Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Közben Németországban a magyarnál jóval nagyobb akkumulátor-gyártókapacitás épül ki.
Az ottani Zöldek támogatásával....

De egyébként a pletykák szerint nem véletlenül épül ki nálunk, az ami akksi oldalon.
Durva bumm lesz az elektromos autogyártókapa oldalon is. És lehet nemcsak a német mesterhármas fogja a gyártási kapát növelni.
A japánok is nyakig vannak a fejlesztesekben; a Toyota nemrég már azt állította, az új aksi technológiája felébe kerül, feleakkora és feleolyan nehéz - ha ebből csak kettő igaz, máris egy szép új világ kozeleg...

Amerika meg nagyon elöl jár technológiai lag, be kell hoznia a tobbi kontinensnek (mondjuk designban pár kivételtől eltekintve még mindig messze verhetetlenek az europaiak.) Volt szerencsém tapasztalni a full maxed-out ($180k) Lucid Air egy példányát... 500 mérföldes hatótáv, valami 1000+ (!) lóerő, 50% töltés negyedóra alatt. Ha ebből csak a hatótáv leszivarog a $40k körüli kocsikba 2-3 éven belül, akkor teljesen megvaltozik a világ.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Biztos ott nem olyan súlytalan hatóság a környezetvédelemért felelős hivatal, mint nálunk...
Értem! Szóval szerinted az az oka annak, hogy a DW magyar nyelvű fizetett youtube videóit nyomatják a magyar youtubeon.
Mennyire kell ehhez ostobának lenni?
Vajon a DW milyen indittatásból készít magyar nyelvű videókat?
Vajon miért nem német nyelvűeket készít a hazai közönségnek, amikor elvileg náluk sokkal nagyobb kapacitások készülnek akkugyárból?
Vagy szerinted oda másfajta gyártástechnológiát szeretnének kifejleszteni euromilliárdokért.
Ha ugyan az lesz a gyártástechnológia, akkor szerinted a német környezetvédelmi hatóság vajon mit tehet, hogy kevésbé legyen szennyező?
A bírságtól szerinted megváltozik a gyártástechnológia? Vagy az EU-s határértékek?
Ezen kérdésekig eljutottál volna, akkor talán feltételezhetnénk, hogy mégis lehet hogy több eszed van annál, hogy felülsz egy külföldi propagandának, és mem abban merül ki az itteni tevékenységed, hogy kormányellenes megjegyzésekkel meg szar szóviccekkel szórakoztatod a nagyérdeműt.
A PETA is teljesen hátsó szándék nélkül tolta a propagandát annak idején a magyar libatömés ellen. És kizárólag az itteni libatenyésztés volt embertelen.
Figyelmedbe ajánlanám a PETA legújabb lejárató kampányát a mongol kecsketenyésztőkről.
Miközben aki egy kicsit is látott már állattartást, vagy disznóvágást az tudhatja, hogy nincs különösebben megkérdőjelezhető része a videónak.
Mi több pl. a vágásnál alkalmazott "beütős" módszernél kevés fájdalommentesebb dolog létezik.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Hát igen, még mindig sok Sorosista kulák mondja, hogy magyarország nem lehet akkumlátor nagyhatalom, pedig teljes tévedés, mert mi az akkumlátor országa leszünk, hiába hírdeti a sok aljas áruló, hogy víz, energia, és lítium nélkül áll az ország.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 635
97 906
113
Értem! Szóval szerinted az az oka annak, hogy a DW magyar nyelvű fizetett youtube videóit nyomatják a magyar youtubeon.
Mennyire kell ehhez ostobának lenni?
Vajon a DW milyen indittatásból készít magyar nyelvű videókat?
Vajon miért nem német nyelvűeket készít a hazai közönségnek, amikor elvileg náluk sokkal nagyobb kapacitások készülnek akkugyárból?
Vagy szerinted oda másfajta gyártástechnológiát szeretnének kifejleszteni euromilliárdokért.
Ha ugyan az lesz a gyártástechnológia, akkor szerinted a német környezetvédelmi hatóság vajon mit tehet, hogy kevésbé legyen szennyező?
A bírságtól szerinted megváltozik a gyártástechnológia? Vagy az EU-s határértékek?
Ezen kérdésekig eljutottál volna, akkor talán feltételezhetnénk, hogy mégis lehet hogy több eszed van annál, hogy felülsz egy külföldi propagandának, és mem abban merül ki az itteni tevékenységed, hogy kormányellenes megjegyzésekkel meg szar szóviccekkel szórakoztatod a nagyérdeműt.
A PETA is teljesen hátsó szándék nélkül tolta a propagandát annak idején a magyar libatömés ellen. És kizárólag az itteni libatenyésztés volt embertelen.
Figyelmedbe ajánlanám a PETA legújabb lejárató kampányát a mongol kecsketenyésztőkről.
Miközben aki egy kicsit is látott már állattartást, vagy disznóvágást az tudhatja, hogy nincs különösebben megkérdőjelezhető része a videónak.
Mi több pl. a vágásnál alkalmazott "beütős" módszernél kevés fájdalommentesebb dolog létezik.
Ne izélj!!
Pl. Musk berlini autó és akksigyára sokkal környezetkímélőbb. Minden búzaföldet meghagytak, a 300 hektárnyi gyárterületen csak 100 hektár erdőt vágtak. Nulla búzaföld!!!!

A fakivágást még az engedélyek megszerzése előtt megkezdték. És igaza van @Árpicsek -nek keményen beleszállt az eljárásba a Zöldek miniszterelnök-helyettes vezetője.

Robert Habeck gazdasági miniszter a megnyitón elmondta, hogy a Tesla a saját kockázatára már a végleges hatósági engedélyek előtt elkezdte az építkezést. „Ez Németországban még új vállalkozói hozzáállást, kultúrát jelez” – fejtette ki a Zöldek politikusa, megjegyezve: miniszterként azért dolgozik, hogy sok más területen is meghonosodjék a „Tesla-sebességű” működés.

Mi progresszív ha nem ez? Erdőt kivágni gyár miatt engedélyek nélkül. Nálunk még ez a kultúra nem honosodott meg eléggé. Ezért velünk és nem a német környezetvédelmI ellentmondásokkal foglalkozik a német állami Deutsche Welle,

A vizigénye sem magas, alig egy 120.00-es város kapacitása lesz a végső fázisban. Teljesen különbözik a kínai cég debreceni technologiájától.


Amit látunk az nem egy iparági átalakulás és a hosszú távú gazdaság, pénzügyii előnyökkel, járó gyártási, fejlesztési kapacitások megszerzéséért zajló gazdasápolitikai csata. Nem egy magasabb életszínvonal pénzügyi hátterének megalapozásáért zajló külgazdasági csata.

Itt felelős nyugati politikusok, szakemberek jobban aggódnak a magyarországi környezetért, mint a sajátjukért. Ezért még hajlandóak filantróp módjára pénzügyi áldozatra, hogy a magyar civil szervezeteket támogassák tájékoztató propagandát folytassanak.
Ha elég nagy hülyék leszünk, akkor hála a lobbitevékenységüknek, megkímélnek minket ettől a szenvedéstől és nagy áldozatot hozva Németországba építik fel ugyanezen kapacitásokat.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
YT tolja a pofámba a DW akkugyár ellenes videóját, nyilván fizet valaki ezekért, hogy első helyen ajánlja...

Tegnap este én is kaptam egyet facebook-on.
Érdekesség, hogy Komáromban azokat szólaltatták meg akik facebook-on is hőbörögnek ellene (jelentős részük anyagilag érdekelt, mert a gyár közelsége miatt nem tudja elsózni az ingatlanát zöldövezetes felárral), az ott dolgozó ~200 emberből senkit.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 635
97 906
113
Hát igen, még mindig sok Sorosista kulák mondja, hogy magyarország nem lehet akkumlátor nagyhatalom, pedig teljes tévedés, mert mi az akkumlátor országa leszünk, hiába hírdeti a sok aljas áruló, hogy víz, energia, és lítium nélkül áll az ország.
Nemcsak sorosista kulákok, a radikál jobb álomhajósok is fúrják. Legyen Magyarország mezőgazdasági nagyhatalom, legyen önellátó, független magyar gazdaság meg hasonló bullshittek. ( Kína is így emelkedett fel, jah nem!!!)
Toroczkai sem gondolja sztem komolyan, mert ennél sokkal értelmesebb. Sztem inkább riasztó az MH Virradat programja mint vonzó.

Szerencsére, bár komoly szakpolitikai vita volt atomenergetikai kérdésekben az MH-ban, a végén támogatják a paksi bővítést. Talán mert Putyinék építik, :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 635
97 906
113
Hát igen, még mindig sok Sorosista kulák mondja, hogy magyarország nem lehet akkumlátor nagyhatalom, pedig teljes tévedés, mert mi az akkumlátor országa leszünk, hiába hírdeti a sok aljas áruló, hogy víz, energia, és lítium nélkül áll az ország.
A belga még svájci csoki mely alapanyaga őshonos Belgiumban és Svájcban? A hasznot kik teszik el a kakaó és cukortermelők vagy Svájc és Belgium??
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
A belga még svájci csoki mely alapanyaga őshonos Belgiumban és Svájcban? A hasznot kik teszik el a kakaó és cukortermelők vagy Svájc és Belgium??
Egyes sötétben bújkáló aljas ellenforradalmárok, nem átalanak azt hírdetni, hogy azért, mert se vasunk, se szenünk, még nem lehetünk a vas és acél országa. Vajon mely összetevője őshonos az imeprialista Ausztriában a csokoládénak?
Na ugye elvtársak!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A belga még svájci csoki mely alapanyaga őshonos Belgiumban és Svájcban? A hasznot kik teszik el a kakaó és cukortermelők vagy Svájc és Belgium??

Érdekes egybeesés, mivel anno Nestlé és demokrata barátunk Poroshenko konkrétan háborúzott is egymással az ültetvényekért, meg amikor a szenegáli kormány be akart keményíteni a Nestlé ellen hirtelen kitört egy ebola járvány pont az ültetvények környékén, ami végigsöpört fél Afrikán.
És mit ad Isten, a kihalt falvakat felégetve újabb kakaóültetvényekhez jutottak a svájciak...

Most meg Kína tolja az afrikai kakaóbabtermelő országokat, hogy a csökkenő termelés miatti kiesést (több évtizedes monokulturális, kizsákmányoló gazdálkodás...) kompenzálják helyi gyártással, még gépeket is kapnak hitelbe, cserébe csak némi vámengedményt kérnek...
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Értem! Szóval szerinted az az oka annak, hogy a DW magyar nyelvű fizetett youtube videóit nyomatják a magyar youtubeon.
Mennyire kell ehhez ostobának lenni?
Vajon a DW milyen indittatásból készít magyar nyelvű videókat?
Vajon miért nem német nyelvűeket készít a hazai közönségnek, amikor elvileg náluk sokkal nagyobb kapacitások készülnek akkugyárból?
Vagy szerinted oda másfajta gyártástechnológiát szeretnének kifejleszteni euromilliárdokért.
Ha ugyan az lesz a gyártástechnológia, akkor szerinted a német környezetvédelmi hatóság vajon mit tehet, hogy kevésbé legyen szennyező?
A bírságtól szerinted megváltozik a gyártástechnológia? Vagy az EU-s határértékek?
Ezen kérdésekig eljutottál volna, akkor talán feltételezhetnénk, hogy mégis lehet hogy több eszed van annál, hogy felülsz egy külföldi propagandának, és mem abban merül ki az itteni tevékenységed, hogy kormányellenes megjegyzésekkel meg szar szóviccekkel szórakoztatod a nagyérdeműt.
A PETA is teljesen hátsó szándék nélkül tolta a propagandát annak idején a magyar libatömés ellen. És kizárólag az itteni libatenyésztés volt embertelen.
Figyelmedbe ajánlanám a PETA legújabb lejárató kampányát a mongol kecsketenyésztőkről.
Miközben aki egy kicsit is látott már állattartást, vagy disznóvágást az tudhatja, hogy nincs különösebben megkérdőjelezhető része a videónak.
Mi több pl. a vágásnál alkalmazott "beütős" módszernél kevés fájdalommentesebb dolog létezik.
Ha leszednéd a narancsos meg az antizöld szemellenződet akkor látnád, hogy lehet itt akármilyen EUs határérték, ha a magyar hatóságoknak nincs eszközük a betartatására, vagy eleve meg sem próbálják ellenőrizni, mert még a végén feloszlatják őket, vagy kapnak egy fasza nerközeli csinovnyikot főnöknek.
Ott van példának a gödi gyár, ahol a tűzoltók tizenvalahányszor megbüntették őket, aztán ugyanúgy van minden.
Szerinted ezt ugyanígy eljátszanák a hatóságok nyugaton a naaaagy bezöldülés közepette?
Itt is jóval kisebb lenne a civilek ellenállása az egész akkubiznisz ellen, ha tudnák, hogy az állami hatóságok a polgárok érdekeit szolgálják, nem a nemzetközi multikét meg a kormány cimboráit! Nézd csak meg, hogyan járnak el a hatóságok a recski sárömléses sztoriban! Senki sem felelős semniért, főleg a kitermelő cég meg az engedélyező hatóság nem, pedig óbégattak a civilek, hogy gond lesz, ha jön egy zuhé! Persze, mindenki ostoba, aki nem veszi torokra orbánt meg a rendszerét...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha leszednéd a narancsos meg az antizöld szemellenződet akkor látnád, hogy lehet itt akármilyen EUs határérték, ha a magyar hatóságoknak nincs eszközük a betartatására, vagy eleve meg sem próbálják ellenőrizni, mert még a végén feloszlatják őket, vagy kapnak egy fasza nerközeli csinovnyikot főnöknek.
Ott van példának a gödi gyár, ahol a tűzoltók tizenvalahányszor megbüntették őket, aztán ugyanúgy van minden.
Szerinted ezt ugyanígy eljátszanák a hatóságok nyugaton a naaaagy bezöldülés közepette?
Itt is jóval kisebb lenne a civilek ellenállása az egész akkubiznisz ellen, ha tudnák, hogy az állami hatóságok a polgárok érdekeit szolgálják, nem a nemzetközi multikét meg a kormány cimboráit! Nézd csak meg, hogyan járnak el a hatóságok a recski sárömléses sztoriban! Senki sem felelős semniért, főleg a kitermelő cég meg az engedélyező hatóság nem, pedig óbégattak a civilek, hogy gond lesz, ha jön egy zuhé! Persze, mindenki ostoba, aki nem veszi torokra orbánt meg a rendszerét...

Már megint ez a "bezzeg náluk".
Ugyanaz a gyár, ugyanazokkal a berendezésekkel ugyanúgy szennyez mindenhol (jó lenne ha még itt lenne kopi2000, tudna aktuális számokat is hozni, de emlékeim szerint nem volt semmi kirívó az egyik gyárnál vett mintánál sem, Gödnél is masszívan csaltak, mivel hisztériakeltéshez műtrágyával szennyezett kútból vettek mintát).

Ezek után nyiss meg egy átlagos fos-t.
Csak és kizárólag a magyar akku gyárakról fogsz negatív hírt találni.
És csak és kizárólag mióta kibukott a CATL üzlet.
Előtte le se sz*rták,


Legszebb példa a nyt cikkei
Németországban a mocskos neonáci AFD próbálja megállítani a zöld technológia terjedését

Magyarországon a mocskos neonáci Zorbán próbálja előidézni a környezetpusztító technológia terjedését
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Ha leszednéd a narancsos meg az antizöld szemellenződet akkor látnád, hogy lehet itt akármilyen EUs határérték, ha a magyar hatóságoknak nincs eszközük a betartatására, vagy eleve meg sem próbálják ellenőrizni, mert még a végén feloszlatják őket, vagy kapnak egy fasza nerközeli csinovnyikot főnöknek.
Ott van példának a gödi gyár, ahol a tűzoltók tizenvalahányszor megbüntették őket, aztán ugyanúgy van minden.
Szerinted ezt ugyanígy eljátszanák a hatóságok nyugaton a naaaagy bezöldülés közepette?
Itt is jóval kisebb lenne a civilek ellenállása az egész akkubiznisz ellen, ha tudnák, hogy az állami hatóságok a polgárok érdekeit szolgálják, nem a nemzetközi multikét meg a kormány cimboráit! Nézd csak meg, hogyan járnak el a hatóságok a recski sárömléses sztoriban! Senki sem felelős semniért, főleg a kitermelő cég meg az engedélyező hatóság nem, pedig óbégattak a civilek, hogy gond lesz, ha jön egy zuhé! Persze, mindenki ostoba, aki nem veszi torokra orbánt meg a rendszerét...
Te nem olvastad el @SilvioD hozzászólását a Tesla gyárról?
A kedvencem az volt, amikor tegnap a súlyosan zöld környezetvédő Márky-Zay elkezdte húzatni hogy az "elavult, és veszélyes" orosz technológiával nem szabad Paks2-t felépíteni....
Az a baj, hogy te már régen nem veszed észre, hogy mikor van szó környezetvédelemről, meg mikor politikai csatáról. Így meg észrevétlenül szalad torokra a DW propagandája.
Ha én - szerinted (!) - torokra veszem Orban rendszerét, akkor veled és a DW-vel mi a helyzet? :rolleyes:
Az az igazság, hogy Márky-Zay-t még megértem, mert őt ezért fizetik, de esetedben milyen mentő körülményt tudnánk felsorakoztatni?
Azt különben észrevetted már, hogy aki utálja Orbán-t, az onnantól kezdve már hatalmas környezetvédő, utálja az akkugyárakat, Paks 2-t. Támogatja az Ukrán államot, sajnálja a migránsokat, és semmi baja nincs azzal ha nyílt utcán - Budapesten - német "antifák" magyar állampolgárokat vernek. De az sem zavarja, ha netán pedofil oktatási segéderő kiskorúakat világosít fel a homoszexuális kapcsolat szépségeiről.
Tudod mit? Én becsülöm az olyanokat itt a Fórumon, akinek esetleg van önálló véleménye, és annak ellenére, hogy alapvetően nem rajonganak Orbánért nem fognak kapát kaszát eldobva csápolni az ellenzéki/woke propaganda mögé beállni.

Az a probléma, hogy mostanában a kormányellenes közéleti szereplőkről rendre derül ki, hogy az általuk kiemelt 1-1 ellenzéki téma mellett általában olyan rejtett indíttatás van, ami előre predesztinálja a Kormányellenességet.
Így pedig hiteltelenné válnak a kiemelt témával. Mert felmerül az egyszerű "parasztban", hogy nem-e azért lett hirtelen az adott ember ukránbarát, akkugyár ellenes, stb. mert mellesleg meleg, és esetleg sértve érzi magát a gyerekvédelmi törvény miatt..
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Ugyan tény hogy szeretem a bort de hogy eligyam az exportot az túlzás... :oops:
Viccet félretéve azt a sok ihatatlan spanyol olasz meg francia bort ki veszi meg ? Jó ausztrál meg dél amerikai bort már ittam de jó franciát még soha.
Rengeteg jó francia meg spanyol van. Amerikaban a del-amerikaiak mellett spanyolok a legolcsóbb borok, dogivel vannak a sarki wine storeban is, mindenutt. Magyar szinte sehol, de ha van, akkor is valahol a németek környékén található a polcon (szárazak), ami egy vicc.

MerasztánorbánisztánNER!

Kalifornia, British Columbia Kanadában...Chile...van ott bor.
Az egész kaliforniai bortermelést magyar szőlőkkel indították.
Gróf Haraszthy Ágoston, amellett, hogy az első gőzhajó-járatot üzemeltette az Mississippin, hogy a legrégebbi várost/falut WI államban ő alapította, hogy CA államban San Diego megye első seriffje volt, a városnak meg az első marshalja, miután az aranylázas fellendülésre odakoltozott, a legfontosabb, hogy ő alapította a Buena Vista Wineryt, ami aztán az egész kaliforniai (Napa Valley-kozpontu) ill amerikaiboraszat központja lett.
Tobbszaz szolofajtat vitt be Európából, állítólag a fele (!) volt magyar szőlő (van annyi egyáltalán?)
Egyébként már WI is próbálta beindítani a boraszatot, de nem volt elég napos az idő hozzá.) Hihetetlen az élettörténete, filmre kívánkozik, mert mindezrk után, még csak az ötvenes éveiben (!) aztan eltűnik valahol Latin-Amerikaban... Amerikában egy nagyon elismert, megbecsült figura, tudják, hogy ő indította be az egész borkultúrát, a gyerekei, majd most a dedunokai is híres bortermelők és -kereskedők. :)
A kedvencem a logojuk, ahol a helyes kiejtést próbálják fenntartani... :D

logo.png
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 660
17 119
113
A japánok is nyakig vannak a fejlesztesekben; a Toyota nemrég már azt állította, az új aksi technológiája felébe kerül, feleakkora és feleolyan nehéz - ha ebből csak kettő igaz, máris egy szép új világ kozeleg...

Amerika meg nagyon elöl jár technológiai lag, be kell hoznia a tobbi kontinensnek (mondjuk designban pár kivételtől eltekintve még mindig messze verhetetlenek az europaiak.) Volt szerencsém tapasztalni a full maxed-out ($180k) Lucid Air egy példányát... 500 mérföldes hatótáv, valami 1000+ (!) lóerő, 50% töltés negyedóra alatt. Ha ebből csak a hatótáv leszivarog a $40k körüli kocsikba 2-3 éven belül, akkor teljesen megvaltozik a világ.
Az ne zavarjon, hogy a Lucid Air-ben meg a Teslaba is a Japán Panasonic gyártja az aksit.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Te írtad; "Amerika meg nagyon elöl jár technológiai lag," majd a Lucid Air hozod példaként amiben Japán meg Kóreai a aksi és egyebkent is marginális az évi 7000legyártott autóval. Ezzel de tényleg nagyon elől jártok...
Huh, baszki... olvasd már el az egész kommentemet, ne mondatokat probalj kicibalni belole, mint valami szenilis dékás cekkerkommandos.

1. LG az aksija, nem Panasonic
2. Szerinted miert jobb 30% szazalekkal a hatitavj a Teslanal?
3. Ja, varjal a Tesla is amerikai
4. Es valahogy az amerikaiak messzebb mennek és mindig az ázsiaiak előtt jartak ebben az EV technology design témában...

Ez volt a lényeg, hogy most már fel kell kötnie a gatyát Azsianak, máskülönben örökké beszállító meg masodvonalas EV gyártó lesz.
A Kia beindult, sokkal jobb a minősége már, mint pl a japanoknak, a design teamje európai, ha jól hallottam, most a következő 2-3 modellév alatt ki kell tapasztalniuk, mi jön be az amerikai piacnak és rendben lesznek. A Hyundai ott van mögötte, náluk a Genesis luxusmárka bonyolítja a képletet, de ők is messze verik a japanokat designban.
A Toyota van akkora, hogy fordíthat ezen, de bele kell húznia, mert a jelenlegi legnépszerűbb modellcsaladja (Camry-RAV4-Highlander) 3-4 éven belül semmire nem lesz már elég (gondolom, már felkészül az új generáció háttérben.)

2026-27 körül egy átlag EV szerintem simán 500 mérföldet fog tudni egy toltessel, ami viszont max 30-40 perc lesz majd (gyorstöltő már most is van mindenhol, és sorban bukkannak fel a legnagyobb városok jardain az oszlopok, hogy a parkolók is simán tolthessenek.) Mindegyikhez lesz autopilot opció, miközben olcsóbbak is lesznek, mint a maiak (a kasztnin meg a kerekeken kívül szinte semmi nincs ezekben, csak aksi, par villanymotor a hajtott tengelyeken, a kijelzők, és pár embedded computer, meg sw.)
 
Status
Not open for further replies.