Magyarország ipara

Miért akarod elüldözni a multikat? Nem velük van gond, hanem azzal, hogy a KKV-kat nem támogatták eléggé.
Bonyolultabb egy kicsit, nem lehet 1x mind a kettőt támogatni, a kkv támogatáshoz GDP növekedés/fizetőképes kereslet is kellene, ez lassan alakulgat, a devizahiteles boom, kinyírta a vásárlóerőt, kezdenek kifutni, szabadul fel anyagiak másra, illetve lehet újat felvenni, aminek nem többszöröződik meg a törlesztője.
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó
Bonyolultabb egy kicsit, nem lehet 1x mind a kettőt támogatni, a kkv támogatáshoz GDP növekedés/fizetőképes kereslet is kellene, ez lassan alakulgat, a devizahiteles boom, kinyírta a vásárlóerőt, kezdenek kifutni, szabadul fel anyagiak másra, illetve lehet újat felvenni, aminek nem többszöröződik meg a törlesztője.
Miért is nem lehet mindkettőt támogatni? Első körben elég lenne, csak egy olyan színvonalú támogatás, mint a nyugati országokban.
 
Miért akarod elüldözni a multikat? Nem velük van gond, hanem azzal, hogy a KKV-kat nem támogatták eléggé.
Egy szóval sem mondtam ilyet. De ideje a nemzetközi cégek helyett a hazai vállalkozásokat támogatni, fejleszteni. Ettől a legtöbb multi nem fog elmenni, max kicsit morcosak lesznek.
 
Egy szóval sem mondtam ilyet. De ideje a nemzetközi cégek helyett a hazai vállalkozásokat támogatni, fejleszteni. Ettől a legtöbb multi nem fog elmenni, max kicsit morcosak lesznek.
Azért a magyar vállalkozások is kapnak támogatást, nem kell őket sajnálni! A probléma az hogy nem akarnak erőlködni, a legtöbb azonnal akar meggazdagodni, valamint hogy a támogatások haveri alapon landolnak. nézd meg hány buszgyártást finanszíroztunk meg. Vagy az erőlködést a vasúti IC+ személykocsik gyártásában. Bármilyen magyar gyártást támogatnának már, csak nincsen mit. Senki nem akar itt gyártani semmit, csak kereskedni, vagy építeni, mert azokon gyorsan van haszon. Esetleg még pályázunk szállásépítésre. Aztán nyista.. Másrészt a pályázatok egy jelentős része tökéletes faszság és pénzlapátolás: szervezetfejlesztések, oktatási támogatások és hasonlóak. Én kaptam támogatott képzést asszertív kommunikációból, de hogy minek azt nem tudom, de a munkahelyem erre nyert el (sok) pénzt.
 
https://m.portfolio.hu/gazdasag/nag...gbol-ez-magyarorszagnak-is-fajhat.302208.html

Számora az a megdöbbentō (amúgy nem, mert megvan az oka), hogy a vegyipart is hogyan ütik a német tōzsdén.

A következō idøszak érdekesnek ígérkezik...

Sajnos abszolút így gondolom én is. Ennek már meg vannak az előzményei, mert ott ahol lehet, az állam elkezdte a kiadásokat faragni, a forintot szándékosan inflálják. Sőt, hogy legyen releváns, ide tartozó infó is, hát minden előzetes katonai jellegű tervhez (az apróbetűs részen) hozzáteszik: ez terv, de csak akkor lesz valóság, ha a Magyar gazdasági növekedés (a gazdaság állapota) lehetővé teszi a tervezett kiadás emelkedést.....
 
"Budapesten lesz a Jaguar új műszaki fejlesztő központja - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Kossuth rádió péntek déli Krónika című műsorában.
A jövő év elején megnyíló központban első lépésben 100 magyar mérnök dolgozik majd az elektromos meghajtás és az informatikai fejlesztés területén - tette hozzá. Aláhúzta, a központ klasszikus szellemi műhely lesz, amely a Nagy-Britanniából irányított fejlesztésekben vesz részt."

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/11/02/budapesten_nyit_fejlesztokozpontot_a_jaguar/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
 
Azért a magyar vállalkozások is kapnak támogatást, nem kell őket sajnálni! A probléma az hogy nem akarnak erőlködni, a legtöbb azonnal akar meggazdagodni, valamint hogy a támogatások haveri alapon landolnak. nézd meg hány buszgyártást finanszíroztunk meg. Vagy az erőlködést a vasúti IC+ személykocsik gyártásában. Bármilyen magyar gyártást támogatnának már, csak nincsen mit. Senki nem akar itt gyártani semmit, csak kereskedni, vagy építeni, mert azokon gyorsan van haszon. Esetleg még pályázunk szállásépítésre. Aztán nyista.. Másrészt a pályázatok egy jelentős része tökéletes faszság és pénzlapátolás: szervezetfejlesztések, oktatási támogatások és hasonlóak. Én kaptam támogatott képzést asszertív kommunikációból, de hogy minek azt nem tudom, de a munkahelyem erre nyert el (sok) pénzt.
Nagyon másként látom.
Gyakorlatilag a teljes földi gépjárműgyártás, teljes vertikumban megtalálható már idehaza.
Tulajdonviszonyokról, arányokról lehet vitatkozni, de felesleges.
Ebből kiindulva szinte bármit le tudnánk gyártani, ha ha van rá dönés/ vevő. MBT...
 
Nagyon másként látom.
Gyakorlatilag a teljes földi gépjárműgyártás, teljes vertikumban megtalálható már idehaza.
Tulajdonviszonyokról, arányokról lehet vitatkozni, de felesleges.
Ebből kiindulva szinte bármit le tudnánk gyártani, ha ha van rá dönés/ vevő. MBT...

Ezt kifejtenéd bővebben?
 
Melyik részét fejtsem ki?

Például honnan lesz hozzá hengerelt páncél lemez, kompozit alkatrészek a páncélhoz, elektronikai, optoelektronikai és számítógépes cuccok, éjellátó és célzó eszközök, erőátvitel és motor, szükséges felfüggesztés elemek, löveg cső és hozzá való lőszer (ez "csak" egy hozzávetőleges MBT lista). S hozzá a hab a tortán, a szükséges felesztő és gyártó mérnöki kapacitás, és a szakik az összeszereléshez. Vajh honnan képzelted ide őket? No és a legvégén. Pénz (elégséges pénz) ?
Európában jelenleg (a nyugati felén) 3 állam képes erre: Németek, Angolok és Franciák. Mindhárom az első 10-ben a bruttó GDP-t tekintve a világon. Ez NEM a mi játszóterünk....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Masztiff
Nyílván valamit gyártanánk, valamit vennénk. De ezzel nem mondtam semmi újat.
A fejlesztő mérnöki kapacitás nyílván itt, most nincs készen (mármint az mbt főnstruktőri). De több lehetőség is van előre lépni. A már sokat csépelt licenc az egyik, a másik a saját kútfőből, vagyis más cégek pen drájvjairól... :)
A gyártó mérnöki kapacitás, amit akarnánk gyártani, arra most is van.
A pénz pedig úgyis az adott rezsim döntése (vesz külföldit, vagy itthonit). Lásd a legutóbbi (augusztusi) külker egyenlegi adat :(

A műszaki területen való siránkozáson mindig sírok a röhögéstől. Nincsenek jó fejlesztőmérnökeink, de a Jaguárnak, Audinak, Boschnak, Continentalnak, Claasnak, Tyssenkruppnak, Diehlnek, ABBnek, Knor-Bremsenek jók vagyunk. Ez csak néhány külföldi múlti a nagyok közül.
A hadiipar persze másabb, de szerencsére ott is szabványok mentén megy az élet :)
 
Sajat harcjarmu gyartas elott szerintem csak szimplan modernizaljuk a btr eket. Es kuldjuk nagyreszet tartalekosoknak ... A mh lecsapatprobazza par evig az osszeset...aztan gyartsunk valamit licensebe... Es majd csak azutan raernenk gondolkozni sajat fejlesztesen.
 
Ha Egy fegyverrendszert tudunk modernizalni raerunk alvazat terveztetni... A hordozoplatform a legkevesebb.
 
Nyílván valamit gyártanánk, valamit vennénk. De ezzel nem mondtam semmi újat.
A fejlesztő mérnöki kapacitás nyílván itt, most nincs készen (mármint az mbt főnstruktőri). De több lehetőség is van előre lépni. A már sokat csépelt licenc az egyik, a másik a saját kútfőből, vagyis más cégek pen drájvjairól... :)
A gyártó mérnöki kapacitás, amit akarnánk gyártani, arra most is van.
A pénz pedig úgyis az adott rezsim döntése (vesz külföldit, vagy itthonit). Lásd a legutóbbi (augusztusi) külker egyenlegi adat :(

A műszaki területen való siránkozáson mindig sírok a röhögéstől. Nincsenek jó fejlesztőmérnökeink, de a Jaguárnak, Audinak, Boschnak, Continentalnak, Claasnak, Tyssenkruppnak, Diehlnek, ABBnek, Knor-Bremsenek jók vagyunk. Ez csak néhány külföldi múlti a nagyok közül.
A hadiipar persze másabb, de szerencsére ott is szabványok mentén megy az élet :)
Szerintem nem rosszak a magyar fejlesztőmérnökök (sem), csak vagy külföldön, vagy multinál vannak. Hadiipari tapasztalat (az is volt) már nincs, tehát tervezni nem célszerű. És itt jön képbe a licence - valamint Nagy Csaba kérdése: hol van pl. hengermű?
 
Sajat harcjarmu gyartas elott szerintem csak szimplan modernizaljuk a btr eket. Es kuldjuk nagyreszet tartalekosoknak ... A mh lecsapatprobazza par evig az osszeset...aztan gyartsunk valamit licensebe... Es majd csak azutan raernenk gondolkozni sajat fejlesztesen.
Btr-eket elengedném lassan. Nekem is tetszik a forma, de komolytalan a védelme, a tűzvezető rendszer, a motor, stb. Ha a komondort összeraktuk (meg anno bmp-t), nehogy ne menjen egy korszerűbb nyuszibusz.
 
Nyílván valamit gyártanánk, valamit vennénk. De ezzel nem mondtam semmi újat.
A fejlesztő mérnöki kapacitás nyílván itt, most nincs készen (mármint az mbt főnstruktőri). De több lehetőség is van előre lépni. A már sokat csépelt licenc az egyik, a másik a saját kútfőből, vagyis más cégek pen drájvjairól... :)
A gyártó mérnöki kapacitás, amit akarnánk gyártani, arra most is van.
A pénz pedig úgyis az adott rezsim döntése (vesz külföldit, vagy itthonit). Lásd a legutóbbi (augusztusi) külker egyenlegi adat :(

A műszaki területen való siránkozáson mindig sírok a röhögéstől. Nincsenek jó fejlesztőmérnökeink, de a Jaguárnak, Audinak, Boschnak, Continentalnak, Claasnak, Tyssenkruppnak, Diehlnek, ABBnek, Knor-Bremsenek jók vagyunk. Ez csak néhány külföldi múlti a nagyok közül.
A hadiipar persze másabb, de szerencsére ott is szabványok mentén megy az élet :)
Jcb, cat kimaradt...igaz nekik távmunkában dolgoznak kollégák. Van mérnöki kapacitás is. Amihez jelenleg nincs, az a korszerű sugárhajtású gépek fejlesztese.