Még én élőben nem láttam, de a felszereltségéről, "igényes" kialakításáról már hallottam nem egy embertől és korántsem pozitív.@pela3 Tudsz már valamit róluk, hogy jól sikerültek-e ?
Én a képek alapján látok rajta némi előrelépést a Rábához képest, de a csekély mennyiségű pozitív dologgal szemben nagyon sok hülye, akadályozó és haszontalan kialakítás van. Heros csinálja és amíg ők (A BM művek) építenek tűzoltóautót, akiket nem igazán érdekel az, hogy milyen a végeredmény csak az, hogy az EU-s pénzekre lelehessen számlázni.. Ezek elvileg erdőtüzesek, te melyik erdőtűzben képzeled el őket? Ezeknek nem csak a túraútvonalon kellene elmenniük.
Példa: Földműves vagy, van több hektár földed és mondjuk valami eu-s pályázat, központi beszerzésen amire pályázhatsz, hogy új gépet kapj, amivel hatékonyan tudsz dolgozni, az összeg megvan rá:
Széép - szépp, a munkát is ellehet vele végezni adott szintig, csak sokkal több idő meg bosszankodás és kevésbé alkalmas rá, de legalább új és szépen fénylik. Ezek az autók alapból nem arra lettek tervezve, amire kellett volna.. hanem a karbantartás és szervíz hiányában kieső gépeket próbálták pótolni (állambácsi nagyon nehezen áldoz az állami flotta normális fenntartására, még úgy is, hogy sok gép leállt), viszont az eu meg fizeti az új gépeket. Az már senkit sem érdekel, hogy amikor ténylegesen erdőtüzes gépek kellenének, akkor nem lesz és megint a környékbeli önkétesek, önkormányzatiek és esetleg létesítményiek fogják kihúzni az államiakat.. hogy ne derüljön ki mekkora gáz van. Arról nem is beszélve, hogy sok hülye megoldása van az autónak, a Heros arra gyárt autót, hogy számlázhasson, a BM OKF bizonyos mértékben kritizálhatja .. de ugye te sem gondolod komolyan, hogy amit a BM Heros lekókányolt.. bocsánat "gyártott" .. annak a BM OKF véglegesen megtagadhatja az átvételét. Ez normális helyeken úgy néz ki, hogy az adott tűzoltóság összeállítja, hogy mire van szüksége, milyen járművek kellenek és olyan autót kapnak, nem pedig a "nesze" gépet. Nem véletlen, hogy Paks-ra, a reptérre, a Molba vagy pl. Bicskére sem Herosos gépek kerülnek a gerincvonalra.. aki tud vásárolni az kerüli őket. (Egyébként azthiszem ezt a MAN-t is mutogatták a bicskeieknek, akiknek a parancsnoka felsorolta, hogy mit rontottak el.. nem volt rövid lista..). De konkrétan tudok olyanról is, hogy 1 srác aki tényleg ért és tűzoltóskodik is komoly szinten, úgy alakított volna ki pár dolgot az autón ami tényleg hasznos és kényelmes lett volna. Azt letiltották... pedig azt szeretné az állomány és tényleg filléres dolgok lettek volna, kényelmes és hatékonyságnövelő, de ezt a Herosnál nem lehet.
Fényesen csillog az új ***, amit a hozzáértő lehúz a wc-n.
"320 lóerő": Csak kérdés, hogy hány Nm, illetve mennyi marad belőle a butítás után, hogy a futásteljesítményét kitudják húzni, mert a Rába erejét is visszafogták. Egyébként 1 16t körüli gépről beszélünk, ami nem normál teherautóüzemben működik. Kellene mind a 320. Remélhetőleg itt nem fogják a gépet megfojtani.
"hatékony műszaki felszereltség": Valóban van előrelépés, de amikor az elektromosautótüzeket takaróponyvával akarják megoldani, hogy a szivattyút mindenféleképpen sz.géppel akarják működtetni, ami egyébként rengetegszer okoz problémát a Rábákon és maga a Heros sem tudja megoldani sokszor (több htp-n meséltek már hasonlót). A málhatérben a dobozokat lekötötték de a tartalma nincs rögzítve.. megyünk az akkus gépek felé, de szerintem azért töltő és tartalék akksi nincs a fecskendőn hozzá (ha van akkor nyugodtan szidjanak)
"150 literes üzemanyagtartály": Ez az amit látva / hallva sírva kellene kiröhögni őket és ott hagyni, már itt látszik a komolyság és hozzáértés, bár biztos megmagyarázzák, hogy elég és gazdaságossági szempont. Egy 16 tonnás gépnek ami azért menetközben is fogyaszt, tekintettel hogy elvileg az esetek többségében legalább kifelé megkül.jelzéssel kell vonuljon, majd ha van 1 jó tűzeset, mondjuk a búzatáblák égnek, akkor a szivattyút használva nem 800-as fordulatszámmal pörög az a gép és nem 5 percig.
De tudom, igazából én vagyok a seggfej.
Valószínűleg a Rábáknál jobb lesz, de akik jóváhagyták azok körbenézhetnének , hogy milyen felszereléssel és megoldásokkal gurul ki 1 modern tűzoltójármű. Az erdőtüzes dolgon, meg sokan és sokáig fogunk gúnyosan nevetni.