Magyarország ipara

Karosszériaelemeket gyártunk, szerszámokat, készülékeket tervezünk, készítünk Győrben az európai autóiparnak. A Lambotól, a Bentleyn át az Audikig.
Az Audi elektromos motorfejlesztési központja Győrben van. Győr a világ legnagyobb motorgyára.

Ugyanez zajlik Kecskeméten és lesz Debrecenben és Szegeden, remélhetőleg Pécsen.

Ugyanez rengeteg más beszállítónál. Nemcsak összeszerelik a lökhárítókat, részt vesznek az alkatrész tervezésben, fejlesztésben, gyártásban.

Az hogy a a budapesti belvárosi sajtó egy részének minden összeserelőüzem, akkor is amikor acéltekercsek mennek be és kész autó jön ki, az attól még nem így van. Közben történik egy s más mérnöki, technikusi szinten nemcsak csavarozás, hanem pl. robotizált gyártás. Amik programozását, karbantartását is csak megoldják valahogy.
Ezek nem magyar üzemek, ezek külföldi tulajdonú összeszerelő-üzemek. Autógyártásban dolgozik ismerős mérnök, szerinte is az. Még a híres-neves régi Ikarus gyártása sem volt teljesen hazai abban az értelemben, hogy a motorok nem saját tervezések voltak. nyilván egy lökhárító megtervezése kiemelt egy stratégiai szuverenitáshoz. valahogy feljebb értékelném, ha mi terveznénk és gyártanánk a motorokat.

Szóval ez biz összeszerelés. A lengyelek előrébb vannak, ők már kábeleket gyártanak, amit beleszerelnek. Ez itthon is cél. Hű, nagyon fejlettek leszünk mi is, ha ezt meg tudjuk lépni a Lynxnél, esetleg a takaróponyvékat is magyar varrónők készítik majd. Vagy esetleg tudunk csövet gyártani a karabélyainkhoz. Egyszer, ha elérünk az ipari fejlettség megfelelő fokára.
 
Ezek nem magyar üzemek, ezek külföldi tulajdonú összeszerelő-üzemek. Autógyártásban dolgozik ismerős mérnök, szerinte is az. Még a híres-neves régi Ikarus gyártása sem volt teljesen hazai abban az értelemben, hogy a motorok nem saját tervezések voltak. nyilván egy lökhárító megtervezése kiemelt egy stratégiai szuverenitáshoz. valahogy feljebb értékelném, ha mi terveznénk és gyártanánk a motorokat.

Szóval ez biz összeszerelés. A lengyelek előrébb vannak, ők már kábeleket gyártanak, amit beleszerelnek. Ez itthon is cél. Hű, nagyon fejlettek leszünk mi is, ha ezt meg tudjuk lépni a Lynxnél, esetleg a takaróponyvékat is magyar varrónők készítik majd. Vagy esetleg tudunk csövet gyártani a karabélyainkhoz. Egyszer, ha elérünk az ipari fejlettség megfelelő fokára.

Tévedsz... Mert összeszereléssel indul minden gyár. Eközben képezik is a saját szakembereiket. Aztán egy szint elérése után, már elkezdik hozni a fejlesztési projekteket is. Átéltem ezt a folyamatot. két cégnél is az autóiparban. Pld., Szentgotthárdon az Opel gyárban, már a 2000-es évek elején eljutott a cég arra a szintre, hogy a cvt váltót, amerikai piacra, a GM ott fejlesztette ki. A gyártási technológiát, folyamatot, ott rakta össze.
Össze sem lehet hasonlítani a rendszerváltás előtti technológiai szintet, azzal ,ami most van ezeknél a nyugati nagyvállalatoknál. Elképesztő hogy mennyit nyertünk velük, technológiában, termelékenységben, munkakultúrában. Mivel 1984-ben kezdtem dolgozni a szocialista gépiparban, tudom mit írtam most itt le. Mert így is van. Tudom összehasonlítani a két világot egymással.
 
Tévedsz... Mert összeszereléssel indul minden gyár. Eközben képezik is a saját szakembereiket. Aztán egy szint elérése után, már elkezdik hozni a fejlesztési projekteket is. Átéltem ezt a folyamatot. két cégnél is az autóiparban. Pld., Szentgotthárdon az Opel gyárban, már a 2000-es évek elején eljutott a cég arra a szintre, hogy a cvt váltót, amerikai piacra, a GM ott fejlesztette ki. A gyártási technológiát, folyamatot, ott rakta össze.
Össze sem lehet hasonlítani a rendszerváltás előtti technológiai szintet, azzal ,ami most van ezeknél a nyugati nagyvállalatoknál. Elképesztő hogy mennyit nyertünk velük, technológiában, termelékenységben, munkakultúrában. Mivel 1984-ben kezdtem dolgozni a szocialista gépiparban, tudom mit írtam most itt le. Mert így is van. Tudom összehasonlítani a két világot egymással.
Ok, szóval akkor most az általunk külföldoi felügyelet és elvárások alapján megtervezett váltót mi gyártjuk teljes egészében. Ha igen, akkor ettől lesz gépkocsink is hazai gyártásban? Visszapillantót is tudnánk fröccsönteni, de attől még nem lesz hazai autógyártásunk (nem mintha vágynék rá, az Ikarus is licensz alapján gyártott motort, de legalább gyártott).

A gyár meg nem összeszereléssel indul alapból (ha akármilyen, mondjuk még nem létező termékkel indulsz), hanem ötlettel, MVP-vel, teszteléssel, emulációval, aztán sok-sok további lépésen túl a gyártási kapacitás kiépítésével (ha szükség van rá), folyamatos visszajelzésekkel, javításokkal, stb.
Kanban, kaizen gondolom nem ismeretlen.

Külföldi cégek magyar munkaerővel: szépen kitalicskázzák a profitot (lengyeleknél is, de ott több a helyi "kábelt már mi gyártunk" beszállító.
Mivel nekem meg most dolgozik közeli ismerős az egyik nagynál vezető pozícióban, hát nem érzem a nagy megfejtéseket (ennek lehet köze a német autóipar totális, évtizedek óta tartó hanyatlásához) meg hogy általában véve rühellnek a németekkel dolgozni, mert iszonyat nagy arc, egyre kevesebb tudás.

Azt azért nem várom ki féllábon, amíg egy Audi nulláról készül el itthon.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Ok, szóval akkor most az általunk külföldoi felügyelet és elvárások alapján megtervezett váltót mi gyártjuk teljes egészében. Ha igen, akkor ettől lesz gépkocsink is hazai gyártásban? Visszapillantót is tudnánk fröccsönteni, de attől még nem lesz hazai autógyártásunk (nem mintha vágynék rá, az Ikarus is licensz alapján gyártott motort, de legalább gyártott).

A gyár meg nem összeszereléssel indul alapból (ha akármilyen, mondjuk még nem létező termékkel indulsz), hanem ötlettel, MVP-vel, teszteléssel, emulációval, aztán sok-sok további lépésen túl a gyártási kapacitás kiépítésével (ha szükség van rá), folyamatos visszajelzésekkel, javításokkal, stb.
Kanban, kaizen gondolom nem ismeretlen.

Külföldi cégek magyar munkaerővel: szépen kitalicskázzák a profitot (lengyeleknél is, de ott több a helyi "kábelt már mi gyártunk" beszállító.
Mivel nekem meg most dolgozik közeli ismerős az egyik nagynál vezető pozícióban, hát nem érzem a nagy megfejtéseket (ennek lehet köze a német autóipar totális, évtizedek óta tartó hanyatlásához) meg hogy általában véve rühellnek a németekkel dolgozni, mert iszonyat nagy arc, egyre kevesebb tudás.

Azt azért nem várom ki féllábon, amíg egy Audi nulláról készül el itthon.

Teljes tévedésben vagy. Semmi váltót nem gyárt az Opel ott ma. Mindenki teszi a dolgát. Kifejlesztettük, nem kis amerikai pénzen, amit itt költöttek el. . Ja, az ottani gyárból közben magyar lett igazgató az asperni hengerfejgyárban. Illetve a Saabnál, egy svéd gyárban. a hazai mérnök gárda, az iparágban, teljesen kompatibilis a nyugatiakkal. Így is kezelik őket.
 
Teljes tévedésben vagy. Semmi váltót nem gyárt az Opel ott ma. Mindenki teszi a dolgát. Kifejlesztettük, nem kis amerikai pénzen, amit itt költöttek el. . Ja, az ottani gyárból közben magyar lett igazgató az asperni hengerfejgyárban. Illetve a Saabnál, egy svéd gyárban. a hazai mérnök gárda, az iparágban, teljesen kompatibilis a nyugatiakkal. Így is kezelik őket.
Ok, szóval akkor mit is gyártunk mi saját magyar céggel nulláról?
Még a Pick szalámi is határeset, de az legalább gumibotként használható lehet. :D
 
Karosszériaelemeket gyártunk, szerszámokat, készülékeket tervezünk, készítünk Győrben az európai autóiparnak. A Lambotól, a Bentleyn át az Audikig.
Az Audi elektromos motorfejlesztési központja Győrben van. Győr a világ legnagyobb motorgyára.

Ugyanez zajlik Kecskeméten és lesz Debrecenben és Szegeden, remélhetőleg Pécsen.

Ugyanez rengeteg más beszállítónál. Nemcsak összeszerelik a lökhárítókat, részt vesznek az alkatrész tervezésben, fejlesztésben, gyártásban.

Az hogy a a budapesti belvárosi sajtó egy részének minden összeserelőüzem, akkor is amikor acéltekercsek mennek be és kész autó jön ki, az attól még nem így van. Közben történik egy s más mérnöki, technikusi szinten nemcsak csavarozás, hanem pl. robotizált gyártás. Amik programozását, karbantartását is csak megoldják valahogy.
Cirka hat éve az akkori legújabb Ferrari modell karosszéria elemeit Fehérváron gyártották pl....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az hogy a a budapesti belvárosi sajtó egy részének minden összeserelőüzem, akkor is amikor acéltekercsek mennek be és kész autó jön ki, az attól még nem így van
Na.....
Már megint ferdítesz....

A gyárba bemegy az acèl/alu amiből úgy lessz autó, hogy közben ezer kèsz csavart/zsanètt/szèlvèdőt/zárat/kilincset stb kèszen szállítanak be, és a gyárban ezekből lesz kèsz autó.

Szóval a belpesti sajtó úgy te is szèpen torzítod a valóságot.
Csak te innen, ök onnan.

Mindkettő szomorú mert amúgy erre a gyárra ès az ott folyó munkára lehet jó szívvel gondolni.

részt vesznek az alkatrész tervezésben, fejlesztésben, gyártásban
Tèny.

De többször leírtam, hogy a mèrnöki tervezès sokszor találgatás,próbagyártás.

A kedvenc mondatom mèrnöktől miután hónapok óta szoptunk egy alkatrèsszel,
"Próbáljuk meg így. Jobb lessz vagy rosszabb(harsány röhögès) azt majd meglátjuk."

Találd ki jobb lett e....
Karosszériaelemeket gyártunk, szerszámokat, készülékeket tervezünk, készítünk Győrben az európai autóiparnak. A Lambotól, a Bentleyn át az Audikig.
Ez ugye úgy működik, hogy a cègcsoporton belüli versenybe, ki ajánlja a legkisebb beszállítói árat.

Aki ezzel nincs kèpbe az nem tudja hogy magyar Audi gyárin belül is, a különböző területek egymásnak fizetnek ha úgy van. Ha egy másik èpületben csiszoltunk az ő kabinjukban, mert nálunk javították, akkor mi ezèrt bèrleti díjjat fizettünk. :D

Iszonyat pènzpazarlások mennek el pl arra, hogy egy itteni hibát a nèmet Audi gyár nem old meg.
Vagy kimennek innen emberek, vagy visszaküldik!! az esetenkènt több száz alkatrèszt, van hogy egy 2 perces(1 perces) munka miatt.

Volt ide oda küldözgettèk az alkatrèszeket aminek az lett a vège, kint megfúrtak az ajtó tetejèt, ès úgy küldtèk vissza.

A minősègről az utóbbi tíz èvben, meg csak fèlve lehet beszèlni karosszèria szinten.

Ja ès hogy mostanában mennyi ember lett ellehetetlenítve( így hányan jöttek el onnan az már megint csak nem propi anyag)

Bár tudtommal -700 audio dolgozó a gyárban tavajhoz kèpest.
A bèrelt munkaerő elvileg ez elött van leèpítve.:confused:
Elvileg ezèrt bèrlik őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Botsáska
A gyárba bemegy az acèl/alu amiből úgy lessz autó, hogy közben ezer kèsz csavart/zsanètt/szèlvèdőt/zárat/kilincset stb kèszen szállítanak be, és a gyárban ezekből lesz kèsz autó.

Nem értem a problémát. A világon minden gyár ilyen és soha nem készített mindent is helyben, házon belül. Nincs az audi vagy más gyárban saját kilincs üzem, meg saját üveggyár, meg saját festékgyár, nem a saját atomerőművéről jön az áram és a menzán a kaját se maguk termelik meg az audi háztáji gazdaságban.

Ellenben a kasznit meg az erőátvitelből a motort maguk gyártják, sőt azt itteni motort szerelik be a német gyárban is. Az egyéb apróbb kellékanyagok jelentős részét is itthoni magyar beszállítók adják már.

Abban pedig teljesen igaza van Silvionak hogy ezt az egész komplex gyártási folyamatot és láncot a belpesti firkászok a maguk nagyon komoly bölcsész meg politológus diplomájával meg a bullshit economisták, Youtuber, insta influencer, online nagyszakértő, blogger, tréner, angyal és egyéb startupos és más, hasonló nagyon komoly eredményeket felmutatni képes nárcisztikus figurái szeretik a komplett termelő ipart lenézően csak összeszerelő üzemnek hívni, a valós termelési láncoktól függetlenül, miközben fingjuk nincs az iparról és ez a nagy lenézősdi lényegében az egyetlen tudományuk, t.i. valahogy igazolni kell a saját létezésüket, hiszen ők értelmiségiek, nem mindenféle szakmás bugrisok.

Azok meg végképp fordítva ülnek a lovon akik ezt a folyamatot felülről lefelé akarták volna levezényelni.
 
Na.....
Már megint ferdítesz....

A gyárba bemegy az acèl/alu amiből úgy lessz autó, hogy közben ezer kèsz csavart/zsanètt/szèlvèdőt/zárat/kilincset stb kèszen szállítanak be, és a gyárban ezekből lesz kèsz autó.

Szóval a belpesti sajtó úgy te is szèpen torzítod a valóságot.
Csak te innen, ök onnan.

Mindkettő szomorú mert amúgy erre a gyárra ès az ott folyó munkára lehet jó szívvel gondolni.


Tèny.

De többször leírtam, hogy a mèrnöki tervezès sokszor találgatás,próbagyártás.

A kedvenc mondatom mèrnöktől miután hónapok óta szoptunk egy alkatrèsszel,
"Próbáljuk meg így. Jobb lessz vagy rosszabb(harsány röhögès) azt majd meglátjuk."

Találd ki jobb lett e....

Ez ugye úgy működik, hogy a cègcsoporton belüli versenybe, ki ajánlja a legkisebb beszállítói árat.

Aki ezzel nincs kèpbe az nem tudja hogy magyar Audi gyárin belül is, a különböző területek egymásnak fizetnek ha úgy van. Ha egy másik èpületben csiszoltunk az ő kabinjukban, mert nálunk javították, akkor mi ezèrt bèrleti díjjat fizettünk. :D

Iszonyat pènzpazarlások mennek el pl arra, hogy egy itteni hibát a nèmet Audi gyár nem old meg.
Vagy kimennek innen emberek, vagy visszaküldik!! az esetenkènt több száz alkatrèszt, van hogy egy 2 perces(1 perces) munka miatt.

Volt ide oda küldözgettèk az alkatrèszeket aminek az lett a vège, kint megfúrtak az ajtó tetejèt, ès úgy küldtèk vissza.

A minősègről az utóbbi tíz èvben, meg csak fèlve lehet beszèlni karosszèria szinten.

Ja ès hogy mostanában mennyi ember lett ellehetetlenítve( így hányan jöttek el onnan az már megint csak nem propi anyag)

Bár tudtommal -700 audio dolgozó a gyárban tavajhoz kèpest.
A bèrelt munkaerő elvileg ez elött van leèpítve.:confused:
Elvileg ezèrt bèrlik őket.
Az nem kérdés hogy gáz van a céggel, de a központból jön a xar.
A határozott idejű szerződések nem lettek meghosszabbítva, akinek kifutott. Illetve elkezdtek átcsoportosítani a motorról a járműbe, karosszériagyárba, mert főleg ez utóbbi, ha minden igaz, az jövőre max. kapacitással fog főleg a második félévben pörögni, akár 7 nap folyamatos. Az idei is rekord lesz.

Bérelt munkaerő amit én ismerek ott nincs, ezért az passz.
Hogy mennyi a mínusz most nem tudom, de ha nagy csoda nem történik, lesz itt pár ezer mínusz, az tuti.

Bennem már az is felmerült, ha vki kívülről nem száll be a VW konszernbe, vagy egy részét nem adják el, akkor ennek annyi csak a lejtő hossza kérdéses.
 
Karosszériaelemeket gyártunk, szerszámokat, készülékeket tervezünk, készítünk Győrben az európai autóiparnak. A Lambotól, a Bentleyn át az Audikig.
Az Audi elektromos motorfejlesztési központja Győrben van. Győr a világ legnagyobb motorgyára.

Ugyanez zajlik Kecskeméten és lesz Debrecenben és Szegeden, remélhetőleg Pécsen.

Ugyanez rengeteg más beszállítónál. Nemcsak összeszerelik a lökhárítókat, részt vesznek az alkatrész tervezésben, fejlesztésben, gyártásban.

Az hogy a a budapesti belvárosi sajtó egy részének minden összeserelőüzem, akkor is amikor acéltekercsek mennek be és kész autó jön ki, az attól még nem így van. Közben történik egy s más mérnöki, technikusi szinten nemcsak csavarozás, hanem pl. robotizált gyártás. Amik programozását, karbantartását is csak megoldják valahogy.
A Bosch Németországon kívül - tudtommal - legnagyobb európai fejlesztőközpontja is Budapesten van.
 
Persze hogy nem èrted.

Mert nincs problèma.

Max hogy silvió nem ezt írta.
Hanem ezt.



Ez még konkrètan nem igaz. Erre reagáltam.

Az elején acéltekercsek mennek be és a végén kijön egy kész autó.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Úgy látszik te nem érted.
 
A határozott idejű szerződések nem lettek meghosszabbítva, akinek kifutott
Jaaaaaaaaaaaaaaa

Baszod....

Határozatlan idejű szerződèsük volt. Tizenève.
Úgynevezett hay szintben vannak besorolás emberek fizetès ügyileg.
Itt van egy minimim-maximum.
Ebből nem lehet elvonni.

Bár kezdtèk azzal, hogy csökkentettèk felère a műszakpótlèkot.

Aztán mèg úgy oldja meg, hogy áthelyez máshová, amihez alá kell írnod, hogy mondjuk hay12 ből visszaraknak hay9-be, mert ott bèrkonfliktus lenne.

Így mondjuk 25 százalèkkal csökken a fizud.
Ezt sokan nem vállalják. Így megy a közös megeggyezès, a tapasztalt emberek elvesztèse.

Bérelt munkaerő amit én ismerek ott nincs, ezért az passz.
:D :D :D

Jaj.

Hogyne lenne. Van ahol egèsz èpületben a targoncázást, raktározást az adecco stb oldotta meg

Vagy volt nekem a munkám minősègèt odarakott 2 bitesek nèztèk.

A lènyeg pont az volt, hogy ha leèpítès van, velük kezdik. Így az audinak a renomèja nem romlik.

Mondjuk a munkásszállók nagyja mostmár ferdeszeműekkel van tele. Az eddig alföldről idejö magyarok ki lettek paterolva. Hajrá magyarország.:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


Asszonyom főnöke fogalmazta meg nagy amcsi tulajdonú gyárban, sokkal jobbak a filippínók. Nem panaszkodnak/olcsóbbak/nem mond föl/nem sztrájkol/mindíg bejön túlórára.

Hálisten nincs migráns.

Csak múlt hèten a győri plázában 5 futárból ránèzèsre 4 volt biztosan az.
 
Abban pedig teljesen igaza van Silvionak hogy ezt az egész komplex gyártási folyamatot és láncot a belpesti firkászok a maguk nagyon komoly bölcsész meg politológus diplomájával meg a bullshit economisták, Youtuber, insta influencer, online nagyszakértő, blogger, tréner, angyal és egyéb startupos és más, hasonló nagyon komoly eredményeket felmutatni képes nárcisztikus figurái szeretik a komplett termelő ipart lenézően csak összeszerelő üzemnek hívni, a valós termelési láncoktól függetlenül, miközben fingjuk nincs az iparról és ez a nagy lenézősdi lényegében az egyetlen tudományuk, t.i. valahogy igazolni kell a saját létezésüket, hiszen ők értelmiségiek, nem mindenféle szakmás bugrisok.
Szóval silvió írt több faszságot amire reagáltam mint 8 èvig ott dolgozó.

Az nem baj. :D :D :D

Csak a belpesti firkász ha faszságot ír.

Ha silvió teszi az OK.:D Te tudod.;)
 
  • Tetszik
Reactions: Kockás ing
Jaaaaaaaaaaaaaaa

Baszod....

Határozatlan idejű szerződèsük volt. Tizenève.
Úgynevezett hay szintben vannak besorolás emberek fizetès ügyileg.
Itt van egy minimim-maximum.
Ebből nem lehet elvonni.

Bár kezdtèk azzal, hogy csökkentettèk felère a műszakpótlèkot.

Aztán mèg úgy oldja meg, hogy áthelyez máshová, amihez alá kell írnod, hogy mondjuk hay12 ből visszaraknak hay9-be, mert ott bèrkonfliktus lenne.

Így mondjuk 25 százalèkkal csökken a fizud.
Ezt sokan nem vállalják. Így megy a közös megeggyezès, a tapasztalt emberek elvesztèse.
Határozotlannak is szűnt meg, ez nem kérdés, mondtam több ezer mínusz lesz a vége nem 700.

Vkinek tuti csökken, vkinek meg ha folyamatosba teszik nő. Ki, hol talál, ez most nagy szopás

Most amikor a konszernen belül néhányan negyedévente milliárd euros mínuszokat termelnek, semmi sem számít csak a költségmegtakarítás.
:D :D :D

Jaj.

Hogyne lenne. Van ahol egèsz èpületben a targoncázást, raktározást az adecco stb oldotta meg

Vagy volt nekem a munkám minősègèt odarakott 2 bitesek nèztèk.

A lènyeg pont az volt, hogy ha leèpítès van, velük kezdik. Így az audinak a renomèja nem romlik.

Mondjuk a munkásszállók nagyja mostmár ferdeszeműekkel van tele. Az eddig alföldről idejö magyarok ki lettek paterolva. Hajrá magyarország.:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


Asszonyom főnöke fogalmazta meg nagy amcsi tulajdonú gyárban, sokkal jobbak a filippínók. Nem panaszkodnak/olcsóbbak/nem mond föl/nem sztrájkol/mindíg bejön túlórára.

Hálisten nincs migráns.

Csak múlt hèten a győri plázában 5 futárból ránèzèsre 4 volt biztosan az.
Most ez a targoncázás nem külsős cég??
Én rájuk nem mint kölcsönzött munkaerőre gondolok, ez már évek óta, ettől az autóipari válságtól függetlenül ki lett szervezve.

Sztem az Audiban a legtöbb külföldi német utána meg szlovákiai magyar. Én csak egy ázisai csajt láttam bent dolgozni, de tuti vhol a környéken dolgozik több, mert egy busznyit minimum látok arra reggelente.

Győrbeb meg azért tényleg jöttek többen. De itt idáig munkaerőhiány volt évek óta.
Majd ha az Audi jobban letérdel, akkor lesz ebből feszkó ha maradnak. De jövőre a korábbi 100.000ről 35.000re lett korlátozva a vendégmunkások száma.

Szóval silvió írt több faszságot amire reagáltam mint 8 èvig ott dolgozó.

Az nem baj. :D :D :D

Csak a belpesti firkász ha faszságot ír.

Ha silvió teszi az OK.:D Te tudod.;)
Nem faxságot írtam és lehet jobban ismerem a céget mert nem régen dolgoztam ott 8 évet, azóta is és jóval többet. Láttam honnan, hiva jutott. Volt már xarban a cég, de ekkorában még nem.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Az nem kérdés hogy gáz van a céggel, de a központból jön a xar.
A határozott idejű szerződések nem lettek meghosszabbítva, akinek kifutott. Illetve elkezdtek átcsoportosítani a motorról a járműbe, karosszériagyárba, mert főleg ez utóbbi, ha minden igaz, az jövőre max. kapacitással fog főleg a második félévben pörögni, akár 7 nap folyamatos. Az idei is rekord lesz.

Bérelt munkaerő amit én ismerek ott nincs, ezért az passz.
Hogy mennyi a mínusz most nem tudom, de ha nagy csoda nem történik, lesz itt pár ezer mínusz, az tuti.

Bennem már az is felmerült, ha vki kívülről nem száll be a VW konszernbe, vagy egy részét nem adják el, akkor ennek annyi csak a lejtő hossza kérdéses.
A beszállító cégnél, ahol te dolgozol, mi a helyzet? Mennyivel lesztek kevesebben év végén mint év elején voltatok?
 
A magyar autóipar...pl.
W.E.T. kft, Pilisszentiván
De itt a Magyar Gépjárműipari Egyesület...(MAGE)
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek