A japánok is nyakig vannak a fejlesztesekben; a Toyota nemrég már azt állította, az új aksi technológiája felébe kerül, feleakkora és feleolyan nehéz - ha ebből csak kettő igaz, máris egy szép új világ kozeleg...Közben Németországban a magyarnál jóval nagyobb akkumulátor-gyártókapacitás épül ki.
Az ottani Zöldek támogatásával....
De egyébként a pletykák szerint nem véletlenül épül ki nálunk, az ami akksi oldalon.
Durva bumm lesz az elektromos autogyártókapa oldalon is. És lehet nemcsak a német mesterhármas fogja a gyártási kapát növelni.
Amerika meg nagyon elöl jár technológiai lag, be kell hoznia a tobbi kontinensnek (mondjuk designban pár kivételtől eltekintve még mindig messze verhetetlenek az europaiak.) Volt szerencsém tapasztalni a full maxed-out ($180k) Lucid Air egy példányát... 500 mérföldes hatótáv, valami 1000+ (!) lóerő, 50% töltés negyedóra alatt. Ha ebből csak a hatótáv leszivarog a $40k körüli kocsikba 2-3 éven belül, akkor teljesen megvaltozik a világ.