Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Alapjába véve vannak országok ahol a posta állami tulajdonban is tud nyereséges lenni, nem volna ördögtől való, főleg ha a csomagküldésre erősen ráfeküdtek volna, mivel rengeteg saját tulajdonú ingatlannal, és stabil háttér ( állam) rendelkeznek. Viszont ez egy nagyon nem egyszerű dolog, sok posta csak viszi a pénzt, és nem csak azért mert az emberek nagy része azokat a szolgáltatásokat amiket felváltott az internet már nem eszi igénybe, hanem éppen a sok elavult ingatlan is probléma. Ahol a hagyományos postaszolgáltatás nem nyereséges, én úgy oldanám meg hogy az ingatlan nagyobbik részét kiadnám bérbe üzlethelyiségként, azzal a feltétellel hogy csomagpontként is üzemel, nyilván % ért, nagyméretű csomaggal is, és itt nagyon rugalmasan kezelni az átalakításokat. Ezzel az alkalmazottak egy része is megmaradna, + a postakocsi miatt a kézbesítők is átszervezésre kerülnének, és a csomag szállítás ami a pénzt hozza továbbra is rugalmas gyors és kiterjedt maradna, de ami eddig vitte a pénzt az most hozná.

Nyilván lennének áldozatai így is a történetnek, de a cél nem mindenkit megtartani hanem egy nyereséges jól működő állami cég létrehozása, na igen, de ki tudná ezt lebonyolítani? Aki képes lenne rá az nem állami alkalmazott, hanem rég a magánszektorban van a haverok és ismerősök meg úgysem a hatékonyságra törekednének, szóval lehetne,de.......

Sok esetben ez is olyan mint a kisvárosi könyvtárak, mikor én iskolás voltam se volt már semmi értelmük, mert a kutya nem járt oda, maximum internetezni de már az is mindenkinek van saját, vagy esetleg fénymásolni, ezen kívül az iskolások évente 1x kötelezően oda mennek és akkor valamit csinálni kell részén kívül az egésznek semmi értelme, kulturális és anyagi szempontból halott dolog, de jó helyek arra hogy az önkormányzatokban valakinek a Micikéjét akit valaki tologat betegyék egy munkahelyre ahol semmit nem kell csinálni. Akkor már inkább megyei szinten maradjon egy valódi minőségi modern és az elég, kiterjesztett feladatkörrel.

Na és hogy mindenkibe belerúgjak a végére, a taos és egyéb módon történő állami sportfinanszírozás is szar :D
A Posta csak akkor viszi a penzt, ha nem engedik versenyezni. Idekint pl ez van, a GOP szandekosan kiverezteti a USPSt 20+ eve, nem engedik versenyezni, kotelezo a szombati kezbesites stb, de kozben hangosan szidjak, hogy viszi a penzt... sunyi szarhazik, remelik, hogy eladhatjak,, akkor majd fizethetunk tobbet a UPS meg Fedexnek.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Reneszánszát éli amúgy, csak sokkal utilitáriusabban, mint anno. Meg ugye a Moleskine és haszonló csinos beírókönyvek sem véletlen vannak ott a boltokban, gondolom használják is. (négyzethálós vagy pontrácsost nem láttam tőlük, én Leichtturmot használok mostanában)

Bullet Journal egy nagyon divatos módja, szigorúan papíron! Nekem is bejött, a digitális szarok helyett, bár épp kissé szétestem megint, és pár napnyi elmaradást felhalmoztam, meg a tervezés/tisztogatás/visszatekintő sem volt meg egy ideje.
Nekem is volt Moleskin (van pontrácsos Moleskin), meg mindig kapok 1-2-3 naplót is. Egyiket sem használtam.
Akkor írtam kvázi naplót, mikor még blogoltam, de az ugye online felületre ment. Szerencsére(?) határidőnaplót sem kell vezetnem.
Pedig imádom a kaligráfiát, a töltő tollat, de hát ha nincs mit írni... :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
A Posta csak akkor viszi a penzt, ha nem engedik versenyezni. Idekint pl ez van, a GOP szandekosan kiverezteti a USPSt 20+ eve, nem engedik versenyezni, kotelezo a szombati kezbesites stb, de kozben hangosan szidjak, hogy viszi a penzt... sunyi szarhazik, remelik, hogy eladhatjak,, akkor majd fizethetunk tobbet a UPS meg Fedexnek.
Azt gondolom, és valamennyire azt hallom, hogy a Posta vezetősége -középvezetőket is már ideértve- alkalmatlan arra, hogy valódi versenyben helyt álljon. Nem kell hozzá különösebb külső hatás hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
202
604
93
Szerintem az ITK már akkor hazugság volt, mikor kitalálták. Kirakatprojektet akartak létrehozni, hogy lehessen mivel dicsekedni, hogy yes we can (megtolt kormányprojekt volt odanyalva a mercsedesznek), aztán karosszáltak néhány szakadt mercédeszbuszt, de azóta gyártás terén gyakorlatilag lehúzták a klotyón, lehet, már nem is létezik az ITK, de buszt biztos nem építenek.
A legtöbb Mercedes busznál ami jön az országba, övék a "végszerelés, készre szerelés"

A 135 darab török gyártású Mercedes-Benz Conectót az EvoBus hazai képviseletét ellátó Omnibus Hungária Kft. és az Inter Tan-Ker City Kft. alkotta konzorcium szállítja a közlekedési cégnek, 100 darabot tartós bérlés formájában, 35-öt pedig adásvételi konstrukcióban.
Ezek a budapesti buszok


és akkor van ugye a Mercedes alvázon készülő REFORM busz aminek a felépítményét ők csinálják
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 659
55 331
113
Ha megfigyeled ezek a problémák alapvető koncepcionális problémák.
És nem csak azt írtam, le, hogy mi a szar, hanem azt is, hogy miért szar, és mi lenne a jobb helyette.
Az nem jó, hogy az ország 2.-3.-4. legnagyobb foglalkoztatóját tartjuk fenn olyan szolgáltatásokkal, amelyeket digitálisan is ki lehetne maradéktalanul váltani.
Raádásul környezettudatosan (erre harapnak mostanában a halak!).
Mert egy levél kézbesítéséért fizetni kell a logisztika infrájáért, meg az üzemanyag és energia árakért, a munkavállalóknak bért kell adni, a hivatalokat így is úgy is fenn kell tartani, mert a postáskisasszonyok (nem is olyan kicsik szoktak lenni :oops: ) nem fagyhatnak meg a csekkbefizetés adminisztrációja közben!
Mondjuk most már azért könnyebb bezárt postát Pesten találni, mint nyitottat! o_O

De mit is ad nekünk a Posta, amit ne lehetne kiváltani? A csomagküldést!
Halló! Évek óta liberalizált a csomagküldési szolgáltatás.
De mondj olyat ami miatt másnak mennyire jó, én meg megmondom, hogy miért mégsem....
Azert vehetnèd, hogy még ma sincs mindenkinek Internete.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 972
113
A híres Magyarországon nincs fejlesztés, csak összeszerelés hazugság is megbukott.

Akár 12 héten át is járatják a motort az Audi motorfejlesztő részlegén​

Ez a részleg már 10 éve itt van legalább. Nem tudtad?
Sőt! Van a Knorr-Bremse-nek, Siemens-nek, Bosch-nak is fejlesztőközpontja jó régóta, hogy csak a nagy német multikat említsem. Volt az Ericson-nak is, nem tudom, megvan-e még. Több cégnél folyik önvezető rendszerek fejlesztése. Ha jól tudom, egyiket nem rég vette meg a Continental.
Csak ami hirtelen eszembe jutott.
 

atek

Well-Known Member
2013. június 14.
199
569
93

A rendszerváltáskor könnyű volt meggazdagodni? – vendégünk Lakatos Péter​


00:42 A Videoton – Real Madrid
07:00 A gazdaságmérnkösködésről
14:45 A Huxitról
18:00 A női kvótáról
24:10 Osztrák darugyárat elemzünk
39:30 Tudna a Videoton Kínában gyárat üzemeltetni?
41:20 A régió többi országa jobban áll terjeszkedésben?
48:50 Miért üzemeltetne a Videoton még Kínában is gyárat?!
56:50 Kelet vs Nyugat-Európa mutyi különbségek
1:07:50 Egymás zsebének nézegetése
1:09:00 A Forbes leggazdagabbak listája
1:13:00 Mennyire számítanak a hozamok?
1:17:15 Kompetitivitás a köbön
1:23:00 Az érzelemmentesség előnyei
1:26:50 A rendszerváltáskor könnyű volt meggazdagodni?
1:33:15 Írj, olvass, számolj, beszélj!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 041
113


"Mikor látja be a kormány, hogy nem (csak a) GDP-ben kell gondolkodnia?" :oops:

.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 654
14 638
113

 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Hivatalosan is jegeli a VW az akku beruházásokat Európában amig nem látja mi lesz az uniós vélasz az USA által bevezetett IRA kedvezményekre.

 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 152
113
Sajnos a cikk alap állításával nehéz lesz vitatkozni:
Nálunk:
-nincs víz
-nincs áram
-nincs nyersanyag
Munkás szerintem lenne, csak energiát kellene belefeccölni hogy megtanuljon dolgozni.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Sajnos a cikk alap állításával nehéz lesz vitatkozni:
Nálunk:
-nincs víz
-nincs áram
-nincs nyersanyag
Munkás szerintem lenne, csak energiát kellene belefeccölni hogy megtanuljon dolgozni.
párszor ezt már leírtam. akkor ki lettem nevetve.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 041
113
Sajnos a cikk alap állításával nehéz lesz vitatkozni:
Nálunk:
-nincs víz
-nincs áram
-nincs nyersanyag
Munkás szerintem lenne, csak energiát kellene belefeccölni hogy megtanuljon dolgozni.

A "Tetszik" főleg ennek szólt: "
Munkás szerintem lenne, csak energiát kellene belefeccölni hogy megtanuljon dolgozni.

.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Sajnos a cikk alap állításával nehéz lesz vitatkozni:
Nálunk:
-nincs víz
-nincs áram
-nincs nyersanyag
Munkás szerintem lenne, csak energiát kellene belefeccölni hogy megtanuljon dolgozni.
Csúsztat. Ott is 3 ország fog össze kialakítva a megfelelő ökoszisztémát. Hol van a környéken alapanyag?
Pl itt:

Hogy nincs víz azt azért vitatnám. Áramot meg lehet termelni pl atomerőműben, nem csak víz meg szélerőművekkel. Amiben kétségtelenül igaza van az a hazai hozzáadott érték meg a fejlesztés. Én speciel ezért támogatom a Fudan egyetemet… pl ilyen akku dolgok fejlesztésébe lehetne ott beszállni. De ez egyeseknek nem tetszik mert, hogy tele lesz kinai kémekkel…
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 152
113
Hogy nincs víz azt azért vitatnám.
Vízépítő mérnökként mondom neked: nincsen jelenleg elég víz Magyarországon. Debrecenben villámtempóval süllyed a talajvíz. (ami lassan felszíni mozgásokat is okozni fog...)
A vízműveink teljesen elavultak. A vízbázisok a Duna partján még rendben vannak, a többi lassan kifingik, van ahol előbb, van ahol később.
A karsztvizeink jellemzően maxra ki vannak használva, talán egy-két kivétellel.
A települések ivóvízét biztosító tározók már most sem mindig telnek meg, egy-két egymást követő rossz év és nagyvárosokban sem lesz rendesen víz.
Már most is irgalmatlan gond az aszály, amiből akkumulátort gyártunk abból locsolhatnánk is...
Ezekből a százmilliárdokból amiből most MI, Magyarország építjük meg az utat, vasutat, újabb vízkivételi műveket, vízvezetékeket építünk ezeknek a gyáraknak ki lehetne nyitni itt-ott a gátakat az árvízek idején, lehetne szélesíteni az árterületeket, rákötni a holtágakat a folyókra hogy éljenek. És akkor tovább maradna élet itthon, olyan ahogy mi szeretjük.
+1 engedjük a hódokat a kis vízfolyásokon tombolni, ügyesek! Amelyik meg a gátba fúr lukat abból legyen pörkölt.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Nekem spec azért nem tetszik, mert az arra elbacsarintott pínzbűl mondjuk a magyar egyetemi rendszert lehetne rendbe rakni.
Ha csak pénz kérdés lenne. Kb az egészet új alapokra kéne helyezni, de az túl sok érdeket sértene. egy szocialista maradvány az egész oktatás és kutatási tevékenység, tele privilegizált emberekkel akik jelenleg baromi kényelmesen megélnek a semmiből. Elsőnek verseny helyzetet kéne teremteni szerintem.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Vízépítő mérnökként mondom neked: nincsen jelenleg elég víz Magyarországon. Debrecenben villámtempóval süllyed a talajvíz. (ami lassan felszíni mozgásokat is okozni fog...)
A vízműveink teljesen elavultak. A vízbázisok a Duna partján még rendben vannak, a többi lassan kifingik, van ahol előbb, van ahol később.
A karsztvizeink jellemzően maxra ki vannak használva, talán egy-két kivétellel.
A települések ivóvízét biztosító tározók már most sem mindig telnek meg, egy-két egymást követő rossz év és nagyvárosokban sem lesz rendesen víz.
Már most is irgalmatlan gond az aszály, amiből akkumulátort gyártunk abból locsolhatnánk is...
Ezekből a százmilliárdokból amiből most MI, Magyarország építjük meg az utat, vasutat, újabb vízkivételi műveket, vízvezetékeket építünk ezeknek a gyáraknak ki lehetne nyitni itt-ott a gátakat az árvízek idején, lehetne szélesíteni az árterületeket, rákötni a holtágakat a folyókra hogy éljenek. És akkor tovább maradna élet itthon, olyan ahogy mi szeretjük.
+1 engedjük a hódokat a kis vízfolyásokon tombolni, ügyesek! Amelyik meg a gátba fúr lukat abból legyen pörkölt.
Vagyis van víz csak nem megfelelő a vízkezelés, a kettő nem ugyan az. A kettőnek együtt kéne menni... Mármint a normális vizstartégiának (ami sajnos nincs) meg a jó iparpolitikának (szintén nincs)