Magyarország ipara

Lassan ideér

Délnyugat-kínai Csungking fix menetrend szerinti tehervonatot indít Budapestre
692c337ca310d68600f33ea0.jpeg


Egy drónfotó egy Kína-Európa tehervonatot mutat, amely Budapest felé tart, mielőtt elindulna a délnyugat-kínai Csungkingban található Tuanjiecun állomásról, 2025. november 30-án.

Vasárnap elindult egy Budapestre tartó tehervonat Délnyugat-Kína Csungking városából, ezzel elindítva egy új, fix menetrendű Kína-Európa tehervonat-szolgáltatást, más néven China Railway Express-t.

A vonat, amely autó- és motorkerékpár-alkatrészeket, elektronikai termékeket és egyéb fogyasztási cikkeket szállít, várhatóan körülbelül 11 nap alatt éri el Budapestet, Közép- és Kelet-Európát kiszolgáló jelentős közlekedési csomópontot. A vonat Kínából az északnyugati Hszincsiang-Ujgur autonóm területen található Alataw-hágón keresztül indul, és olyan országokon halad át, mint Kazahsztán, Lengyelország, Csehország és Szlovákia, mielőtt megérkezik Magyarországra.

Az új útvonal Csungking második fix menetrendű Kína-Európa tehervonati szolgáltatása – a települést a németországi Duisburggal összekötő útvonalat követve.

A hagyományos tehervonatokkal összehasonlítva a fix menetrendű vonatok meghatározott menetrendet és útvonalakat követnek, ami jelentősen javítja a hatékonyságot és a megbízhatóságot. A China Railway Chengdu Group Co., Ltd. szerint a Csungking–Budapest útvonal körülbelül 30 százalékkal csökkenti az utazási időt.

„A fix menetrendű szolgáltatás nagyobb kiszámíthatóságot kínál a termeléstervezés, a logisztika és a tőkeforgalom szempontjából, és hatékonyabb, határokon átnyúló logisztikai lehetőséget biztosít Csungking elektronikai, autóipari, motorkerékpár- és berendezésgyártó iparágai számára” – mondta Yang Lianchen, a China Railway Chengdu Group Co., Ltd. csungkingi vasúti logisztikai központjának munkatársa.

A China State Railway Group Co., Ltd. által a hét elején közzétett adatok szerint a Kína-Európa tehervonatok összesen 120 000 utat tettek meg, és több mint 490 milliárd dollár értékű árut szállítottak.

Az Övezet, egy Út Kezdeményezés zászlóshajó projektjeként és mérföldkőnek számító márkájaként a China Railway Express átfogó logisztikai hálózatot hozott létre Eurázsia-szerte – amely mára 26 európai ország 232 városát és 11 ázsiai ország több mint 100 városát érinti.
Ohh hogy verjem bele, meg 1 fix hely ahol tele lesz minden szar csempesz aruval es jarhatok oda…na mind1 :D
 
  • Vicces
Reactions: hunter85
Nagyvonalúan kihagytak pár lépcsőt.

Ettől az Uniótól én semmit.
Ki, ki ellen kampányol az se kérdés. De elvileg a Bizottság a mi alkalmazottunk is és minimum az azonos elbánás elvárható lenne. Persze ha szted ez így rendben, azt is megértem, nem akarlak meggyőzni.
Az Eu nekünk adottság. A földrajzi helyzetünk adott. Ha nem veszed tudomásul a lehetőségeidet, akkor így jársz.
 
Ezek nem mind, sőt többségük nem fogyasztási adó. Van olyan is ami sztem nem létezik.

Csak szemezgetve, mert random bedobáltad.
Szted ha kivezetik a bankadót, nő a fogyasztás? Csak az OTP-nek 1 mrd dollár negyedévente a nyeresége, 1 év alatt 1200+mrd HUF. Ha kell abból akasztanak le 100 mrd-ot az állami bevétel növelése érdekében. Nem tűnik tragikusnak amit a bankrendszer nem visel el. Ráadásul van egy csomó állami program hitelprogram, ahol milliárdokat akasztanak le, most nem is nézve a külföldi terjeszkedéseik állami, politikai támogatását.

Vagy az energetikai cégek adója, amivel a MOL ruszki enrgiabehozatalának extraprofitját szedi be az állam. Amihez a mozgásteret maga harcolta ki. Ha nem jönne, drágább pl.LNG-t fizetnék és az extra energetikai adó utáni bevételtől is elesne az állam, amit más módon kellene beszednie.

Chipsekre, piára, csokira van extra NETA, azért ezek nem alapvető fogyasztási cikkek.

Ezt a gyógyszerek adóemelését sem értem 5% áfával futnak, semmi adóemelésük nem volt, rengeteg gyógyszer extra tb támogatással kapható.

A légiközlejedési adó a kedvencem. Fogyasztási adó, de a nagy többségét külföldiek fizetik a magyar államnak.

Ez olyan mint a teherjármüvek autópályahasznalati díja. 80%-át külföldiek fizetik ennek a 800 mrd-os bevételnek.
Ezek mind létező adók, illetékek, illetve hívd aminek akarod, de megszorítások!
Ha érdekelne, rövid google-zás után megtalálnád őket!
A bankadóról. Ez ugyanolyan kontraproduktív, mint az árstop.
Hány éve is lett bevezetve? Jé, és mégis degeszre keresik magukat a bankok? Akkor hogyan? Hát segítek. Azzal hogy áthárítják a plusz költségeket az ügyfelekre! Nem lehetett volna ezen 2/3-os felhatalmazás mellett változtatni?
Gondolom nem is akartak, mert így volt lebeszélve Pénztáros Lőrinccel, Tiborczzal, Csányival...

Ahogy az energetika terén is. Hogy van az, hogy mást sem hallunk a propagandából, mint hogy mennyivel olcsóbb az orosz kőolaj, földgáz, és nekünk mégsem olcsóbb az üzemanyag, mint azon országoknak, ahol már régen kivezették azt!? Hát azért, mert ezek a pénzek már régen a költségvetési lyukak betömködésére vannak nálunk átirányítva, ellentétben a többi európai országgal.
3X-os gáz, 1000 forintos üzemanyag árakkal riogat a kormány.
Miért? Persze a választ tudom, azért mert sok buta ember van, aki elhiszi, hogy a Nyugatról vásárolt energia ennyivel drágább, és ott ennyivel drágább is minden.
Ráadásul az üzemanyag árak 2/3-a adó, tehát az áremelkedés legnagyobb haszonélvezője maga a kormány. Ebből a profitból persze engedhetnének is, ha akarnának. Ehhez képest itt is, mint sok másik területen, bevezették az inflációkövető adóemelést. Amit most úgy tudom, januártól a választásokig jegelnek, ezzel is segítve a kormányon maradásukat.

A chipsadó elsődleges célja az adóbevételek emelése. Ennek érdekében még az egészséges ételekre is kivetették, mint például a müzlik, gabonapelyhek....
A bevezetése óta enyhén csökkent a só fogyasztása, viszont durván emelkedett a cukoré! Tehát nem az egészséges étrend felé terelte az embereket!

A gyógyszergyártókra, forgalmazókra is extraprofit adót vetett ki a kormány, amit úgy gondolom szintén a magyar állampolgárok fizetnek meg, ahogy annyi minden mást.

Van valami forrás arra, hogy Magyarország légi közlekedésében mekkora a magyar utasok aránya?
Csak mert állítod, hogy több a külföldi, mint a magyar. Tekintve a Nyugaton dolgozó, ingázó magyarok számát, kiegészítve a magyar turistákkal, én ezt nehezen tudom elhinni. Persze mondhatod, hogy fizessenek a gazdagok, akik tudnak repkedni. De akik Nyugatra mentek dolgozni, annak nagy része nem önként és dalolva, kalandvágyból, hanem kényszerből ment oda, hogy tudja törleszteni a hitelét, önálló egzisztenciát teremtsen a családjának... Tehát nem mindenki tehetős, aki használja a légiközlekedést.

Teherjárművek útdíja. Ide nem csak az autópályák hanem egyéb közutak is bele tartoznak. A pofám leszakad, amikor látom, hogy milyen utak használatáért kérünk útdíjat. Mert ugye ezeket a pénzeket vissza kellene forgatni az utak javításába, ami nem igazán látszik. Persze van néhány üde kivétel, de ez nagyságrendileg elmarad a beszedett díjaktól.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan and Rferi66
Ezek mind létező adók, illetékek, illetve hívd aminek akarod, de megszorítások!
Ha érdekelne, rövid google-zás után megtalálnád őket!
A bankadóról. Ez ugyanolyan kontraproduktív, mint az árstop.
Hány éve is lett bevezetve? Jé, és mégis degeszre keresik magukat a bankok? Akkor hogyan? Hát segítek. Azzal hogy áthárítják a plusz költségeket az ügyfelekre! Nem lehetett volna ezen 2/3-os felhatalmazás mellett változtatni?
Gondolom nem is akartak, mert így volt lebeszélve Pénztáros Lőrinccel, Tiborczzal, Csányival...
Adók, de nem mind fogyasztási adó, de lényegtelen szőrszálhasogatás valóban.
A bankadó 2010 óta van. Abszolút nem kontraproduktív. Fix állami bevételt hoz egy 2.000mrd-os nyereséget termelő szektorból. Inkább onnan lenyúlni ha kell.
Biztos vmit áthárítanak, de nem mindent tudnak. Nem véletlen pl. az OTP profitjának 70%-a külföldről jön.

Ahogy az energetika terén is. Hogy van az, hogy mást sem hallunk a propagandából, mint hogy mennyivel olcsóbb az orosz kőolaj, földgáz, és nekünk mégsem olcsóbb az üzemanyag, mint azon országoknak, ahol már régen kivezették azt!? Hát azért, mert ezek a pénzek már régen a költségvetési lyukak betömködésére vannak nálunk átirányítva, ellentétben a többi európai országgal.
Igen, az a deal, hogy régiós átlagot tartsa a MOL.
Költségvetési lyuk betömködésére?? Annak is nevezhetjük, de a rezsicsökkentett ár fentartására. Tehát mi fizetjük a legolcsóbb gáz és villanyszámlát és ezt részben fedezi az energetikai különadó. Most mi lenne a jó megoldás?? Ne legyen?? Legyen olcsóbb a benya, de a villany és gázszámla duplázódjon??

Esetleg hagyjuk a ruszkikat, legyen drágább a benya és triplázódjon a gáz és viallanyszámla?? Jó példa most Szerbia, ahol elszálltak az árak, amióta nincs orosz olajuk.

3X-os gáz, 1000 forintos üzemanyag árakkal riogat a kormány.
Miért? Persze a választ tudom, azért mert sok buta ember van, aki elhiszi, hogy a Nyugatról vásárolt energia ennyivel drágább, és ott ennyivel drágább is minden.
Ráadásul az üzemanyag árak 2/3-a adó, tehát az áremelkedés legnagyobb haszonélvezője maga a kormány. Ebből a profitból persze engedhetnének is, ha akarnának. Ehhez képest itt is, mint sok másik területen, bevezették az inflációkövető adóemelést. Amit most úgy tudom, januártól a választásokig jegelnek, ezzel is segítve a kormányon maradásukat.
Igen ez utóbbival trükköznek. De minden kormány ezt teszi a választások előtt.
Legalább fél évig jobban járunk. Több választás kell. ;)
Az a baj nem riogat, hanem ez reális verzió. Sztem fölösleges butázni a más pártszimpátiájúakat. Van kretén bőven itt is, ott is. Ez nem pártfüggő soha. De divat a másik oldalt birkázni már évtizedek óta.

Sok az üzemanyag adótartama. Van ami kötelező uniós irányelv, van ami hazai adó. De ezek lényeges bevételek az államnak. Mivel sosem volt egy kormány alatt sem pozitív költségvetési többlet, így ezek nem profitot realizálnak, a kiadássokat fedezik.
Mindent mindig lehet csökkenteni, de akkor máshonnan kell beszedni, vagy kiadást faragni, esetleg elengedni a hiányt. Kétlem, hogy az üzemanyag adótartama valaha is csökkeni fog bárki lesz. Soha nem volt ígya múltban, így a jövőben sem hiszem.
A chipsadó elsődleges célja az adóbevételek emelése. Ennek érdekében még az egészséges ételekre is kivetették, mint például a müzlik, gabonapelyhek....
A bevezetése óta enyhén csökkent a só fogyasztása, viszont durván emelkedett a cukoré! Tehát nem az egészséges étrend felé terelte az embereket!
Pedig a cukortartalmú szerekre is vonatkozik.
Én úgy tudom ezért esik bele néhány cukrozott gyerekeknek szánt gabonapehely,

A gyógyszergyártókra, forgalmazókra is extraprofit adót vetett ki a kormány, amit úgy gondolom szintén a magyar állampolgárok fizetnek meg, ahogy annyi minden mást.
Azt már kivezették. Lett gyógyszerárcsökkenés? Pont nem...
Van valami forrás arra, hogy Magyarország légi közlekedésében mekkora a magyar utasok aránya?
Csak mert állítod, hogy több a külföldi, mint a magyar. Tekintve a Nyugaton dolgozó, ingázó magyarok számát, kiegészítve a magyar turistákkal, én ezt nehezen tudom elhinni. Persze mondhatod, hogy fizessenek a gazdagok, akik tudnak repkedni. De akik Nyugatra mentek dolgozni, annak nagy része nem önként és dalolva, kalandvágyból, hanem kényszerből ment oda, hogy tudja törleszteni a hitelét, önálló egzisztenciát teremtsen a családjának... Tehát nem mindenki tehetős, aki használja a légiközlekedést.
A reptér forgalma adott és ehhez van becslés.
Pl.
1 millió magyar repül évente minimum egyszer. Reptér forgalma 17 millió.

Persze nem csak a tehetősek repülnek. De pl. ez olyan fogyasztási adó amit jó sansszal inkább a külföldiek fizetnek.

Teherjárművek útdíja. Ide nem csak az autópályák hanem egyéb közutak is bele tartoznak. A pofám leszakad, amikor látom, hogy milyen utak használatáért kérünk útdíjat. Mert ugye ezeket a pénzeket vissza kellene forgatni az utak javításába, ami nem igazán látszik. Persze van néhány üde kivétel, de ez nagyságrendileg elmarad a beszedett díjaktól.
Emiatt aztán ne bánkódj. Tejeljenek, azt se nekünk kell. Ráadásul a teherautók cseszik szét legjobban. Máshol jobban kibaxnak a külföldiekkel. Svájcban pl. csak éves matrica van,amikor is ha egy napra utazol be.
Aztán a horvát, olasz díjak sem túl barátiak.
 
Esetleg hagyjuk a ruszkikat, legyen drágább a benya és triplázódjon a gáz és viallanyszámla??
A benya ára esetleg emelkedne, de nem duplájára, de csak azért, mert abból jóval nagyobb lyukakat tömködnek itthon, mint bárhol Európában.
A gáz ára pedig mitől emelkedne, amikor mi is piaci áron kapjuk, csak pár hónap csúszással lekövetve az árakat.
Ajánlom figyelmedbe Holoda Attila véleményét a témáról!
A lakossági rezsicsökkentés továbbra is egy szemfényvesztés, mert annak árát a magas ipari, stb. árakon keresztül a boltokban, szolgáltatásokban fizetjük, infláció formájában.

1 millió magyar repül évente minimum egyszer. Reptér forgalma 17 millió.
Többen pedig szinte naponta. Akkor az már messze nem 1 millió magyar.
Emiatt aztán ne bánkódj. Tejeljenek, azt se nekünk kell. Ráadásul a teherautók cseszik szét legjobban. Máshol jobban kibaxnak a külföldiekkel. Svájcban pl. csak éves matrica van,amikor is ha egy napra utazol be.
Aztán a horvát, olasz díjak sem túl barátiak
Bezzeg a mi díjaink barátiak.
Főleg mert már az eddig is fizetős sima főutakra is akkora útdíjat kell majd fizetni, mint a gyorsforgalmikra. Mondván hogy áttereljék oda a forgalmat.
Lázadoznak is a fuvarozók, és lesz majd csodálkozás, hogy ez is mennyivel nyomja majd fel az inflációt.
Persze ez a magas infla már be lett kalkulálva akkor, amikor a kétszámjegyű minimálbér emelésről tárgyalt az állam a munkáltatókkal.
Ez duplán jó lesz az államnak. Magasabb fogyasztási adóbevétel, és magasabb személyi jövedelemadó bevétel. És mindez a lakosság és a munkáltatók kárára. Csak aztán nehogy megint bezuhanjon a fogyasztás!
Aztán majd ráfogja a kormány a háborúra, Németországra, Brüsszelre...., és már meg is jöttünk NERniába.
Sajnos megvan az a réteg, akik még mindig hisznek a mesékben, mert az alapján döntenek, amit hallanak, nem pedig a valóság alapján.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66
Lehet, hogy a humorba illene.
Senki ne vegye személyesen, csak egy gondolatmenet részemről. :)
Kiváncsi vagyok, miről fog folyni a diszkurzus itt, ha nyer Brutus a jövő évi választàson. Mert akkor végre vége lesz a lopàsnak, a nernek, jön a jó, a gazdasàgi fellendülés, sok új harckocsi, repülő, az ittmindendejó és az európai értékek, lbtqval, migránsokkal, szivárványzåszlóval együtt. Sokan végre sirva fognak szakadni örömükben, akár a kormány mögött szeretett Európa utait járva.
Ahogy régebben se a szocik, főleg se az szdsz nem loptak, úgy Brutus sem fog lopni, mert ő egy becsületes ember. Mondjuk, abbol kiindulhatunk, hogy hasonlóan a lengyelekhez, a diktátor bukàsa után azonnal kifizetik a visszatartott EU pénzeket és akkor itt végre kitör az aranykor, lesz mindenre pènz, prosperitás, gyors tèrdoperáció. Brutus azonnal hozzáfoghat az ország legokosabb koponyáiból álló szakemberi gárdájával ( mert biztos van neki ilyen) az ország talpraállitásának.
Nem kivánok semmit jobban, minthogy mindenkinek, aki állandóan panaszkodik, meg a szegény, túlhajszolt tanároknak, az ápolónőknek, az orvosoknak, a munkàsoknak a tisztviselőknek, közalkalmazottaknak keresete legyen megemelve európai szintre ( kivéve kávét, mert ő már jól meg van fizetve... :))és azt úgy átlagosan legalább 30%-al vagy többel megadóztatják. Aki jobban keres, mint a medián, az nyugodtan fizethet többet is. Továbbá, hogy a nyugdijakat is bruttósitsák, azt is megadóztassák mint a kereseteket, mert az az európai. Vēgre vége lesz a multik, bankok stb sportszerütlen különadóinak és a végtelenül káros rezsicsökkentésnek, ami csak szemvakitás úgyis. Bezárhatjuk a környezetre káros akkumlátorgyárakat is, hadd menjenek a buta spanyolokhoz meg északnémetekhez. Leszakadhatunk a bűnös orosz energiáról és a szabad piacon vehetünk szabad, demokratikus energiát. El ne felejtsem, természetesen azonnal be kell vezetni az eurót is, mert ezt úgy illik.
Mindenki folytathatja kedve szerint, mi lesz sokkal jobb mint eddig, ha sikerül a gyülölt diktátor uralmát a volt veje liberális, demokratikus, sokszinű, valóban európai programjára lecserélni.
Jó éjszakát gyerekek, aludjatok jól.
:)