Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Mezőtúron gyártják majd a Renner traktorokat.
Az év második felében 15db-ot terveznek szállítani Bosznia-Hercegovinába.
Jó lenne ha lenne rá jelentős hazai piaci igény is, mert nem tűnik rossz konstrukciónak; csak hát a piac méreténél és szerkezeténél fogva nem igényel jelenleg ilyen kategóriákból hatalmas tömegeket; max ha a Belorusok kopása és a használt japán traktorok behozatali tilalma nem teremt piaci rést.

Hát ez így valami kézműves kendácsolásnak hangzik. Azért drukkolok nekik.
Annak hangzik, de a fő elemek már bevált kész termékek. Motor Kubota (Japán), a futómű Antonio Carraro (Olasz).
Ezen kívül a többit egy szerelő összerakja otthon, akár sima bolti szabvány cuccokból, nem kell hozzá mindenféle elektronikai cucc, mert épp ez az egyszerűség a csapásiránya a terméknek. Tehát nagy gyártási kapacitás nélkül is előállítható.

Csak nagyon meg kell marketingelni a terméket.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 071
33 324
113
Jó lenne ha lenne rá jelentős hazai piaci igény is, mert nem tűnik rossz konstrukciónak; csak hát a piac méreténél és szerkezeténél fogva nem igényel jelenleg ilyen kategóriákból hatalmas tömegeket; max ha a Belorusok kopása és a használt japán traktorok behozatali tilalma nem teremt piaci rést.


Annak hangzik, de a fő elemek már bevált kész termékek. Motor Kubota (Japán), a futómű Antonio Carraro (Olasz).
Ezen kívül a többit egy szerelő összerakja otthon, akár sima bolti szabvány cuccokból, nem kell hozzá mindenféle elektronikai cucc, mert épp ez az egyszerűség a csapásiránya a terméknek. Tehát nagy gyártási kapacitás nélkül is előállítható.

Csak nagyon meg kell marketingelni a terméket.
önkormányzatoknál elég nagy piaca lenne. (kertészetek parkgondozó cégek köztisztasági cégek.)
a Rába kistraktorok már elég öregecskék.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Jó lenne ha lenne rá jelentős hazai piaci igény is, mert nem tűnik rossz konstrukciónak; csak hát a piac méreténél és szerkezeténél fogva nem igényel jelenleg ilyen kategóriákból hatalmas tömegeket; max ha a Belorusok kopása és a használt japán traktorok behozatali tilalma nem teremt piaci rést.


Annak hangzik, de a fő elemek már bevált kész termékek. Motor Kubota (Japán), a futómű Antonio Carraro (Olasz).
Ezen kívül a többit egy szerelő összerakja otthon, akár sima bolti szabvány cuccokból, nem kell hozzá mindenféle elektronikai cucc, mert épp ez az egyszerűség a csapásiránya a terméknek. Tehát nagy gyártási kapacitás nélkül is előállítható.

Csak nagyon meg kell marketingelni a terméket.
Nem tudom árban ez így mennyire versenyképes. Eleve elvész a sorozatgyártásból származó minden lehetséges költségelőny. Az elemek a piacról beszerezhetőek saját termék minimális lehet kb lemezmunka szinten. A szimpla összeszerelésen meg sok pénzt nem lehet keresni. Vajon meg tud ez így élni a piacon? Max ha tud olyat amit más nem.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 071
33 324
113
Nem tudom árban ez így mennyire versenyképes. Eleve elvész a sorozatgyártásból származó minden lehetséges költségelőny. Az elemek a piacról beszerezhetőek saját termék minimális lehet kb lemezmunka szinten. A szimpla összeszerelésen meg sok pénzt nem lehet keresni. Vajon meg tud ez így élni a piacon? Max ha tud olyat amit más nem.
nem csak lemezmunka ott az alváz is. ami színtén bevált konstruktció.
madagaszkáron már jelenvan a cég.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 046
3 984
113
Jó lenne ha lenne rá jelentős hazai piaci igény is, mert nem tűnik rossz konstrukciónak; csak hát a piac méreténél és szerkezeténél fogva nem igényel jelenleg ilyen kategóriákból hatalmas tömegeket; max ha a Belorusok kopása és a használt japán traktorok behozatali tilalma nem teremt piaci rést.


Annak hangzik, de a fő elemek már bevált kész termékek. Motor Kubota (Japán), a futómű Antonio Carraro (Olasz).
Ezen kívül a többit egy szerelő összerakja otthon, akár sima bolti szabvány cuccokból, nem kell hozzá mindenféle elektronikai cucc, mert épp ez az egyszerűség a csapásiránya a terméknek. Tehát nagy gyártási kapacitás nélkül is előállítható.

Csak nagyon meg kell marketingelni a terméket.
Ahogy Szittya írja, önkormányzatoknak, kertészeteknek, de gyümölcs-szőlő ültetvényekbe, háztáji földek művelésére, állattartó telepek ellátására is alkalmas lehet.
A kérdés az ár lesz. De biztosan lesznek olyan gazdák, akik megengedhetik maguknak!
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 387
2 635
113
Mezőtúron gyártják majd a Renner traktorokat.
Az év második felében 15db-ot terveznek szállítani Bosznia-Hercegovinába.
Nagyon örülök ennek a hírnek. A kezdetek óta érdekeltek a cégről jövő hírek. Szerintem a kabinos verzió hozhatta meg a sikert.
Több ilyen kellene!
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
önkormányzatoknál elég nagy piaca lenne. (kertészetek parkgondozó cégek köztisztasági cégek.)
a Rába kistraktorok már elég öregecskék.
A Renner is így gondolta, aztán mégsem. Általában kínaiakkal pl.: Cherry (vagy mi a neve) váltják ki. Igazából azért egy TZ4K és a Renner Traktor (50le) között mind méretileg és mind teljesítményileg is elég nagy szakadék van. Tehát nem egy az egyben tudja kiváltani és szükség sincs rá. Ahhoz nem kell 50 le, amit hurcolászni szoktak.
Nem tudom árban ez így mennyire versenyképes.
Nem tudom, hogy mennyire változott az ára, olyan 7 millióra emlékszem több évvel ezelőtt.
Akinek ilyen kategória, ilyen kialakítás (egyszerűség, fülkenélküliség) kell, vagy megfelel, annak sajnos általában elég szűk keretek közt kell és tud gondolkodni.
Igazából nem rossz helyre lett belőve a teljesítmény -elméletben. (És ez az árat is részben megszokta határozni) A japánok jellemzően 30 le alattiak, a nagy gyártók meg már jellemzően 80 le felett vannak (nyilván nekik is van kisebb teljesítményű modellük. Ami versenytárs az árban hasonló kategória, szóba jöhet pl. a Deutz-Fahr Agrokid, vagy az az Antonio Carraro (még kialakításában is), ahonnan a futómű származik. Azok sem olcsók, olyan nagy szórás nincs.
Most amivel lehet, hogy drágább, a kisszériás gyártás, az összességében nem olyan nagy tétel a teljes árhoz képest.
Ezek elég egyszerű felépítésű gépeknek készültek úgy, hogy a fő alkatrészek egyben jönnek, tehát olyan nagy gyártósor ekkora volumenhez felesleges. Szinte, kis túlzással két ember összerakja belátható időn belül; a karosszéria sem egy agyon bonyolított dolog, elektronika detto.

Az elemek a piacról beszerezhetőek saját termék minimális lehet kb lemezmunka szinten. A szimpla összeszerelésen meg sok pénzt nem lehet keresni. Vajon meg tud ez így élni a piacon? Max ha tud olyat amit más nem.
Egy termék árába azért ennél sokkal több minden van benne. Például az az energia, amit a fejlesztésére költenek, vagy a szellemi tudás. De ugyan így egy termék előállításánál sem csak közvetlen a termék ára a haszon, hanem az a tudás is, ami a termék előállítása során kitermelődik. De ugyan így az áráb a reklámköltségeknek és a márkaimídzsnek is bele kell kalkulálódnia.

Ami az extra tudása, az az egyszerűsége. Ami miatt itthon nem lett rá nagyon igény.

madagaszkáron már jelenvan a cég.
Kezeljük reálisan. Tudtommal egy traktorral vannak jelen.

Ahogy Szittya írja, önkormányzatoknak, kertészeteknek, de gyümölcs-szőlő ültetvényekbe, háztáji földek művelésére, állattartó telepek ellátására is alkalmas lehet.
De pont a tulajdonos mondta, hogy nem volt rá igény. Sem az önkormányzatok, sem a gazdák részéről.
Akinek ilyenre van szüksége, annak új traktorra nincs pénze, akinek meg van pénze, annak meg már olyan igénye van, hogy legyen felszereltebb a kabin. Ez van.
Hogy hol mi van:
Önkormányzat -kínai traktor, jellemzően kisebb teljesítmény elég
Kertészetbe (fóliába) - nagy; méretben és teljesítményben is, oda japán gép megy
gyümölcs-szőlészet - (használt) japán
háztáji föld nincs, el lehet felejteni. A kisebb gazdák nem tudják megfizetni; de sokszor oda is nagy, ha a talaj igényli, akkor meg még annyi mtz van, de főleg az új gépek megvételére képtelenek.
állattartó telep - japán traktor, tákolt bármi (mtz) vagy a szántóföldre használt traktor, speciális gépek
Nagy gazdaság - kevés oda

Tehát szerintem pár darabot el lehet adni itthon, de hazai igényekre nem tudsz annyit értékesíteni, hogy egy stabil alapot adjon a gyártásnak. (talán valami jó részletfizetési konstrukcióval lehetne növelni). De öröm az ürömben, hogy rá vannak kényszerítve a nemzetközi piacon való részvételre.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Megtaláltam a cikket, ahol Renner Tamás beszél az "útkeresésről":
"Először a magyarországi állattartó telepek, illetve a kisüzemek részére szántam ezt a gépet, azonban rá kellett jönnöm arra, hogy Magyarországon nagyon fejlett gépkezelői kultúra van: a korszerű traktorokban már megtalálhatóak azok a technológiai megoldások és adatgyűjtő eszközök, amelyek a precíziós mezőgazdasághoz szükségesek.
Emiatt azonban a magyar gazdatársadalomnak már nemigen van igénye egy ilyen alacsonyabb technológiai szintű, kisebb teljesítményű gépre. Aztán azt gondoltam, hogy jó lesz az önkormányzatoknak, hiszen van több mint 3000 önkormányzat, de ott meg azt tapasztaltam, hogy a döntéshozók inkább az olcsóbb kategóriájú távol-keleti gépeket vásárolták meg, mert ez a szektor nagyon árérzékeny."

Illetve a madagaszkári "hájpról":
Madagaszkárra kivittünk egy gépet próbaképpen, ami azóta is ott dolgozik, főleg az erdőtelepítésben, a vízhordásban, illetve olyan terepi munkákban használják, amelyekre alkalmazható, és nagyon jók a tapasztalatok.


 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Jó lenne ha lenne rá jelentős hazai piaci igény is, mert nem tűnik rossz konstrukciónak; csak hát a piac méreténél és szerkezeténél fogva nem igényel jelenleg ilyen kategóriákból hatalmas tömegeket; max ha a Belorusok kopása és a használt japán traktorok behozatali tilalma nem teremt piaci rést.
A honvéccség még fel tudna szippantani 20-30 darabot.
Sok MTZ-t használnak, meg néhány TZ-4K-t, Rába-15-t reptereken is.
A fülke nélküli ezek helyett mind elférne, még Gripent húzgálni is jó.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 387
2 635
113
Megtaláltam a cikket, ahol Renner Tamás beszél az "útkeresésről":
"Először a magyarországi állattartó telepek, illetve a kisüzemek részére szántam ezt a gépet, azonban rá kellett jönnöm arra, hogy Magyarországon nagyon fejlett gépkezelői kultúra van: a korszerű traktorokban már megtalálhatóak azok a technológiai megoldások és adatgyűjtő eszközök, amelyek a precíziós mezőgazdasághoz szükségesek.
Emiatt azonban a magyar gazdatársadalomnak már nemigen van igénye egy ilyen alacsonyabb technológiai szintű, kisebb teljesítményű gépre. Aztán azt gondoltam, hogy jó lesz az önkormányzatoknak, hiszen van több mint 3000 önkormányzat, de ott meg azt tapasztaltam, hogy a döntéshozók inkább az olcsóbb kategóriájú távol-keleti gépeket vásárolták meg, mert ez a szektor nagyon árérzékeny."

Illetve a madagaszkári "hájpról":
Madagaszkárra kivittünk egy gépet próbaképpen, ami azóta is ott dolgozik, főleg az erdőtelepítésben, a vízhordásban, illetve olyan terepi munkákban használják, amelyekre alkalmazható, és nagyon jók a tapasztalatok.


Na, akkor elkezdtek európai piacra egy kategóriával nagyobbat tervezni. Na ha azt se fogják venni a gazdák...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Mivel sajnos itthon a környezetvédelmi előírásokat tág fogalomba értelmezik pl a Gödi samsung gyár (nem meglepő) a leendő akkugyárban se lesz másképp. Sajnos nyomás nem lesz ezen a cégen/cégeken hogy kicsit jobban figyeljenek oda. Egyébként nem balib média szajkoza a vízfelhasználást. Egy akkugyárnak legyen az bármilyen a víz az egyik legfontosabb alapanyaga.
Továbbá az a véleményem az egészről hogy elvtársak itt akkugyár lesz és mindenkinek kuss. Ez nem más mint a kínaiak felé egy benyalás
a jelenlegi pénzügyi helyzetben a világpiacon ha kiadnak 3-5 mrd dollárkötvényt azt valakiknek fel is kell vásárolni.
Magyarország max két akkugyárt bírna el a Duna mentén. Azokat is úgy hogy tényleg betartatják azokat az előírásokat jó nagy bűntetési tételekkel! Ha smuciznak.
Egyébként valaki elgondolkodott már valaki hogy a ki a franc fog dolgozni ebben a gyárban (gyárakban) :

"Munkaerőhiány idején nem a munkahelyteremtés a fő feladat, hanem a hozzáadott érték növelése.
Ugyanakkor az olyan befektetések, amelyekből innováció, magas hozzáadott érték teremtődhetne, amelyek jóval jövedelmezőbbek, mint az előbbi cégek, azok valószínűleg elkerülik Magyarországot. És nem csak azzal van probléma, hogy a keleti gyártók termelékenysége nem elég jó meg kiviszik a profitot, de a teremtett munkahelyek minősége is megkérdőjelezhető. Általános iskolai végzettségű embereket dolgoztatnak 12 órás műszakokban. Nincs szükség a jól képzett magyarokra, akik magas hozzáadott értéket képviselnek. Ők kénytelenek elmenni külföldre dolgozni, helyettük pedig ugyancsak külföldről, de a világ fejletlenebb részéről hoznak embereket. A gödi Samsung SDI gyárban 2020-ban 1859 magyar dolgozott, ebből 94-en voltak gödiek, továbbá 1566 ukrán és 115 koreai. Tavaly 23 ezer 200 külföldi munkavállaló jött Magyarországra, s 46 százalékuknak legfeljebb általános iskolai végzettsége van. Várhatóan a debreceni CATL gyárába is több ezer külföldi vendégmunkás érkezik majd Törökországból és Kínából."
Győrffy Dóra közgazdász

Sajnos ez a tapasztalat itt észak keleten is. Egyébként függetlenül a szerzőtől teljes mértékben egyetértek. Idén ismét sajnos két jól képzett, tapasztalt kolléga döntött úgy lelép. Ma adta ép be a felmondást az egyik legtapasztaltabb karbantartó műszerészünk. Állásajánlat Bayorország egy három betűs cégnél.
Nem kéne minden híroldal hazugságait minden kritika nélkül elhinni.
Főleg nem a ballibekét. Sokszor az az érzésem, hogy a mai újságírók egy buborékban vannak elzárva a világtól és amit elképzelnek azt hiszik, hogy az úgy van. Valószínűleg nemhogy gzárban nem dolgozott, de még ott sem járt életében. Gondolom úgy képzeli el, hogy a szalaghoz vannak az emberek láncolva és napi 12 órát dolgoznak az év 365 napján két szelet száraz kenyérért.

A cég ahol dolgozok az SDI beszállítója, elég sűrűn megfordulok gyárban is és az irodákban is.
Elmondhatom, hogy a gyártósoron csak ukránokat láttam eddig. Az irodákban, irányításban, mérnököknél és egyéb szalagmunkásnál magasabb beosztásban meg csak magyarokat. Persze a felső vezetőség nagyrészt koreai, de azt vettem észre, hogy ott is egyre több a magyar.

Persze nem lehet mindenki újságíró, hogy végtelen hozzáadott értéket állítsanak elő nulla inputból, mint ők. :p
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 046
3 984
113
Nem kéne minden híroldal hazugságait minden kritika nélkül elhinni.
Főleg nem a ballibekét.
Ehhez képest:


Üdvözöllek a valóság birodalmában!

Egyébként van beadva közérdekűadat igénylés 2022-re is:


Biztos lehetsz benne, hogy toronymagasan a kormány(bulvár) "média" fogja nyerni a versenyt!

Gondolom úgy képzeli el, hogy a szalaghoz vannak az emberek láncolva és napi 12 órát dolgoznak az év 365 napján két szelet száraz kenyérért.
Nincsenek a szalaghoz láncolva, viszont a bizonytalan helyzet miatt nem bővítenek létszámot, ezért egységnyi munkát kevesebb személlyel, 12 órás műszakokkal oldják meg!
Akinek nem tetszik, mehet új munkahelyre!
Válság idején annyi embert találnak a helyére, amennyit akarnak (ha akarnak)!
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
Nem kéne minden híroldal hazugságait minden kritika nélkül elhinni. Főleg nem a ballibekét. Sokszor az az érzésem, hogy a mai újságírók egy buborékban vannak elzárva a világtól és amit elképzelnek azt hiszik, hogy az úgy van.
Mert ez el lehet?
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 046
3 984
113