Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 174
14 788
113
Huh, baszki... olvasd már el az egész kommentemet, ne mondatokat probalj kicibalni belole, mint valami szenilis dékás cekkerkommandos.

1. LG az aksija, nem Panasonic
2. Szerinted miert jobb 30% szazalekkal a hatitavj a Teslanal?
3. Ja, varjal a Tesla is amerikai
4. Es valahogy az amerikaiak messzebb mennek és mindig az ázsiaiak előtt jartak ebben az EV technology design témában...

Ez volt a lényeg, hogy most már fel kell kötnie a gatyát Azsianak, máskülönben örökké beszállító meg masodvonalas EV gyártó lesz.
A Kia beindult, sokkal jobb a minősége már, mint pl a japanoknak, a design teamje európai, ha jól hallottam, most a következő 2-3 modellév alatt ki kell tapasztalniuk, mi jön be az amerikai piacnak és rendben lesznek. A Hyundai ott van mögötte, náluk a Genesis luxusmárka bonyolítja a képletet, de ők is messze verik a japanokat designban.
A Toyota van akkora, hogy fordíthat ezen, de bele kell húznia, mert a jelenlegi legnépszerűbb modellcsaladja (Camry-RAV4-Highlander) 3-4 éven belül semmire nem lesz már elég (gondolom, már felkészül az új generáció háttérben.)

2026-27 körül egy átlag EV szerintem simán 500 mérföldet fog tudni egy toltessel, ami viszont max 30-40 perc lesz majd (gyorstöltő már most is van mindenhol, és sorban bukkannak fel a legnagyobb városok jardain az oszlopok, hogy a parkolók is simán tolthessenek.) Mindegyikhez lesz autopilot opció, miközben olcsóbbak is lesznek, mint a maiak (a kasztnin meg a kerekeken kívül szinte semmi nincs ezekben, csak aksi, par villanymotor a hajtott tengelyeken, a kijelzők, és pár embedded computer, meg sw.)
Ha valamiben EV technológiában biztos Ázsia vezet. Persze lehet a marginális luxusszegmensben van olyan paraméter ami jól hangzik arra tènyleg verheted magad kemény 7000db/év, bár ahogy te is belattad ott pont nem Amerikai hanem koreai technológia.
A Lucid Air ebben a formában marginális.
A Teslaban Panasonic az aksi, + jelentős a német és japán beszállítói vonal is.

A hatótávval meg tényleg csak Amerikában verheted a melled majd, mert Ázsiában inkább sűrűbb töltőhálozat felé mennek. De még Europában se feltétlen kell az 500 merföld hatótáv egy személyautoban. Önmagában a hatótávval kifejezni, hogy technológiailag előrébb járna Amerika elég nagy hülyeség.. Ezt sikerült kifékezésre juttatnod!
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 621
8 206
113
Ha valamiben EV technológiában biztos Ázsia vezet.
Ja, es azzal beszallito marad orokre. Errol beszelek, csak valamiert nalad ez nem regisztral immaron feloraja...

Persze lehet a marginális luxusszegmensben van olyan paraméter ami jól hangzik arra tènyleg verheted magad kemény 7000db/év, bár ahogy te is belattad ott pont nem Amerikai hanem koreai technológia.
A Lucid Air ebben a formában marginális.
Meg Tesla is, persze, egyertelmu.
Ja varjal, a Tesla 1.4 millio kocsit adott el csak tavaly. Erted, kizarolag EVt.


A Teslaban Panasonic az aksi, + jelentős a német és japán beszállítói vonal is.
Es meg mindig: beszallitok.
Ezt magyarazom.e
Apropo: aTeslaban a nemet aksi a Tesla sajat Gigafactoryja akar lenni? :p

A hatótávval meg tényleg csak Amerikában verheted a melled majd, mert Ázsiában inkább sűrűbb töltőhálozat felé mennek.
Mert olcsoak akarnak maradni, es szarragok, nem hajlandoak a technologiai fejlesztesbe olni, mert naluk nincs hozza meg az amerikai tudasipari kornyezet, tudjuk jol.
Emellett Kinaban hianyzik meg az alapkutatasok rendszere is, azok mind Nyugaton meg Japanban tortennek, sosem Kinaban. Korea is meg a nyugati alapkutatasok felhasznalasanal tart, de lathatoan torekszik arra, hogy felzarkozzon a japanokhoz R&D-ben.

De még Europában se feltétlen kell az 500 merföld hatótáv egy személyautoban.
Neked, de nem mindenki kozlekedik hetente egyszer ket falu kozott, avagy a varosszelrol a Korterig . Sot, a bicikli helyett sem kell EV. Sot, a metro gyorsabb a varosban keresztbe, mint barmi mas.

Gy. k.: senki nem irta hogy feltetlenul - te folyamatosan direkt felreertelmezel es megmasitasz mindent a valaszaidban? -, de ha le akarod valtani a fosszilis hajtast, akkor ez egy nagy adu a vasarlok fele, mert ez bezony az egyik legfontosabb szempont.

Önmagában a hatótávval kifejezni, hogy technológiailag előrébb járna Amerika elég nagy hülyeség..
Szamodra, de hat ezen nagyon nem lepodunk meg, hiszen meg azt sem erted, mi az a technologiai fejlettseg ezen a teruleten. :D

Az gurulo EV termekeket pontosan ugyanugy szokas osszehasonlitgatni, mint az ICE elodeiket - ezen szempontok kozott elso a fogyasztas (=hatotav), amely szintiszta technologiai elony, raadasul joval komplexebb is, mint egy akku kerdese; ha mindezt magyaraznom kell, akkor inkabb hagyjuk az egesz vitat, mert meg az alapok sincsenek meg nalad...

Az utobbi 10+ evben a fedelzeti kenyelem, tech stb szinten ugyanilyen fontos lett, ezek ma mar alapvetoen design meg a szoftveres kepessegeket jelentenek, a hatotav mellett ezeket szokas hasonlitgatni, de mint irtam, utobbiakban meg az europaiak vezetnek.
Egy biztos, technologiailag az azsiaiak perpillanat le vannak maradva a piacon, az amerikai EV messze jobb mutatokkal birnak szinte mindenben, de hatotavban biztosan.

Ezt sikerült kifékezésre juttatnod!
Szerintem te pont ne feszegesd, mit sikerult itt most bemutatnod, mert akkora hulyeseget magyarazol, hogy felelmetes: te az akkumulator-gyartokat gondolod a valodi technologiai oriasoknak, ami a hulyeseg netovabbja. :) Erted, szemben mondjuk a Teslaval, de akar a Lucid 1000+ loeros, legmesszebb elporoszkalo modelljevel (amibol meg azt sem erted, hogy nem az eladasairol volt szo, mert annak semmi koze a technologiai elonyhoz, hanem hogy mutatja, hol jar majd az atlagos EV par even belul.)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 174
14 788
113
Ja, es azzal beszallito marad orokre. Errol beszelek, csak valamiert nalad ez nem regisztral immaron feloraja...
EV-Production-by-Brand-2022_Main.jpg

Meg Tesla is, persze, egyertelmu.
Ja varjal, a Tesla 1.4 millio kocsit adott el csak tavaly. Erted, kizarolag EVt.



Es meg mindig: beszallitok.
Ezt magyarazom.e
Apropo: aTeslaban a nemet aksi a Tesla sajat Gigafactoryja akar lenni? :p


Mert olcsoak akarnak maradni, es szarragok, nem hajlandoak a technologiai fejlesztesbe olni, mert naluk nincs hozza meg az amerikai tudasipari kornyezet, tudjuk jol.
Emellett Kinaban hianyzik meg az alapkutatasok rendszere is, azok mind Nyugaton meg Japanban tortennek, sosem Kinaban. Korea is meg a nyugati alapkutatasok felhasznalasanal tart, de lathatoan torekszik arra, hogy felzarkozzon a japanokhoz R&D-ben.
Aha, Kínában nincs kutatás, világos!
Neked, de nem mindenki kozlekedik hetente egyszer ket falu kozott, avagy a varosszelrol a Korterig . Sot, a bicikli helyett sem kell EV. Sot, a metro gyorsabb a varosban keresztbe, mint barmi mas.

Gy. k.: senki nem irta hogy feltetlenul - te folyamatosan direkt felreertelmezel es megmasitasz mindent a valaszaidban? -, de ha le akarod valtani a fosszilis hajtast, akkor ez egy nagy adu a vasarlok fele, mert ez bezony az egyik legfontosabb szempont.
Saját magadnak mondasz ellen amikor a kínai olcsóbb verziókat szarrágónak nevezed, most meg arra hivatkozol, ha le akarod valtani a fosszilis hajtást akkor hatótáv a szempont! Ekkora faszságot! Pont, hogy az ár a szempont! Amit a te szarrágónak minősített kínai gyártók hoznak.
Szamodra, de hat ezen nagyon nem lepodunk meg, hiszen meg azt sem erted, mi az a technologiai fejlettseg ezen a teruleten. :D
Még jó, hogy te vagy nekünk és felvilágosítasz!
Az gurulo EV termekeket pontosan ugyanugy szokas osszehasonlitgatni, mint az ICE elodeiket - ezen szempontok kozott elso a fogyasztas (=hatotav), amely szintiszta technologiai elony, raadasul joval komplexebb is, mint egy akku kerdese; ha mindezt magyaraznom kell, akkor inkabb hagyjuk az egesz vitat, mert meg az alapok sincsenek meg nalad...

Az utobbi 10+ evben a fedelzeti kenyelem, tech stb szinten ugyanilyen fontos lett, ezek ma mar alapvetoen design meg a szoftveres kepessegeket jelentenek, a hatotav mellett ezeket szokas hasonlitgatni, de mint irtam, utobbiakban meg az europaiak vezetnek.
Egy biztos, technologiailag az azsiaiak perpillanat le vannak maradva a piacon, az amerikai EV messze jobb mutatokkal birnak szinte mindenben, de hatotavban biztosan.


Szerintem te pont ne feszegesd, mit sikerult itt most bemutatnod, mert akkora hulyeseget magyarazol, hogy felelmetes: te az akkumulator-gyartokat gondolod a valodi technologiai oriasoknak, ami a hulyeseg netovabbja. :) Erted, szemben mondjuk a Teslaval, de akar a Lucid 1000+ loeros, legmesszebb elporoszkalo modelljevel (amibol meg azt sem erted, hogy nem az eladasairol volt szo, mert annak semmi koze a technologiai elonyhoz, hanem hogy mutatja, hol jar majd az atlagos EV par even belul.)
Mekkora egy fasz vagy ezzel a mindent és mindenkit mintha a seggedből rántanál ki stílussal bazdmeg!
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 621
8 206
113
Ennek mi koze is a technologiai haladashoz? :) Mas szoval te meg mindig az eladasi szamoknal vagy elakadva. :cool:
Ennek nemhogy keves koze van a technologiaia elonyhoz, de altalaban inkabb a forditottja: mindig a legdragabb modellekben koszontenek be az uj technologiak, azokbol meg, per definitionem, joval kevesebbet adnak el. Minden technikai fejlodes mindig is igy periferizalodik, ez teljesen trivialis dolog.

Aha, Kínában nincs kutatás, világos!
Sorold mar fel, pls, milyen hires kinai feltalalokat avagy talalmanyokat ismersz az elmult, mondjuk 500 evbol, amelyeket Kinaban, kinaiak talaltak fel.

Nem hany papirt adnak le komcsi egyetemeken, nem hany kinai talal ki vagy fel valamit kulfoldon, hanem konkret kiniai talalmanyokat, avagy minimum sarokponti ujitasokat.
Figyelek, hajra.

Saját magadnak mondasz ellen amikor a kínai olcsóbb verziókat szarrágónak nevezed, most meg arra hivatkozol, ha le akarod valtani a fosszilis hajtást akkor hatótáv a szempont!
Hogy mi van? Mitol mondok barminek ellent? :confused:
A hatotav az egyik fontos szempont. Az kinai mentalitas alapvetoen tenyleg sz@rrago, olcso eletvitel meg uzleti modellt is hasznal, ez kiut az alapkutatasokban is, meg plane a fogyasztoi viselkedesben.
Emellett a kommunista kontraszelekcio nem piaci alapon mukodik, a tudas helyett a politikai lojalitas meg a mindenfele kiskiralyok kozti viszonyok dontik el a forrasok sorsat.
Eredmenye a jelenlegi kinai modell, ami 30 eve csak masolasbol el.
Hogy kozben 10-15 ev alatt eljutottak a papirfalu, Europaba be sem negedett kocsiktol a normalis, vizsgakon atmenokhoz, hat az nem tul meglepo, de nem is tul impressziv, technologiai elonyhoz meg vegkepp semmi koze. Tomegevel ontjak az olcso masolatait a nyugati technologiara epulo modelleknek, amelyek amerikai, japan, europai es kisebb reszben es koreai fejlesztesekre tamaszkodnak, amelyeknek meg mind amerikai, japan es europai alapkutatasokbol nottek ki.

Ekkora faszságot!
Hat ja, bar en ennyire nem fogalmaznek durvan, csak inkabb azt mondanam, erthetetlen, miert vagy igy rakattanva az eladasi szamokra, mikozben technologiai folenyrol van szo...?

Pont, hogy az ár a szempont! Amit a te szarrágónak minősített kínai gyártók hoznak.
Kinaban. (Meg esetleg feletek, ha ennyire meg vagy gyozodve rola? Viszont a 10M piac szinte elhanyagolhato vilagszinten.)
A nyugati vasarlonal az ar csak egy szempont, es nem is a legfontosabb. Leginkabb azert, mert mondjuk 4-5 eves reszletre vasarolva minimalis a kulonbseg meg $10-15k elteres eseten is, viszont azert teljesen mas minoseget es funkciokat is kaphat mar - lasd hatotav, lasd meddig 'all el' az aksiban a toltes, lasd a konnyebb anyagokkal tovabb eleg stb stb.

Még jó, hogy te vagy nekünk és felvilágosítasz!
Szerenyen inkabb csak ugy fogalmaznek, probalkozom egy egeszseges vitat generalni... :p
Mekkora egy fasz vagy ezzel a mindent és mindenkit mintha a seggedből rántanál ki stílussal bazdmeg!
FYI en nem karomkodok meg orbakolok rad ilyen stilusban, hanem a kinaiakat szolom le, hogy fillerskednek es fogalmatlanok, meg az azsiaiakra irom, hogy orokke masodvonalas EV beszallitok lesznek, ha nem erositenek ra az az EV designra, fokepp technologiai okokbol. Ha te ezt szemelyes sertesnek veszed, arrol nem tehetek, Irritaloan logikus lehet szamodra a levezetes, meg azt is megertem. :p
De ettol meg ezt az utszeli stilust tartsd meg otthonra, OK? Maskulonben a reszemrol itt befejeztem.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 718
13 962
113
Az alu flakon témához, mivel szoktam alut önteni.

A flakon és a forgács nagy kamuja, hogy érdemes beolvasztani. Hiába vannak számtalan videók, hogy a kínai adagolja flakononként. Annak úgy szinte teljes része alu oxid és egyéb szemnyeződésként lemerhető. Csak energiapazarlás préselés nélkül.
Ebben igaza van Nagy Csabának.
Viszont nem értem miért ír arról, amiről fogalma sincs. Fémfeldolgozó üzemekben, pont két hete voltam, gépek ügyében, igenis préselnek flakonokat is. Pont meg is jegyeztem a srácnak is, akivel mentem. Nem tudom honnan szedik szétválogatva. De igenis van 2023ban Magyarországon.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113
Ennek mi koze is a technologiai haladashoz? :) Mas szoval te meg mindig az eladasi szamoknal vagy elakadva. :cool:
Ennek nemhogy keves koze van a technologiaia elonyhoz, de altalaban inkabb a forditottja: mindig a legdragabb modellekben koszontenek be az uj technologiak, azokbol meg, per definitionem, joval kevesebbet adnak el. Minden technikai fejlodes mindig is igy periferizalodik, ez teljesen trivialis dolog.


Sorold mar fel, pls, milyen hires kinai feltalalokat avagy talalmanyokat ismersz az elmult, mondjuk 500 evbol, amelyeket Kinaban, kinaiak talaltak fel.

Nem hany papirt adnak le komcsi egyetemeken, nem hany kinai talal ki vagy fel valamit kulfoldon, hanem konkret kiniai talalmanyokat, avagy minimum sarokponti ujitasokat.
Figyelek, hajra.


Hogy mi van? Mitol mondok barminek ellent? :confused:
A hatotav az egyik fontos szempont. Az kinai mentalitas alapvetoen tenyleg sz@rrago, olcso eletvitel meg uzleti modellt is hasznal, ez kiut az alapkutatasokban is, meg plane a fogyasztoi viselkedesben.
Emellett a kommunista kontraszelekcio nem piaci alapon mukodik, a tudas helyett a politikai lojalitas meg a mindenfele kiskiralyok kozti viszonyok dontik el a forrasok sorsat.
Eredmenye a jelenlegi kinai modell, ami 30 eve csak masolasbol el.
Hogy kozben 10-15 ev alatt eljutottak a papirfalu, Europaba be sem negedett kocsiktol a normalis, vizsgakon atmenokhoz, hat az nem tul meglepo, de nem is tul impressziv, technologiai elonyhoz meg vegkepp semmi koze. Tomegevel ontjak az olcso masolatait a nyugati technologiara epulo modelleknek, amelyek amerikai, japan, europai es kisebb reszben es koreai fejlesztesekre tamaszkodnak, amelyeknek meg mind amerikai, japan es europai alapkutatasokbol nottek ki.


Hat ja, bar en ennyire nem fogalmaznek durvan, csak inkabb azt mondanam, erthetetlen, miert vagy igy rakattanva az eladasi szamokra, mikozben technologiai folenyrol van szo...?


Kinaban. (Meg esetleg feletek, ha ennyire meg vagy gyozodve rola? Viszont a 10M piac szinte elhanyagolhato vilagszinten.)
A nyugati vasarlonal az ar csak egy szempont, es nem is a legfontosabb. Leginkabb azert, mert mondjuk 4-5 eves reszletre vasarolva minimalis a kulonbseg meg $10-15k elteres eseten is, viszont azert teljesen mas minoseget es funkciokat is kaphat mar - lasd hatotav, lasd meddig 'all el' az aksiban a toltes, lasd a konnyebb anyagokkal tovabb eleg stb stb.


Szerenyen inkabb csak ugy fogalmaznek, probalkozom egy egeszseges vitat generalni... :p

FYI en nem karomkodok meg orbakolok rad ilyen stilusban, hanem a kinaiakat szolom le, hogy fillerskednek es fogalmatlanok, meg az azsiaiakra irom, hogy orokke masodvonalas EV beszallitok lesznek, ha nem erositenek ra az az EV designra, fokepp technologiai okokbol. Ha te ezt szemelyes sertesnek veszed, arrol nem tehetek, Irritaloan logikus lehet szamodra a levezetes, meg azt is megertem. :p
De ettol meg ezt az utszeli stilust tartsd meg otthonra, OK? Maskulonben a reszemrol itt befejeztem.
Ne lepjen meg, hogy évek óta kína legelől van a beadott patentekben. De csak álmodj nyugodtan.

Ui: még a végén beadod, hogy az angolok, meg az olaszok vannak pl elől épített maglevben. Amugyis milyen sok 5gen vadászt gyártottak az eu ban. Véletlenül összedobtak egy saját repulőgép gyárat is mert unatkoztak.

Ui2: Kollega volt kint kínai háztartási gép gyárban idén ott kint vidéken. Még a lift is retinaskenner után nyílt ki, de mivel őket nem léptették a rendszerbe még wc re se tudtak kimenni egyedül. Még csak nem is autógyár volt!
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
Ne lepjen meg, hogy évek óta kína legelől van a beadott patentekben. De csak álmodj nyugodtan.

Ui: még a végén beadod, hogy az angolok, meg az olaszok vannak pl elől épített maglevben. Amugyis milyen sok 5gen vadászt gyártottak az eu ban. Véletlenül összedobtak egy saját repulőgép gyárat is mert unatkoztak.

Ui2: Kollega volt kint kínai háztartási gép gyárban idén ott kint vidéken. Még a lift is retinaskenner után nyílt ki, de mivel őket nem léptették a rendszerbe még wc re se tudtak kimenni egyedül. Még csak nem is autógyár volt!
Én is voltam kínában... Maradjunk annyiban hogy a tecnológia fejlettségét elsősorban nyugatnak köszönheti...Alapvetően hülyék mint a f...om de legfőképp lusták... mesélhetnék Ég és föld Japán meg kína....
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
Egy kis kínai történet: Kínai állami cég, emberek hegyekbe, mármint papíron, Kínai funkcionárius ( minden állami cég élén funkcionárius van érthető) kérdőre vonva hol van a beigért kb.20 ember segítségnek a szerződés szerint... Funkcionárusunk előkerül, abban a tized másodpercben mint a patkányok az egérlyukakból kerülnek elő rettenetes munkakedvel a kínaiak..... sokan betakarózva aluttak (!!!) félreeső helyeken, pattantak fel, húzva a munkakesztyűt, a 20 ember felsorakozik... az összesnek már rég velünk kellett volna dolgoznia 90 %át még nemis láttuk.... aszondja funkcionárusunk hogy hát itt a beigért 20 ember mi a probléma.... oké akkor kezdjünk dolgozni.... funkcionárusunk elmegy.... folytassam?? A szemem láttára feküdtek vissza csicsikálni.... mármint szó szerint betakarózva aludni vazzz....
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 621
8 206
113
Ne lepjen meg, hogy évek óta kína legelől van a beadott patentekben. De csak álmodj nyugodtan.
Igen, a kommunista egyetemekrol, oda is irtam, mert a part direktivaja ez volt, minosegtol fuggetlenul.
Nem a mennyiseguk szamit, hanem hogy minimalisat fejlesztenek maguktol, minden, amit a kocsikban hasznalnak, az kulfoldi fejlesztesekre alapul vagy azok gatlastalan leutanzasara.

Az hagyjan, de a patent != talalmany, mert onmagaban semmit nem jelent, plane amerikai rendszerben (ti. semmit nem kell megepitened, sot, bizonyitanod sem, csak leirsz egy otletet es levedeted, lehet az fenysebessegu raketa a holdra, mindegy, az onnantol a tied.)

Ui: még a végén beadod, hogy az angolok, meg az olaszok vannak pl elől épített maglevben. Amugyis milyen sok 5gen vadászt gyártottak az eu ban. Véletlenül összedobtak egy saját repulőgép gyárat is mert unatkoztak.
Megint ez a dekas nyugdijas cekkerkomandos, pusztan asszociativ alapu belerottyantas egy temaba... Ennek mi a banat koze van az EV autos iparhoz...? :confused:

Ui2: Kollega volt kint kínai háztartási gép gyárban idén ott kint vidéken. Még a lift is retinaskenner után nyílt ki, de mivel őket nem léptették a rendszerbe még wc re se tudtak kimenni egyedül. Még csak nem is autógyár volt!
Ennek aztan tenyleg mi koze van az EV technologiai elonyhoz, ezt mar a dekas nyugger sem tudna megmagyarazni... o_O

De ha mar felhoztad, nezzuk meg gyorsan, mi is ez a "kinai talalmany", amit fehoztal...

Az irisz szkenner egy 1985-os amerikai talalmany, 87-ben bejegyezve, Leonard Flom es Aran Safir jegyzi: 2005-ben lejart, szabadon masolhato vilagszerte.

Itt az egyik feltalalo, az egykori US Army katona, NYU School of Medicine vegzett szemesz Dr Flom, egesz eleteben egyetemi tanar es gyakorlo klinikai orvos volt NY es CT allamokban - mar elhunyt sajnos, itt egy rovid biografiaja a Hiressegek Csarnokaba beiktatasa kapcsan : https://www.invent.org/inductees/leonard-flom

Es akkor megegyszer: ennek a vilagon semmi koze ahhoz, hogy hol es mennyit alkalmazzak, a lenyege a vitanknak (es az en alliltasomnak) az volt, hogy mint ez az amugy total irrelevans pelda is mutatja, szinte minden nyugati patent vagy annak masolata.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
Egy kis kínai történet: Kínai állami cég, emberek hegyekbe, mármint papíron, Kínai funkcionárius ( minden állami cég élén funkcionárius van érthető) kérdőre vonva hol van a beigért kb.20 ember segítségnek a szerződés szerint... Funkcionárusunk előkerül, abban a tized másodpercben mint a patkányok az egérlyukakból kerülnek elő rettenetes munkakedvel a kínaiak..... sokan betakarózva aluttak (!!!) félreeső helyeken, pattantak fel, húzva a munkakesztyűt, a 20 ember felsorakozik... az összesnek már rég velünk kellett volna dolgoznia 90 %át még nemis láttuk.... aszondja funkcionárusunk hogy hát itt a beigért 20 ember mi a probléma.... oké akkor kezdjünk dolgozni.... funkcionárusunk elmegy.... folytassam?? A szemem láttára feküdtek vissza csicsikálni.... mármint szó szerint betakarózva aludni vazzz....
Az megvan hogy nemértik azt hogy hotel...??? Jaa és ez egy taxis volt.... Ezt a mai napig nem tudtam feldolgozni.... Ember, mondod neki azt hogy hotel és néz rád mintha ufó lennél...
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Az alu flakon témához, mivel szoktam alut önteni.

A flakon és a forgács nagy kamuja, hogy érdemes beolvasztani. Hiába vannak számtalan videók, hogy a kínai adagolja flakononként. Annak úgy szinte teljes része alu oxid és egyéb szemnyeződésként lemerhető. Csak energiapazarlás préselés nélkül.
Ebben igaza van Nagy Csabának.
Viszont nem értem miért ír arról, amiről fogalma sincs. Fémfeldolgozó üzemekben, pont két hete voltam, gépek ügyében, igenis préselnek flakonokat is. Pont meg is jegyeztem a srácnak is, akivel mentem. Nem tudom honnan szedik szétválogatva. De igenis van 2023ban Magyarországon.
ööööö....... a szomszédunk egy 200 000 tonnás öntöde, (aki nekünk is szállít be), én meg egy 60 000 tonnás (per év) hengerműben viszem évtizedek óta a hőkezelés mérnöki részét..... szóval van alu doboz begyűjtés, de a külföldön működő rendszerekhez képest lóf...sz méretben, így mi még külföldről is vásárolunk hulladékot (italos dobozt is).... ahogy elnézem a MOL-os elbaszott hulladék kezelési rendszert, ez sajnos így is fog maradni.... pár adat hogy mindenki megértse az aluminium visszaolvasztásának a fontosságát: a valaha gyártott aluminium 80%-a a mai napig használatban, forgalomban van, illetve az újonnan öntött tuskók (bugák) és késztermékek alapanyagában a konkrét hulladék arány az 60-80%-os részarányban van, ötvözet függően.....
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
Már megint ez a "bezzeg náluk".
Ugyanaz a gyár, ugyanazokkal a berendezésekkel ugyanúgy szennyez mindenhol
Papíron.
De ez egy olyan ország, ahol például az egyik naaaaagy német multi hazai gyárának mérőszobáiban van 10-20 olyan alkatrész, ami mindenben megfelel a rajzon előírt méreteknek és ha a gyártósorról behozott daraboknak van valami gondjuk, akkor ezeket veszik elő. Nem ám szerszámkorrekciót végeznének vagy szerszámot cserélnének! És ez egy huszadrangú jelentőségű alkatrész.

Szerinted mi történne akkor, ha itthon a hatóság találna olyasmit, hogy, mondjuk, nem megfelelő a veszélyesanyag-raktár padlózatának szigetelése vagy nem jó az esővízelvezető rendszer, mert veszélyes anyagokat moshat ki a természetbe, akkor visszabontatják a szükséges építményeket több tízmilliós plusz költséget okozva a beruházónak, vagy valami konstruktív "megoldással" mégis csak pecsét kerül az engedélyezési dokumentációra?
Te nyugodtan odaköltöznél egy ilyen üzem környékére?
Te nem lázadnál, ha, nemhogy a megkérdezésed nélkül, hanem a tájékoztatásod nélkül egyszer csak kinőne a közeledben egy ilyen gyár?
Megfelelő jegyzőkönyveket baromi könnyű gyártani...
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
T

Törölt tag 1711

Guest
Papíron.
De ez egy olyan ország, ahol például az egyik naaaaagy német multi hazai gyárának mérőszobáiban van 10-20 olyan alkatrész, ami mindenben megfelel a rajzon előírt méreteknek és ha a gyártósorról behozott daraboknak van valami gondjuk, akkor ezeket veszik elő. Nem ám szerszámkorrekciót végeznének vagy szerszámot cserélnének! És ez egy huszadrangú jelentőségű alkatrész.

Szerinted mi történne akkor, ha itthon a hatóság találna olyasmit, hogy, mondjuk, nem megfelelő a veszélyesanyag-raktár padlózatának szigetelése vagy nem jó az esővízelvezető rendszer, mert veszélyes anyagokat moshat ki a természetbe, akkor visszabontatják a szükséges építményeket több tízmilliós plusz költséget okozva a beruházónak, vagy valami konstruktív "megoldással" mégis csak pecsét kerül az engedélyezési dokumentációra?
Te nyugodtan odaköltöznél egy ilyen üzem környékére?
Te nem lázadnál, ha, nemhogy a megkérdezésed nélkül, hanem a tájékoztatásod nélkül egyszer csak kinőne a közeledben egy ilyen gyár?
Megfelelő jegyzőkönyveket baromi könnyű gyártani...

Tehát, mert egy német multi belső minőségbiztosítása egy rakat sz*r, ezért a magyar környezetvédelem is.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 325
4 519
113
Nem.
Itt válik szarrá.
Szó szerint idézném volt főnökömet miután komoly minőségügyi problémára hívtuk fel a figyelmét a nagy-nagy német multi Németországból hozott német vezetőjét:
“Nekem most minőség nem fontos csak a darabszám”

Ezt így bele a semmirekellő magyarok arcába akik le akarták állítani a sort a probléma rendezéséig a belső gyári WWT alapján. Persze könnyű az aprónépet hibáztatni de a fejétől bűzlik a hal….