Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
A Credo jó busz, de nem vonat helyett.

Érdekesség, hogy a NER sokáig szívatta a Kravtex-est, mert nem NER-esek a tulajok, viszont aza ciki, hogy kb. ők az egyedüli magyar cég aki képes használható buszokat gyártani.
Pontosan
A volános haverom így is kivan mert nem tud normálisan kivenni hosszabb szabit kevesen vannak (mindenhol az országban) erre ő ahogy nevezi kaptak egy újabb púpot a nyakukba...
A jobbágybérletről meg nem is beszélve a máv-volán jelentős mínuszba fogja zárni az évet...
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
909
1 872
93
ez az a malomok. most is van egy csomo malom ahol még a malomipari gpek is a helyükön.
Igen de ott ahol sokkal kevesebb a gabona termés, s termésátlag! S oda kell szállítani a gabonát - onnan ahol sok az átlag! Így a gabonaszállítás felemeli a ledarált termék árát! Mivel azt még vissza is kell hozni, vagy vinni oda ahol azt eladnád! Nem ott tartottuk meg a malmokat ahol nagy a terméshozam, hanem ahol kicsi! S ez a malom mennyiség is kevés! Azaz már nem kevés, mivel nincs nagyüzemi termelés! Békéscsabán még a megyei nagy malmot is lebontották! kellet a hely szállodának! o_O Dotálni kellett az építőipart! Valakinek!

Minek?
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 882
113
Az új RegioFox szerelvények csak két napig jártak, meghibásodások miatt üzemen kívül helyezték őket


En nem tudom mi lesz a Siemensek helyett de ha lehet ezt a RegioFox nevu lengyel szart inkabb ne.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113

A gyorsítást és egyben az eljárások könnyítését a kivitelezési szerződés egyes pontjai teszik lehetővé. A mostani aláírás mérföldkő abból a szempontból – mutatott rá a miniszter –, hogy lezárult az előkészítés, és indulhat a tényleges kivitelezés szakasza. A blokkok résfalának építése napi 24 órában folyik a területen, tegnapelőttig 467 méter készült el belőle, ami az 5. blokkhoz szükséges hossz 17 százaléka. Hamarosan indul a 6. blokk talajának a kitermelése. Közben már gyártják a hosszú beszerzési idejű berendezéseket, az ősszel pedig kezdődik a talajszilárdítás. A miniszter emlékeztetett, hogy nemzetközi projektről van szó. (A finanszírozási szerződés módosításáról ebben a cikkben írtunk.)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az új RegioFox szerelvények csak két napig jártak, meghibásodások miatt üzemen kívül helyezték őket


En nem tudom mi lesz a Siemensek helyett de ha lehet ezt a RegioFox nevu lengyel szart inkabb ne.

Nem hiszem, hogy rossz lenne (Taurus elődje), de mivel 20+ éves mozdonyok, lehet olcsóbban hozzá lehet jutni, mint a nehézkesen beszerezhető Taurus/Vectron-okhoz. Néhány fuvarozó idehaza is használja...

+Foxrail mozdonyokról volt szó...

 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Anti

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
Egyrészt valójában nálunk továbbra is csak összeszerelés van az autóipar frontján is.Szó se róla,van fejlődés a háttéripar tekintetében-csak éppen nagyon nem olyan jelentős,mint tálalva van.Autóipari vertikum szintjén marginális mértékű az is.Korea közben 30 év alatt az összeszereléstől eljutott az önálló piaci részesedést adó valódi gyártásig és fejlesztésig.Nálunk meg ami volt autóipari gyártás-fejlesztés,az is megszünt
Másrészt a hadiipari rész egy kicsit más sütemény.
Thyssen Krupp Praesta mond valamit? Kb az összes nyugati kocsi felében az ő elektromos szervókormányunk van. Hol is fejlesztették ki? Hm Eschenben az 50 mérnök vagy Budapesten az 1600? Legalább nyilvánvaló, simán cáfolható dolgokat ne írj már tényként.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Thyssen Krupp Praesta mond valamit? Kb az összes nyugati kocsi felében az ő elektromos szervókormányunk van. Hol is fejlesztették ki? Hm Eschenben az 50 mérnök vagy Budapesten az 1600? Legalább nyilvánvaló, simán cáfolható dolgokat ne írj már tényként.

Szerintem itt ő nem részegységekről, hanem komplex rendszerekről beszél. Pl. tudnák-e önállóan egy KIA CEED-et készíteni, 0-ról.
Erre gondolt, a koreai példa alapján erre következtetek.
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
Valóban?Képesek lennétek kifejleszteni egy PSZH-t?Egy Csepel D588ast?Lópikulát.
Egyes alkatrészek gyártástechnikai fejlesztése van csak nálunk,autóipari vertikum mértékkel marginális
A szomszédomék buszt fejlesztettek. A hajtás jön Kínából minden mást itthon csinálnak. És a hajtáson is dolgoznak. Az elég jó? A prekoncepció rossz dolog
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 419
113
Thyssen Krupp Praesta mond valamit? Kb az összes nyugati kocsi felében az ő elektromos szervókormányunk van. Hol is fejlesztették ki? Hm Eschenben az 50 mérnök vagy Budapesten az 1600? Legalább nyilvánvaló, simán cáfolható dolgokat ne írj már tényként.
Mit irtam?van fejlődés,de autóipri vertikum szinten az nem jelentős.Képesek vagyunk kifejleszteni egy autót?Nem.Képesek vagyon az alkatrészbázis legalább felének legyártására?Megintcsak nem.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113
Mit irtam?van fejlődés,de autóipri vertikum szinten az nem jelentős.Képesek vagyunk kifejleszteni egy autót?Nem.Képesek vagyon az alkatrészbázis legalább felének legyártására?Megintcsak nem.
Ezeket így vakon a levegőbe löböldözöd. Egy autó teljes karosszeriája az hány %? És még oda jön rengeteg hazai beszállító, azt hagyjuk is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mit irtam?van fejlődés,de autóipri vertikum szinten az nem jelentős.Képesek vagyunk kifejleszteni egy autót?Nem.Képesek vagyon az alkatrészbázis legalább felének legyártására?Megintcsak nem.
De nem azért nem történik teljes fejlesztés, mert nem tudnának, hanem mert nem akarnak. Mit kezdene a piac egy full magyar fejlesztésű személyautóval?
Patriotizmusból nem lehet egy sorozatgyártott típust rentábilisan eladni. Ehhez többszázezer eladott példány kellene. Látsz te ilyen volument eladni itthon? Ahhoz meg hogy egy ilyen vadiúj típust eladj külföldön irgalmatlan PR pénzeket kellene belefektetni a piacba.