A német ipar akkor esélytelen, ha nem veszi fel a harcot és megadja magát. És természetesen kell az állam/EU segítsége is, mert amíg több pénzt lehet azzal keresni, ha megveszed Kínában az árút, és simán eladod, mint ha otthon gyártod, addig ez nem fog változni.
Csak nehéz váltani és feladni a zsíros kínai üzletet. Egyenlőre rengeteg helyben gyártott német autót adnak el Kínában. De a kínaiak eddigi módszereit látva csak idő kérdése, hogy ki fogják őket szorítani Kínából. Addig kellettek, amíg fel nem épült a kínai autógyártás. De ezen kívül is rengeteg cég állt rá arra, hogy az olcsón gyártott kínai terméket saját márkanéven eladja mint saját termék.
Én még emlékszem a 80-as évekre. Akkor minden a japán cégek nyomulásáról szólt.
Aztán jött egy kis kereskedelmi háború, lemásolták a japán módszereket főleg a minőségbiztosítás területén, és szépen elmúlt a japán veszély. A japánok hiába jöttek az az alacsony fogyasztású kocsikkal, az európai sajtó a biztonság fontosságával volt tele. Megerősített oldalsó ütközés védelem, stb. Sokkal egyszerűbb volt egy kis + acélt építeni a kocsikba, mint csökkenteni a fogyasztást. De a stratégia sikeres volt, nem akartak az emberek olyan japán kocsit venni, amiben nincsenek biztonságban.
Most is valami hasonló várható.