Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Még én élőben nem láttam, de a felszereltségéről, "igényes" kialakításáról már hallottam nem egy embertől és korántsem pozitív.
Én a képek alapján látok rajta némi előrelépést a Rábához képest, de a csekély mennyiségű pozitív dologgal szemben nagyon sok hülye, akadályozó és haszontalan kialakítás van. Heros csinálja és amíg ők (A BM művek) építenek tűzoltóautót, akiket nem igazán érdekel az, hogy milyen a végeredmény csak az, hogy az EU-s pénzekre lelehessen számlázni.. Ezek elvileg erdőtüzesek, te melyik erdőtűzben képzeled el őket? Ezeknek nem csak a túraútvonalon kellene elmenniük.

Példa: Földműves vagy, van több hektár földed és mondjuk valami eu-s pályázat, központi beszerzésen amire pályázhatsz, hogy új gépet kapj, amivel hatékonyan tudsz dolgozni, az összeg megvan rá:
attachments-stage-pic-1.jpg
és megkapod őt:
haldrup3.jpg


Széép - szépp, a munkát is ellehet vele végezni adott szintig, csak sokkal több idő meg bosszankodás és kevésbé alkalmas rá, de legalább új és szépen fénylik. Ezek az autók alapból nem arra lettek tervezve, amire kellett volna.. hanem a karbantartás és szervíz hiányában kieső gépeket próbálták pótolni (állambácsi nagyon nehezen áldoz az állami flotta normális fenntartására, még úgy is, hogy sok gép leállt), viszont az eu meg fizeti az új gépeket. Az már senkit sem érdekel, hogy amikor ténylegesen erdőtüzes gépek kellenének, akkor nem lesz és megint a környékbeli önkétesek, önkormányzatiek és esetleg létesítményiek fogják kihúzni az államiakat.. hogy ne derüljön ki mekkora gáz van. Arról nem is beszélve, hogy sok hülye megoldása van az autónak, a Heros arra gyárt autót, hogy számlázhasson, a BM OKF bizonyos mértékben kritizálhatja .. de ugye te sem gondolod komolyan, hogy amit a BM Heros lekókányolt.. bocsánat "gyártott" .. annak a BM OKF véglegesen megtagadhatja az átvételét. Ez normális helyeken úgy néz ki, hogy az adott tűzoltóság összeállítja, hogy mire van szüksége, milyen járművek kellenek és olyan autót kapnak, nem pedig a "nesze" gépet. Nem véletlen, hogy Paks-ra, a reptérre, a Molba vagy pl. Bicskére sem Herosos gépek kerülnek a gerincvonalra.. aki tud vásárolni az kerüli őket. (Egyébként azthiszem ezt a MAN-t is mutogatták a bicskeieknek, akiknek a parancsnoka felsorolta, hogy mit rontottak el.. nem volt rövid lista..). De konkrétan tudok olyanról is, hogy 1 srác aki tényleg ért és tűzoltóskodik is komoly szinten, úgy alakított volna ki pár dolgot az autón ami tényleg hasznos és kényelmes lett volna. Azt letiltották... pedig azt szeretné az állomány és tényleg filléres dolgok lettek volna, kényelmes és hatékonyságnövelő, de ezt a Herosnál nem lehet.

Fényesen csillog az új ***, amit a hozzáértő lehúz a wc-n.

"320 lóerő": Csak kérdés, hogy hány Nm, illetve mennyi marad belőle a butítás után, hogy a futásteljesítményét kitudják húzni, mert a Rába erejét is visszafogták. Egyébként 1 16t körüli gépről beszélünk, ami nem normál teherautóüzemben működik. Kellene mind a 320. Remélhetőleg itt nem fogják a gépet megfojtani.

"hatékony műszaki felszereltség": Valóban van előrelépés, de amikor az elektromosautótüzeket takaróponyvával akarják megoldani, hogy a szivattyút mindenféleképpen sz.géppel akarják működtetni, ami egyébként rengetegszer okoz problémát a Rábákon és maga a Heros sem tudja megoldani sokszor (több htp-n meséltek már hasonlót). A málhatérben a dobozokat lekötötték de a tartalma nincs rögzítve.. megyünk az akkus gépek felé, de szerintem azért töltő és tartalék akksi nincs a fecskendőn hozzá (ha van akkor nyugodtan szidjanak)

"150 literes üzemanyagtartály": Ez az amit látva / hallva sírva kellene kiröhögni őket és ott hagyni, már itt látszik a komolyság és hozzáértés, bár biztos megmagyarázzák, hogy elég és gazdaságossági szempont. Egy 16 tonnás gépnek ami azért menetközben is fogyaszt, tekintettel hogy elvileg az esetek többségében legalább kifelé megkül.jelzéssel kell vonuljon, majd ha van 1 jó tűzeset, mondjuk a búzatáblák égnek, akkor a szivattyút használva nem 800-as fordulatszámmal pörög az a gép és nem 5 percig.


De tudom, igazából én vagyok a seggfej. :)
Valószínűleg a Rábáknál jobb lesz, de akik jóváhagyták azok körbenézhetnének , hogy milyen felszereléssel és megoldásokkal gurul ki 1 modern tűzoltójármű. Az erdőtüzes dolgon, meg sokan és sokáig fogunk gúnyosan nevetni.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
808
1 573
93
Még én élőben nem láttam, de a felszereltségéről, "igényes" kialakításáról már hallottam nem egy embertől és korántsem pozitív.

Egy erdőtüzet nemigen lehet egy egyszerű tűzoltóautóval eloltani. Oda azért komolyabb járgány kell.
Mint pld. Az MTLBu Átalakított tűzoltó járgány! Ami saját magát is tudja hűteni, úgy megy be az erdőbe megkeresni a tűzfészket! Mivel jó nagy a puttonya elég sok vizet is tud vinni magával.
Persze hogy nem a kerek erdő kis tisztásáig megy be, de sokkal beljebb tud menni az erdőbe mint a gyalogos tűzoltók, s irányított fecskendővel megkereshetik a tűzfészkeket! S lánctalpas ami ugye nem gyullad meg!
vUYosCs.png


JlAEgNR.png


Mint látható megy be a tűzfészket keresni, oltani. A személyzet sokkal védettebb mint egy alap gépben!

bk9dZbw.png


Ugyanakkor robbanásveszélyes helyeken is biztonságosabban végzi az oltást! Röviden.

Ezen a linken van egy csomó kép is róla.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Egy erdőtüzet nemigen lehet egy egyszerű tűzoltóautóval eloltani. Nem? Hú, akkor rosszul emlékszem, meg sokakkal.

Kiváncsi lennék, hogy te mikori és milyen tűzoltástaktikát tanultál?
Mert ha sehol, akkor kicsit erősnek érzem, hogy megmagyaráznád annak, aki rendsz*resen szív hasonló esetekkel.
Én annó az RTF majd később az NKE anyagából is tanultam, az erdőtűznél pedig pont nem kell bemenni a tűzfészekbe.

Az általad linkelt MTLBu nagyon nem erdőtüzesnek készült, ahogy a RDO-k sem.

Tessék ez egy erdőtüzes:
p0ft8nph.webp
 
  • Tetszik
Reactions: Kiebra and fishbed

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Vagy ha nincs magyar munkás. Mert mondjuk szakmunkás nincs. Nagyobb pénzért sem.

Amúgy meg aki a legjobban rinyál a magasabb bérért az nyíg legjobban ha a szaki elkér 10.000 Ft-t egy óra munkáért.
Lesz az 60000 is, miután egy hónapot vártál rá, de egy héttel utána eltörik a vízvezeték ismét, ahol "javította", és nem éred el. Számlát nem kaptál, garancia nincs, de egy hónap múlva kijön ránézni, ha akarod...

Ugyanannyit kapnak mint a magyarok.
Épp ez a baj (még így is baj): a bérek emelésének továbbra is gátjai.
Talán azért mert annyi pénzt fizetnek azokban a pozikban ami miatt inkább külföldön vállal állást több 100 ezer magyar.

Amúgy az építőiparból át lehetne irányítani egy csomó embert a fölösleges presztizsberuházások elhagyásával a termelőszektorba.
Építőiparban mondjuk lehetne olyan beruházásokat csinálni a presztízsberuházások helyett, hogy a fiatal egy családi fészket elérhetőnek érezzen külföldi munka nélkül is. De egy olyannál nem lehetne lejátszani a dücdüccösített Tavaszi szél vizet árasztot, hogy a sok prolinak merevedése lehessen (akinek inge vegye magára).
Na te vagy a díszpéldánya annak a semmitérő multis csávónak aki azt hiszi hogy amikor egésznap meetingel akkor dolgozik. Aztán kikerülnél egy kkv hez és pislognál mint pocok a lisztben. Gondolom minden főnököd hülye és nem is érted mit keresnek ott. Ez is jellemző tünet.
Látom még nem dolgozál multinál... se szellemi munkát vagy vezetői munkát nem végeztél még. Nem szégyen, ha kétkezi munkás valaki, csak az a gond, ha olyan korlátolt is mellé, mint te.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 145
15 777
113
Nehét eldönnteni ki a nagyobb g*

A kormány, amiért nyakra-főre hozza ide ezeket az akku beruházásokat hogy aztán a letört bérszínvonal mellett százezerszám hozza a munkaerőt a potenciálisan természet//környezet/egészségkárosító gyárakba

Vagy az ellenzék, ami folyamatosan rohan Brüsszelhez árulni a hazát.


 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Nehét eldönnteni ki a nagyobb g*

A kormány, amiért nyakra-főre hozza ide ezeket az akku beruházásokat hogy aztán a letört bérszínvonal mellett százezerszám hozza a munkaerőt a potenciálisan természet//környezet/egészségkárosító gyárakba

Vagy az ellenzék, ami folyamatosan rohan Brüsszelhez árulni a hazát.


Annyit tegyünk hozzá ha egy engedélyezett zárt technológiájú üzemet előírás szerint , szabályosan üzemeltetnek ott nem lehet csakis emberi mulasztásból büntetendő környezet szennyezés! Az akkumulátor gyárak Magyarországra hozása egyáltalán nem bűn és nem ördögtől való! Azt mindenki tudja , hogy az autó gyártás hazánk meghatározó húzó ágazata . Ha kivonulnának mi is lehúzhatnánk a rolót ! Már most is az elektromobilitást erőltetik ha akarjuk ha nem . A hagyományos autók a végüket járják az Euro7 emissziós szabvánnyal ki is végzik őket ! Ott van az asztalon csak be kell vezetni! Most az egyetlen használható irány (sajnos) az akkumulátoros autók felé mutat , a többi jelenleg nem üti meg azt a szintet, hogy használni lehessen! Tehát pártunk és kormányunk a nagy vezérünkel az élen elébe ment a problémának és az itt már stabilan megtelepedett és települő autgyárak igényéhez igazítja a akkumulátor gyártó kapacitást ! Egy modern, korszerű akkumulátor gyár semmivel se környezet szennyezőbb mint egy autógyár! Ezt kell átlátni amikor köpköditek , fikázzátok ezeket a beruházásokat ! Még egy dolgot kell tudni bár ezen gyárak vízigénye nagy de ennek az igénynek a 90% kielégíthető technológiai szürkevízzel amit a szennyvíztisztítók most vissza engednek a folyóinkba . Az akkugyárak meg hűtésre használják.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Miért nem lep meg, hogy koreai...

Annyit tegyünk hozzá ha egy engedélyezett zárt technológiájú üzemet előírás szerint , szabályosan üzemeltetnek ott nem lehet csakis emberi mulasztásból büntetendő környezet szennyezés! Az akkumulátor gyárak Magyarországra hozása egyáltalán nem bűn és nem ördögtől való!

Egyik kolléga felesége katasztrófavédelmi parancsnok a komáromi gyárban.
Ő azt mondta a balesetek 90%-át a biodroidok okozzák, maradék 10%-on osztoznak a képzettebb dolgozók (karbantartók stb.), gépek, külső okok.


Ezt meg szeretettel küldeném a
#szankciókmüködnek és #csakmagyarországonvaninfláció szekta tagjainak.
1f1832e53fe073446ab3faaa3e03ce9c.jpg
 

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
782
2 305
93
Egyébként az energiahordozók terén,nekem kurva idegesítő ez a sírás rívás a kormány részéről.
Konkrétan ha az ember megnézi a tőzsdei árakat az egész rezsivédelem egy HATALMAS NAGY KAMU!
Mondom ezt úgy,hogy nem titkoltan kormány párti vagyok.
De egyben korrektül is szeretek gondolkodni.
Próbálok lentebb világosan,érthetően írni,hogy mindenkinek egyértelmű legyen az olvasat!
Nos lássuk miről is van szó. Online dolgozok,immár kicsit több mint 8 éve,tisztán látom az egész világpiacot,és az árak mozgását MINDENT-is! A világpiaci mértékegységekre,és váltóárakra most nem térek ki,egy laikus elég ha csak az arányokat figyeli!
Nos lássuk hogyan is alakultak az energia hordozók!
Ukrán háború kitörés hetében (222.02.24)
Natúr gáz piaci ára :4.669 a csúcson,ez felment 2022.08.21 :9.969-re.
Tehát igen,a tavalyi egész évre elmondható határozottan,valóban megvédtek minket.
De azóta ez csökken,annyira,hogy 2023 januárjában pont azon a szinten volt mint a kitörés napján.
A mai napon 2.706 az ára!! Akkor mi a fasznak terrorizálnak minket hogy mennyi rezsit fizetnek helyettünk???
Ez netto kurva nagy hazugság!!!!
Lássuk az olajat!
A BRENT tipusó olaj ára a kitörés hetében elérte a hordónkénti 117.551-es szintet és tovább növekedett.
Majd 2022 lúliusától már a februári árra korrigált vissza.
2022 augusztusa óta olcsóbb a piacon a nyersolaj,mint a háború kitörése előtt,a mai napon 83.535!
Jöjjön a villany!
Ehhez egy idézet az európai áram tőzsdéről : ( angolból fordítva )
" Ha a 2023 januári átlagárakat összevetjük a 2022 azonos hónapjában regisztrált árakkal, akkor az árak is minden piacon csökkentek. A legnagyobb esést a spanyol és a portugál piac tapasztalta, 66%-kal. A többi piacon az árcsökkenés a Nord Pool piac 3,8%-a és a francia piac 38%-a között volt. Ezzel szemben a német, a belga, a francia és a holland piacon a 2023. januári átlagár 2021 augusztusa óta a legalacsonyabb, míg az olasz piacon 2021 szeptembere óta volt a legalacsonyabb a januári ár."
Ennyi tény adat után,felmerül a gyanúm,hogy a bolondját járatják nem csak velünk,hanem az egész EU-val.
És valójában arról van szó,hogy az energiaárak beépültek a háborúfinanszírozásba teljes EU szinten.
Egyszerűen az energiacégeken keresztül adóztatják az embereket,aztán a kormányok elvonják mint Extra profit adó. Erről van szó. Igazából "mindenki" jól jár,mert biztos hogy így is marad még plusz a kereskedőknél,és a kormányok zsebeiben is,bárki bármit is mond,csak a nép szopik.
Az egész csak játék a számokkal,pont úgy,mint a devizahiteleknél. Zsonglőrködnek,hazudnak,év végén meg hogy hogy nem,mind rekordnyereséget jelent...ez a nagy büdös helyzet.
Lokálisan nálunk meg az lehet,hogy a tavalyi tényleges kompenzációt zsákolja majd vissza az állam ebben a formában.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 450
4 243
113
https://www.portfolio.hu/uzlet/20230823/beerett-a-fordulat-termeli-a-profitot-a-raba-63520

"Az elmúlt 20 évben nem termelt akkora második negyedéves árbevételt a Rába, mint most, ami újabb jele annak, hogy a vállalalat reorganizációs törekvései működnek. Az árbevétel mellett a profitabilitás is nőtt annak ellenére, hogy még mindig magas beszerzési árakkal, valamint a folyamatosan növekvő munkaerő költségekkel küzd a cég."
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 047
30 447
113
Végre! :D

received_872529244298928_cimlapkep-920x613.jpg


 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 753
5 893
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 717
113
A Denník N online felületén megjelent cikke kiemelte, hogy az Erste Bank szerint Magyarországon 2030-ra az akkumulátor üzemek termelési kapacitása eléri az évi 250 GWh-t.

Szlovákiában eddig egy 10 GWh-s projektet jelentettek be.

Az elmaradás az akkumulátoros beruházások vonzása terén az Autóipari Szövetség szerint kockázatot jelent a szlovák autógyártók versenyképességére. Egyelőre Magyarország nyeri a versenyt az akkumulátorgyártó-beruházásokért a közép-kelet-európai régióban, Szlovákia az utolsó előtti helyen áll 25-ször kisebb tervezett gyártókapacitással 2030-ig.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and Nber

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 452
11 464
113
@misinator ha jól tévedek, te a környéken laksz, vagy laktál; mi erről arrefelé az általános vélemény?
Leginkább a saját és szűk környezetem véleményét tudom leírni, ami erősen szubjektív és elítélő minta.
Főleg, hogy nincs FB-m, így nem is látok rá a környék FB "hangulatára.

A saját véleményem elég morbid: Tekintve, hogy a legritkább esetben fúj arról a szél, meg a Sajó is Alsózsolca felé folyik (rendkívül éles elmével így rájöhetsz, hogy kb. hol lakok;)) így talán nem ez lesz a legnagyobb veszély ránk.
Felénk fúj a szél a kazincbarcikai vegyiművektől (vannak ám környezetvédelmi sztorik az ott dolgozók rokonai/ismerősei útján...).
Miskolc területe és környéke, illetve a környező területek tele lettek ipari parkokkal - gyakorlatilag a települések folytatásaként, ahol mindent is gyártanak, meg feldolgoznak (pl. hulladékfeldolgozás...)
Pl. a majd 100 éves, csak füves, de történelmi múltú miskolci repülőteret is megszüntették, konkrétan tele építették azóta ipari csarnokokkal.
Miskolc és Alsózsolca között van az autópálya, Felsőzsolcát + szinte körülölelik a főutak, Miskolc völgyben van, a Sajó völgye télen fuldoklik a rossz levegőtől; télen konkrétan rendszeres, hogy az egész országban süt a nap, viszont Borsodban hetekig(!) nem látni a kék eget - tiszta légzőszervi szanatórium.

Ahogy a szocializmusban a hírhedt nagyipar miatt Borsod egy látványosan agyonszennyezett terület volt (a Sajó vize barna volt és konkrétan csak a piócák éltek meg benne), úgy most ide térünk vissza, csak az akkorival ellentétben (kohászat, ércelőkészítés, szűretlen vegyi anyag szennyezés) már láthatatlanul, érzékelhetetlenül: nehézfémek (akkumulátorral dolgozás ugye), műanyagok, stb.

Sorsod Borsod.

Ui: Ma láttam a retekkláb híradóban, hogy volt ott hangulat a közmeghallgatáson...