Én 1996 óta dolgozom az autógyártásban. Ezért leírom a saját tapasztalatom, cég megnevezése nélkül. Amikor idejön egy nagy gyártó, világmárka, vagy nevezzük aminek akarjuk, a következő a folyamat. Valóban, először a zöldmezős beruházás gyártásbeindítása abból áll, hogy az előzetesen kiképzett dolgozók, megkezdik, a cég már kifejlesztett termékének összeszerelését. Idehozott alkatrészekből. Ez az első lépés. aztán néhány év elteltével, miközben természetesen, minden évben beruház és fejleszt, képez, mert ez alap, a további lépések történnek. Már tapasztalatot szerzett, nyelvet beszélő, képzett szalkebereiket, több, más országban lévő gyáraikba küldik, tapasztalat és tudás megszerzésére. Némelyik rátermettből, akár igazgató, felső vezető is lehet, külföldön a cégnél. Mint az OPEL esetében ez meg is történt amikor a SAAB egyik igazgatója, a 2000-es évek elején, Szentgotthárdól indút és magyar anyanyelven beszélt. Az asperni OPEL motorgyárat is vezette egy ideig, egy másik szentgotthárdi szakember. Nyílván mások, akik ezen a területen dolgoznak, több egyéb példát is fel tudnak hozni. Tehát, néhány év felfutás után, lassan, elkezdi hozni a multi, a fejlesztéssel összefüggő tevékenységeket is. Készülnek a pilot motorok, egyéb fejlesztések, stb. Az AUDI esetében komplett fejlesztőrészlegről is szó van, ha jól tudom. Ezek a cégek, világszinvonalon álló technológiát, jelentős tőkét, tudást, hoznak be ide, amit átadnak. Nem véletlen, hogy mindegyik cég érdekelt a gépész és üzemmérnök képzésben. Tehát az úgy alapban nem igaz, hogy a nagy autógyárak, csak összeszerelő üzemnek tekintik az országot. Mellékesen ehhez még hozzávehetjük, hogy az iparban, azon belül az autógyártásban, vannak a legjobb fizetések. Minden, mindennel összefügg. Lehetne még sorolni. Szóval, nem hátrányos az én meglátásom szerint, ha magas technológiát hozó, világszinvonalon termelő, vállaltok megjelennek az országban.