Ft akkor hogy az anyjába tud bárki 600 Ft alatti ajánlattal előállni?

Ui: az árak tájékoztató jellegűek, az üzleti titok nem tesz lehetővé pontosabb értékeket.
 
Ezzel csak az a baj, hogy amint "környezetvédelmileg körültekintően" akarjuk csinálni, elvész a versenyelőnyünk, mert úgy sokba kerül.
Anno a Hejőcsabai Cementgyárra is felrakták a mindenféle szűrőket a kéményekre, és gyorsan be is zárt. (Mondjuk azzal fél Miskolc jól járt, a porszennyezés nagy része megszűnt. De még most is van a környékén olyan fel nem újított tető, ami szürkének tűnik, pedig régi cserépből épült...)
Hát azért ott volt közte jópár (10?) év, majd a leállás fő oka a jogi háttér zavarossága volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Igaz, de annyira drága volt a berendezés, hogy nem is működtették folyamatosan. A füst színén lehetett látni, mikor nem működtetik.
Háát megmondom őszintén én ilyet sosem láttam.... :oops:
Nézd ez a konténer egy légszennyezettség mérő, és meteorológiai vizsgáló állomás. Ez egészen közel van a HCM-hez. De ez már vagy 25-30 éve lett telepítve.
Ennek adatai is benne vannak ebben a tanulmányban (10. oldal M6 mérőállás).
Ott látszik, hogy a határérték túllépései szinte kizárólag csak a fűtési szezonban fordult elő 2004 után. Azaz elsősorban a helyi szilárd tüzelés a fő ludas a szennyezésben.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun
Háát megmondom őszintén én ilyet sosem láttam.... :oops:
Nézd ez a konténer egy légszennyezettség mérő, és meteorológiai vizsgáló állomás. Ez egészen közel van a HCM-hez. De ez már vagy 25-30 éve lett telepítve.
Ennek adatai is benne vannak ebben a tanulmányban (10. oldal M6 mérőállás).
Ott látszik, hogy a határérték túllépései szinte kizárólag csak a fűtési szezonban fordult elő 2004 után. Azaz elsősorban a helyi szilárd tüzelés a fő ludas a szennyezésben.
Igazad lehet, de a füst színeváltozását láttam én is. Ezek szerint nem volt jelentőssége.
 
Igazad lehet, de a füst színeváltozását láttam én is. Ezek szerint nem volt jelentőssége.
Én Miskolcon végeztem, de Hejőcsaba egy pokoli terület volt. Szürke porba burkolta a környező városrészt. Dettó ugyanez olt a helyzet Tatabányán is, ahol középiskolába jártam, de a beremendi régi cementgyárban is...
 
  • Tetszik
Reactions: migfun
Én Miskolcon végeztem, de Hejőcsaba egy pokoli terület volt. Szürke porba burkolta a környező városrészt. Dettó ugyanez olt a helyzet Tatabányán is, ahol középiskolába jártam, de a beremendi régi cementgyárban is...
Én az Avason laktam. Attól függően, hogy merről fújt a szél, jött a fekete pernye a vasgyár meddőhányója felől, vagy a szürke por a cementgyártól...
 
Én az Avason laktam. Attól függően, hogy merről fújt a szél, jött a fekete pernye a vasgyár meddőhányója felől, vagy a szürke por a cementgyártól...
Emlékszem, az Avas melletti dombsorról lehetett látni, hogyan izzik a diósgyőri salakhányó. Olyan volt, mintha a pokol tüze égett volna... Minden évben mentünk szakmai kirándulásra a vasműbe. Az ott dolgozók mondták, ha nekünk, fiataloknak lesz egy módunk máshol dolgozni, véletlenül se oda menjünk, mert kutya egy hely az.. (egészségtelen)
 
Ha már magyar ipar, egyre inkább tapasztalom a magyar szerelő szakmunkások műszaki igénytelenségét. Ha valaki megnézi az alábbi képet, akkor biztosan nem gondolja, hogy a kép tegnap készült, ráadásul egy vadonat új létesítményben. Minden összebaszva, fa dúcolattal alátámaszta, a nem használt alkatrészek össze-vissza dobálva... A csövek nincsenek letörölgetve a kivitelezés helyszínén, a szemét a padlón.... Ez is a magyar iparhoz tartozik. Ilyen igénytelenséget látva, nem csoda, ha az egyik nagy tervemet francia cég vitelezi ki, magyar cégektől még árajánlatot sem kért a magyar befektető, aki nem más mint a nemzet pénztárosa... Ennyit a magyar hozzáadott érték témakörében.... Itt ódák annak zengve a kiváló magyar szakmunkásokról, pedig egyre többször látom az alábbi kép szerinti köpedelmet. Ilyen hányinger gerjesztő munkával csak az összeszerelő üzem országa cím és hely illet meg bennünket...

A covid alatti online órás esti iskolák kontárok ezreit termeltél ki sajnos akik, az àllam általi támogatott építkezéses konjuktúra vonatra ültek fel...
 
A covid alatti online órás esti iskolák kontárok ezreit termeltél ki sajnos akik, az àllam általi támogatott építkezéses konjuktúra vonatra ültek fel...
Pont tegnap számláztam le egy HM-es melót is, az Irinyi laktanya gázolajos kármentesítésével kapcsolatosan...
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Igazad lehet, de a füst színeváltozását láttam én is. Ezek szerint nem volt jelentőssége.
Bocs az előbb lemaradt a link a google maps street viewből a Lavotta utcai mérőállásról. Most telefonról nyomom, úgyhogy körülményes lenne újra betenni, de ez alapján megtalálhatod.
Én Miskolcon végeztem, de Hejőcsaba egy pokoli terület volt. Szürke porba burkolta a környező városrészt. Dettó ugyanez olt a helyzet Tatabányán is, ahol középiskolába jártam, de a beremendi régi cementgyárban is...
Hejőcsaba alapvetően sem egy "alpesi hegyifalu". :cool:
Az M30-as elkerülőig a szinte a teljes BAZ megye átmenőforgalma rajta keresztül haladt át, a 3-as főúton.
És a cementgyár leállása után sem lett sokkal szebb.
Pedig ma már jelentősen csökkent a forgalom is arrafelé. Abból a városrészből sokkal többet nem lehet kihozni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Bocs az előbb lemaradt a link a google maps street viewből a Lavotta utcai mérőállásról. Most telefonról nyomom, úgyhogy körülményes lenne újra betenni, de ez alapján megtalálhatod.

Hejőcsaba alapvetően sem egy "alpesi hegyifalu". :cool:
Az M30-as elkerülőig a szinte a teljes BAZ megye átmenőforgalma rajta keresztül haladt át, a 3-as főúton.
És a cementgyár leállása után sem lett sokkal szebb.
Pedig ma már jelentősen csökkent a forgalom is arrafelé. Abból a városrészből sokkal többet nem lehet kihozni.
Nyilán minden árosrészből ki lehetne hozni sokkal többet, de ahhoz irdatlan mennyiségű pénzre lenne szükség. Miskolc esetében problémás, hogy a város nagy része egy hosszan elnyúló völgyben fekszik, és a legalább két évszázados ipari használat, alamint a szockó házgyári városrészei, eléggé rányomták a városra a bélyegüket...
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby
Én az Avason laktam. Attól függően, hogy merről fújt a szél, jött a fekete pernye a vasgyár meddőhányója felől, vagy a szürke por a cementgyártól...
Egy régiá érdekesség. Egyetemista koromban stoppoltam és az aasi lakótelep építész tervezője vett el egy Trabanttal. Beszélgettünk és nyomta, hogy mennyire korszerű az a lakótelep... Mondtam neki, hogy nem lennék rá büszke... Bár az is az igazsághoz tartozik, hogy minden problémája (pld. az Avas domb szélén elhelyezett épületek csúszása) ellenére sokkal jobb életfeltételeket biztosított, mint az ismert miskolci nyomortelepek....
 
Mezőtúron gyártják majd a Renner traktorokat.
Az év második felében 15db-ot terveznek szállítani Bosznia-Hercegovinába.
 
Mezőtúron gyártják majd a Renner traktorokat.
Az év második felében 15db-ot terveznek szállítani Bosznia-Hercegovinába.
Hát ez így valami kézműves kendácsolásnak hangzik. Azért drukkolok nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo
Hát ez így valami kézműves kendácsolásnak hangzik. Azért drukkolok nekik.
Kendácsolásból is születtek már meglepően jó eredmények.
Az Alföldön a csettegő is egy ilyen.
A Dutra motoros kimondottan ott van a szeren, de a Multicar, Mia, Trabant, Wartburg..... motorosok is egész jók lettek.
Sokan csodájukra járnak, érdemes kipróbálni őket! :)
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Szittya