Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
976
2 731
93
Teli van a betű tészta hülyeséggel.Csak 1 a sok közül: az elvtársat nem a szegedi elvtársak turták ki onnan ,hanem a cégcsoport központjából jött az ukáz.Nem kevés szikrás kapcsolattal.A gennyesebb dolgokat inkább hagyjuk.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
976
2 731
93
Teli van a betű tészta hülyeséggel.Csak 1 a sok közül: az elvtársat nem a szegedi elvtársak turták ki onnan ,hanem a cégcsoport központjából jött az ukáz.Nem kevés szikrás kapcsolattal.A gennyesebb dolgokat inkább hagyjuk.
Na szóval:vadhajtások:Budapesti embervadászat.....Nagyon sok veréb csiripel sok nótát.Állítólag.Ki tudja?Nem zörög a haraszt.Csak kérdezem.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 626
3 302
113
"Lázár János építési és közlekedési miniszter elfogadhatatlannak nevezte, ahogyan a makói Continental vállalat vezetése bánik a munkavállalókkal, és úgy véli, a sunyi módszerek helyett akkor már jobb, ha bezár a gumigyár. Azt is elárulta, hogy hamarosan jobb helyzetbe kerülnek majd a térség dolgozói."
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 050
92 104
113
BYD Szeged
Megindultak a földmunkák.

De ez a szerb cikk érdekes.

Sokkal érdekesebb azonban az az információ, hogy kik voltak mindannyian potenciális jelöltek, vagyis Szeged versenytársai a gyár építésére.

Megbízható források szerint a jelöltek a belga Gent, Szófia és Belgrád voltak. A pontos szempontok alapján a kínai gyártó készített egy ranglistát, amelyen Szeged 511 ponttal az első helyen végzett. A második helyen Belgrád végzett 503 ponttal, Szófia valamivel több mint 100 ponttal, Gent pedig a negyedik helyen végzett. A belga városnak az sem segített, hogy az önkormányzat ötéves adómoratóriumot ajánlott fel a kínai cégnek, ami egyébként az Európai Unióban hatályos szabályozás miatt állami szinten törvénytelen. A belgrádi pályázatban egyébként nem szerepelt az esetleges gyár pontos helyszíne, csak annyit, hogy a gyár „a város környékén” épül majd fel.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 551
74 534
113
4iG - SafeXOne - Intelligens zebra...

A SafeXOne egy intelligens gyalogosvédelmi rendszer. Mozgásérzékelő szenzorai megbízhatóan érzékelik a gyalogosokat, így nincs téves jelzés. Mobil kommunikációt (3G/4G) használva minden telepített rendszer folyamatosan információt küld a központunkba, így valós időben látjuk a rendszereink állapotát, beleértve az átkelési adatokat is. Ezt az információt az ügyfeleink is nyomonkövethetik bárhonnan. Nincs szükség másra csak egy okostelefonra, amin keresztül szinte valós időben követhető a rendszer működése.

Számos magyarországi és külföldi település csatlakozott a SafeXOne rendszert használó, biztonságos települések közé, az intelligens zebra rendszerrel védik polgáraikat a lámpával nem biztosított gyalogátkelőhelyeken.

A hagyományos rendszerekhez képest a SafeXOne bárhol telepíthető. Nincs szükség az útburkolat megbontására. Működéséhez hálózati tápellátásra sincs szükség, napelemeinek segítségével akár 2 hét felhős idő esetén is működőképes marad. Kiegészítő napelemekkel és plusz megvilágítással egy igazán robosztus, teljeskörű védelmi rendszer alakítható ki.


 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Hát igen világi proletárok összetartanak.
Nem, csak nyugaton nem csinált (még) kifizetőhelyet a szakszervezetekből a szocialista állam.

American Factory-ban qva jól bemutatják, hogy USA-ban félnek a tulajok a szakszervezettől, mint a túztől, bármit megtesznek, hogy elkerüljék.
Kínában meg minden dolgozónak kötelező belépnie, mivel a KKNP helyi képviselője a szakszervezet vezetője, aki mellesleg a gyártulajdonos sógora.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 551
74 534
113
Megérte tömni őket állami pénzzel...
Ennél azért kicsit összetettebb lehet a dolog. A Continentalnak több üzletága is jelen van Magyarországon. Van pl. jól jövedelmező, folyamatosan bővülő high-tech autóelektronika fejlesztése és gyártása és van az energia és munkaigényes, nem automatizálható, kis haszonkulcsú gumialapú autóipari termékek gyártása, amit a multi szempontjából ezért már vagy 10 éve el kellett volna vinni innen még keletebbre (pl. Románia, Ukrajna). De úgy tűnik hogy a választások előtt jött a stratégiai partnerség és a pénz/támogatás, nehogy az elbocsátások bezavarjanak a választási eredménybe. Azóta pedig sok minden történt, pl. tovább növekedtek az energia és nyersanyag árak, a szállítási költségek stb. emiatt valószínűleg még kisebb lett a haszon a gumi alapú termékeken... az autógyártók meg vagy elfogadják a drágulást vagy nem, mert nekik meg ettől is függ hogy pl. tud-e minden évben "minden idők legsikeresebb éve"-ről beszámolni a Rába-parti autógyár. (Az autógyártók azt várják el, hogy minden évben olcsóbb legyen a beszállított alkatrész a korábbi évhez viszonyítva, azaz az alkatrészgyártónak valami költségcsökkentést minden évben ki kell találni.) Az alapanyag, energia árakra, szállítási költségekre nincs ráhatása a cégeknek, így a munkerő költséggel kell valamit kezdeni. De ettől még lehet hogy összességében ugyanúgy kb. 10 ezer embernek ad munkát a Continental Magyarországon, csak az elektronika gyártásban egyre többnek, a gumialapú termékek gyártásában meg egyre kevesebbnek, így a stratégiai szerződésben vállaltaknak tulajdonképpen megfelel... amiben állítólag soha semmi konkrétum nincs megfogalmazva. Úgy tűnik hogy ez egy "nagy játék" lehet, aminek nem ismerjük a részleteit.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 365
28 110
113

Rogánék kedvezményes adózási szabályt dolgoztak ki a külföldi munkaerővel érkező „digitális” cégeknek
images
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 656
46 629
113

Rogánék kedvezményes adózási szabályt dolgoztak ki a külföldi munkaerővel érkező „digitális” cégeknek
images
A képet most különösen nem értem.
Ha jól értem a szándékot, akkor itt Írország tech céges babérjaira törnénk. A munkavállalók nem is kell idejönnie. Ezért szól digitális cégekről.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 766
14 888
113

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 618
55 367
113
Nem tudtam aludni. Elolvastam ezt a BPÁ interjút, ami ugyebár új, "hiānypótló" könyvének megjelenèse alkalmàval született. :)

Ez a " jól kiképzett fiatal" aki kimegy jól hangzik, de valójában kaminosokat, pincéreket, szakàcsokat, benzinkutasokat, épitkezési munkåsokat meg hasonlóakat jelent, akik egy jó része ràadásul itthon mást, gyakran piacképtelen szakmát, tanult. Pedig a fogalom úgy hangzik, mintha csupa mérnökök, rakétatudósok mennének nyugatra dolgozni, ahol a szakmåjukban helyezkednek el. Persze van ilyen is.
A " bezzeg de sikeres" balti államokban nagyságrendekkel nagyobb tudtommal az elvándorlás mint nálunk.
A pali szolgáltató meg logisztikai központokról regél, mintha az jobb lenne, mint pl a BYD vagy egy akcsigyár. Ha nincs melós az akcsigyárba, akkor nincs a call centerbe, szolgáltató központba sem, szerintem. Ràadásul mitől nagyobb a hozzàadott értèk egy call centerben, mint a BYD-nél? Oda több szakértelem kell?
Németorszàgban sikernek értékelik azt, hogy sikerûlt Brandenburgba csalogatni, szintén nagy állami támogatåssokkal, a Teslát, vagy Észak-Németorszàgba egy kinai akcsigyárat.( elfelejtettem a nevét...). Itthon meg mindenki fintorog.

Arra akarok kilyukadni, hogy okosakat próbál mondani, de konkrét ötlete nincsen arra, hogy mit kellene csinálni. Milyen "nagyobb hozzáadott értéket teremtő" munkahelyek kellenének és hová és ki teremtse meg azokat, ha nem a kûlföldi tőke.

Ha alacsony a bér, akkor alacsony a hozzàadott érték is. Ha a fodrász itthon 2500-3500 huf, Ausztriában meg 32 eur, akkor az osztrák fodråsznő ugyanazzal a munkåval nagyobb hozzåadott értéket termelt, mint az itthoni fodråsz ? Amikor mindkét helyen csak hajat vàgtak le? Az egész csak egy elszámolási trükk. Megjegyzem, a fodråszok keresete itthon is és külföldön is a legalacsonyabbak közè tartozik.
Azt sem veszi figyelembe, hogy más egy 40 milliós lengyel, de egy 20 milliós román belső piac is mint a mi 9,5 milliósunk és kb 3-5 mio lengyel és kb ugyanannyi román dolgozik nyugaton.

Ettől függetlenűl nekem sincs jobb ötletem, hogy milyen radikálisan mås gazdaságpolitikát kellene csinálni, mivel lehetne kitörni a jelenlegi helyzetből. Az euro bevezetését azért ellenzem, mert akkor aztàn teljesen kiszolgåltottak lennénk Brüsszelnek, ahogy azt Görögorszàg esetében is látjuk. Egyik pillanatról a måsikra nem jött pénz a bankautomatåból. Es nem azèrt, mert nem volt pénz az emberek számláján.
Gyors, csodaszerű megoldàs nincs.
De legalább nem irok róla könyvet, nem nevezem magam egyetemi professzornak és nem osztom az észt.
( Legközelebb altatót veszek be. :))