Magyarország ipara

Megvolt a megrendelés, ígyhát meg kellett lennie a cikknek.
Ne zavarjon senkit, hogy az itt gyártott akkuk fognak az német típusokba belekerülni, de maga a cikk is leírja, hogy fújhatnak a kis popónkba.
Ha itthon készül egy jármű fullban, akkor arra milyen importvámot fognak kivetni?
Vagy valaki a Brüsszelben rosszul tudja az EU-s kereskedelmi szabályokat?
Igen. Ez nekünk ennyi.
 
Megvolt a megrendelés, ígyhát meg kellett lennie a cikknek.
Ne zavarjon senkit, hogy az itt gyártott akkuk fognak az német típusokba belekerülni, de maga a cikk is leírja, hogy fújhatnak a kis popónkba.
Ha itthon készül egy jármű fullban, akkor arra milyen importvámot fognak kivetni?
Vagy valaki a Brüsszelben rosszul tudja az EU-s kereskedelmi szabályokat?
Megoldják. A németek és a franciák nem fogják hagyni, hogy a kínai gyártók kiszorítsák őket az európai gépjármű piacról. Ez az európai ipar egyik legfontosabb ágazata. Csak ehhez be kell áldozni a kínai piacot, ami főleg a németeknek fontos. De szerintem mindenki tudja, hogy csak idő kérdése a kínai piac elvesztése. Akkor meg már jobb akkor, amikor európában még erősek.
 
  • Vicces
Reactions: vata
Megoldják. A németek és a franciák nem fogják hagyni, hogy a kínai gyártók kiszorítsák őket az európai gépjármű piacról. Ez az európai ipar egyik legfontosabb ágazata. Csak ehhez be kell áldozni a kínai piacot, ami főleg a németeknek fontos. De szerintem mindenki tudja, hogy csak idő kérdése a kínai piac elvesztése. Akkor meg már jobb akkor, amikor európában még erősek.
És hol lesznek azok a gyártókapacitások, amik Kínában vannak?
 
Ha Kelet-Európát értesz ezen, akkor Orbán pontosan ezt csinálja. Ha Nyugatot, akkor hagyjuk már a képtelen álmodozást!
Orbán alapvetően a kínai cégeket akarja becsábítani Magyarországra. A nyugati cégek meg pont ezt akarják megakadályozni. Aztán majd csodálkozunk, ha keresztbe tesznek nekünk.
 
  • Vicces
Reactions: vata
Orbán alapvetően a kínai cégeket akarja becsábítani Magyarországra. A nyugati cégek meg pont ezt akarják megakadályozni. Aztán majd csodálkozunk, ha keresztbe tesznek nekünk.

Nem emlékszem, hogy bárki elől elzárkózott volna, főleg mivel a BMW és CATL gyár kéz-a-kézben épül.

Ahogy az SK Battery is a BYD buszgyár mellé települt, pedig ők se éppen puszipajtás népek.
 
Orbán alapvetően a kínai cégeket akarja becsábítani Magyarországra. A nyugati cégek meg pont ezt akarják megakadályozni. Aztán majd csodálkozunk, ha keresztbe tesznek nekünk.
A kínai cégek itt lesznek, nyugati cégek meg nem lesznek. Kicsit nézd már meg mi megy mondjuk a németeknél! Nulla esélyük van Kínával szemben.
 
  • Tetszik
Reactions: vata
A kínai cégek itt lesznek, nyugati cégek meg nem lesznek. Kicsit nézd már meg mi megy mondjuk a németeknél! Nulla esélyük van Kínával szemben.
A német ipar akkor esélytelen, ha nem veszi fel a harcot és megadja magát. És természetesen kell az állam/EU segítsége is, mert amíg több pénzt lehet azzal keresni, ha megveszed Kínában az árút, és simán eladod, mint ha otthon gyártod, addig ez nem fog változni.

Csak nehéz váltani és feladni a zsíros kínai üzletet. Egyenlőre rengeteg helyben gyártott német autót adnak el Kínában. De a kínaiak eddigi módszereit látva csak idő kérdése, hogy ki fogják őket szorítani Kínából. Addig kellettek, amíg fel nem épült a kínai autógyártás. De ezen kívül is rengeteg cég állt rá arra, hogy az olcsón gyártott kínai terméket saját márkanéven eladja mint saját termék.

Én még emlékszem a 80-as évekre. Akkor minden a japán cégek nyomulásáról szólt.
Aztán jött egy kis kereskedelmi háború, lemásolták a japán módszereket főleg a minőségbiztosítás területén, és szépen elmúlt a japán veszély. A japánok hiába jöttek az az alacsony fogyasztású kocsikkal, az európai sajtó a biztonság fontosságával volt tele. Megerősített oldalsó ütközés védelem, stb. Sokkal egyszerűbb volt egy kis + acélt építeni a kocsikba, mint csökkenteni a fogyasztást. De a stratégia sikeres volt, nem akartak az emberek olyan japán kocsit venni, amiben nincsenek biztonságban. :) Most is valami hasonló várható.
 
Nem emlékszem, hogy bárki elől elzárkózott volna, főleg mivel a BMW és CATL gyár kéz-a-kézben épül.

Ahogy az SK Battery is a BYD buszgyár mellé települt, pedig ők se éppen puszipajtás népek.
Szerintem nyugati cégeket már nem könnyű Magyarországra csábítani, ezért pedálozunk a kínaiaknál.
 
  • Vicces
Reactions: vata
Én még emlékszem a 80-as évekre. Akkor minden a japán cégek nyomulásáról szólt.
Aztán jött egy kis kereskedelmi háború, lemásolták a japán módszereket főleg a minőségbiztosítás területén, és szépen elmúlt a japán veszély. A japánok hiába jöttek az az alacsony fogyasztású kocsikkal, az európai sajtó a biztonság fontosságával volt tele. Megerősített oldalsó ütközés védelem, stb. Sokkal egyszerűbb volt egy kis + acélt építeni a kocsikba, mint csökkenteni a fogyasztást. De a stratégia sikeres volt, nem akartak az emberek olyan japán kocsit venni, amiben nincsenek biztonságban. :) Most is valami hasonló várható.

Ehhez azért kellett a japán pénzügyi lufi kipukkanása is a 80-as évek végén.
 
Ehhez azért kellett a japán pénzügyi lufi kipukkanása is a 80-as évek végén.
Kínában is szép lufi van. Az eddigi kínai növekedési modell kifulladóban van. Egyszerűen nem kell több acél, cement, olcsó tömegcikk stb. Tovább lépni pedig nem egyszerű, mert az már a nyugati nagyhatalmak érdekei sérti. Alapvetően emiatt fokozódik a nyugat és Kína közötti feszültség.

Elég komoly gondjaik vannak például a lakáspiacon is. Pár éve azzal dicsekedtek, hogy 10 év alatt több cementet használtak fel, mint az USA az egész huszadik században. Azóta nyilvánvalóvá vált, hogy ennek egy elég nagy részét nem igazán jól használták fel. Például állítólag 50 - 100 millió közötti üresen álló lakást építettek. Ez a GDP -t szépen pörgeti, csak éppen kevés a valódi haszna.
 
Szerintem nyugati cégeket már nem könnyű Magyarországra csábítani, ezért pedálozunk a kínaiaknál.
A debreceni BMW smafu?

Egyszerűen az elektromos autó átállásban totál dilettáns brüsszeli döntés született, most meg kapálóznak. Ilyen amikor folyamatos jóemberkedés folyik nyugati politika címszó alatt. Lásd még Willkommen, atomerőmű zár.

Mit is csinált Brüsszel? Elektromos autógyártásra kötelezte az európai autogyártókat az életszerűtlen CO2 kibocsátási szabályok meghozásával. Akkor szólt minden ipari szereplő ez nem fog menni. Nincs kiforrott technológia, nincsenek hozzá kapacitások, nincs hozzá akkumulátor, nyersanyag. De ez a brüsszeli fxszkalapokat nem érdekelte.
A hagyományos európai ipari lobbinak, ami adta Európa erejét, minimális politikai befolyása van. Szal keresztülnyomták. Eurotízmilliárdok égtek el büntetésre, erőltetett elektromos fejlesztésre. Vmit az autogyártók összegányolták gyorsitott ütemben. Értelmes kapacitásokat tudó akkumlatorfejlesztésre nem volt della.

De ezek a fejlesztések Koreában, Kínában készen voltak. Sikerült is a világ elvonalába tolni a dilettáns brüsszeli szabályozásnak több tucat koreai, kínai akkumulátorgyártó céget. Küldjük a millió, milliárd eurókat az ázsiai gyártóknak, vmit a qrva elektromos verdába csak be kell szerelni. Ha már ebben lemaradtunk legalább a szállítási láncokat akarják csökkenteni, ezért az európai, német autóipari cégek Európába csábították az ázsiai szereplőket. Mivel mesterségesen sikerült Brüsszelmek ezeket az ázsiai akksigyártókat feltőkésíteni, van della új gyárakat építeni és a piac amúgy is bővül. Elkezdtek a nagy európai autogyártók mellé a kínai, koreai akksigyártók betelepülni.

Brüsszel újabb dilettáns lépésre készül. Most hogy hülyék vagy csak amerikai bábok és szándékosan okoznak kárt lényegtelen. Szal elkezdtek válogatni az akksik között, mi kóser, mi nem. Meddig lehet rombolni Európa egyetlen versenyképes és hajdan világelső iparát??
Köpni a kínai piacra, aminek nyeresége adta a home office-ban tunyuló német mérnökök béremelését, prémiumát?? Otthon akarják ezt a nyereséget megkeresni heti 32-35 munkaórával, kétóránként félórás sori pihenőidőkkel, elszálló európai energiaárakkal? Lassan minél kevesebbet termel egy német cég otthon, annál magasabb a nyeresége.

Ha rajtam múlna ez a brüsszeli elit tanulmanyi kirándulásra jönne hozzám a szilvásba, de retúrjegy már nem kéne.....
 
A német ipar akkor esélytelen, ha nem veszi fel a harcot és megadja magát. És természetesen kell az állam/EU segítsége is, mert amíg több pénzt lehet azzal keresni, ha megveszed Kínában az árút, és simán eladod, mint ha otthon gyártod, addig ez nem fog változni.

Csak nehéz váltani és feladni a zsíros kínai üzletet. Egyenlőre rengeteg helyben gyártott német autót adnak el Kínában. De a kínaiak eddigi módszereit látva csak idő kérdése, hogy ki fogják őket szorítani Kínából. Addig kellettek, amíg fel nem épült a kínai autógyártás. De ezen kívül is rengeteg cég állt rá arra, hogy az olcsón gyártott kínai terméket saját márkanéven eladja mint saját termék.

Én még emlékszem a 80-as évekre. Akkor minden a japán cégek nyomulásáról szólt.
Aztán jött egy kis kereskedelmi háború, lemásolták a japán módszereket főleg a minőségbiztosítás területén, és szépen elmúlt a japán veszély. A japánok hiába jöttek az az alacsony fogyasztású kocsikkal, az európai sajtó a biztonság fontosságával volt tele. Megerősített oldalsó ütközés védelem, stb. Sokkal egyszerűbb volt egy kis + acélt építeni a kocsikba, mint csökkenteni a fogyasztást. De a stratégia sikeres volt, nem akartak az emberek olyan japán kocsit venni, amiben nincsenek biztonságban. :) Most is valami hasonló várható.
Az európai iparnak akkor van esélye, ha Brüsszel magára hagyja és nem fojtja meg a mucológia szakon végzett európai elit. Semmilyen állami segítség nem kell, elég ha kiveszik a botot a küllők közül.
A mai napig épülnek Kínában európai autógyárak. Ez a folyamat nem állt meg, csak sikerült pár év fórt adni a kínai gyártóknak is, amíg a brüsszeli szabályok a saját ipart sújtják.Imidzsben még a kínaiak között is előnyben van Európa a hazai feltörekvő gyártók mellett. Mivel kint vegyesvállalati rendszer van, így a kínai állam is érdekelt a kinti nyugati gyárak profitjában.

Persze amerikai ihletésű, önsorsrontó európai politikával bármit tönkre lehet tenni.
De akkor mi lesz a kínai tulajdonú Volvoval és a legnagyobb német, de már a kínaiaknak eladott ipari robotokat gyártó cégekkel? Muszáj Európának az USA helyett megvívni a kereskedelmi háborút Kína ellen???

Aztán majd az apróbetűben újra olvashatjuk, milyen faszák az európai szankciók, amíg az USA rekordmértékben növelte az orosz uránexportot.
 
A debreceni BMW smafu?

Egyszerűen az elektromos autó átállásban totál dilettáns brüsszeli döntés született, most meg kapálóznak. Ilyen amikor folyamatos jóemberkedés folyik nyugati politika címszó alatt. Lásd még Willkommen, atomerőmű zár.

Mit is csinált Brüsszel? Elektromos autógyártásra kötelezte az európai autogyártókat az életszerűtlen CO2 kibocsátási szabályok meghozásával. Akkor szólt minden ipari szereplő ez nem fog menni. Nincs kiforrott technológia, nincsenek hozzá kapacitások, nincs hozzá akkumulátor, nyersanyag. De ez a brüsszeli fxszkalapokat nem érdekelte.
A hagyományos európai ipari lobbinak, ami adta Európa erejét, minimális politikai befolyása van. Szal keresztülnyomták. Eurotízmilliárdok égtek el büntetésre, erőltetett elektromos fejlesztésre. Vmit az autogyártók összegányolták gyorsitott ütemben. Értelmes kapacitásokat tudó akkumlatorfejlesztésre nem volt della.

De ezek a fejlesztések Koreában, Kínában készen voltak. Sikerült is a világ elvonalába tolni a dilettáns brüsszeli szabályozásnak több tucat koreai, kínai akkumulátorgyártó céget. Küldjük a millió, milliárd eurókat az ázsiai gyártóknak, vmit a qrva elektromos verdába csak be kell szerelni. Ha már ebben lemaradtunk legalább a szállítási láncokat akarják csökkenteni, ezért az európai, német autóipari cégek Európába csábították az ázsiai szereplőket. Mivel mesterségesen sikerült Brüsszelmek ezeket az ázsiai akksigyártókat feltőkésíteni, van della új gyárakat építeni és a piac amúgy is bővül. Elkezdtek a nagy európai autogyártók mellé a kínai, koreai akksigyártók betelepülni.

Brüsszel újabb dilettáns lépésre készül. Most hogy hülyék vagy csak amerikai bábok és szándékosan okoznak kárt lényegtelen. Szal elkezdtek válogatni az akksik között, mi kóser, mi nem. Meddig lehet rombolni Európa egyetlen versenyképes és hajdan világelső iparát??
Köpni a kínai piacra, aminek nyeresége adta a home office-ban tunyuló német mérnökök béremelését, prémiumát?? Otthon akarják ezt a nyereséget megkeresni heti 32-35 munkaórával, kétóránként félórás sori pihenőidőkkel, elszálló európai energiaárakkal? Lassan minél kevesebbet termel egy német cég otthon, annál magasabb a nyeresége.

Ha rajtam múlna ez a brüsszeli elit tanulmanyi kirándulásra jönne hozzám a szilvásba, de retúrjegy már nem kéne.....
Ha nem szabsz határidőt, akkor senki sem fejleszt mert még ráér. Hogy a 2035 mennyire reális, az persze más kérdés.

Az európai ipar eléggé elkényelmesedett, és ha nem lép a politika, akkor véglegesen lemarad. Vagyis nincs igazából választási lehetőség, mert muszály valamilyen támogatás adni az iparnak.
 
Orbán alapvetően a kínai cégeket akarja becsábítani Magyarországra. A nyugati cégek meg pont ezt akarják megakadályozni. Aztán majd csodálkozunk, ha keresztbe tesznek nekünk.
A nyugati cégek akarják megakadályozni vagy az Európát eláruló brüsszeli elit??
Szted miért a német autógyártók mellé és azok ellátására települnek ide ezek a kínai vagy koreai cégek???