Magyarország ipara

64 millió forintba kerül egy akkumulátorgyári munkahely a magyar állam számára



Akkumulátorgyárak tömegeit hívod be az országba, amik ugyan segítenek majd a vesszőparipád, a GDP széppé tételében, de az országnak és annak lakosainak semmi hasznuk nem lesz belőle.

Az adófizetőknek már most is több mint ezer milliárd forintjába került az egy éve ismert adatok alapján csak a négy legnagyobb akkumulátorgyár támogatása, s egyáltalán nem biztos, hogy ez elég lesz, ha még a vízhálózatot és az elektromos hálózatot, esetleg a vasútat vagy a közutat tovább kell fejleszteni. A magyar nettó mediánbérrel számolva ígért munkahelyenként az állam fizeti az így létrejövő állások nettó munkabérét 16 évig(!).

S mivel nincs elég munkáskéz az országban, ezt a bért sok esetben ázsiai vendégmunkásoknak fogják kifizetni.


 
64 millió forintba kerül egy akkumulátorgyári munkahely a magyar állam számára



Akkumulátorgyárak tömegeit hívod be az országba, amik ugyan segítenek majd a vesszőparipád, a GDP széppé tételében, de az országnak és annak lakosainak semmi hasznuk nem lesz belőle.

Az adófizetőknek már most is több mint ezer milliárd forintjába került az egy éve ismert adatok alapján csak a négy legnagyobb akkumulátorgyár támogatása, s egyáltalán nem biztos, hogy ez elég lesz, ha még a vízhálózatot és az elektromos hálózatot, esetleg a vasútat vagy a közutat tovább kell fejleszteni. A magyar nettó mediánbérrel számolva ígért munkahelyenként az állam fizeti az így létrejövő állások nettó munkabérét 16 évig(!).

S mivel nincs elég munkáskéz az országban, ezt a bért sok esetben ázsiai vendégmunkásoknak fogják kifizetni.


Eszméletlen ostobaság a cikk
 
Csak az idézett részre reagálva. Egy fillérbe nem kerül az államnak egy munkahely.
A CATL beruházás 7,9 mrd euró
Az állami támogatás 800 millió euró.
A magyar állami támogatás kábé a beruházás áfarészének egyharmada. És most a többi járulékot, adót, fogyasztást hagyjuk.
Ez a sok milliárd euro az állam nélkül nem jönne az országba.
 
Csak az idézett részre reagálva. Egy fillérbe nem kerül az államnak egy munkahely.
A CATL beruházás 7,9 mrd euró
Az állami támogatás 800 millió euró.
A magyar állami támogatás kábé a beruházás áfarészének egyharmada. És most a többi járulékot, adót, fogyasztást hagyjuk.
Ez a sok milliárd euro az állam nélkül nem jönne az országba.

Elég nagy baj, hogy 13+ év NER után az ország egyetlen vonzereje a tőke számára az adókedvezmény + a jelképes környezetvédelmi-és munkajogi szabályozás,
 
Az írországi és luxemburgi gazdasági csodáról nem is beszélve, hogy kvázi államosított adócsalással lettek fontos és gazdag cégek európai székhelyei.
Egyébként az adókedvezmény csak a sikerességük egyik oka, önmagában nem elég. A vállalati adók nálunk is viszonylag alacsonyak. Luxemburg sikerességében fontos szerepe van például a földrajzi helyzetnek, meg annak is, hogy az átlag luxemburgi beszél németül, franciául és angolul.
 
Egyébként az adókedvezmény csak a sikerességük egyik oka, önmagában nem elég. A vállalati adók nálunk is viszonylag alacsonyak. Luxemburg sikerességében fontos szerepe van például a földrajzi helyzetnek, meg annak is, hogy az átlag luxemburgi beszél németül, franciául és angolul.
És az átlag ír beszél franciául, meg németül, tessék mondani? Az angolra már rá sem merek kérdezni... :D
 
Kinek mit intézett a kormánya:

Az élelmiszerek ára Magyarországon lényegében megfelel az uniós átlagnak, ám a bérek jelentősen elmaradnak az EU-átlagtól. Sőt, tíz év alatt az élelmiszerárak és a bérek közti olló csak nagyobbra nyílt.

 
Kinek mit intézett a kormánya:

Az élelmiszerek ára Magyarországon lényegében megfelel az uniós átlagnak, ám a bérek jelentősen elmaradnak az EU-átlagtól. Sőt, tíz év alatt az élelmiszerárak és a bérek közti olló csak nagyobbra nyílt.


Sajnos minden EU-ba belépett kelet-EU-s országnak ezt intézte a kormánya.
Elég megnézni pl. a lidl online szórólapjait.

Ami mondjuk jó volt akkor is amikor nyugati inflációt meghaladó áremelkedésről sipítoztak, közben a soproni üzletek tele voltak osztrák rendszámos autókkal, mert még a nem árstoppos ételek, italok is olcsóbbak voltak nálunk, néha 30-40%-kal.
 
Egyébként az adókedvezmény csak a sikerességük egyik oka, önmagában nem elég. A vállalati adók nálunk is viszonylag alacsonyak. Luxemburg sikerességében fontos szerepe van például a földrajzi helyzetnek, meg annak is, hogy az átlag luxemburgi beszél németül, franciául és angolul.

Meg egy pénzmosoda az egész. :D