Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Ma láttam reggel az Aldiban a hirdetést a kijáratnál: heti 35 óra esetén bruttó ~380.000 Ft. Ez azért nem olyan rossz.
Akkor kézhez kap 250-et. Azért nem egy extrém magas sztárgázsi.
És akkor átjutunk a Toborzó topicba... és a katonák még kapnak egyéb juttatásokat és kedvezményeket is -ha jól tudom.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Mondom, konkrét hírdetést kérek.

"Versenyképes fizetés 240.000 Ft nettó kezdő alapbér amiből könnyen 400.000-500.000 feletti fizetést produkálhatsz,csak “Rajtad” múlik szeretnéd-e!"
Nettó fizetés:
240e - 500e Ft havi bér

Mozgóbér:
10e - 100e Ft havi bónusz
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113
Mondom, konkrét hírdetést kérek.
Pl. https://www.profession.hu/allas/csomagkezbesito-futar-transport-szavefu-kft-2110348?keyword=fut%C3%A1r&hash=65fd68b8c5ad26a4ee98eab5d0f9a565&sessionId=630809f39d30d1b06d6003aec0e0e2a7


De te is rákereshetsz nyugodtan.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113

"Versenyképes fizetés 240.000 Ft nettó kezdő alapbér amiből könnyen 400.000-500.000 feletti fizetést produkálhatsz,csak “Rajtad” múlik szeretnéd-e!"
Nettó fizetés:
240e - 500e Ft havi bér

Mozgóbér:
10e - 100e Ft havi bónusz
Tehát havi 240. Semmi 400 nettó.
Rákerestem.
Havi 250+saját autó.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 148
113
A GLS-nek területenként más és más cég az alvállalkozója. Márészt semmi okom kétségbe vonni az ismerősöm történetét, szóval én készséggel elhiszem, hogy a fia havi 400-at hazavisz.
Olyan lehet mint itthon a legtöbb kamionos, papíron 200-250 nettó, a többi meg zsebbe feketén.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Na ez meglepett:

Engem is. Ez most így hirtelen nem is tudom hanyadik hazai busz gyár akar lenni. Ott van Debrecenben az ITK, az Ikarus, meg a Credo. És akkor még a BYD-ről nem beszéltem. Meg voltak valami SKODA-GANZ trolik is. Lassan anyi buszgyárunk van mint Kinának.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nézz utána hogy kik szoktak vezetői pozícióba kerülni a postánál... (és valakinek kézbesíteni kell pl. a nemzeti konzultációkat is)
Kit érdekel? Pláne úgy nem, hogy évente váltogatják ezeket az embereket.
Ha feltünt volna, akkor a nemzeti konzultációt online is ki lehet tölteni. És a mai világban, amikor az állam fizet neked, hogy okostelefonod legyen, akkor ne b@szakodjunk már egymással!

Csomagautómata:
Itt valaki valamit nagyon félreértett!
Ezek csak akkor működnek, ha magadnak rendelsz valamit, és a webshopban ezt az opciót kéred.
Ha viszont felad neked a hivatal, a bank, vagy egy külföldi partner egy ajánlott levelet, csomagot, miegymás, akkor rohadhatsz befele a nagypostára és 4 óra után a kígyózó sorban várhatod, hogy a kedvetlen alkalmazottak az összegumizott levelek közül 15 perc alatt kézzel megkeressék a leveledet. A csomag miatt meg általában egy külön ablakhoz/ vagy akár épületbe is kell menned.
Ha meg esetleg egy kis vámügyintézés is van a dologban, akkor az külön vicces sztori.

Valamilyen törvényi kötelezetség miatt biztosítani kell az államnak a postai hozzáférést mindenkinek, akkor is ha veszteséges a fenntartása. A mindenféle egyéb dolog értékesítésével az üzembentartás veszteségét próbálták csökkenteni.
Jaja vannak rossz törvények. Korábban voltak olyanok is, hogy a földesúré az első dugás a menyasszonnyal!
A mai világban nem értem, hogy hogyan létezhet még olyan, hogy ajánlott, meg tértivevényes küldemény! A digitalizáció világában már minden küldeménynek (legyen az csomag, vagy levél) nyomonkövetehetőnek kellene lennie! Nem olyannak, hogy "Lehet, hogy kivisszük..."
Miért létezik még olyan, hogy postai utalványos pénz küldés?
Tegnap a postás hozott vissza villanyszámla túlfizetést. KP! Miközben a szolgáltatónak elektronikusan fizetek. :hadonaszos:
Tök véletlenül itthon voltam, mert beteg a kölyök. De ha nem lettem volna, akkor visszaviszik. Ezután újra megpróbálják kiküldeni. Ha akkor sem sikerül, akkor elkönyvelik sima túlfizetésnek.
Ennek a költségét mi mindannyian fizetjük. Pedig csak annyit kellene tenni, hogy megszüntetik ezt a lehetőséget. És onnantól az ostoba szolgáltató nem is tudja kiküldeni a lóvét a Postával.
Le tudtuk gyártani pillanatok alatt milliós tételben a védettségi igazolványokat. Egész biztosan nem tudnánk ezt megoldani egy nyomorult hazai állami "bankkártyával"?
De jelzem az elektronikus személyiben minden olyan opció rendelkezésre áll, hogy akár bankkártyának is használjuk.
Nem kell nemzetközi elfogadó rendszerhez csatlakozni. Kizárólag belföldi felhasználásról van szó. A pénztárcákban elfér, ha külön kártyát is csainálnánk.
De mondok jobbat! Mért ne lehetne mindenkinek a kártyaszáma az adóazonosítója? Ez egy egyedi azonosító. Ha hozzákapcsolnak egy állami számlát, akkor ezen keresztül lehetne intézni a mindenféle adóbefizetéseket is.
Most kaptam meg a gépjárműadóról a határozatot, benne a sárga csekkekel. Komolyan?
Persze ezt majd jól átutalom, de ha az adóazonosító jel mögé lenne credit számla téve, akkor egyszerűen feltöltöm a sima bankszámlámról a "nemzeti számlámra" a szükséges összeget, a NAV meg majd leemeli, ha akarja.
Ne mondja nekem senki, hogy nem lehet technikailag megoldani, mert a önkéntes egészségpénztárak is mögétettek egy számlát egy nemzetközileg nem használható kártya mögé.

Nagyon messzire kanyarodtunk.
De egyetlen tollvonással meg lehetne oldani a Posta problémáit.
Tessék szépen privatizálni. Vigye el Lölö, ha akarja. Egyből le lenne nyesegetve az életképtelen szolgáltatási halmaz.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber
T

Törölt tag 1711

Guest
Kit érdekel? Pláne úgy nem, hogy évente váltogatják ezeket az embereket.
Ha feltünt volna, akkor a nemzeti konzultációt online is ki lehet tölteni. És a mai világban, amikor az állam fizet neked, hogy okostelefonod legyen, akkor ne b@szakodjunk már egymással!

Csomagautómata:
Itt valaki valamit nagyon félreértett!
Ezek csak akkor működnek, ha magadnak rendelsz valamit, és a webshopban ezt az opciót kéred.
Ha viszont felad neked a hivatal, a bank, vagy egy külföldi partner egy ajánlott levelet, csomagot, miegymás, akkor rohadhatsz befele a nagypostára és 4 óra után a kígyózó sorban várhatod, hogy a kedvetlen alkalmazottak az összegumizott levelek közül 15 perc alatt kézzel megkeressék a leveledet. A csomag miatt meg általában egy külön ablakhoz/ vagy akár épületbe is kell menned.
Ha meg esetleg egy kis vámügyintézés is van a dologban, akkor az külön vicces sztori.


Jaja vannak rossz törvények. Korábban voltak olyanok is, hogy a földesúré az első dugás a menyasszonnyal!
A mai világban nem értem, hogy hogyan létezhet még olyan, hogy ajánlott, meg tértivevényes küldemény! A digitalizáció világában már minden küldeménynek (legyen az csomag, vagy levél) nyomonkövetehetőnek kellene lennie! Nem olyannak, hogy "Lehet, hogy kivisszük..."
Miért létezik még olyan, hogy postai utalványos pénz küldés?
Tegnap a postás hozott vissza villanyszámla túlfizetést. KP! Miközben a szolgáltatónak elektronikusan fizetek. :hadonaszos:
Tök véletlenül itthon voltam, mert beteg a kölyök. De ha nem lettem volna, akkor visszaviszik. Ezután újra megpróbálják kiküldeni. Ha akkor sem sikerül, akkor elkönyvelik sima túlfizetésnek.
Ennek a költségét mi mindannyian fizetjük. Pedig csak annyit kellene tenni, hogy megszüntetik ezt a lehetőséget. És onnantól az ostoba szolgáltató nem is tudja kiküldeni a lóvét a Postával.
Le tudtuk gyártani pillanatok alatt milliós tételben a védettségi igazolványokat. Egész biztosan nem tudnánk ezt megoldani egy nyomorult hazai állami "bankkártyával"?
De jelzem az elektronikus személyiben minden olyan opció rendelkezésre áll, hogy akár bankkártyának is használjuk.
Nem kell nemzetközi elfogadó rendszerhez csatlakozni. Kizárólag belföldi felhasználásról van szó. A pénztárcákban elfér, ha külön kártyát is csainálnánk.
De mondok jobbat! Mért ne lehetne mindenkinek a kártyaszáma az adóazonosítója? Ez egy egyedi azonosító. Ha hozzákapcsolnak egy állami számlát, akkor ezen keresztül lehetne intézni a mindenféle adóbefizetéseket is.
Most kaptam meg a gépjárműadóról a határozatot, benne a sárga csekkekel. Komolyan?
Persze ezt majd jól átutalom, de ha az adóazonosító jel mögé lenne credit számla téve, akkor egyszerűen feltöltöm a sima bankszámlámról a "nemzeti számlámra" a szükséges összeget, a NAV meg majd leemeli, ha akarja.
Ne mondja nekem senki, hogy nem lehet technikailag megoldani, mert a önkéntes egészségpénztárak is mögétettek egy számlát egy nemzetközileg nem használható kártya mögé.

Nagyon messzire kanyarodtunk.
De egyetlen tollvonással meg lehetne oldani a Posta problémáit.
Tessék szépen privatizálni. Vigye el Lölö, ha akarja. Egyből le lenne nyesegetve az életképtelen szolgáltatási halmaz.

Basztattátok molnit, hogy magából indul ki, de toljátok nekem nem kell = senkinek se kell stílust.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Basztattátok molnit, hogy magából indul ki, de toljátok nekem nem kell = senkinek se kell stílust.
Ha megfigyeled ezek a problémák alapvető koncepcionális problémák.
És nem csak azt írtam, le, hogy mi a szar, hanem azt is, hogy miért szar, és mi lenne a jobb helyette.
Az nem jó, hogy az ország 2.-3.-4. legnagyobb foglalkoztatóját tartjuk fenn olyan szolgáltatásokkal, amelyeket digitálisan is ki lehetne maradéktalanul váltani.
Raádásul környezettudatosan (erre harapnak mostanában a halak!).
Mert egy levél kézbesítéséért fizetni kell a logisztika infrájáért, meg az üzemanyag és energia árakért, a munkavállalóknak bért kell adni, a hivatalokat így is úgy is fenn kell tartani, mert a postáskisasszonyok (nem is olyan kicsik szoktak lenni :oops: ) nem fagyhatnak meg a csekkbefizetés adminisztrációja közben!
Mondjuk most már azért könnyebb bezárt postát Pesten találni, mint nyitottat! o_O

De mit is ad nekünk a Posta, amit ne lehetne kiváltani? A csomagküldést!
Halló! Évek óta liberalizált a csomagküldési szolgáltatás.
De mondj olyat ami miatt másnak mennyire jó, én meg megmondom, hogy miért mégsem....
 

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
765
1 925
93

A kormány várakozásai szerint idén 1,5 százalékkal nő a magyar gazdaság teljesítménye – jelentette ki Varga Mihály a Batthyány Lajos Alapítvány és a Fiatalok Batthyány Köre által szervezett pódiumbeszélgetésen csütörtökön Budapesten.

Az államháztartás hiánya a tavalyi 6,1 százalékról 3,9 százalékra mérséklődik idén, az infláció pedig az év végére 9,2 százalékosra csökken – közölte a pénzügyminiszter, hozzátéve, hogy ezzel egy időben a GDP-arányos államadósság a 2022-es 72,9 százalékról 69,7 százalékra apad.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz and Nber

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Engem is. Ez most így hirtelen nem is tudom hanyadik hazai busz gyár akar lenni. Ott van Debrecenben az ITK, az Ikarus, meg a Credo. És akkor még a BYD-ről nem beszéltem. Meg voltak valami SKODA-GANZ trolik is. Lassan anyi buszgyárunk van mint Kinának.
Szerintem az ITK már akkor hazugság volt, mikor kitalálták. Kirakatprojektet akartak létrehozni, hogy lehessen mivel dicsekedni, hogy yes we can (megtolt kormányprojekt volt odanyalva a mercsedesznek), aztán karosszáltak néhány szakadt mercédeszbuszt, de azóta gyártás terén gyakorlatilag lehúzták a klotyón, lehet, már nem is létezik az ITK, de buszt biztos nem építenek.
Az Ikarus meg ezerbuszgyártó szélesgábor eddigi utolsó projektje. Talán ennek lesz valami sikere a kínai villanytalicskák terítése révén ellentétben ezerbuszgyártó szélesgábor korábbi számtalan besült ezerbuszgyártó projektjével.
A BYD totál csucsu dolog. Ez mondjuk elvileg sikeres cég.
A Credo gyakorlatilag a harmadik legnagyobb múltú és legtöbb terméket kibocsátó buszgyár itthon (az első a régi Ikarus volt, a második az Ikarus Egyedi).
Pillanatnyilag 3 buszgyárnak mondható cég van (Spanyolországban pl. 7, vagy 8 aktív gyártó és karosszáló cég létezik még ma is). Credo, Ikarus és BYD. A régi idők utolsó éveiben volt az Ikarus, az Ikarus Egyedi, a Credo, a Nabi, az MJT, és még a legrosszabbkor a Rába is összelapátolt néhány buszt.
A Ganz skoda meg kifejezetten troliépítő üzem volt. valami ilyesmi sorrendben:
Ganz Villamossági Művek -> Ganz Ansaldo (ez még villamost és intercity motorvonatot is csinált) -> Ganz Transelektro (trolibusz) -> Ganz Solaris (trolibusz)-> Ganz Skoda, de ez már szerintem nem végez gyártást, valószínűleg kicsinálták a cseszlovánok...

A bajai kapcsológyár meg korábban a Ganz Ansaldo -> Ganz Transelektro része volt.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Szerintem az ITK már akkor hazugság volt, mikor kitalálták. Kirakatprojektet akartak létrehozni, hogy lehessen mivel dicsekedni, hogy yes we can (megtolt kormányprojekt volt odanyalva a mercsedesznek), aztán karosszáltak néhány szakadt mercédeszbuszt, de azóta gyártás terén gyakorlatilag lehúzták a klotyón, lehet, már nem is létezik az ITK, de buszt biztos nem építenek.
Az Ikarus meg ezerbuszgyártó szélesgábor eddigi utolsó projektje. Talán ennek lesz valami sikere a kínai villanytalicskák terítése révén ellentétben ezerbuszgyártó szélesgábor korábbi számtalan besült ezerbuszgyártó projektjével.
A BYD totál csucsu dolog. Ez mondjuk elvileg sikeres cég.
A Credo gyakorlatilag a harmadik legnagyobb múltú és legtöbb terméket kibocsátó buszgyár itthon (az első a régi Ikarus volt, a második az Ikarus Egyedi).
Pillanatnyilag 3 buszgyárnak mondható cég van (Spanyolországban pl. 7, vagy 8 aktív gyártó és karosszáló cég létezik még ma is). Credo, Ikarus és BYD. A régi idők utolsó éveiben volt az Ikarus, az Ikarus Egyedi, a Credo, a Nabi, az MJT, és még a legrosszabbkor a Rába is összelapátolt néhány buszt.
A Ganz skoda meg kifejezetten troliépítő üzem volt. valami ilyesmi sorrendben:
Ganz Villamossági Művek -> Ganz Ansaldo (ez még villamost és intercity motorvonatot is csinált) -> Ganz Transelektro (trolibusz) -> Ganz Solaris (trolibusz)-> Ganz Skoda, de ez már szerintem nem végez gyártást, valószínűleg kicsinálták a cseszlovánok...

A bajai kapcsológyár meg korábban a Ganz Ansaldo -> Ganz Transelektro része volt.
Nem tudod véletlen ennek a Ganz busznak milyen a hajtáslánca? Én valahogy a Ganztól azt várnám, hogy a hajtáslánccal próbálkozzon nem feltétlen magával a busszal. Ha épp a saját fejlesztésű hajtásláncot tesztelik akkor az nagyon jó dolog. Ha viszont ők is rendeltek egyet Kínából amit beleraktam a saját karosszériába akkor nem sok értelme van a dolognak. Én a helyükben a hajtásláncra gyúrnék és próbálnék beszállítani a Credónak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Alapjába véve vannak országok ahol a posta állami tulajdonban is tud nyereséges lenni, nem volna ördögtől való, főleg ha a csomagküldésre erősen ráfeküdtek volna, mivel rengeteg saját tulajdonú ingatlannal, és stabil háttér ( állam) rendelkeznek. Viszont ez egy nagyon nem egyszerű dolog, sok posta csak viszi a pénzt, és nem csak azért mert az emberek nagy része azokat a szolgáltatásokat amiket felváltott az internet már nem eszi igénybe, hanem éppen a sok elavult ingatlan is probléma. Ahol a hagyományos postaszolgáltatás nem nyereséges, én úgy oldanám meg hogy az ingatlan nagyobbik részét kiadnám bérbe üzlethelyiségként, azzal a feltétellel hogy csomagpontként is üzemel, nyilván % ért, nagyméretű csomaggal is, és itt nagyon rugalmasan kezelni az átalakításokat. Ezzel az alkalmazottak egy része is megmaradna, + a postakocsi miatt a kézbesítők is átszervezésre kerülnének, és a csomag szállítás ami a pénzt hozza továbbra is rugalmas gyors és kiterjedt maradna, de ami eddig vitte a pénzt az most hozná.

Nyilván lennének áldozatai így is a történetnek, de a cél nem mindenkit megtartani hanem egy nyereséges jól működő állami cég létrehozása, na igen, de ki tudná ezt lebonyolítani? Aki képes lenne rá az nem állami alkalmazott, hanem rég a magánszektorban van a haverok és ismerősök meg úgysem a hatékonyságra törekednének, szóval lehetne,de.......

Sok esetben ez is olyan mint a kisvárosi könyvtárak, mikor én iskolás voltam se volt már semmi értelmük, mert a kutya nem járt oda, maximum internetezni de már az is mindenkinek van saját, vagy esetleg fénymásolni, ezen kívül az iskolások évente 1x kötelezően oda mennek és akkor valamit csinálni kell részén kívül az egésznek semmi értelme, kulturális és anyagi szempontból halott dolog, de jó helyek arra hogy az önkormányzatokban valakinek a Micikéjét akit valaki tologat betegyék egy munkahelyre ahol semmit nem kell csinálni. Akkor már inkább megyei szinten maradjon egy valódi minőségi modern és az elég, kiterjesztett feladatkörrel.

Na és hogy mindenkibe belerúgjak a végére, a taos és egyéb módon történő állami sportfinanszírozás is szar :D
A digitális tanúsítványok piacát nem értem, hogy miért nem a Posta csinálta itthon, kis pénzzel és befektetéssel a titkosított/bizalmas levelezést is simán lehetne a posta által kibocsájtott tanusítványokkal intézni, állampolgároknak ingyen, cégeknek fizetni valami észerű díjat (inkább fizetnék iyenért mint a lófaszsemmi KAMARAI HOZZÁJÁRULÁST), a bankokat, biztosítókat, stb. megkövetelni, hogy ilyen titkosított csatornán (GPG vagy S/MIME alapon, az utóbbit most a GMail is bevezeti saját brandinggel, mintha ők találták volna fel a melegvizet) levelezzenek bizalmas infót a vevőik felé. Az egész biztonságos kommunikáció három évtizede megoldott, de nem tudott elterjedni, mert a nagy cégek szeretik úgy újrafeltalálni a kereket, hogy ők irányítsanak, a kormányok meg szartak bele.

Akár anno a domainek kezelését is a Posta alá tettem volna be, bár amilyen állapotok ott uralkodtak, uralkodnak, valószínűleg jobb, hogy önálló szervezetbe került.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Egyszer majd küldjétek el ezt a bárhol mást.

Én meg igen. Nem véletlenül küldtük MPLel a vérmintákat. Mivel a dhl, gls valahogy előszeretettel nem akart időben érkezni.
Ez nagyon függ a területen dolgozó futároktól, GLS-el voltak nagyon rossz tapasztalataink máshol, de itt ahol most lakom egy nagyon udvarias és pontos, precíz, értelmes futár dolgozik. Az MPL is korrekt itt mindig. Viszont az UPS-t jópárszor kibaszott velem, bár legutóbb amikor ők hoztak csomagot, az is rendben volt, de az almás cég lehet, hogy nem ugyanazt a szolgáltatást vette/kapja, mint az amazonos szakkönyv eladó, mert a könyveim rendszeresen elakadtak, elkeverték, behazudták, hogy kihozzák, de a milliós számítógéppel nem mertek ilyet játszani.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Vagy mennyire kiment a divatból a naplóírás.
Reneszánszát éli amúgy, csak sokkal utilitáriusabban, mint anno. Meg ugye a Moleskine és haszonló csinos beírókönyvek sem véletlen vannak ott a boltokban, gondolom használják is. (négyzethálós vagy pontrácsost nem láttam tőlük, én Leichtturmot használok mostanában)

Bullet Journal egy nagyon divatos módja, szigorúan papíron! Nekem is bejött, a digitális szarok helyett, bár épp kissé szétestem megint, és pár napnyi elmaradást felhalmoztam, meg a tervezés/tisztogatás/visszatekintő sem volt meg egy ideje.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Ez nagyon függ a területen dolgozó futároktól, GLS-el voltak nagyon rossz tapasztalataink máshol, de itt ahol most lakom egy nagyon udvarias és pontos, precíz, értelmes futár dolgozik. Az MPL is korrekt itt mindig. Viszont az UPS-t jópárszor kibaszott velem, bár legutóbb amikor ők hoztak csomagot, az is rendben volt, de az almás cég lehet, hogy nem ugyanazt a szolgáltatást vette/kapja, mint az amazonos szakkönyv eladó, mert a könyveim rendszeresen elakadtak, elkeverték, behazudták, hogy kihozzák, de a milliós számítógéppel nem mertek ilyet játszani.
Ezt nem akartam leírni, de nekem is az a tapasztalatom, hogy futár, és nem cég függő.
Nálunk az ups és az mpl jó. Az utóbbi konkrétan felhívott, hogy látja, hogy postára kértem, de ez neki alaplapnak tűnik, épp erre jár, ha van otthon valaki bedobná.
Az UPSes meg mindig úgy szervezi, hogy tudja kb mikorra érek haza, és az után érkezzen.