Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
471
165
43
Miért akarod elüldözni a multikat? Nem velük van gond, hanem azzal, hogy a KKV-kat nem támogatták eléggé.
Bonyolultabb egy kicsit, nem lehet 1x mind a kettőt támogatni, a kkv támogatáshoz GDP növekedés/fizetőképes kereslet is kellene, ez lassan alakulgat, a devizahiteles boom, kinyírta a vásárlóerőt, kezdenek kifutni, szabadul fel anyagiak másra, illetve lehet újat felvenni, aminek nem többszöröződik meg a törlesztője.
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Bonyolultabb egy kicsit, nem lehet 1x mind a kettőt támogatni, a kkv támogatáshoz GDP növekedés/fizetőképes kereslet is kellene, ez lassan alakulgat, a devizahiteles boom, kinyírta a vásárlóerőt, kezdenek kifutni, szabadul fel anyagiak másra, illetve lehet újat felvenni, aminek nem többszöröződik meg a törlesztője.
Miért is nem lehet mindkettőt támogatni? Első körben elég lenne, csak egy olyan színvonalú támogatás, mint a nyugati országokban.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Miért akarod elüldözni a multikat? Nem velük van gond, hanem azzal, hogy a KKV-kat nem támogatták eléggé.
Egy szóval sem mondtam ilyet. De ideje a nemzetközi cégek helyett a hazai vállalkozásokat támogatni, fejleszteni. Ettől a legtöbb multi nem fog elmenni, max kicsit morcosak lesznek.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Egy szóval sem mondtam ilyet. De ideje a nemzetközi cégek helyett a hazai vállalkozásokat támogatni, fejleszteni. Ettől a legtöbb multi nem fog elmenni, max kicsit morcosak lesznek.
Azért a magyar vállalkozások is kapnak támogatást, nem kell őket sajnálni! A probléma az hogy nem akarnak erőlködni, a legtöbb azonnal akar meggazdagodni, valamint hogy a támogatások haveri alapon landolnak. nézd meg hány buszgyártást finanszíroztunk meg. Vagy az erőlködést a vasúti IC+ személykocsik gyártásában. Bármilyen magyar gyártást támogatnának már, csak nincsen mit. Senki nem akar itt gyártani semmit, csak kereskedni, vagy építeni, mert azokon gyorsan van haszon. Esetleg még pályázunk szállásépítésre. Aztán nyista.. Másrészt a pályázatok egy jelentős része tökéletes faszság és pénzlapátolás: szervezetfejlesztések, oktatási támogatások és hasonlóak. Én kaptam támogatott képzést asszertív kommunikációból, de hogy minek azt nem tudom, de a munkahelyem erre nyert el (sok) pénzt.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
https://m.portfolio.hu/gazdasag/nag...gbol-ez-magyarorszagnak-is-fajhat.302208.html

Számora az a megdöbbentō (amúgy nem, mert megvan az oka), hogy a vegyipart is hogyan ütik a német tōzsdén.

A következō idøszak érdekesnek ígérkezik...

Sajnos abszolút így gondolom én is. Ennek már meg vannak az előzményei, mert ott ahol lehet, az állam elkezdte a kiadásokat faragni, a forintot szándékosan inflálják. Sőt, hogy legyen releváns, ide tartozó infó is, hát minden előzetes katonai jellegű tervhez (az apróbetűs részen) hozzáteszik: ez terv, de csak akkor lesz valóság, ha a Magyar gazdasági növekedés (a gazdaság állapota) lehetővé teszi a tervezett kiadás emelkedést.....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 454
113
"Budapesten lesz a Jaguar új műszaki fejlesztő központja - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Kossuth rádió péntek déli Krónika című műsorában.
A jövő év elején megnyíló központban első lépésben 100 magyar mérnök dolgozik majd az elektromos meghajtás és az informatikai fejlesztés területén - tette hozzá. Aláhúzta, a központ klasszikus szellemi műhely lesz, amely a Nagy-Britanniából irányított fejlesztésekben vesz részt."

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/11/02/budapesten_nyit_fejlesztokozpontot_a_jaguar/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 491
3 000
113
Azért a magyar vállalkozások is kapnak támogatást, nem kell őket sajnálni! A probléma az hogy nem akarnak erőlködni, a legtöbb azonnal akar meggazdagodni, valamint hogy a támogatások haveri alapon landolnak. nézd meg hány buszgyártást finanszíroztunk meg. Vagy az erőlködést a vasúti IC+ személykocsik gyártásában. Bármilyen magyar gyártást támogatnának már, csak nincsen mit. Senki nem akar itt gyártani semmit, csak kereskedni, vagy építeni, mert azokon gyorsan van haszon. Esetleg még pályázunk szállásépítésre. Aztán nyista.. Másrészt a pályázatok egy jelentős része tökéletes faszság és pénzlapátolás: szervezetfejlesztések, oktatási támogatások és hasonlóak. Én kaptam támogatott képzést asszertív kommunikációból, de hogy minek azt nem tudom, de a munkahelyem erre nyert el (sok) pénzt.
Nagyon másként látom.
Gyakorlatilag a teljes földi gépjárműgyártás, teljes vertikumban megtalálható már idehaza.
Tulajdonviszonyokról, arányokról lehet vitatkozni, de felesleges.
Ebből kiindulva szinte bármit le tudnánk gyártani, ha ha van rá dönés/ vevő. MBT...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 107
113
Nagyon másként látom.
Gyakorlatilag a teljes földi gépjárműgyártás, teljes vertikumban megtalálható már idehaza.
Tulajdonviszonyokról, arányokról lehet vitatkozni, de felesleges.
Ebből kiindulva szinte bármit le tudnánk gyártani, ha ha van rá dönés/ vevő. MBT...

Ezt kifejtenéd bővebben?
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Melyik részét fejtsem ki?

Például honnan lesz hozzá hengerelt páncél lemez, kompozit alkatrészek a páncélhoz, elektronikai, optoelektronikai és számítógépes cuccok, éjellátó és célzó eszközök, erőátvitel és motor, szükséges felfüggesztés elemek, löveg cső és hozzá való lőszer (ez "csak" egy hozzávetőleges MBT lista). S hozzá a hab a tortán, a szükséges felesztő és gyártó mérnöki kapacitás, és a szakik az összeszereléshez. Vajh honnan képzelted ide őket? No és a legvégén. Pénz (elégséges pénz) ?
Európában jelenleg (a nyugati felén) 3 állam képes erre: Németek, Angolok és Franciák. Mindhárom az első 10-ben a bruttó GDP-t tekintve a világon. Ez NEM a mi játszóterünk....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Masztiff

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 491
3 000
113
Nyílván valamit gyártanánk, valamit vennénk. De ezzel nem mondtam semmi újat.
A fejlesztő mérnöki kapacitás nyílván itt, most nincs készen (mármint az mbt főnstruktőri). De több lehetőség is van előre lépni. A már sokat csépelt licenc az egyik, a másik a saját kútfőből, vagyis más cégek pen drájvjairól... :)
A gyártó mérnöki kapacitás, amit akarnánk gyártani, arra most is van.
A pénz pedig úgyis az adott rezsim döntése (vesz külföldit, vagy itthonit). Lásd a legutóbbi (augusztusi) külker egyenlegi adat :(

A műszaki területen való siránkozáson mindig sírok a röhögéstől. Nincsenek jó fejlesztőmérnökeink, de a Jaguárnak, Audinak, Boschnak, Continentalnak, Claasnak, Tyssenkruppnak, Diehlnek, ABBnek, Knor-Bremsenek jók vagyunk. Ez csak néhány külföldi múlti a nagyok közül.
A hadiipar persze másabb, de szerencsére ott is szabványok mentén megy az élet :)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Sajat harcjarmu gyartas elott szerintem csak szimplan modernizaljuk a btr eket. Es kuldjuk nagyreszet tartalekosoknak ... A mh lecsapatprobazza par evig az osszeset...aztan gyartsunk valamit licensebe... Es majd csak azutan raernenk gondolkozni sajat fejlesztesen.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Ha Egy fegyverrendszert tudunk modernizalni raerunk alvazat terveztetni... A hordozoplatform a legkevesebb.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Nyílván valamit gyártanánk, valamit vennénk. De ezzel nem mondtam semmi újat.
A fejlesztő mérnöki kapacitás nyílván itt, most nincs készen (mármint az mbt főnstruktőri). De több lehetőség is van előre lépni. A már sokat csépelt licenc az egyik, a másik a saját kútfőből, vagyis más cégek pen drájvjairól... :)
A gyártó mérnöki kapacitás, amit akarnánk gyártani, arra most is van.
A pénz pedig úgyis az adott rezsim döntése (vesz külföldit, vagy itthonit). Lásd a legutóbbi (augusztusi) külker egyenlegi adat :(

A műszaki területen való siránkozáson mindig sírok a röhögéstől. Nincsenek jó fejlesztőmérnökeink, de a Jaguárnak, Audinak, Boschnak, Continentalnak, Claasnak, Tyssenkruppnak, Diehlnek, ABBnek, Knor-Bremsenek jók vagyunk. Ez csak néhány külföldi múlti a nagyok közül.
A hadiipar persze másabb, de szerencsére ott is szabványok mentén megy az élet :)
Szerintem nem rosszak a magyar fejlesztőmérnökök (sem), csak vagy külföldön, vagy multinál vannak. Hadiipari tapasztalat (az is volt) már nincs, tehát tervezni nem célszerű. És itt jön képbe a licence - valamint Nagy Csaba kérdése: hol van pl. hengermű?
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Sajat harcjarmu gyartas elott szerintem csak szimplan modernizaljuk a btr eket. Es kuldjuk nagyreszet tartalekosoknak ... A mh lecsapatprobazza par evig az osszeset...aztan gyartsunk valamit licensebe... Es majd csak azutan raernenk gondolkozni sajat fejlesztesen.
Btr-eket elengedném lassan. Nekem is tetszik a forma, de komolytalan a védelme, a tűzvezető rendszer, a motor, stb. Ha a komondort összeraktuk (meg anno bmp-t), nehogy ne menjen egy korszerűbb nyuszibusz.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Nyílván valamit gyártanánk, valamit vennénk. De ezzel nem mondtam semmi újat.
A fejlesztő mérnöki kapacitás nyílván itt, most nincs készen (mármint az mbt főnstruktőri). De több lehetőség is van előre lépni. A már sokat csépelt licenc az egyik, a másik a saját kútfőből, vagyis más cégek pen drájvjairól... :)
A gyártó mérnöki kapacitás, amit akarnánk gyártani, arra most is van.
A pénz pedig úgyis az adott rezsim döntése (vesz külföldit, vagy itthonit). Lásd a legutóbbi (augusztusi) külker egyenlegi adat :(

A műszaki területen való siránkozáson mindig sírok a röhögéstől. Nincsenek jó fejlesztőmérnökeink, de a Jaguárnak, Audinak, Boschnak, Continentalnak, Claasnak, Tyssenkruppnak, Diehlnek, ABBnek, Knor-Bremsenek jók vagyunk. Ez csak néhány külföldi múlti a nagyok közül.
A hadiipar persze másabb, de szerencsére ott is szabványok mentén megy az élet :)
Jcb, cat kimaradt...igaz nekik távmunkában dolgoznak kollégák. Van mérnöki kapacitás is. Amihez jelenleg nincs, az a korszerű sugárhajtású gépek fejlesztese.