Magyarország ipara

Teli van a betű tészta hülyeséggel.Csak 1 a sok közül: az elvtársat nem a szegedi elvtársak turták ki onnan ,hanem a cégcsoport központjából jött az ukáz.Nem kevés szikrás kapcsolattal.A gennyesebb dolgokat inkább hagyjuk.
 
Teli van a betű tészta hülyeséggel.Csak 1 a sok közül: az elvtársat nem a szegedi elvtársak turták ki onnan ,hanem a cégcsoport központjából jött az ukáz.Nem kevés szikrás kapcsolattal.A gennyesebb dolgokat inkább hagyjuk.
Na szóval:vadhajtások:Budapesti embervadászat.....Nagyon sok veréb csiripel sok nótát.Állítólag.Ki tudja?Nem zörög a haraszt.Csak kérdezem.
 
"Lázár János építési és közlekedési miniszter elfogadhatatlannak nevezte, ahogyan a makói Continental vállalat vezetése bánik a munkavállalókkal, és úgy véli, a sunyi módszerek helyett akkor már jobb, ha bezár a gumigyár. Azt is elárulta, hogy hamarosan jobb helyzetbe kerülnek majd a térség dolgozói."
 
BYD Szeged
Megindultak a földmunkák.

De ez a szerb cikk érdekes.

Sokkal érdekesebb azonban az az információ, hogy kik voltak mindannyian potenciális jelöltek, vagyis Szeged versenytársai a gyár építésére.

Megbízható források szerint a jelöltek a belga Gent, Szófia és Belgrád voltak. A pontos szempontok alapján a kínai gyártó készített egy ranglistát, amelyen Szeged 511 ponttal az első helyen végzett. A második helyen Belgrád végzett 503 ponttal, Szófia valamivel több mint 100 ponttal, Gent pedig a negyedik helyen végzett. A belga városnak az sem segített, hogy az önkormányzat ötéves adómoratóriumot ajánlott fel a kínai cégnek, ami egyébként az Európai Unióban hatályos szabályozás miatt állami szinten törvénytelen. A belgrádi pályázatban egyébként nem szerepelt az esetleges gyár pontos helyszíne, csak annyit, hogy a gyár „a város környékén” épül majd fel.

 
4iG - SafeXOne - Intelligens zebra...

A SafeXOne egy intelligens gyalogosvédelmi rendszer. Mozgásérzékelő szenzorai megbízhatóan érzékelik a gyalogosokat, így nincs téves jelzés. Mobil kommunikációt (3G/4G) használva minden telepített rendszer folyamatosan információt küld a központunkba, így valós időben látjuk a rendszereink állapotát, beleértve az átkelési adatokat is. Ezt az információt az ügyfeleink is nyomonkövethetik bárhonnan. Nincs szükség másra csak egy okostelefonra, amin keresztül szinte valós időben követhető a rendszer működése.

Számos magyarországi és külföldi település csatlakozott a SafeXOne rendszert használó, biztonságos települések közé, az intelligens zebra rendszerrel védik polgáraikat a lámpával nem biztosított gyalogátkelőhelyeken.

A hagyományos rendszerekhez képest a SafeXOne bárhol telepíthető. Nincs szükség az útburkolat megbontására. Működéséhez hálózati tápellátásra sincs szükség, napelemeinek segítségével akár 2 hét felhős idő esetén is működőképes marad. Kiegészítő napelemekkel és plusz megvilágítással egy igazán robosztus, teljeskörű védelmi rendszer alakítható ki.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Hát igen világi proletárok összetartanak.
Nem, csak nyugaton nem csinált (még) kifizetőhelyet a szakszervezetekből a szocialista állam.

American Factory-ban qva jól bemutatják, hogy USA-ban félnek a tulajok a szakszervezettől, mint a túztől, bármit megtesznek, hogy elkerüljék.
Kínában meg minden dolgozónak kötelező belépnie, mivel a KKNP helyi képviselője a szakszervezet vezetője, aki mellesleg a gyártulajdonos sógora.
 
Megérte tömni őket állami pénzzel...
Ennél azért kicsit összetettebb lehet a dolog. A Continentalnak több üzletága is jelen van Magyarországon. Van pl. jól jövedelmező, folyamatosan bővülő high-tech autóelektronika fejlesztése és gyártása és van az energia és munkaigényes, nem automatizálható, kis haszonkulcsú gumialapú autóipari termékek gyártása, amit a multi szempontjából ezért már vagy 10 éve el kellett volna vinni innen még keletebbre (pl. Románia, Ukrajna). De úgy tűnik hogy a választások előtt jött a stratégiai partnerség és a pénz/támogatás, nehogy az elbocsátások bezavarjanak a választási eredménybe. Azóta pedig sok minden történt, pl. tovább növekedtek az energia és nyersanyag árak, a szállítási költségek stb. emiatt valószínűleg még kisebb lett a haszon a gumi alapú termékeken... az autógyártók meg vagy elfogadják a drágulást vagy nem, mert nekik meg ettől is függ hogy pl. tud-e minden évben "minden idők legsikeresebb éve"-ről beszámolni a Rába-parti autógyár. (Az autógyártók azt várják el, hogy minden évben olcsóbb legyen a beszállított alkatrész a korábbi évhez viszonyítva, azaz az alkatrészgyártónak valami költségcsökkentést minden évben ki kell találni.) Az alapanyag, energia árakra, szállítási költségekre nincs ráhatása a cégeknek, így a munkerő költséggel kell valamit kezdeni. De ettől még lehet hogy összességében ugyanúgy kb. 10 ezer embernek ad munkát a Continental Magyarországon, csak az elektronika gyártásban egyre többnek, a gumialapú termékek gyártásában meg egyre kevesebbnek, így a stratégiai szerződésben vállaltaknak tulajdonképpen megfelel... amiben állítólag soha semmi konkrétum nincs megfogalmazva. Úgy tűnik hogy ez egy "nagy játék" lehet, aminek nem ismerjük a részleteit.
 

Rogánék kedvezményes adózási szabályt dolgoztak ki a külföldi munkaerővel érkező „digitális” cégeknek
images
 

Rogánék kedvezményes adózási szabályt dolgoztak ki a külföldi munkaerővel érkező „digitális” cégeknek
images
A képet most különösen nem értem.
Ha jól értem a szándékot, akkor itt Írország tech céges babérjaira törnénk. A munkavállalók nem is kell idejönnie. Ezért szól digitális cégekről.
 
Nem tudtam aludni. Elolvastam ezt a BPÁ interjút, ami ugyebár új, "hiānypótló" könyvének megjelenèse alkalmàval született. :)

Ez a " jól kiképzett fiatal" aki kimegy jól hangzik, de valójában kaminosokat, pincéreket, szakàcsokat, benzinkutasokat, épitkezési munkåsokat meg hasonlóakat jelent, akik egy jó része ràadásul itthon mást, gyakran piacképtelen szakmát, tanult. Pedig a fogalom úgy hangzik, mintha csupa mérnökök, rakétatudósok mennének nyugatra dolgozni, ahol a szakmåjukban helyezkednek el. Persze van ilyen is.
A " bezzeg de sikeres" balti államokban nagyságrendekkel nagyobb tudtommal az elvándorlás mint nálunk.
A pali szolgáltató meg logisztikai központokról regél, mintha az jobb lenne, mint pl a BYD vagy egy akcsigyár. Ha nincs melós az akcsigyárba, akkor nincs a call centerbe, szolgáltató központba sem, szerintem. Ràadásul mitől nagyobb a hozzàadott értèk egy call centerben, mint a BYD-nél? Oda több szakértelem kell?
Németorszàgban sikernek értékelik azt, hogy sikerûlt Brandenburgba csalogatni, szintén nagy állami támogatåssokkal, a Teslát, vagy Észak-Németorszàgba egy kinai akcsigyárat.( elfelejtettem a nevét...). Itthon meg mindenki fintorog.

Arra akarok kilyukadni, hogy okosakat próbál mondani, de konkrét ötlete nincsen arra, hogy mit kellene csinálni. Milyen "nagyobb hozzáadott értéket teremtő" munkahelyek kellenének és hová és ki teremtse meg azokat, ha nem a kûlföldi tőke.

Ha alacsony a bér, akkor alacsony a hozzàadott érték is. Ha a fodrász itthon 2500-3500 huf, Ausztriában meg 32 eur, akkor az osztrák fodråsznő ugyanazzal a munkåval nagyobb hozzåadott értéket termelt, mint az itthoni fodråsz ? Amikor mindkét helyen csak hajat vàgtak le? Az egész csak egy elszámolási trükk. Megjegyzem, a fodråszok keresete itthon is és külföldön is a legalacsonyabbak közè tartozik.
Azt sem veszi figyelembe, hogy más egy 40 milliós lengyel, de egy 20 milliós román belső piac is mint a mi 9,5 milliósunk és kb 3-5 mio lengyel és kb ugyanannyi román dolgozik nyugaton.

Ettől függetlenűl nekem sincs jobb ötletem, hogy milyen radikálisan mås gazdaságpolitikát kellene csinálni, mivel lehetne kitörni a jelenlegi helyzetből. Az euro bevezetését azért ellenzem, mert akkor aztàn teljesen kiszolgåltottak lennénk Brüsszelnek, ahogy azt Görögorszàg esetében is látjuk. Egyik pillanatról a måsikra nem jött pénz a bankautomatåból. Es nem azèrt, mert nem volt pénz az emberek számláján.
Gyors, csodaszerű megoldàs nincs.
De legalább nem irok róla könyvet, nem nevezem magam egyetemi professzornak és nem osztom az észt.
( Legközelebb altatót veszek be. :))