Ha valamiben EV technológiában biztos Ázsia vezet. Persze lehet a marginális luxusszegmensben van olyan paraméter ami jól hangzik arra tènyleg verheted magad kemény 7000db/év, bár ahogy te is belattad ott pont nem Amerikai hanem koreai technológia.Huh, baszki... olvasd már el az egész kommentemet, ne mondatokat probalj kicibalni belole, mint valami szenilis dékás cekkerkommandos.
1. LG az aksija, nem Panasonic
2. Szerinted miert jobb 30% szazalekkal a hatitavj a Teslanal?
3. Ja, varjal a Tesla is amerikai
4. Es valahogy az amerikaiak messzebb mennek és mindig az ázsiaiak előtt jartak ebben az EV technology design témában...
Ez volt a lényeg, hogy most már fel kell kötnie a gatyát Azsianak, máskülönben örökké beszállító meg masodvonalas EV gyártó lesz.
A Kia beindult, sokkal jobb a minősége már, mint pl a japanoknak, a design teamje európai, ha jól hallottam, most a következő 2-3 modellév alatt ki kell tapasztalniuk, mi jön be az amerikai piacnak és rendben lesznek. A Hyundai ott van mögötte, náluk a Genesis luxusmárka bonyolítja a képletet, de ők is messze verik a japanokat designban.
A Toyota van akkora, hogy fordíthat ezen, de bele kell húznia, mert a jelenlegi legnépszerűbb modellcsaladja (Camry-RAV4-Highlander) 3-4 éven belül semmire nem lesz már elég (gondolom, már felkészül az új generáció háttérben.)
2026-27 körül egy átlag EV szerintem simán 500 mérföldet fog tudni egy toltessel, ami viszont max 30-40 perc lesz majd (gyorstöltő már most is van mindenhol, és sorban bukkannak fel a legnagyobb városok jardain az oszlopok, hogy a parkolók is simán tolthessenek.) Mindegyikhez lesz autopilot opció, miközben olcsóbbak is lesznek, mint a maiak (a kasztnin meg a kerekeken kívül szinte semmi nincs ezekben, csak aksi, par villanymotor a hajtott tengelyeken, a kijelzők, és pár embedded computer, meg sw.)
A Lucid Air ebben a formában marginális.
A Teslaban Panasonic az aksi, + jelentős a német és japán beszállítói vonal is.
A hatótávval meg tényleg csak Amerikában verheted a melled majd, mert Ázsiában inkább sűrűbb töltőhálozat felé mennek. De még Europában se feltétlen kell az 500 merföld hatótáv egy személyautoban. Önmagában a hatótávval kifejezni, hogy technológiailag előrébb járna Amerika elég nagy hülyeség.. Ezt sikerült kifékezésre juttatnod!