Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
10 770
28 993
113
Nem vagyok villanyautó párti, sem nem vagyok híve, hogy mindent betonozzunk le, de azért erről az egészről néhány kérdésem és észrevételem azért felmerül:


@Wilson, melyik Debrecen környéki faluban nincs bevezetve a víz?

a civilek szerint a város környékét évek óta egyre nagyobb aszályok sújtják, egyszer pedig el fog fogyni a víz. Debrecennek nincsen folyója, így onnan nem tudják megoldani az ellátást.
Az egyik felszólaló hölgy azt mondta, hogy nagy lesz a páraterhelés és le fog csapódni a pára, ami több esőhöz és felhőhatáshoz fog vezetni -ez meg nem épp a környék szárassága ellen egy hasznos dolog lenne, ha valóban így van? Valóban így van?


A tiltakozók szeretnének e a jövőben is gépjárművel járni? Mivel az Unió célja a null emisszió*, milyen közlekedési eszközzel szeretnének közlekedni?

(*Ami egyébként baromság, de most mindegy; de azért felsejlik némi elentmondás, ha megnézzük, hogy a Mikroszkóp színpadra felférő, de egyébként általánosságban a hazai zöld-politikát zászlajára tűző LMP 2019:
"A párt célkitűzése, hogy 2030-ra Magyarország útjain csak hibrid vagy elektromos meghajtású autók közlekedjenek. A világban elektromosautó-forradalom zajlik, amiből Magyarországnak és Európának sem szabad kimaradnia – mondta Vágó Gábor, az LMP európai parlamenti választási listavezetője, aki ennek érdekében radikális lépéseket szorgalmaz."
A kormánypártok radikális lépéseket tesznek, erre reakció: Tiltakozás az akkumulátor gyár ellen; "Nem az akkumulátor gyárakra!" "az LMP egy népszavazást is belengetett a témában" -és molinóval és aktivistákkal vonul fel a közmeghallgatása.)
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
26 223
64 818
113
Nem vagyok villanyautó párti, sem nem vagyok híve, hogy mindent betonozzunk le, de azért erről az egészről néhány kérdésem és észrevételem azért felmerül:


@Wilson, melyik Debrecen környéki faluban nincs bevezetve a víz?


Az egyik felszólaló hölgy azt mondta, hogy nagy lesz a páraterhelés és le fog csapódni a pára, ami több esőhöz és felhőhatáshoz fog vezetni -ez meg nem épp a környék szárassága ellen egy hasznos dolog lenne, ha valóban így van? Valóban így van?


A tiltakozók szeretnének e a jövőben is gépjárművel járni? Mivel az Unió célja a null emisszió*, milyen közlekedési eszközzel szeretnének közlekedni?

(*Ami egyébként baromság, de most mindegy; de azért felsejlik némi elentmondás, ha megnézzük, hogy a Mikroszkóp színpadra felférő, de egyébként általánosságban a hazai zöld-politikát zászlajára tűző LMP 2019:
"A párt célkitűzése, hogy 2030-ra Magyarország útjain csak hibrid vagy elektromos meghajtású autók közlekedjenek. A világban elektromosautó-forradalom zajlik, amiből Magyarországnak és Európának sem szabad kimaradnia – mondta Vágó Gábor, az LMP európai parlamenti választási listavezetője, aki ennek érdekében radikális lépéseket szorgalmaz."
A kormánypártok radikális lépéseket tesznek, erre reakció: Tiltakozás az akkumulátor gyár ellen; "Nem az akkumulátor gyárakra!" "az LMP egy népszavazást is belengetett a témában" -és molinóval és aktivistákkal vonul fel a közmeghallgatása.)
Az első kérdésedre a válaszom: Passz , de utána nézek, hogy melyik Debrecen környéki faluba nincs bevezetve a víz, kapásból azt mondanám, hogy nincs ilyen falu de ezt nem állítom teljes biztonsággal

A hölgy nem tudom miről beszél az akkugyár miatt biztos, hogy nem lesz nagyobb a páraterhelés...

Ha megnézed a tiltakozókat (és ezt nem bántásként vagy azért írom mert le szeretném őket degradálni) akkor nem azok a tipikus "autóbuzik".

Ami a debrecenieket felháborítja az az ,hogy erről a beruházásról a megkérdezésük nélkül döntöttek és jól láthatóan hülyének nézik őket, és ez teljesen független attól, hogy mekkora veszélyt is jelent valójában a debreceniek egészségére illetve a környezetre ez az akkugyár.

Valószínűleg te sem tapsikolnál az örömödben , hogy ha egyszer csak bejelentenék , hogy egy ilyen akkumulátor települ a szomszédodba úgyhogy nem tájékoztatnának téged róla és kész tények elé állítanának a beruházással kapcsolatban, és nem tud senki hitelesen tájékoztatni arról,hogy mennyire jelent veszélyt rád illetve a családodra valamint a környezetedre egy ilyen beruházás...
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
26 223
64 818
113
Nem vagyok villanyautó párti, sem nem vagyok híve, hogy mindent betonozzunk le, de azért erről az egészről néhány kérdésem és észrevételem azért felmerül:


@Wilson, melyik Debrecen környéki faluban nincs bevezetve a víz?


Az egyik felszólaló hölgy azt mondta, hogy nagy lesz a páraterhelés és le fog csapódni a pára, ami több esőhöz és felhőhatáshoz fog vezetni -ez meg nem épp a környék szárassága ellen egy hasznos dolog lenne, ha valóban így van? Valóban így van?


A tiltakozók szeretnének e a jövőben is gépjárművel járni? Mivel az Unió célja a null emisszió*, milyen közlekedési eszközzel szeretnének közlekedni?

(*Ami egyébként baromság, de most mindegy; de azért felsejlik némi elentmondás, ha megnézzük, hogy a Mikroszkóp színpadra felférő, de egyébként általánosságban a hazai zöld-politikát zászlajára tűző LMP 2019:
"A párt célkitűzése, hogy 2030-ra Magyarország útjain csak hibrid vagy elektromos meghajtású autók közlekedjenek. A világban elektromosautó-forradalom zajlik, amiből Magyarországnak és Európának sem szabad kimaradnia – mondta Vágó Gábor, az LMP európai parlamenti választási listavezetője, aki ennek érdekében radikális lépéseket szorgalmaz."
A kormánypártok radikális lépéseket tesznek, erre reakció: Tiltakozás az akkumulátor gyár ellen; "Nem az akkumulátor gyárakra!" "az LMP egy népszavazást is belengetett a témában" -és molinóval és aktivistákkal vonul fel a közmeghallgatása.)
Nem vagyok az ipari beruházások ellen sőt éppen ellenkezőleg,mivel nem gondolom, hogy az lenne a követendő út, hogy fordítsunk hátat a fejlődésnek mert az nem vezet sehova.

De szerintem azt sem járható út amit a kormányzat (a hely Fideszes városvezetés asszisztálásával) ezzel a beruházással leművelt....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
10 770
28 993
113
Az első kérdésedre a válaszom: Passz , de utána nézek, hogy melyik Debrecen környéki faluba nincs bevezetve a víz, kapásból azt mondanám, hogy nincs ilyen falu de ezt nem állítom teljes biztonsággal
Azt tudom, hogy a város környékén vannak, voltak szegényebb területek, tanyavilág, de nem tudom, hogy van e olyan, hogy nincs egyáltalán a faluban víz.
A hölgy nem tudom miről beszél az akkugyár miatt biztos, hogy nem lesz nagyobb a páraterhelés...
Valóban pl.: a Mátrai Erőmű körül gyakoribb a páralecsapódás, értsd köd. De, hogy ez csak érzésre, vagy statisztikailag is kimutatható e azt nem tudom, de ez lehet a terület adottsága is.
Ami a debrecenieket felháborítja az az ,hogy erről a beruházásról a megkérdezésük nélkül döntöttek és jól láthatóan hülyének nézik őket, és ez teljesen független attól, hogy mekkora veszélyt is jelent valójában a debreceniek egészségére illetve a környezetre ez az akkugyár.
Akkor ezt kell mondani, nem ködösíteni.
Valószínűleg te sem tapsikolnál az örömödben , hogy ha egyszer csak bejelentenék , hogy egy ilyen akkumulátor települ a szomszédodba úgyhogy nem tájékoztatnának téged róla és kész tények elé állítanának a beruházással kapcsolatban, és nem tud senki hitelesen tájékoztatni arról,hogy mennyire jelent veszélyt rád illetve a családodra valamint a környezetedre egy ilyen beruházás...
Természetesen nem, ezt én sem, meg más sem szeretném. Bár viszonylag kevésbé fenyeget ez a veszély és azért egy falusi környezetet meg egy városi környezetet sem lehet teljesen összehasonlítani. A városok sajátossága mindig is az iparosítás volt. Ezt az ott élőknek nagyobb mértékben kell tolerálni, hisz eleve ezért született a város, ebből él, ez tartja fenn.
Az se jó, ha nincs munka. Az se jó, ha nincs adóbevétel. Hajlandóak lennének-e ezt az árat megfizetni a Debreceniek?
Vagy, hogy akarják a pont elsődlegesen a városi életre egyesek szerint pozitívabb hatással rendelkező elektromos autókat használni, ha valahol nem gyártják le az autót, az akkumulátort (és az áramot?)??? Lehet, hogy végig kellett volna gondolni a zöldeknek a kőolajalapú közlekedés hatásait?
Avagy, mégis, hova a francba kellene nagy gyárakat építeni?

Én nem támogatom a gyárat, de nem támogatom az eszetlen "ál-zöld" forradalmat se és az ezzel kézen fogva járó képmutatást se.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 248
4 153
113
A probléma ezzel az, hogy meg sem próbálják az emberek feldolgozni az információt.
A Mi Hazánk meg f@szán rátelepedett, és politikai hasznot remél/kovácsol az ügyből. Ahogy a bal oldali pártok a tanár tüntetésekből.
Mindenesetre vicces látni, hogy az itteni szimpatizánsok/aktivisták hogyan próbálnak tudatosan, vagy csak úgy önszorgalomból helyi propagandát generálni.
Rohadt narancsos kollégák!
Harcra fel! :cool:
Alapvetően egyet értek, hogy sajnos jellemző módon az ellenzék egyből beszáll a pánikkeltésbe és próbál az egész dologból politikai tőkét kovácsolni. Elvárnám hogy picit komplexebben gondolkozzon egy ilyen mértékű beruházásról az ellenzék is.. De a kormány párt is reagálhatna jobban, mert jelenleg csak az erőből átnyomjuk látszik. Pl egy államtitkár de akár a nemzetgazdasági miniszter is leutazhatott volna erre a meghallgatásra, hogy emberek hallunk titeket, és megbízzuk mondjuk a tudományos akadémiát egy alternatív hűtési módszer kidolgozására, orvosolandó a vízproblémákat. A beruházóval már egyeztetünk hogy az emiatt felmerülő pluszköltségeket hajlandóak vagyunk megtámogatni kedvezményes kamatozású hitellel, állami garancia vállalás mellett vagy valami. Most csak úgy írtam egy ötletet. Ez a lapítsunk, a helyiek meg boxolják le mentalitás ugyan úgy nem valami szimpi. Azért lehetne nyugtatni a népet megfelelő kommunikációval, meg cselekedetekkel. Ha már ennyire fontos ez a beruházás szerintük…
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
26 223
64 818
113
Azt tudom, hogy a város környékén vannak, voltak szegényebb területek, tanyavilág, de nem tudom, hogy van e olyan, hogy nincs egyáltalán a faluban víz.
Vannak igen ilyen területek , az is lehet, hogy egy tanyára vagy a külterületen lévő pár házból álló házcsoportnál nincs bevezetve a víz, dehogy egy Debrecen melletti komplett faluba nincs bevezetve a víz azt nem gondolnám.

Olyan van, hogy egy településen belül az újonnan belterületnek nyilvánított részeken a debreceni vízmű nem engedélyezte, új fogyasztók rácsatlakozását a rendszerre mert ott a hálózat kiépítettsége még vagy már nem teszi lehetővé, hogy megfelelő szolgáltatást nyújtson (értsd víznyomás) a vízmű.
Valóban pl.: a Mátrai Erőmű körül gyakoribb a páralecsapódás, értsd köd. De, hogy ez csak érzésre, vagy statisztikailag is kimutatható e azt nem tudom, de ez lehet a terület adottsága is.
Szerintem ennek a leendő debreceni akkugyár esetében nem nagyon van realitása.
Akkor ezt kell mondani, nem ködösíteni.
Azért ha reálisan nézzük a dolgot akkor a legutóbbi lakossági meghallgatáson (a lakossági oldalon) nem a Magyar Tudományos Akadémia debreceni levelező tagjai voltak a hangadók (ezzel nem minősíteni akarom a meghallgatáson megszólalókat) csak a tényeket közlöm.

Az átlag debreceniek (mint mindenhol máshol) nincsenek (és nem is lehetnek) tisztában, egy ekkora méretű akkugyár és a benne alkalmazott technológia által az egészségükre és környezetükre jelentett veszéllyel, ezért várnák el , hogy a választott vezetőik önkormányzati és kormányzati szinten valamint az állam szakhatóságainak képviselői korrekt és mindenre kiterjedő tájékoztatást adnak számukra ezen veszélyekkel és minden más a lakosság részéről a beruházással kapcsolatos kérdéssel és félelemmel kapcsolatban.

De amikor a debreceniek azzal szembesülnek, hogy a beruházást elhallgatták előlük és már csak kész tényként közlik velük, hogy bizony ezt az akkugyárat már pedig felépítjük Debrecen határában, akkor nem kell csodálkozni azon, hogy sok debreceninek (az amúgy sem túl magas) bizalma a nullához konvergál az önkormányzat és a kormányzat vezetői és a szakhatóság képviselőivel szemben, ezt látta az ország-világ a közmeghallgatásokról készült felvételeken.
Természetesen nem, ezt én sem, meg más sem szeretném. Bár viszonylag kevésbé fenyeget ez a veszély és azért egy falusi környezetet meg egy városi környezetet sem lehet teljesen összehasonlítani. A városok sajátossága mindig is az iparosítás volt. Ezt az ott élőknek nagyobb mértékben kell tolerálni, hisz eleve ezért született a város, ebből él, ez tartja fenn.
Az se jó, ha nincs munka. Az se jó, ha nincs adóbevétel. Hajlandóak lennének-e ezt az árat megfizetni a Debreceniek?
Vagy, hogy akarják a pont elsődlegesen a városi életre egyesek szerint pozitívabb hatással rendelkező elektromos autókat használni, ha valahol nem gyártják le az autót, az akkumulátort (és az áramot?)??? Lehet, hogy végig kellett volna gondolni a zöldeknek a kőolajalapú közlekedés hatásait?
Avagy, mégis, hova a francba kellene nagy gyárakat építeni?

Én nem támogatom a gyárat, de nem támogatom az eszetlen "ál-zöld" forradalmat se és az ezzel kézen fogva járó képmutatást se.
Tudod ez úgy van , hogy egy ekkora beruházásnál amely ráadásul egy olyan terméket állít elő amire csak az utóbbi pár évben lett tömeges igény és az előállításához szükséges technológiával kapcsolatban sincs több évtizedes tapasztalat, érthető a lakossági ellenérzés és mindenki úgy gondolkodik, hogy szükségesek ezek a beruházások csak ne az ő "kerítése mellett valósítsák meg".

Ami pedig Debrecent illeti természetesen kell a aminél nagyobb/több adóbevétel , de nem mindenáron és jelenleg az a helyzet, hogy az utóbbi évtizedben és évtizedekben elég sok beruházás (köztük jó pár multi ) települt le Debrecenben (ez nagyrészt a Fidesz kormányzat és városvezetés érdeme), így nem lehet azt mondani, hogy erre a beruházásra égetően szükség lenne Debrecennek,de az is tény , hogyha a kínai akkumulátor gyár szempontjából nézzük a dolgot, hogy Debrecen ideális helyszín a számukra a földrajzi elhelyezkedése , munkaerő a kiépített ifrastruktúra (repülőtér stb) és az épülő BMW gyár miatt.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 029
4 577
113
Atomerőművet tudunk üzemeltetni.
Szabályos választásokat tartani.
TVK-val nincs baj, nem megy a szmötyi a Tiszába
DUFI-val nincs baj, nem megy az olaj a Dunába.
Csak a gyurcsányi vörösiszap katasztrófára emlékszem.

Szerintem tudunk akkugyárat is üzemeltetni.
Kormány helyében létesítenék online monitorozó állomást, esetleg sötétzöld NGO bevonással, olyan határrtékekkel, mint a szent lignitégető Németországban.
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
139
327
63
Atomerőművet tudunk üzemeltetni.
Szabályos választásokat tartani.
TVK-val nincs baj, nem megy a szmötyi a Tiszába
DUFI-val nincs baj, nem megy az olaj a Dunába.
Csak a gyurcsányi vörösiszap katasztrófára emlékszem.

Szerintem tudunk akkugyárat is üzemeltetni.
Kormány helyében létesítenék online monitorozó állomást, esetleg sötétzöld NGO bevonással, olyan határrtékekkel, mint a szent lignitégető Németországban.
Azbolaj nem megy a Dunába a DKVnál, de az is vicc hogy a kimenő szennyvíz minősége 99%ban jobb mint ami Bp alatt mérhető a főágban
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
4 390
14 476
113
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
26 223
64 818
113
Azt tudom, hogy a város környékén vannak, voltak szegényebb területek, tanyavilág, de nem tudom, hogy van e olyan, hogy nincs egyáltalán a faluban víz.
Megnézve a felvételt a nő arról beszél, hogy arra tanyára ahol (gondolom én) ő él mikor fogják bevezetni a vizet, Az pedig tény, hogy jó pár Debrecen közeli tanyán nincs bevezetve a vezetékes víz.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
7 950
32 135
113

Zöldövezetet rabolnak el egy egykori üdülőövezetből.
Meg föld alá küldik a lokális ingatlanárakat.
Emiatt megy a mismásolás akármi épül oda.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 029
4 577
113

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 474
3 652
113
Németországban nem gond ugyanaz a kínai CATL akkugyár:
Apró különbségek a 2 gyár között:
  • a német gyár 1.8 milliárd euró a debreceni 7.3 milliárd euró értékű
  • a debreceni gyár 220 hektár, a német gyár alapterületére nem volt adat, a befektetés alapján a negyede lehet
  • a németeknél még nem volt negatív tapasztalat az akkugyártásban, nálunk Gödön volt bőven
  • Thuringiában rendelkezésre áll a szükséges munkaerő, Debrecenben a folyamatban lévő kb 25 egyéb nagyobb üzem (Pl. BMW) miatt ez teljesen kizárt, a 9000 munkavállaló nagyobb része migráns lesz (érdekes módon ilyenkor nem probléma)
  • Thuringiában rendelkezésre áll a szükséges villamosenergia, Debrecenben az egész átviteli rendszert át kell építeni a gyár energiaigénye miatt amit importból fognak beszerezni, ha tudnak (akárcsak a magyar fogyasztás harmadát, negyedét)
  • a debreceni gyár vízigénye meghaladja a város vízigényét,ezt az ígéretek szerint a szennyvíz tisztításával oldják meg, de azt nem árulták el, hogy ki és mikor fogja ezt finanszírozni
  • a német gyár engedélyezése egy átlátható, nyílt folyamat volt, Debrecenben utólag közölték a helyiekkel, hogy szomszédjukban lesz egy 220 hektáros akkugyár
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 029
4 577
113
Jé, megint hazudtak:

A gödi vízvizsgálat szabálytalanul lett elvégezve de amúgy is csak nitrát volt túl sok, ami nem az akkugyártásból, hanem szerintem a műtrágyázásból fakad.

Debrecen:
Víz: Már tisztáztuk, hogy tisztított szenyvízből
Hang: reptér mellett délre
Talaj: Ipari park területén, de a humusz deponálva lesz.

 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 029
4 577
113
Jé, megint hazudtak:

A gödi vízvizsgálat szabálytalanul lett elvégezve de amúgy is csak nitrát volt túl sok, ami nem az akkugyártásból, hanem szerintem a műtrágyázásból fakad.

Debrecen:
Víz: Már tisztáztuk, hogy tisztított szenyvízből
Hang: reptér mellett délre
Talaj: Ipari park területén, de a humusz deponálva lesz.

Kimásolom ide:

Göd: nem úgy, nem azt, nem akkor​

Gödön a GÖD-ÉRT Egyesület vizsgált meg három öntözőkutat, pontosabban annak talajvizét, és fogalmazta meg aggályait. A illetékesek szerint az egész mintavétel úgy, ahogy van, szabálytalan volt, ráadásul ezen kutak vize nem ivóvíz. A katasztrófavédelem kivizsgálta az ügyet, ám az eredményeik szerint az ezen kutakból kinyert víz összetétele semmiféle jogszabályban meghatározott hatérértéket nem halad meg.

Pont az Átlátszó által igényelt, Katasztrófavédelem által nekik küldött adatokból derül ki, hogy a nitrátkoncentráció kivétel, de a nitrátnak nincs köze az akkumulátorgyártáshoz. A vizsgált víz lítiummennyiségénél három kedvelt ásványvízmárka vizeiben is több a lítium (Balfi, Visegrádi, Mohai). A vízben talált NMP-tartalom nagyon alacsony, és valószínűleg a mostani Samsung akkumulátorgyár helyén egykor működő képcsőgyár működésének maradványa. Ezzel együtt a GöD-ÉRT-féle, vagyis még a szabálytalan mintavétellel vett vízről rendelt szakvélemény szerint sem haladja meg el a talajvíz NMP-mennyisége az előírt határértékeket.
A médiában, például az Átlátszón sokat szerepelt egy bizonyos betemetett monitoring-kút. Ez azonban sosem a gyár tevékenységéből származó ipari víz minőségét, hanem a csapadékvíz-szikkasztás talajvízre gyakorolt hatásait ellenőrizte – főleg mennyiségi oldalról. De egyébként a minőségre vonatkozó mutatók esetében mutatott semmilyen határérték-túllépést.
 
K

Kopi2000

Guest
Kimásolom ide:

Göd: nem úgy, nem azt, nem akkor​

Gödön a GÖD-ÉRT Egyesület vizsgált meg három öntözőkutat, pontosabban annak talajvizét, és fogalmazta meg aggályait. A illetékesek szerint az egész mintavétel úgy, ahogy van, szabálytalan volt, ráadásul ezen kutak vize nem ivóvíz. A katasztrófavédelem kivizsgálta az ügyet, ám az eredményeik szerint az ezen kutakból kinyert víz összetétele semmiféle jogszabályban meghatározott hatérértéket nem halad meg.

Pont az Átlátszó által igényelt, Katasztrófavédelem által nekik küldött adatokból derül ki, hogy a nitrátkoncentráció kivétel, de a nitrátnak nincs köze az akkumulátorgyártáshoz. A vizsgált víz lítiummennyiségénél három kedvelt ásványvízmárka vizeiben is több a lítium (Balfi, Visegrádi, Mohai). A vízben talált NMP-tartalom nagyon alacsony, és valószínűleg a mostani Samsung akkumulátorgyár helyén egykor működő képcsőgyár működésének maradványa. Ezzel együtt a GöD-ÉRT-féle, vagyis még a szabálytalan mintavétellel vett vízről rendelt szakvélemény szerint sem haladja meg el a talajvíz NMP-mennyisége az előírt határértékeket.
A médiában, például az Átlátszón sokat szerepelt egy bizonyos betemetett monitoring-kút. Ez azonban sosem a gyár tevékenységéből származó ipari víz minőségét, hanem a csapadékvíz-szikkasztás talajvízre gyakorolt hatásait ellenőrizte – főleg mennyiségi oldalról. De egyébként a minőségre vonatkozó mutatók esetében mutatott semmilyen határérték-túllépést.
Azt azert mondjad mar meg, mit jelent, hogy egy vizvizsgalat szabalytalanul lett elvegezve? Kivancsiva tettel....

UI.: ezt azert kerdezem, mert onnagaban amit leirtal semmit sem mond, mi a problema. Az a gyanum, hogy ez az egesz cikk, csak az ellenvelemenyen levok karaktergyilkolaszasara alkalmas....
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 170
10 187
113
Kimásolom ide:

Göd: nem úgy, nem azt, nem akkor​

Gödön a GÖD-ÉRT Egyesület vizsgált meg három öntözőkutat, pontosabban annak talajvizét, és fogalmazta meg aggályait. A illetékesek szerint az egész mintavétel úgy, ahogy van, szabálytalan volt, ráadásul ezen kutak vize nem ivóvíz. A katasztrófavédelem kivizsgálta az ügyet, ám az eredményeik szerint az ezen kutakból kinyert víz összetétele semmiféle jogszabályban meghatározott hatérértéket nem halad meg.

Pont az Átlátszó által igényelt, Katasztrófavédelem által nekik küldött adatokból derül ki, hogy a nitrátkoncentráció kivétel, de a nitrátnak nincs köze az akkumulátorgyártáshoz. A vizsgált víz lítiummennyiségénél három kedvelt ásványvízmárka vizeiben is több a lítium (Balfi, Visegrádi, Mohai). A vízben talált NMP-tartalom nagyon alacsony, és valószínűleg a mostani Samsung akkumulátorgyár helyén egykor működő képcsőgyár működésének maradványa. Ezzel együtt a GöD-ÉRT-féle, vagyis még a szabálytalan mintavétellel vett vízről rendelt szakvélemény szerint sem haladja meg el a talajvíz NMP-mennyisége az előírt határértékeket.
A médiában, például az Átlátszón sokat szerepelt egy bizonyos betemetett monitoring-kút. Ez azonban sosem a gyár tevékenységéből származó ipari víz minőségét, hanem a csapadékvíz-szikkasztás talajvízre gyakorolt hatásait ellenőrizte – főleg mennyiségi oldalról. De egyébként a minőségre vonatkozó mutatók esetében mutatott semmilyen határérték-túllépést.

Azt azert mondjad mar meg, mit jelent, hogy egy vizvizsgalat szabalytalanul lett elvegezve? Kivancsiva tettel....

UI.: ezt azert kerdezem, mert onnagaban amit leirtal semmit sem mond, mi a problema. Az a gyanum, hogy ez az egesz cikk, csak az ellenvelemenyen levok karaktergyilkolaszasara alkalmas....
A dokumenumok szerint nemzetközi (ISO) szabvány alapján végezték a mintázást. Nem tudom, hogy mi a problémájuk ezzel.

Az N-metil-2-pirrolidont a textiliparban vagy a petrolkémia területén használják főleg az akkumulátorgyártás mellett.
 
K

Kopi2000

Guest
Azt azert mondjad mar meg, mit jelent, hogy egy vizvizsgalat szabalytalanul lett elvegezve? Kivancsiva tettel....

UI.: ezt azert kerdezem, mert onnagaban amit leirtal semmit sem mond, mi a problema. Az a gyanum, hogy ez az egesz cikk, csak az ellenvelemenyen levok karaktergyilkolaszasara alkalmas....
Ennyi erovel irhatnak egyebkent azt is, hogy az Alfoldon, sok olyan 2000 m koruli termalvizkut van, aminek a vizeben van 4 g/liter fenol. Ez a " hasonlosag" megsem lenne megnyugtato akkor, ha egy sekely, kb. 10 m-es talajviz kutban talalnak, ami a felszin alatti elso vizado, 4 g/liter fenolt...
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 374
17 380
113
  • Thuringiában rendelkezésre áll a szükséges munkaerő, Debrecenben a folyamatban lévő kb 25 egyéb nagyobb üzem (Pl. BMW) miatt ez teljesen kizárt, a 9000 munkavállaló nagyobb része migráns lesz (érdekes módon ilyenkor nem probléma)
  • Thuringiában rendelkezésre áll a szükséges villamosenergia, Debrecenben az egész átviteli rendszert át kell építeni a gyár energiaigénye miatt amit importból fognak beszerezni, ha tudnak (akárcsak a magyar fogyasztás harmadát, negyedét)
Azért Németországból nem ilyen hírek jönnek...

A német munkaerő felesleg messze földön híres... hacsak nem a 2015-ös import agysebészekre godolsz, bár az iyen magasan kvalifikált munkaerőnek a gyári munka derogál, ezért sem dolgozik még 80%-uk.

A német villamosenergia annyira rendelkezésre áll, hogy már negatív az áramár a sok napelemben hála, ezért be is zárják az ennek köszönhetően feleslegessé vált atomerőműveik... Nem épp szenet bányásznak falurombolással, hogy a billegő energiarendszerük müzemben tartsák a felemás fejlesztések után, és a szomszédaikkal balanszoltatják ki azt, francia atomáram és lengyel szénáram importtal fedezve a szélcsendben, borult időben hatalmas hiányukat...

a debreceni gyár vízigénye meghaladja a város vízigényét,ezt az ígéretek szerint a szennyvíz tisztításával oldják meg, de azt nem árulták el, hogy ki és mikor fogja ezt finanszírozni
Ez igaziból semmit nem jelent,h ogy meghaladja. Egy falu melletti üzem vízigénye is meghaladhatja a falu (kommunális) vízigényét. A kérdés, hogy honnan jön, és mi lesz vele utána, ha ez megnyugatatóan rendezve van, akkor az, hogy meghaladja a település vízigényét, az csak egy érdekesség.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0